تکنیک های ساده برای مقابله با ناامیدی در کار

مقابله با ناامیدی در کار برای آینده موفقیت شما را تضمین می کند. همه ما ممکن است در هر بخشی از زندگی دچار ناامیدی شویم. تکنیک هایی وجود دارد که می توانید با این ناامیدی کنار بیایید. در واقع ناامیدی یکی از احساساتی است که اگر نتوانید جلوی آن را بگیرید به شدت آسیب خواهید دید. همه ما احساسات مختلفی داریم. هیچ کس در این دنیا نیست که حتی یک بار احساس ناامیدی نکرده باشد. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود. شکست در زندگی گاهی اوقات لازم است. اما به شرطی که افراد بتوانند بعد از به زندگی خود بازگردند.

خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد. حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن خانواده ای آزار دهنده موفق شویم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با ناامیدی در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که تکنیک های ساده برای مقابله با ناامیدی در کار چگونه است؟

احساس شادی و مقابله با ناامیدی در کار

ما در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با شکست در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تکنیک های ساده برای مقابله با ناامیدی در کار، صحبت کنیم.

راه هایی برای مقابله با ناامیدی در کار

تجربه ناامیدی برای بسیاری از مردم کاملاً وحشتناک است. یک احساس غرق‌کننده، تخلیه‌کننده، محدودکننده همراه با این احساسات وجود دارد، و آن‌ها می‌توانند شما را سنگین کنند و احساس وحشتناکی در شما ایجاد کنند. به دلیل ناامیدی شدید، منطقی است که ممکن است از آن بترسید. اما این ترس می تواند اثر معکوس داشته باشد و خطرات ناشی از آن احساسات ناامیدکننده را بدتر کند. چگونه می توانید با آن مبارزه کنید؟ در این جا چند راه برای مقابله با ناامیدی در کار بیان خواهد شد.

یاد بگیرید که ریشه های ناامیدی را درک کنید

ترس از ناامیدی یک چرخه است و همه فرآیندها برای شکستن نیاز به درک دارند. بیشتر توصیه‌های کلی در مورد مقابله با ناامیدی در کار، بینش کافی در مورد ریشه‌های ترس‌هایتان به شما نمی‌دهد، و ناامیدی می‌تواند در علت آن بسیار متفاوت باشد.

به طور کلی، ناامیدی مستلزم فقدان کلی اشتیاق، امید، تفکر مثبت یا انتظار خوش بینانه برای آینده است. این به معنای دیدن یک ایده تیره و تار از روزهای آینده است و می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب، افسردگی و استرس شود. ترس از این نوع احساسات منطقی است. اما ترس از آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خطر آن را افزایش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این به این دلیل است که عدم مقابله با ناامیدی در کار به این معنی است که یا در معرض خطر چنین احساسی هستید یا قبلاً مجبور شده اید از آن احساس فرار کنید. درک علت ترس‌های خاص شما می‌تواند به شما در مدیریت مسائل – چه فعلی و چه گذشته – کمک کند که آن ها را تداوم می‌بخشد. بنابراین، ناامیدی از کجا می آید؟

کمبود الهام

بدون الگوهای مثبت یا داستان های موفقیت که باید به آن ها نگاه کرد، تصور این که هر کسی در موقعیت فعلی شما می تواند از آن خارج شود و موفق شود دشوار است.

احساس محدودیت

هنگامی که در حال مبارزه هستید، مقابله با ناامیدی در کار ممکن است زمانی ایجاد شود که هر دو احساساتی کنید. مهارت لازم برای غلبه بر موانع خود را ندارید و نیازهای عمومی برای بقا را ندارید.

تجربه ای از بیگانگی

اگر به شما این احساس را داده اند که مناسب نیستید، این که لایق حمایت و عشق نیستید، یا محکوم به طرد شدگی برای همیشه هستید، می توانید در نتیجه از خود بیگانگی احساس ناامیدی کنید. بدتر از آن، ممکن است از ترس درد بیشتر خود را منزوی کنید.

احساس اسارت و مقابله با ناامیدی در کار

قرار گیری در یک موقعیت، رابطه یا محیط بدی که نمی توانید از آن فرار کنید. این دلیل مهمی است که بسیاری از افراد احساس ناامیدی می کنند.

تجربه ظلم و ستم

اگر بخشی از یک گروه یا اقلیت تحت ستم هستید، آگاهی از ظلم شما نسبت به چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید می تواند بسیار ترسناک باشد.

تجربه رها شدگی

آیا تا به حال رها شده اید یا رها شده اید تا زمانی که در مهم ترین زمان نیاز خود قرار داشتید به تنهایی مبارزه کنید؟ به راحتی می توان فهمید که چگونه این می تواند باعث ناامیدی کسی شود.

تهدید عذاب آور و مقابله با ناامیدی در کار

بسیاری از افرادی که با مرگ و میر خود مواجه هستند، چه به دلیل بیماری یا تهدید مهم دیگری برای بقای خود، ممکن است شروع به تعجب کنند.  آیا ادامه دادن غلبه بر احساس ناامیدی اصلاً فایده ای دارد یا خیر.

برای مقابله با ناامیدی در کار این احساس خود را بپذیرید

رسیدن به ریشه های عمیق احساسات پیچیده می تواند چالش برانگیز باشد. این امر به ویژه در مورد چیزی مانند غلبه بر احساس ناامیدی یا شروع احساسات ناامید صادق است. این تجربیات می‌توانند باعث کسل‌شدگی، سنگینی و کمبود انگیزه در زندگی روزمره شوند و احساس رویارویی با آن‌ها را سخت کنند.

اما اگر به احساسات خود برچسب نزنید، نمی توانید آن‌ها را تنظیم کنید. مطالعات نشان می‌دهد که نام‌گذاری آن تجربیات پیچیده‌تر می‌تواند برای حل و فصل و مدیریت آن‌ها به شیوه‌ای مثبت بسیار مهم باشد. بیشتر احساسات در ظاهر بسیار ساده ظاهر می شوند.

افکار ناامید را به چالش بکشید

برای مقابله با ناامیدی در کار، می‌توانید به خودتان ثابت کنید که افکار ناامیدکننده قدرتی بر شما ندارند. هنگامی که شما این نوع الگوهای احساسی را به چالش می کشید، یاد می گیرید که آن ها را به درستی پردازش کنید و برای مقابله با آن ها مجهز می شوید. هدف این است که در نهایت دیگر از افکاری مانند این احساس دلهره نکنید.

تکنیک های ساده برای مقابله با ناامیدی در کار

کار و شغل های امروزی جایی است که بسیاری از ما در آن ریسک می کنیم. ما کارهایمان را جدی می‌گیریم و وقتی با شکست مواجه می‌شویم، آسیب می‌بینیم. شاید یک پروژه مهم را از دست دهید، یا شاید ارزیابی عملکرد کمی را دریافت کنید. همه یاد می گیرند که مقابله با ناامیدی در کار  بهترین راه برای ایجاد موفقیت در آینده است. برخی از این تکنیک ها بهتر از بقیه هستند. در حالت ایده آل، می توانید از تجربیات منفی خود برای تقویت خود برای آینده استفاده کنید. ناامیدی دردناک است، اما لازم نیست برای همیشه دردناک باشد. از این چند تکنیک برای پردازش احساسات خود استفاده کنید. همچنین این به شما کمک کند فردی قوی تر و انعطاف پذیرتر شوید. چند راه برای مقابله با ناامیدی در کار را در ادامه خواهیم گفت.

برای احترام به احساسات خود وقت بگذارید

بهتر است به جای اینکه همه چیز را از بین ببرید، برای درک احساسات خود وقت بگذارید. تینا گیلبرتسون، روان‌درمانگر، افراد را تشویق می‌کند تا قبل از هر فرآیندی، کمی تفکر کنند. «همچنین، کلمه ای برای احساس خود پیدا کنید، مانند ناامیدی، رنجش یا ترس. برچسب زنی به احساسات به ما کمک می کند تا تجربه خود را درک کنیم.”

بررسی احساسات غمگین و ناامیدی شما ممکن است به شما کمک کند دفعه بعد یاد بگیرید که با آن کنار بیایید. آیا کاری هست که بتوانید برای مقابله با ناامیدی در کار خود انجام دهید؟ اگر نه، می توانید راحت تر آن را کنار بگذارید. اگر راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید پیشرفت کنید، روی ایجاد این تغییرات به خاطر خودتان تمرکز کنید.

مشکلات را شخصی نگیرید

وقتی مشکلی در محل کارتان پیش می‌آید و مورد توبیخ قرار می‌گیرید، سعی کنید آن را به عنوان یک آسیب شخصی به خود تلقی نکنید. فهم این موضوع که کار شما مطابق با استانداردها نیستید، به شما آسیب می زند. اما به عملکرد عینی شما مربوط می شود، نه به رفتار و شخصیت شما.

ارتکاب به اشتباه و مقابله با ناامیدی در کار

وقتی اشتباهی مرتکب می شوید، حل احساسات ناشی از شکست در خود بسیار دشوار است. اجازه ندهید در این دام بیفتید. شما آدم شایسته ای هستید، مهم نیست که آمار کارتان چه می گوید. ویژگی های خوب خود را هم در کار و هم در زندگی شخصی به خود یادآوری کنید. ارتکاب به یک اشتباه، حتی اگر در آن زمان به نظر خودتان بدترین اشتباه باشد، معمولاً با حرکت رو به جلو تأثیر کمی بر زندگی شما خواهد داشت.

نکته

سعی کنید احساس رنجش و افسردگی خود را رها کنید. زیرا این‌ها فقط شما را عقب می اندازند. یادگیری برخورد صحیح با ناامیدی باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و برای ادامه زندگی کاری خود آماده باشید.

دوستان خوبی داشته باشید

در حد معقول، به یک دوست یا یکی از عزیزان خود مراجعه کنید. یک همکار ممکن است بهترین فرد برای مقابله با ناامیدی در کار نباشد. زیرا ممکن است روی مشکل شما سوء استفاده کند. تمام احساسات منفی خود را کنار بگذارید. مطمئن شوید که دوست شما آماده همدردی است و می تواند به جای اینکه شما را به خاطر شکست و عدم آرامش قضاوت کند، از شما حمایت کند. پس از مدتی طولانی و شاید کمی ناراحتی، آمادگی بیشتری برای حرکت و مقابله با ناامیدی در کار خواهید داشت.

نکته

سعی کنید وقتی خود را خالی می کنید، در مورد افرادی که مسئول ناامیدی شما بودند قضاوت شخصی نکنید. این فقط باعث ایجاد احساسات تلخ در قلب شما می شود و باعث رنجش بیشتر در زندگی می شود. پس از اتمام همدردی، باید احساس سبکی و آرامش بیشتری داشته باشید، نه اینکه بیشتر تحت فشار باشید.

برای مقابله با ناامیدی در کار انتظارات خود را دوباره ارزیابی کنید

اگر به طور مداوم در محل کار خود ناامید هستید، ارزش آن را دارد که انتظارات خود را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که آن‌ها با واقعیت کار در دفتر شما مطابقت دارند. ممکن است این شغل برای شما مناسب نباشد، به خصوص اگر هرگز به دلیل سخت کوشی خود پیشرفته تر نشدید.

دوباره فعالیت های خود امتحان کنید

اجازه ندهید شغل شما با یک شکست از مسیر خارج شود. دوباره همت کنید و برای موفقیت در زمینه مقابله با ناامیدی در کار تلاش کنید. پشتکار شما در مواجهه با موانع نتیجه خواهد داد. کارفرمایان متوجه می شوند که فردی که ناامید است به سختی کار قبلی خود را ادامه می دهد. این استقامت و قدرت ممکن است در ادامه راه باعث موفقیت شما شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا