درک غفلت احساسی دوران کودکی

کودکان در سالهای اولیه زندگی بسیار شکننده هستند. اما نه از نظر جسمی، بلکه از نظر احساسی. آنها برای رشد سالم و شاد نیاز به مراقبت، عشق، حمایت و پرورش خاصی دارند. نحوه برخورد با آنها در این دوره از زندگی آنها به طرق مختلف بر آنها تأثیر می گذارد. غفلت عاطفی دوران کودکی راهی است که می تواند مبارزه آنها را در زندگی بسیار افزایش دهد. مشکل این است که همه والدین حتی نمی دانند که از نظر احساسی از فرزندان خود غفلت می کنند. در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی درک غفلت احساسی دوران کودکی می پردازیم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

غفلت عاطفی دوران کودکی چیست؟

Understanding the emotional neglect of childhood

وقتی والدین از نظر احساسی از فرزند خود غفلت می کنند، به این معنی است که آنها به نوعی به احساسات فرزند خود پاسخ نمی دهند. ممکن است عمدی باشد؛ ممکن است ناخواسته باشد ممکن است نادیده گرفتن فرزندشان به آنها یا نادیده گرفتن کامل نیازهای کودک یا عدم پاسخگویی نامناسب به آن نیازها باشد. از آنجا که کودکان می توانند از نظر احساسی بسیار شکننده باشند، پاسخ نادرست می تواند برای سلامتی آنها بسیار خطرناک باشد. در حقیقت عدم درک غفلت احساسی دوران کودکی می تواند صدمه ای به بار آورد که والدین و کودک هیچ تصوری از نحوه مبارزه با آنها ندارند.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که همه والدینی که از نظر احساسی از فرزند خود غفلت می کنند عمداً این کار را انجام نمی دهند. همه ما شنیده ایم که یکی از نسل های قدیم در مورد اینکه چگونه به کودکان اجازه می دهد به تنهایی با “شخصیت خود سازگار شوند” یا اینکه آنها باید “تقویت شوند” صحبت می کنند. اما همانطور که ما در حال یادگیری هستیم، ترک کودک برای مراقبت از خود می تواند رشد عاطفی او را مختل کند. بله، کودکان باید بیاموزند که چگونه از خود مراقبت کنند، چگونه مشکلات را حل کنند و چگونه بر موانع غلبه کنند. اما برای انجام هر یک از این کارها ابتدا نیاز به درک حمایت، عشق و محبت والدین یا مراقب خود دارند. در ادامه این مقاله می خواهیم بدانیم چگونه می توان به درک غفلت احساسی دوران کودکی پرداخت؟ این موارد را در ادامه مطلب از وب سایت مرکز مشاوره همکده برای شما بیان می کنیم.

به فرزند خود کمک کنید

درک غفلت احساسی دوران کودکی

وقتی نوزاد شما گریه می کند، این بدان معناست که مشکلی پیش آمده است. آنها تنها در راهی که می توانند

مشکل را ارائه کنند، خورد را نشان  می دهند. آنها نمی توانند مشکل را توضیح دهند، زیرا آنها حتی مهارت درک آن را ندارند. می توانید اجازه دهید آن را برای شخص دیگری توضیح دهند. آنها به شما تکیه می کنند تا از مشکل مراقبت کرده و آن را برای کودکان حل کنید. کودکانی که از نظر عاطفی نادیده گرفته شده اند ممکن است نیازهای اولیه خود مانند تغذیه یا تغییر را برآورده کنند. اما مواردی نیز وجود دارد که اهمیت درک غفلت احساسی دوران کودکی را نشان می دهد. یک کودک کوچک به سادگی محبت، عشق و حمایت می خواهد. آنها ممکن است در این موارد نیز گریه کنند.

این مهم است که در نظر بگیرید که فرزند تان چه زمانی و چه موقعی به شما نیاز دارد. حمايت، محبت و پذيرش آنها حتي در صورتي كه كار اشتباهي انجام دهند، مهم است. اگر یک کودک کوچک درک نکند که عشق و محبت بر رفتارهای خوب مبتنی نیست شرایی سختی را تحمل می کند. پس اگر آنها را نشان ندهید کودکی با موارد روانی سخت خواهید داشت. اگر مطمئن شوید که حمایت عاطفی مورد نیاز فرزندتان را انجام می دهید، متوجه می شوند که حتی وقتی رفتار بدی از سرپرست خود داشته باشند، هنوز در کنار او هستند و هنوز او را دوست دارند. این به ایجاد یک رابطه سالم بین هر یک از شما کمک می کند.

بالا رفتن سن کودک و تاثیر بر درک غفلت احساسی دوران کودکی

با بالا رفتن سن، طبیعی است که بیشتر بر خوداتکایی و تسکین خود کودک تأکید کنید. اما این موارد تنها در صورتی موثر خواهد بود که کودک هنوز بداند که از پشتیبانی، حمایت و تشویق برای آنها برخوردار است. احساسات آنها باید تأیید شود و باید بدانند که می توانند به آن افکار و احساسات اعتماد کنند. آنها باید بدانند که اگر می ترسند، تنها نیستند و اگر ناراحت هستند، کسی را در آنجا دارند که از آنها حمایت کند. این موارد از طریق زمینه احساسی قوی با مراقب آنها ایجاد می شود.

بدون پشتیبانی از کودک چه اتفاقی می افتد؟

درک غفلت احساسی دوران کودکی

اگر کودکی حمایت عاطفی مورد نیاز خود را دریافت نکند، ممکن است با افزایش سن با احساسات خود مبارزه کند. آنها ممکن است احساسات خود را درک نکنند یا ندانند چگونه آنها را بیان کنند. حتی از نشان دادن احساسات خود بترسند. آنها نمی توانند احساسات مختلف را در دیگران تشخیص دهند و تمایل دارند به اطرافیان خود بی اعتماد شوند. آنها تلاش می کنند تا بر کسی تکیه کنند که می تواند در آینده و دیگر روابط آنها تأثیر زیادی بر آنها بگذارد. آنها ممکن است احساس کنند که از خود و اطرافیانشان خالی هستند یا ارتباطشان قطع شده است. درک غفلت احساسی دوران کودکی به آنها در این موارد کمک می کند.

با افزایش سن، این مبارزات فقط تشدید خواهد شد. از آنجا که آنها از احساسات و عواطف خودداری می کنند، ممکن است از کسانی که می خواهند با آنها رابطه داشته باشند فاصله بگیرند. در نتیجه، آنها ممکن است خودشان رابطه را خراب کنند. اما وقتی این رابطه موفقیت آمیز نیست، از آن به عنوان سوخت استفاده می کنند تا بگویند که هرگز نباید از ابتدا به کسی اعتماد داشته باشند. این حتی یک نشانه قوی تر است که آنها باید خودداری کنند، که به نوبه خود روابط را بیشتر خراب می کند. این می تواند نه تنها در روابط عاشقانه بلکه در دوستی ها نیز اتفاق بیفتد و ارتباط آنها را با دیگران دشوار کند. از این رو می توان گفت که تاثیر درک غفلت احساسی دوران کودکی بسیار زیاد است.

دریافت کمک مورد نیاز

درک غفلت احساسی دوران کودکی

برای هر کودکی که این دوران کودکی را پشت سر گذاشته است یا حتی بزرگسالی که این دوران کودکی را گذرانده است، مهم است که به دنبال یک کمک حرفه ای باشیم. کمک های شخصی یک متخصص می تواند به شما در درک بهتر آنچه تجربه کرده اید کمک کند و حتی در حال حاضر راههای سالم برای برقراری ارتباط با دیگران را بیابد. آنها به شما کمک می کنند تا بتوانید در روابط سالم و احساسات سالم توانایی بیشتری پیدا کنید، که با افزایش سن و حتی داشتن فرزند از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند.

به هر حال، اکثر ما آنچه را که تجربه کرده ایم مدل می کنیم. سپس در روابط خود استفاده می کنیم. حتی اگر آن را دوست نداشته باشیم. درک غفلت احساسی کودک نیز می تواند ریشه ای عمیق در گذشته ما داشته باشد. به همین دلیل اگر بتوانیم برای درخواست کمک اقدام کنیم، شرایط بهتری خواهیم داشت. این شرایط می تواند در رفع افسردگی و اضطراب نیز کمک کننده باشد.

دریافت کمک تخصصی از مرکز مشاوره همکده ساده و آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت همکده را بررسی کنید. در سراسر کشور قادر خواهید بود برخی از متخصصان سلامت روان را پیدا کنید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید قرارهای خود را بصورت تلفنی تنظیم کرده و آنها را به همین صورت حفظ کنید. اگر تا به حال احساس کردید که احساس خوبی ندارید، در طوفان فکری یا حتی در یک شرایط سخت کاری غرق شده اید، باز هم می توانید موفقیت خود را حفظ کنید زیرا تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به تلفن است.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی درک غفلت احساسی دوران کودکی پرداخته ایم. برخی از شرایط احساسی در کودکان منجر به ایجاد شرایطی سخت می شوند. اگر والدین نتوانند از کودکان خود حمایت کنند این شرایط روز به روز سخت تر خواهد شد. کودکان در سنین مختلف نیاز به حمایت خانواده شان دارند. به همین دلیل در این مقاله ما مولفه های مرتبط با این مسئله را برای شما بیان کردیم.

باید به این نکته توجه داشته باشید که بالا رفتن سن کودک نیاز آن ها را تغییر می دهد. از این رو شما می توانید به راحتی این نیاز را رفع کنید. گرچه باید بر مبنای سن آن ها اقدام کنید. در این مقاله ما تمامی این موارد را بررسی کردیم. دقت کنید که برای شرایط بهتر می توانید با متخصصان این امر مشورت کنید. از این رو بهترین کار مراجعه به مشاوران معتبر است. مرکز مشاوره همکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا در مسیر خود موفق شوید.

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد. برای درک شرایط احساسی و عاطفی کودکان می توانید به این متخصصان مراجعه کنید.

منابع:

https://www.betterhelp.com/advice/childhood/understanding-childhood-emotional-neglect/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا