درمان حمایتی- بیانی چیست؟

درمان حمایتی بیانی می تواند به افراد در زمینه های مختلف کمک کند. حمایت از یکدیگر در هر پروسه ای مفید است. حمایت افراد از هم باعث موفقیت بیشتر خواهد شد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات بسیار زیادی وجود دارد. این اختلالات ممکن است به روش های مختلفی وارد زندگی ما شوند. هر چند که به خاطر شرایط مختلف و خصوصا بیماری همه گیری این اختلالات شیوع بیشتری پیدا کرده اند. اختلالات انواع مختلفی دارند.

هر شخصی در هر سنی ممکن است دچار اختلالات روانی بسیاری شود. نکته ای که باید همه ما بدانیم نحوه کنترل این اختلالات است. قدرت روانی یک فرد زمانی مشخص می شود که بتواند در زمان سختی فشار های وارده را مدیریت کند. درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است.

درمان حمایتی- بیانی و اضطراب و استرس

درمان حمایتی- بیانی چیست؟

اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمان حمایتی- بیانی چیست؟ صحبت کنیم.

درمان حمایتی- بیانی می تواند احساس وحشت شدید و نگرانی را به همراه داشته باشد

درمان حمایتی- بیانی می تواند احساس وحشت شدید و نگرانی را از بین ببرد. اگر در اضطراب مشکل دارید، ممکن است نگران تجربه علائم باشید همانطور که از چیزهایی که می ترسید نگران باشید. و این تعجب آور نیست از این گذشته، تأثیرات اختلالات اضطرابی می تواند از احساسات ناراحت کننده گرفته تا افکار ناراحت کننده تا علائم جسمی ترسناک باشد. اگر حملات اضطرابی یا هر نوع اختلال اضطرابی دیگری داشته باشید، کمک می کند. انواع مختلفی از درمان برای کمک به شما در آرامش بیشتر در دسترس است.

درمان حمایتی- بیانی چگونه است؟

این روش، برای جلوگیری از حمله وحشت نیز نامیده می شود، اغلب به طور مثبت می تواند به افراد کمک کند. در مواقع دیگر، ممکن است حتی برای برخی از فوبیا ها نیز به شما کمک کند، مانند سوار شدن در آسانسور شلوغ.

احساس جدا شدن یا غیرواقعی بودن در برابر درمان حمایتی- بیانی

بعضی اوقات، علائم این اختلال اضطرابی به حدی شدید است که ممکن است احساس کنید به معنای واقعی کلمه می میرید. حتی اگر پزشک ممکن است به شما بگوید از نظر جسمی هیچ مشکلی وجود ندارد، علائم حمله اضطرابی قطعاً می تواند جسمی و تهدید کننده زندگی باشد. درمان حمایتی- بیانی می تواند شامل حملات اضطرابی را بهبود بخشد.به طوری که بسیاری از افراد شروع به اجتناب از موقعیت هایی می کنند که حملات اضطرابی آن ها ممکن است اتفاق بیفتد یا در گذشته اتفاق افتاده باشد.

درمان حمایتی- بیانی چیست؟

درمان حمایتی- بیانی چیست؟

درمان حمایتی- بیانی یک روان درمانی مبتنی بر شواهد و روان پویشی است که مشخص شده است در درمان برخی اختلالات مصرف مواد موثر است. هدف از درمان حمایتی- بیانی کمک به مراجع برای دستیابی به تسلط بر مشکلات، به دست آوردن درک خود و تمرین خودکنترلی بر مشکلات مصرف مواد است. بر اساس این نظریه است که توسعه مصرف مواد مشکل ساز، مانند رشد شخصیت، تحت تأثیر تجربیات زندگی شکل دهنده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درمان حمایتی- بیانی از جهت گیری روان پویشی ناشی از نظریه روانکاوی فروید، که ادعا می کرد مشکلات روانشناختی در اوایل کودکی سرچشمه می گیرد، نشأت می گیرد. اعتقاد بر این است که این مشکلات روانی می توانند در کنار مشکلات مرتبط با مصرف مواد رخ دهند و با آگاهی بیشتر، کار کردن و غلبه بر تعارضات درونی و الگوهای غیر مفید در روابط، قابل درمان هستند.

تکنیک

درمان حمایتی- بیانی یک مداخله دستی و محدود به زمان برای افراد مبتلا به اختلالات شدیدتر مصرف مواد است. این بر مصرف مواد در زمینه فرد و روابط آن ها با افراد دیگر تمرکز دارد. یک دوره درمانی معمولی شامل 16 تا 30 جلسه است که هر جلسه حدود یک ساعت طول می کشد. درمان حمایتی- بیانی ترکیبی از دو جزء اصلی است:

تکنیک های حمایتی برای کمک به بیماران در بحث در مورد تجربیات شخصی خود احساس راحتی کنند

تکنیک های بیانی برای کمک به مشتریان برای شناسایی و کار از طریق الگوهای رابطه مرکزی

این از طریق کار بر روی سه حوزه تمرکز انجام می شود:

تجربه عاطفی، به عنوان مثال، از طریق شناسایی و برچسب زدن احساساتی که شخص تجربه کرده است.

ارتباط بین درمانگر و فرد تحت درمان

تفسیر آن چه در جلسات درمانی مطرح می شود درمانگر و درمانجو از طریق درمان حمایتی- بیانی، تعارضاتی را که از طریق تجربیات اولیه در مشتری ایجاد شده و نحوه نمایش آن ها در موقعیت‌ها و روابط کنونی را بررسی می‌کنند و بینشی به دست می‌آورند.

درمان حمایتی- بیانی چه کمکی می تواند داشته باشد

مانند سایر اشکال درمان، درمان حمایتی- بیانی می تواند برای درمان انواع مشکلات سلامت روان استفاده شود، از جمله:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • اختلالات اشتها
  • مشکلات بین فردی
  • اختلالات شخصیت
  • پریشانی روانی
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • اختلال اضطراب اجتماعی
  • اختلالات مصرف مواد

مزایای درمان حمایتی- بیانی

درمان حمایتی- بیانی چیست؟

درمان حمایتی- بیانی توسط موسسه ملی سوء مصرف مواد (NIDA) به عنوان یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای درمان اختلالات مصرف مواد شناخته شده است. بهترین نتایج با ترکیب مشاوره دارویی و درمان حمایتی- بیانی، به ویژه برای افراد مبتلا به مشکلات روانی شدید.  این رویکرد درمانی همچنین بر نحوه تفکر، احساس و عمل افراد تأثیر می‌گذارد و مهارت‌های مقابله‌ای بهتر، بازتاب خود، بینش و رشد عاطفی را ارتقا می‌دهد.

اثربخشی

تحقیقات نشان داده است که درمان حمایتی- بیانی در درمان اختلالات شدید مصرف مواد موثرتر از مشاوره دارویی است و مشخص شده است که بهبودها 12 ماه پس از تکمیل درمان همچنان وجود دارد.

درمان حمایتی- بیانی ممکن است مخصوصاً برای مراجعان مبتلا به اختلالات شدید مصرف مواد و اختلال مصرف کوکائین مناسب باشد. در درمان نگهدارنده با متادون، مزایای درمان حمایتی- بیانی شامل کاهش مصرف دارو و نیاز به متادون کمتر و حفظ دستاوردهای درمان بود.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

اگر چه  درمان حمایتی- بیانی برای استفاده از اختلالات مصرف مواد و سایر شرایط سلامت روان مورد مطالعه قرار گرفته است. اما هنوز اطلاعات کمی در مورد این که کدام راهبردها مؤثرتر هستند، یا اینکه چه زمانی برای درمانگران بهتر است از تکنیک های حمایتی در مقابل بیانی استفاده کنند، وجود دارد.

با این حال، درمان حمایتی- بیانی غیر رهنمودی است، به این معنی که درمانجو، نه درمانگر، تصمیم می گیرد که روی چه چیزی تمرکز کند. در حالی که درمانگر  هدایت کننده است، شما باید کار سختی را انجام دهید، از جمله آسیب پذیر بودن، باز کردن و متعهد شدن به روند درمان.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با هر نوع درمان اعتیاد، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که واقعیت بهبودی شامل برخورد با هوس‌ها و حتی بهبود آن ها می‌شود، بنابراین باید با درمان خود صادق باشید. اگر احساس می کنید که شما یا کسی که دوستش دارید ممکن است از این روش بهره مند شوید، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

درخواست خود را برای این درمان اعلام کنید

پزشک مراقبت های اولیه یا مشاور اعتیاد شما می تواند شما را به یک متخصص سلامت روان که واجد شرایط ارائه این روش است ارجاع دهد.

پرس و جو در مورد پوشش با ارائه دهنده بیمه درمانی خود تماس بگیرید. این کار باعث می شود تا ببینید آیا این روش تحت برنامه شما پوشش داده می شود یا نه؟ از درمانگر خود بپرسید که آیا هزینه های کشویی یا نرخ هایی را بر اساس توانایی شما برای پرداخت ارائه می دهد.

درمانگر مناسب را انتخاب کنید

درمان حمایتی- بیانی چیست؟

هنگام انتخاب یک درمانگر، صلاحیت های او و همچنین سطح راحتی خود را در نظر بگیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

راجرز به طور گسترده به عنوان یکی از تأثیرگذارترین روانشناسان قرن بیستم شناخته می شود. او معتقد بود که مردم بهترین متخصص زندگی و تجربیات خود هستند. راجرز همچنین پیشنهاد کرد که افراد تمایل به خودشکوفایی دارند یا میل به تحقق پتانسیل خود و تبدیل شدن به بهترین چیزی که می توانند باشند. شکل درمانی او این بود که به مراجعین اجازه دهد تا با تکیه بر نیروی خود برای تغییر، این پتانسیل را به انجام برسانند

نظر راجرز در ارتباط با این زمینه

راجرز نیز مانند روانکاو زیگموند فروید معتقد بود که رابطه درمانی می تواند به بینش و تغییرات پایدار در مراجع منجر شود. در حالی که هدف او این بود که تا حد امکان غیر رهنمود کننده باشد. اما در نهایت متوجه شد که این روش حتی به روش‌های ظریف بیمار را راهنمایی می‌کنند. او همچنین دریافت که مراجعان اغلب به درمانگر خود برای دریافت نوعی راهنمایی یا جهت نگاه می کنند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا