اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟

جدایی می تواند آسیب های روانی بسیاری وارد کند. یکی از این آسیب ها می تواند اختلالات روانی باشد. همان طور که ازدواج خوشایند است جدایی می تواند آسیب زا باشد. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید.

شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید. در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟ صحبت کنیم.

جدایی زوج ها در طول زمان می تواند آسان باشد

اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟

جدایی زوج ها در طول زمان می تواند آسان باشد، به ویژه زمانی که هر فرد مسئولیت ها و تعهداتی دارد که آن ها را به جهات دیگری می کشاند. بدون این که بدانند، این نیروها می توانند افراد را در مسیرهای متفاوتی قرار دهند. این اتفاقات اغلب تا جایی است که افراد که احساس می کنند از یکدیگر جدا شده اند.

اگر احساس می کنید که شما و شریک زندگی تان در حال رشد هستید یا فقط می خواهید احساس نزدیکی به آنها داشته باشید، مراحلی وجود دارد که می توانید برای بازسازی ارتباط خود بردارید.

نشانه ها را بشناسید

برخی از شواهد نشان می‌دهند که جدایی یکی از رایج‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود روابط در نهایت شکست بخورند. یک مطالعه روی زوج‌های بریتانیایی که ازدواج کرده بودند یا با هم زندگی می‌کردند، انجام شد. 39 درصد از مردان و 36 درصد از زنان «از هم جدا شدن» را دلیل پایان یافتن رابطه‌شان عنوان کردند. جدایی از هم به عنوان تنها شایع ترین علت جدایی، قبل از مشاجره، خیانت و عدم قدردانی شناخته شد.

برخی از نشانه هایی که نشان می دهد ممکن است به عنوان یک زوج از هم جدا شوید:

  • عدم توجه: به یکدیگر توجه نمی کنید و به حرف های یکدیگر گوش نمی دهید.
  • فقدان صمیمیت: این می تواند شامل فقدان صمیمیت فیزیکی و عاطفی باشد. احساس می کنید که دیگر شریک زندگی خود را نمی شناسید یا او شما را نمی شناسد.
  • عدم ارتباط: به نظر می رسد که شما هرگز در یک صفحه نیستید. این می تواند تصمیم گیری به عنوان یک زوج را دشوار کند و اغلب به درگیری کمک می کند.
  • عدم اعتماد: احساس می کنید نمی توانید احساسات واقعی خود را به اشتراک بگذارید.
  • عدم همدلی: برای درک نیازها و احساسات یکدیگر مشکل دارید.

گاهی اوقات این علائم می توانند به طرز چشمگیری آشکار باشند، اما همچنین می توانند ظریف باشند یا به آرامی در طول زمان ایجاد شوند. به جای کنار زدن آن، مهم است که بدانید این مشکلی است که می توانید برای حل آن با یکدیگر همکاری کنید.

نگرانی های خود را به اشتراک بگذارید

اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟

اولین قدم برای غلبه بر فاصله فزاینده بین شما و شریک زندگیتان این است که در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. با این حال، مهم است که مطمئن شوید این یک گفتگو است و نه یک تقابل. روشن کنید که شریک زندگی خود را به خاطر اتفاقی که می افتد سرزنش نمی کنید. درعوض، مشاهداتی در مورد آن چه احساس می‌کنید در حال وقوع است ارائه دهید.  در مورد این که چگونه می‌توانید به عنوان یک زوج برای پر کردن جدایی با یکدیگر همکاری کنید، بحث کنید.

ممکن است مکالمه را با صحبت در مورد آن چه احساس می کنید شروع کنید. برای مثال، ممکن است چیزی شبیه این بگویید: «احساس می‌کنم مثل گذشته به هم نزدیک نیستیم و می‌خواهم راه‌هایی برای گذراندن زمان بیشتری با هم پیدا کنیم.»

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با نظراتی مانند “تو هرگز در کنار من نیستی” یا “تو طوری رفتار می کنی که انگار دیگر برایت مهم نیست” وارد گفتگو نشوید. در حالی که ممکن است احساس کنید این چیزها درست هستند. اما شروع یک رفتار سرزنشی تنها طرف مقابل را در حالت تدافعی قرار می دهد.  این باعث می شود کمتر تمایلی به همکاری برای بازسازی صمیمیت و ارتباط شما داشته باشد.

زمانی را با هم بگذرانید

تحقیقات نشان می‌دهد که زوج‌هایی که زمان بیشتری را با هم می‌گذرانند، شادی بیشتر و استرس کمتری را تجربه می‌کنند. مطالعاتی که به تقاضاهای متقاطع کار و خانواده می پردازند نشان می دهد که هر دو مؤسسات پرتقاضا و وقت گیر هستند که به میزان زیادی از خود گذشتگی نیاز دارند. این امر مستلزم آن است که افراد در مورد محل صرف وقت خود انتخاب کنند. این گاهی اوقات منجر به کوتاه شدن روابط می شود تا برای بچه ها و کار وقت بگذارند.

تلاش والدین برای جلوگیری از جدایی

اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟

والدین شاغل اغلب برای هماهنگ کردن برنامه های خود به منظور یافتن زمانی برای یکدیگر در میان وظایف کاری و خانوادگی تلاش می کنند. تحقیقات گذشته نشان داده است که بهزیستی زناشویی می تواند اثرات بلندمدتی بر سلامتی داشته باشد. اما یک مطالعه نشان داد که صرف وقت با هم می تواند تعدادی فواید فوری نیز داشته باشد. نتایج این مطالعه نشان داد:

  • مردم تقریباً دو برابر بیشتر از زمانی که ازهمسرشان دور بودند احساس خوشحالی داشتند.
  • افراد همچنین گزارش دادند که فعالیت‌هایی که با همسرشان انجام می‌شود معنادارتر از فعالیت‌هایی بودند که به تنهایی انجام می‌شدند.
  • به نظر می رسد صرف حضور همسر نیز سطح استرس را کاهش می دهد. شرکت کنندگان 21 درصد کمتر احتمال داشت استرس را در حین فعالیت هایی که همسرشان حضور داشت گزارش کنند.

سارا فلود و محققین دانشگاه مینه سوتا می گویند: “زمانی که مردان و زنان با همسران خود بودند، گزارش دادند که شادتر بودند، معنای بیشتری پیدا کردند و استرس کمتری را تجربه کردند. این نشان دهنده ارتباط زمان مشترک با همسر برای رفاه افراد متاهل است.

برای جلوگیری از جدایی از یکدیگر حمایت کنید

گاهی اوقات وقتی احساس می کنید که او در گوشه شما است، احساس ارتباط با کسی آسان تر است. به دنبال راه هایی باشید که بتوانید از یکدیگر مراقبت و حمایت کنید. راه های مختلفی برای حمایت از همسرتان وجود دارد، از جمله گفتار و کردار:

  • به شریک زندگی خود بگویید که به آن ها افتخار می کنید.
  • یادداشتی بنویسید تا توضیح دهید که چقدر از آن ها قدردانی می کنید.
  • یا با انجام دادن لطف یا عمل محبت آمیز به شریک زندگی خود، حمایت خود را از طریق اعمال نشان دهید.
  • تأیید احساسات آن ها همچنین می تواند راهی برای کمک به همسرتان باشد که احساس کند دیده شدن، درک شدن و ارتباط عاطفی بیشتری دارد.

با هم خوش بگذرانید

هر رابطه‌ای می‌تواند با گذشت زمان کمتر هیجان‌انگیز شود. زیرا واقعیت‌های حفظ یک شراکت پایدار و سختی زندگی روزمره بر زنده نگه داشتن اشتیاق اولویت دارد. درمانگران رابرت شوارتز و الین براف، نویسندگان کتاب «ما دیگر سرگرم کننده نیستیم: کمک به زوج ها برای ایجاد ازدواج های شاد از طریق قدرت بازی» توضیح می دهند: «مردم در وهله اول از شرکت در فعالیت هایی که آن ها را گرد هم می آورد، دست نمی کشند.»

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که داشتن سرگرمی در یک رابطه عامل کلیدی تعیین کننده رضایت و عدم جدایی است. یک مطالعه بر روی 1187 زوج در سراسر ایالات متحده نشان دهنده ویژگی خاصی بود.  یک همبستگی قوی را بین کسانی که در فعالیت‌هایی که از انجام آن ها با هم لذت می‌برند و خوشبختی در ازدواجشان انجام می‌دهند، ایجاد شد.

  • فعالیت های سرگرم کننده برای زوج ها
  • با هم غذا بپزید
  • یک سنت جدید ایجاد کنید
  • با هم ورزش کنید
  • سرگرمی را پیدا کنید که هر دو از آن لذت می برید
  • ماساژ بگیرید
  • رقصیدن
  • با هم دوچرخه سواری یا پیاده روی کنید
  • یک شب با هم بازی کنید
  • به عکس ها نگاه کنید یا یک کتاب خاطره بسازید
  • برای یک شب قرار ملاقات برنامه ریزی کنید
  • مسافرت رفتن
  • غروب یا طلوع خورشید را تماشا کنید
  • یادداشت های عاشقانه بنویسید

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر شما و همسرتان در حال جدایی هستید چه باید کرد؟

اگر به نظر می رسد که فاصله با وجود هر دو تلاش شما در حال افزایش است، با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. مشاوره زوجین می‌تواند برای شناسایی مشکلات اساسی، کمک به زوج‌ها در بازسازی صمیمیت و بهبود همدلی و ارتباط مفید باشد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا