درمانگران چند عادتی را که باعث پایان ازدواج می شوند، توضیح می دهند

پایان ازدواج برای هر فردی در زندگی اش سخت است. هیچ کس نمی تواند بگوید از پایان ازدواجش کاملا راضی است. گاهی اوقات پایان یک رابطه بهتر از نگهداری آن است. همه ما در زندگی وارد روابطی می شویم که برخی از آن ها ممکن است در صورت جدایی به ما ضربه بزند. پایان ازدواج و آسیب به نوجوانان می تواند آسیب های روانی بسیاری به افراد برساند. در مقاله های قبل گفتیم که پایان ازدواج چگونه می تواند به فرزندان و حتی بزرگسالان آسیب برساند. اگر افراد در معرض این اتفاق قرار بگیرند ممکن است نتوانند مشکلات خود را بیا کنند.

همیشه ما فکر می کنیم که آسیب های ناشی از روابط در بین کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد. اما این فرآیند ممکن است در بزرگسالان نیز اتفاق بیفتد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از این اختلالات آسیب های بعد از رابطه است. این مشکلات اگر ادامه داشته باشد می تواند آسیب های زیادی به افراد برسانند. یکی از این آسیب ها می تواند مشکلات روانی باشد. مشکلات در رابطه می توان از طریق راه های مختلفی حل شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که درمانگران چند عادتی را که باعث پایان ازدواج می شوند، توضیح می دهند چگونه است؟

تمرینات روانشناسی برای انواع آسیب های پایان ازدواج

برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. تمامی اختلالات روانی قابل حل است. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران چند عادتی را که باعث پایان ازدواج می شوند، توضیح می دهند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن‌ها هرگز نباید به شریک زندگی  سابق خود بدگویی کنند یا درباره چیزهای شخصی که به آن‌ها محرمانه گفتند صحبت کنند. در حالی که اکثر نوجوانان دارای درک خوبی هستند، زمان بسیار خوبی برای یادگیری نحوه برخورد مناسب با جدایی است.

برای آرامش نوجوانان هنگام پایان ازدواج زندگی را تا حد امکان عادی نگه دارید

آن‌ها به چند روز آرامش نیاز دارند تا کمی ناراحت باشند و سعی کنند حس خود را حفظ کنند، اما زندگی باید ادامه داشته باشد. شما می خواهید آن‌ها یاد بگیرند که دلشکستگی به این معنی نیست که دنیا دیگر ارزشی ندارند.  آن‌ها باید به راه خود ادامه دهند. جدایی در یک رابطه عاشقانه سخت است، بنابراین برای آرامش نوجوانان کمی وقت اضافی برای تنهایی با خود ضروری است. با این حال، به آن‌ها اجازه ندهید دچار افسردگی شوند، مدرسه یا محل کار را رها کنند و خود را منزوی کنند.

چند استدلالی که نشانه پایان ازدواج است

مشاجره در یک رابطه طبیعی است. حتی می تواند سالم باشد. این نشان می‌دهد که می‌خواهید مشکلات را حل کنید، بیشتر با هم ارتباط برقرار می‌کنید، و می‌خواهید تلاش کنید تا با هم بمانید. اما چه زمانی یک استدلال به نشانه ای مطمئن از پایان ازدواج تبدیل می شود؟ چه زمانی دعوا دارای حالت منفی تر است؟ شما باید از اختلافات مخربی که هیچ لطفی به شما نمی کند آگاه باشید. در این‌جا چند استدلال وجود دارد که نشان دهنده پایان یک رابطه است.

بحث بر سر اهداف زندگی

یک رابطه طولانی مدت معمولا شامل دو نفر می شود که هر دو به اهداف یکدیگر احترام می گذارند و آرزوی چیزهای مشابه در زندگی دارند. در روابط متعهدانه، یک زوج معمولاً قبلاً صحبت کردند که زندگی مشترکشان به کجا می رود.

اما ناگهان، شما شروع به مبارزه بر سر اهداف زندگی خود می کنید. اگر آن اهداف دیگر با هم هماهنگ نباشند، ممکن است پایان ازدواج نزدیک باشد. برخی از اهداف تحت تأثیر ممکن است:

  • جایی که می خواهید زندگی یا کار کنید
  • این که آیا شما بچه می خواهید یا خیر
  • اعتقادات مذهبی یا معنوی
  • مدیریت مالی
  • اهداف سبک زندگی

پایان ازدواج و آینده افراد دارای روابط بلند مدت

افراد با روابط طولانی مدت در مورد برنامه‌های آینده‌شان نیازی به داشتن همه چیزهای مشترک ندارند. اما باید دید کلی یا ایده‌ای مشابه در مورد اینکه به کجا می‌روند به اشتراک بگذارند. اگر ده سال دیگر را با کسی سپری کنید، هیچ مقدار مثبت اندیشی به شما کمک نمی کند. فقط بعد از اینکه برای کسب  اهدافش فداکاری کردید، متوجه می شوید که به بن بست رسیدید.

پایان ازدواج وقتی بر سر صمیمیت بحث می کنید

بسیاری از افراد تأثیر صمیمیت بر سلامت یک رابطه را نادیده می گیرند. اما از آنجایی که صمیمیت خوب اغلب به ارتباط خوب مربوط می شود، اگر رابطه شما در خارج از اتاق خواب از بین می رود، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا پایان یک رابطه. ایجاد شود. داشتن علایق، ترجیحات و سطوح میل جنسی برای شرکای جنسی غیرعادی نیست. این همچنین نشان می دهد که حداقل یکی از شما از نظر جسمی ناراضی است. در واقع سالم نیست و می تواند باعث ایجاد احساس افلاطونی در روابط عاشقانه شود.

صمیمیت طبیعی و پایان ازدواج

صمیمیت باید طبیعی باشد. هیچ یک از طرفین نباید در مورد آنچه در زندگی اتفاق می افتد احساس اجبار یا گناه کند. اگر شروع به ایراد گیری از عادات یکدیگر کنید، دیگر از نظر فیزیکی سازگار نیستید. ارتباط فیزیکی به اندازه ارتباط کلامی مهم است. اگر متوجه شدید که در رختخواب دچار لکنت و تقلا می شوید، ممکن است برخی از مشکلات جدی رابطه را در هر جای دیگری نادیده گرفته باشید.

جر و بحث بد و پایان ازدواج

آیا دعواهای شما به شدت ناسالم می شود، تا جایی که از موضوع مورد نظر منحرف می شوید و شروع می کنید توهین های شخصی یا بیان چیزهای نامرتبط از گذشته؟ شما به روشی مسموم با هم دعوا می کنید و احترام شما نسبت به یکدیگر در حال نابودی است.

انتخاب نوع مقابله و پایان ازدواج

برخی از زوج ها فعالانه سعی می کنند با یکدیگر دعوا کنند. اغلب، این یک بحث و جدل برای جلب توجه است. یا راهی برای تغییر در یک رابطه خسته کننده، حتی راهی برای از بین بردن صمیمیت یا اشتیاق از آن.

درمانگران چند عادتی را که باعث پایان ازدواج می شوند، توضیح می دهند

«فقدان عشق نیست، بلکه فقدان دوستی است که ازدواج‌ها را ناخوشایند می‌کند.» – فردریش نیچه. پایان ازدواج می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از مردم حتی متوجه نمی شوند که چه اشتباهی رخ می دهد تا زمانی که ازدواج از قبل به پایان برسد.

«عشق و اعتماد مؤلفه‌های حیاتی برای یک ازدواج مستحکم است. اما عشق و اعتماد به تنهایی کافی نیست. وقتی شرایط سخت می‌شود و زندگی همان چیزی است که هست، برخی موارد لازم است. داشتن مهارت‌هایی برای توجه مؤثر (به خود و همسرتان)، مدیریت احساسات منفی شدید و برقراری ارتباط به روش‌های غیر سرزنش‌کننده یا تدافعی، ابزارهایی برای عبور از چالش‌های سخت‌تر زندگی هستند.

نکته

متخصصان روابط و درمانگرانی که در کمک به پایداری ازدواج تخصص دارند، فهرستی از دلایل پایان ازدواج را تهیه کردند. تشخیص چیزهایی که در ازدواج اشتباه می شود در دراز مدت به همه کمک می کند. آگاهی از مهمترین دلایل پایان ازدواج بهترین راه برای اطمینان از عدم انجام آن است. در این‌جا چند چیز وجود دارد که می تواند به ازدواج پایان دهد

هیچ ارتباطی در مورد رابطه وجود ندارد

بسیاری از مردم فکر می کنند که وقتی ازدواج کردید، دیگر نیازی نیست که بنشینید و در مورد رابطه خود صحبت کنید. این نادرست است و یکی از دلایل اصلی پایان ازدواج است. اینکه بتوانید بنشینید و در مورد رابطه خود بحث کنید، به خصوص در ازدواج بسیار مهم است. یک توصیه این است که ارتباطات را باز نگه دارید. دکتر رائه مززی، درمانگر زوجین، می‌گوید مایل باشید که تجربه شریک خود را تأیید کنید، مصالحه کنید و تلاش کنید تا با شریکتان همدلی کنید.

نکته

تأهل تعهدی طولانی مدت به شریک زندگی تان است. شما می خواهید مطمئن شوید که کانال های ارتباطی باز هستند. ازدواج به این معنا نیست که رابطه همیشه بی عیب و نقص کار می کند. در مورد رابطه خود صحبت کنید تا ازدواج خود را سالم و شاد نگه دارید.

پایان ازدواج یعنی هیچ رابطه ای خارج از ازدواج ندارید

داشتن روابط و دوستی های خارج از رابطه شما کلیدی برای قوی و سالم نگه داشتن ازدواج شما است. شما باید یک سیستم پشتیبانی داشته باشید که فقط همسر شما نباشد. این بدان معنی است که شما باید دوستان یا روابط قوی با اعضای خانواده خود داشته باشید. درمانگران ازدواج اشاره کردند که اگر تنها دوستی یا رابطه قوی شما همسرتان باشد، ممکن است ازدواج شما با مشکل مواجه شود. داشتن یک سیستم حمایتی و تحمل استرس شریک زندگی برای یک ازدواج سالم و طولانی مدت حیاتی است.

تفاوت در ارزش ها وجود دارد

وقتی خیلی سریع با کسی ازدواج می کنید، ممکن است هنوز آن شخص را از درون و بیرون نشناسید. قرار است ازدواج زمانی باشد که در مورد شخصی که بقیه عمر خود را با او سپری می کنید، یاد می گیرید. گاهی اوقات، متوجه می شوید که ارزش ها و اخلاقیات یکسانی ندارید. «زوجین باید به ویژه قبل از ازدواج مطمئن باشند که ارزش‌هایشان مطابقت دارند. کلی کمپبل، دانشیار روان‌شناسی، می‌گوید: اگرچه تفاوت‌های دیگر را می‌توان پذیرفت و تحمل کرد، تفاوت در ارزش‌ها به ویژه اگر هدف عشق طولانی‌مدت باشد، مشکل‌ساز و عامل پایان ازدواج است.

‌درمانگران توضیح می‌دهند که داشتن تفاوت در ارزش‌ها می‌تواند چیز بزرگی باشد که به یک رابطه پایان می‌دهد. نکته کلیدی این است که این تفاوت ها را بیان کنید، به آن‌ها احترام بگذارید و در مورد چیزهایی در زندگی مشترک جدید خود مصالحه کنید.

حفظ اسرار زندگی از یکدیگر

در حالی که چیزهای خاصی وجود دارد که ما اغلب ترجیح می‌دهیم آن‌ها را برای خود نگه داریم، رازداری عادت بدی است که هنگام ازدواج دارید. لازم نیست هر فکری که به سرتان می آید را به همسرتان بگویید. اما پنهان نگه داشتن آگاهانه راز از او می تواند به سرعت به مسیری فاجعه بار برای پایان ازدواج منجر شود. درمانگرهای ازدواج توصیه نمی کنند که از همسرتان رازهای کوچک یا بزرگی داشته باشید. صداقت همیشه بهترین سیاست و سیاستی است که باعث ایجاد یک ازدواج سالم و طولانی مدت می شود.

پایان ازدواج با فراموشی اهمیت به چیزهای کوچک

بعد از مدتی، وقتی ازدواج می کنید، چیزهای کوچک ممکن است از بین بروند. شما کارهایی دارید که باید انجام دهید. روز به روز، «چیزهای بزرگ» بر «چیزهای کوچک» اولویت پیدا می کنند. ازدواج ممکن است پایان یابد زیرا افراد فراموش می کنند هر روز از همسر خود تعریف کنند. یا از او برای چیزهای کوچک تشکر کنند، مانند آوردن یک فنجان چای.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا