راه هایی برای شکست بدبینی و بازیابی شادی در خانواده

شکست بدبینی و بازیابی شادی از طریق راه های مختلفی قابل اجرا است. در روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است قبلاً شناخته باشید. روان شناسی موضوعات جالبی را مورد بررسی قرار می دهد. این موضوعات می تواند برای بسیاری از ما به عنوان کمک یا راهنمایی در طول زندگی باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با مکانیسم های دفاعی صحبت کردیم. مکانیسم های دفاعی اشکال مختلفی دارد. گاهی اوقات اما افراد در طول زندگی دچار بدبینی می شوند. ممکن است بدبینی حتی در فرآیند های دفاعی هم وجود داشته باشد.

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. برای همین امر شما باید در نظر داشته باشید که منظور از حالت تدافعی و بدبینی دفاعی چیست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای شکست بدبینی و بازیابی شادی در خانواده، صحبت کنیم.

شکست بدبینی و بازیابی شادی در خدمت یک هدف

چه کسی می دانست که بدبینی می تواند در خدمت یک هدف باشد؟ برای بسیاری از مردم، این یک ابزار قدرتمند در مبارزه با اضطراب و ناامیدی است. گر چه بدبینی دفاعی چیست؟ و آیا همیشه مفید است یا مواردی وجود دارد که می تواند ناسالم شود؟

بدبینی دفاعی و شکست بدبینی و بازیابی شادی

بدبینی دفاعی را استراتژی تنظیم تأثیر می نامند. این یک روش پیش بینی بدترین حالت ممکن است حتی اگر شواهدی دارید که بدترین اتفاق نخواهد افتاد. وقتی از نظر دفاعی بدبین باشید، هر موفقیتی را که در گذشته داشته اید نادیده می گیرید و به راحتی تصور می کنید که در شرایط فعلی عملکرد خوبی نخواهید داشت. وقتی شما بدبینی دفاعی را تمرین می کنید، فقط به خود نمی گویید که بدترین اتفاق خواهد افتاد. درعوض، شما با اصطلاحات واضح و مشخص به شکست فکر می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما دقیقاً تصور می کنید که چگونه شکست خواهید خورد، و ممکن است چندین روش خاص مختلف برای شکست را تصور کنید. شما ممکن است لیستی از همه مواردی که به اشتباه پیش می روند را مرور کنید. یا به طور سیستماتیک هر امید موفقیت را از بین می برید.

برخی از موقعیت ها واقعاً از شکست بدبینی و بازیابی شادی خارج هستند

برخی از موقعیت ها واقعاً از کنترل شما خارج هستند. با این حال، هنوز هم می توانید بدبینی دفاعی را با تصور بدترین حالت و سپس آماده سازی خود برای مقابله با هر اتفاقی ، تمرین کنید. از آن جا که اتفاقات بدی را که ممکن است رخ دهد تصور کرده اید، اگر اتفاق بیفتد شما را از تعادل دور نمی کنند. به علاوه، اگر در عوض اتفاق مثبت حتی ملایمی رخ دهد، می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. از این گذشته، شما اصلاً انتظار اتفاق خوبی نداشتید، بنابراین حتی کوچکترین خوشبختی هم از آنچه انتظار داشتید بهتر است.

عدم شکست بدبینی و بازیابی شادی و عدم موفقیت

با تنظیم انتظارات بسیار کم، شما شرایطی را ایجاد می کنید که موفقیت بسیار ناچیز هم غافلگیرکننده است. در همین حال، شما خود را برای بدترین حالت آماده می کنید، به این معنی که برای هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد آماده می شوید. اگر اتفاق بدی رخ دهد، شما از قبل می دانید که چگونه می توانید از پس آن برآیید. اگر اینگونه نباشد، شما به راحتی از طریق شرایط عبور می کنید.

چگونه شکست بدبینی و بازیابی شادی می تواند دفاعی باشد؟

دفاع در بدبینی دفاعی، دفاعی در برابر اضطراب است. هنگامی که برای انجام فشار شدید احساس می کنید، اضطراب می تواند شدید شود. با تمرکز بر روی بدترین حالت ممکن، شانه های خود را جمع کرده و دیگر نگران آن نیستید.پس از همه، اگر مطمئن هستید که شکست خواهید خورد، نیازی به سرمایه گذاری عاطفی زیادی برای تلاش برای موفقیت نیست. اضطراب شما فروکش می کند و یک اتفاق خلاف اتفاق می افتد. بدون تأثیر اضطراب که مانع شما می شود، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشید. در همین حال، علائم اضطراب کاهش می یابد یا حتی ممکن است به طور کلی از بین برود. اضطراب می تواند علائمی مانند:

  • خجالت زدگی
  • درد قفسه سینه
  • لرز
  • عدم تمرکز
  • مشکل تنفس
  • مشکل در صحبت کردن
  • معده ناراحت
  • سرفه عصبی
  • سرگیجه
  • احساس زمین خوردگی
  • سردرد
  • سبکی سر
  • انرژی کم
  • تنگی عضله
  • حالت تهوع
  • تعریق

به راحتی می توانید با از بین رفتن این علائم، در بهترین حالت کار دفاعی خود را انجام دهید. سپس خواهید دید شما در کل احساس بهتری دارید. بنابراین کاملاً منطقی است که مردم بخواهند در برابر آن احساسات عاطفی و واکنش های جسمی دفاع کنند.

نمونه هایی از بدبینی دفاعی و شکست بدبینی و بازیابی شادی

بیشتر افراد بدبینی دفاعی را به کار برده اند، حتی اگر از این کاری که انجام می دادند آگاه نبودند. خوب، چه شکلی است؟

چند نمونه از راه هایی برای شکست بدبینی و بازیابی شادی

آیا با ناراحتی راه می روید که انگار همیشه منتظر سقوط خودتان در زندگی هستید؟ آیا شما فردی هستید که به نظر می رسد نیمه خالی لیوان را به جای نیمه پر می بینید؟ نگران نباشید، زیرا بسیاری از مردم تمایل دارند که دیدگاهی منفی داشته باشند که با بدبینی ظاهر می شود. دنیایی که در آن زندگی می کنید این روزها مکان ترسناکی است، و دلایل زیادی وجود دارد که به جای تمرکز بر جنبه های مثبت، روی جنبه های منفی زندگی خود تمرکز کنید. بدبینی چیزی نیست که به طور طبیعی برای بسیاری از مردم ظاهر شود. این ذهنیتی است که برای رسیدن به آن باید سخت تلاش کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هیچ‌کس نمی‌خواهد منفی‌گرا باشد، اما اغلب احساس می‌کنند که زندگی آنقدر لیمو به او داده است که حتی نمی‌دانند با آن‌ها چه کنند. چگونه می‌توانید افکار منفی‌ را از زندگی‌تان پاک کنید؟ در این‌جا چند نکته برای شکست دیدگاه بدبینانه‌تان یک بار برای همیشه وجود دارد؟

چند راه برای شکست بدبینی و بازیابی شادی

در این‌جا تکنیک هایی وجود دارد که می تواند منفی گرایی را از بین ببرد و شادی بیشتری را به زندگی شما بازگرداند.

از شر افراد سمی خلاص شوید

اولین کاری که برای شروع مثبت اندیشی باید انجام دهید این است که از شر افراد سمی که شما را عقب نگه می دارند خلاص شوید. شاید شما درگیر رابطه ای هستید که اتفاقات ناگواری بیشتری دارد. وقت آن است که کنترل زندگی خود را در دست بگیرید. شما این قدرت را دارید که آسیب های درونی خود را کاهش دهید. به طور باورنکردنی مراقب باشید که چه کسانی را وارد زندگی خود می کنید. این ذهنیت های منفی می توانند تاثیر شگرفی بر فرآیندهای فکری شما داشته باشند. اگر همیشه  در حال معاشرت هستید، در آن صورت داشتن یک چشم انداز خوب برایتان سخت خواهد بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روابط خود را برای شکست بدبینی و بازیابی شادی تغییر دهید و ببینید که ذهنیت های منفی دور می شوند. شما را با شرکتی که دارید می شناسند.

نعمت های خود را بشمارید

آسان است که به اطرافیان خود نگاه کنید و به همه چیزهایی که ندارید فکر کنید. چه کسی نمی خواهد با همسایه ها همگام باشد؟ با این حال، شما باید یاد بگیرید که نعمت های خود را به دلیل فراوانی بشمارید.

اگر امروز صبح در یک خانه از خواب بیدار شدید، پس خوشبخت هستید. اگر روی میز شما غذا بود، افرادی که شما را دوست دارند و شغلی که درآمد شما را فراهم می کند، پس شما بی اندازه نعمت دارید. از نگاه به چیزهایی که ندارید دست بردارید و باید شروع به تمرکز روی چیزهایی کنید که دارید.

مدیتیشن را امتحان کنید

مدیتیشن یک راه عالی برای شکست بدبینی و بازیابی شادی است که در طول روز دریافت می کنید. چند بار آرزو می‌کنید که وقتی به خانه می‌آیید و در کنار خانواده‌تان باشید، می‌توانید خاطرات کاری را ترک کنید؟ اگر در یک محیط پر استرس هستید، این موارد روی شما تأثیر می گذارد. مدیتیشن راهی عالی برای پاکسازی ذهن، بدن و روح شماست. می‌توانید منفی‌هایی را که مانع شما می‌شود کنار بگذارید. آیا می دانستید که ذهنیت منفی مداوم می تواند تأثیر چشمگیری بر سلامت شما داشته باشد؟ شما باید فوراً از شر بدبینی خلاص شوید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

اکنون، ممکن است فکر کنید که رژیم غذایی و بدبینی شما حتی ارتباط نزدیکی با هم ندارند. با این حال، وقتی متوجه شوید که روده و مغز شما ارتباط مستقیمی با هم دارند، شوکه خواهید شد. ثابت شده است که غذاهای گیاهی برای سیستم شما بهترین هستند. رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات و پروتئین می توانند تأثیر چشمگیری بر بدن شما داشته باشند. آیا تا به حال برای چند روز در یک رژیم غذایی سالم غذا خوردید و احساس خوبی داشته اید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که عادات غذایی ضعیف شما چقدر احساس وحشتناکی در شما ایجاد می کند. وقتی احساس بدی دارید راحت می‌توانید در بدبینی غرق شوید. بنابراین، تغییر عادات غذایی شما می تواند تأثیر چشمگیری بر نحوه تفکر شما داشته باشد.

لبخند بزنید

لبخند یک راه حل ساده به نظر می رسد، اما از اینکه چقدر به شما کمک می کند شگفت زده خواهید شد. وقتی لبخندی بر لب دارید غمگین شدن سخت است. آن را امتحان کنید و ببینید که چگونه زندگی شما را تغییر می دهد. به جای این که در کار خود به زمین نگاه کنید، باید سر خود را بالا بگیرید و لبخند بزنید. اطرافیان شما متوجه خواهند شد و شما احساس بهتری خواهید داشت. سخت است که درگیر بدبینی باشید وقتی خوش بینی شما را فرا می گیرد.

از آروماتراپی استفاده کنید

طبیعت یکی از بهترین درمان ها برای دردهای شماست. بخشی از تغییر ذهنیت شما می تواند بهبود فضای شما باشد. اگر در بدبینی غرق شدگی اید، سعی کنید مقداری اسطوخودوس یا بادرنجبویه در آن بنوشید. تعجب خواهید کرد که چگونه این روغن‌های گیاهی می‌توانند خلق و خوی شما را بهبود بخشند و گام‌های شما را تقویت کنند. تعداد زیادی برای شما وجود دارد که می توانید کاوش کنید و ببینید کدام یک برای نیازهای شما بهترین کار را دارند.

بیش از حد توان خود را بر عهده نگیرید

یکی از دلایلی که افراد احساس سنگینی و منفی بافی می کنند این است که بیش از توان خود به عهده می گیرند. یاد بگیرید زمانی که از شما می خواهند کاری را انجام دهید به آن‌ها نه بگویید. شما هیچ تعهدی ندارید که برنامه خود را با کارهایی که احتمالاً نمی توانید انجام دهید، مختل کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا