دلایل عدم نابودی احساسات در افراد

عدم نابودی احساسات برای زوجین و خصوصا افرادی که به تازگی می خواهند رابطه ای ایجاد کنند اهمیت دارد. ازدواج های امروزی نیاز به همیاری و مشورت هر دو نفر دارند. در واقع رابطه باید برد-برد باشد. هر کدام از طرفین که بخواهد خودش را برتر از دیگری ببیند رابطه ای بین آن ها به وجود نمی آید. احساسات در زندگی بسیار مهم است. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد.

در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوس از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد. این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود.

رفتار زوجین و عدم نابودی احساسات

هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایل عدم نابودی احساسات در افراد، صحبت کنیم.

عدم نابودی احساسات درون خود اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد

عدم نابودی احساسات درون خود اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد، اما همیشه سالم ترین راه برای حرکت در زندگی نیست. این رویکرد ما را از بحث در مورد نیازهای خود باز می دارد (که می تواند به یک موضوع چرخه ای تبدیل شود) و ما را از ارتباط واقعی با دیگران باز می دارد. در درازمدت، نگه داشتن احساسات می‌تواند حتی به روش‌های غیرمنتظره‌ای که مربوط به سلامت روانی و جسمی ما باشد و نتیجه معکوس داشته باشد.

چرا ما تمایل داریم که احساسات خود را کاهش دهیم؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن احساس می کنیم مجبوریم احساسات خود را سرکوب کنیم. برای مثال، ممکن است فقط بخواهیم مقامات را با خودمان سپری کنیم، به خود می گوییم که بعداً با این احساس کنار می آییم.  فکر می کنیم این احساس ارزش کاوش را ندارد، یا سعی می کنیم احساسات خود را پنهان کنیم تا یک رابطه را به نتیجه برسانیم. ”

با این حال، در نهایت، ما تمایل داریم احساسات خود را به یک دلیل کلیدی کاهش دهیم: به نظر می رسد انجام این کار آسان تر و ایمن تر است.

دلایل عدم نابودی احساسات توسط ما می تواند متفاوت باشد

دلایلی که ما گاهی اوقات – یا اغلب اوقات – احساسات خود را در خود جمع می کنیم می تواند متفاوت باشد. اما به نظر می رسد که همه آن ها از ترس از آسیب پذیری ناشی می شوند. دکتر کولین مولن، روانپزشکی، LMFT می‌گوید از این ترس، ما از طریق اقدامات عاطفی محافظت از خود واکنش نشان می‌دهیم. جمع کردن عدم نابودی احساسات و عدم ایجاد حس کاذب امنیت عاطفی ایجاد می کند.

او می‌گوید که برخی از مردم وقتی بزرگ می‌شوند یاد می‌گیرند که ابراز احساساتشان بی‌خطر نیست. راه های مختلفی وجود دارد که این می تواند خود را در دوران کودکی نشان دهد.

دلایل عدم نابودی احساسات در افراد

وقتی چیزی ناراحت کننده را تجربه می کنید، آیا تمایل دارید احساسات خود را حفظ کنید یا سعی کنید آن‌ها را پنهان کنید؟ آیا سعی می‌کنید احساسات خود را کاهش دهید و طوری رفتار کنید که انگار خوب هستید، حتی زمانی که قطعاً اینطور نیست؟ذاین نوع رفتار می تواند برای شما بسیار مضر باشد و زندگی شما را بدتر کند. راه های بهتری برای عدم نابودی احساسات پیچیده وجود دارد تا سرکوب آن‌ها. در این‌جا دلیل وجود دارد که هرگز نباید احساسات خود را در درون خود بپوشانید و به جای اینکه همه چیز را در درون خود نگه دارید، عواطف خود را ابراز کنید.

چرا هرگز نباید احساسات خود را در خود جمع کنید؟

عدم نابودی احساسات خصوصا موارد منفی آن‌ها را قوی تر می کند

امتناع از پذیرش احساسات منفی که احساس می کنید در واقع می تواند باعث شود که آن‌ها طاقت فرساتر شوند. وقتی آن احساسات بد را سرکوب می‌کنید، از شر آن‌ها خلاص نمی‌شوید – فقط آن‌ها را در پشت سر خود ذخیره می‌کنید. آن ها بعداً برمی‌گردند تا شما را اذیت کنند، یا ممکن است فوراً شروع به درگیری با شما کنند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات طولانی مدت نشان داده اند که ابراز احساسات منفی ممکن است منجر به وضعیت ذهنی مثبت تر شود. برای کاهش تأثیر بدترین احساسات ما، ابراز صریح و صادقانه آن‌ها (البته در موقعیت های مناسب) می تواند به کاهش شدت آن‌ها و بهبودی کمک کند. از نظر عدم نابودی احساسات، افزایش قدرت حاصله در آن‌ها نیز می تواند باعث موارد زیر شود:

افزایش اضطراب

استرس ناشی از تجمع احساسات ممکن است بر سطوح استرس شما تأثیر بگذارد و باعث شود بیشتر احساس اضطراب و ناراحتی کنید.

فرسودگی ذهنی

مقابله با احساسات طاقت فرسایی که حتی نمی‌دانید هنوز بر شما تأثیر می‌گذارند، می‌تواند به آرامی بر هر حرکت شما تأثیر بگذارد.

بدتر شدن روحیه

هر زمان که یک احساس بد جدید را تجربه می کنید، ممکن است آن‌ها را به شکلی بسیار شدیدتر احساس کنید.

مشکل با مثبت اندیشی

سرکوب عواطف ممکن است باعث شود این منفی‌گرایی بر شما غلبه کند و حتی در زمان‌های خوب شادی را با مشکل مواجه کند.

عدم نابودی احساسات می تواند شما را منزوی کند

مردم اغلب نگران این هستند که بیان هر چیزی در مورد احساسات باعث می شود دیگران آن‌ها را دوست نداشته باشند. در واقع، آن‌ها باید برعکس در مورد آن نگران باشند. حتی با وجود این که مردم نمی توانند ذهن شما را بخوانند، بیشتر آن‌ها از هوش هیجانی و همدلی بصیر کافی برخوردارند تا به طور ناخودآگاه احساسات منفی را دریافت کنند. در این‌جا چند راه خاص وجود دارد که احساسات مختلط می توانند شما را منزوی کنند:

ارتباط خودتان را قطع می کنید

اکثر مردم به طور طبیعی شروع به قطع رابطه با افراد می کنند. این اتفاق چه به طور مستقیم یا غیرمستقیم انجام می شود خصوصا زمانی که احساسات خود را در درون خود جمع می کنند. ممکن است فکر کنید “به هر حال هیچکس به من اهمیت نمی دهد” و رفتار شما باعث می شود که این افکار از بین بروند و شما را تنها بگذارد.

ممکن است به اطرافیان آسیب بزنید

همانطور که قبلاً ثابت کرده ایم، جمع آوری احساسات باعث می شود آن‌ها قوی تر شوند. اما شما این را نمی دانید، بنابراین کاملاً خوب و عادی عمل خواهید کرد تا زمانی که چیزی باعث آزاد شدن آن احساسات شود. سپس طغیان های ناگهانی بر سر مسائل کوچک را تجربه خواهید کرد که به اطرافیانتان آسیب می رساند.

در اطراف افرادی که در حال مبارزه با عدم نابودی احساسات هستند ناراحت هستید

هر انسانی احساسات منفی را تجربه می‌کند. اما وقتی احساسات خود را در خود جمع می‌کنید، دیدن افراد سالم که علائم منفی از خود نشان می‌دهند می‌تواند شما را عصبی کند. حتی ممکن است آن‌ها را قضاوت کنید و فکر کنید که نشان دادن احساسات منفی شرم آور است.

شما می توانید یک فرد دو رو به نظر برسید

کسانی که احساسات خود را تسخیر می کنند، معمولاً به تنهایی با دیگران رفتار متفاوتی دارند. در حالی که بیشتر آن‌ها متوجه این موضوع نمی‌شوند. کسانی که به این تغییرات پی می‌برند ممکن است شما را نادرست ببینند یا مورد اعتماد نباشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

صداقت در مورد احساسات می تواند به تقویت روابط کمک کند، نه تضعیف آن‌ها. گفتن صادقانه و عدم نابودی احساسات در مورد خودتان می تواند به رفع مشکلات کمک کند و به شما بینش بیشتری نسبت به خلق و خو و رفتارهایتان بدهد.

عدم نابودی احساسات سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد

سرکوب عاطفی بسیار بیشتر از وضعیت ذهنی و توانایی شما برای حفظ تفکر مثبت یا روابط تأثیر می گذارد. همچنین می تواند واقعاً بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد، و این موضوع برای مدت طولانی مورد مطالعه و ثبت قرار گرفته است. در این‌جا چند روش وجود دارد که ممکن است این مشکلات بر سلامتی شما تأثیر بگذارد:

مشکلات گوارشی

اگر زمان زیادی را صرف مقابله با احساسات منفی کنید، به احتمال زیاد مشکلات گوارشی را تجربه خواهید کرد. به خصوص اگر این احساسات شامل استرس، اضطراب و سایر مشکلات مشابه باشد.

افزایش وزن ناسالم

عدم نابودی احساسات اغلب با انتخاب‌های ضعیف‌تر غذا و میان‌وعده مرتبط است و به اشکال ناسالم افزایش وزن کمک می‌کند.

سردرد

سردردهای منظم بدون هیچ دلیل مرتبط با سلامتی اغلب می تواند به مشکلات عاطفی بازگردد، از جمله این احتمال وجود دارد که شما دچار مشکل شوید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا