انزوا چگونه بر سلامت روان شما تاثیر می گذارد؟

انزوا و ناراحتی می تواند مشکلات زیادی را در افراد به وجود بیاورد. شما ممکن است کودکی را ببینید که از ابتدای زندگی تا بزرگسالی دچار انزوای کامل است. آیا تا به حال از خود پرسیده آید که افراد مشهور و بزرگ چگونه از پس این چالش ها برآمده اند.

اگر نگاهی با تاریخچه زندگی آن ها بیندازید متوجه می شوید که آن ها چند بار در طول زندگی شکست خورده اند. اما آن ها از این شکست ها به عنوان راهی برای پیروزی استفاده کرده اند. همه ما در زندگی ممکن است شکست بخوریم یا حتی دچار ناراحتی های روانی شویم. این ناراحتی های روانی حتی می تواند اختلالات روانی را نیز ایجاد کند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که انزوا چگونه بر سلامت روان شما تاثیر می گذارد؟

اختلالات افسردگی و انزوا

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. این بدان دلیلی است که کودک در دوران مدرسه احساس کند با بقیه فرق دارد و مورد تمسخر قرار می گیرد که این باعث آسیب روحی به او می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با انزوا چگونه بر سلامت روان شما تاثیر می گذارد، صحبت کنیم.

احساسات آسیب پذیری و انزوا در افراد مختلف

آیا تا به حال احساس آسیب پذیری یا ترس زیادی داشته اید؟ آیا مواقعی پیش آمده است که این احساسات غالب شده و باعث افسردگی شدید، اضطراب یا انزوای اجتماعی شود؟ اگر چنین است، این ها علائم پریشانی روانی هستند. درک علل ناراحتی روانی و نحوه مدیریت موثر آن می تواند به بهبود سلامت روانی شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با این بیماری به ادامه مطلب بروید.

آیا در مورد ناراحتی های روانی و انزوا سوالی دارید؟

ما این جا هستیم تا به آن ها پاسخ دهیم – امروز از یک متخصص بهداشت روانی دارای مجوز آنلاین بخواهید تا درباره احساسات شما کمک های کند. در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

پریشانی روانی، که اغلب به عنوان ناراحتی روانی نامیده می شود چیست؟

پریشانی روانی، که اغلب به عنوان ناراحتی روانی نامیده می شود، عبارت است از “هر نوع علائم و تجربیات مربوط به زندگی درونی فرد؛ احساس آشفتگی، گیجی یا خارج از عادت”. در حالی که همه افراد گاهی اوقات کمبود انرژی یا تمرکز را تجربه می کنند و حتی گاهی اوقات احساس ناراحتی می کنند، ناراحتی های روانی اغلب تأثیر عمیق تری بر فرد می گذارد. در حقیقت، ناراحتی روانی می تواند با بیماری روانی همراه باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تجربه ناراحتی روانی همیشه نشان دهنده وجود یک مشکل جدی سلامت روان نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تجربه ناراحتی های روانی می تواند طاقت فرسا باشد و بسیاری از مردم می خواهند راه خود را به طور خصوصی مدیریت کنند. با این حال، طبق CDC، 78 درصد از افرادی که در زمان ناراحتی روانی به دنبال کمک هستند می توانند مکانیسم های مقابله موثر را بیاموزند و بر اثرات طولانی مدت غلبه کنند.

آثار ناراحتی های روانی و انزوا

هر کسی که ناراحتی روانی را تجربه می کند ممکن است علائم متفاوتی را نشان دهد. علت استرس و مکانیسم های مقابله فرد به طور کلی تعیین می کند که چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد. به عنوان مثال، فردی که در حال جدایی است ممکن است غم و اندوه شدید یا اضطراب بیشتری را تجربه کند. در نتیجه، او ممکن است از مواجهه با شرایط روزمره بترسد. از سوی دیگر، فردی که شغل خود را از دست داده است، ممکن است احساس سرخوردگی یا عصبانیت کند، علاوه بر این که از آن چه در آینده انتظار دارد می ترسد، در حالی که شخصی که قربانی سوءاستفاده شده است ممکن است هنگام ملاقات با افراد جدید یا هنگام احاطه احساس ناراحتی کند. توسط دیگران، به ویژه اگر آن ها در مکان ناآشنا هستند.

علائم شایع انزوا

علائم پریشانی روانی حتی در افرادی که استرس زای یکسانی را تجربه کرده اند متفاوت است. به عنوان مثال، اگر دو نفر در یک تصادف اتومبیل قرار گرفتند، ممکن است یکی از ترس از سوار شدن بر ماشین در یک جاده شلوغ احساس کند. دیگران ممکن است از تصور سوار شدن بر وسیله نقلیه وحشت زیادی داشته باشند زیرا پیش بینی می کنند که هر وقت خودرویی را می بینند تصادف دیگری رخ دهد.

علائم ناراحتی روانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش وزن
  • مسائل مربوط به مدیریت خشم
  • افکار وسواسی یا اجبار
  • علائم جسمی که با یک بیماری قابل توضیح نیستند
  • کاهش لذت در فعالیت های جنسی
  • توهم
  • هذیان
  • رفتار بی پروا

واضح ترین علائم انزوا روانی شامل اضطراب، حملات وحشت زدگی، تحریک پذیری و اشک ریختن است که همه آن ها معمولاً بلافاصله پس از رویداد مشاهده می شوند. علائم شدید، مانند توهم یا هذیان، ممکن است تا زمانی که ناراحتی روانی شدید نشود، ظاهر شود، اما هر علامتی باید به محض ظاهر شدن برطرف شود.

انزوا چگونه بر سلامت روان شما تاثیر می گذارد؟

آیا این خوب نیست که برای مدتی تنها باشید و انرژی خود را دوباره بازیابی کنید؟ زمانی می توان از تنهایی استقبال کرد که شما نیاز دارید دنیا را ببندید. با این حال، از این چند پیامد سلامت روان که ناشی از انزوا طولانی مدت است، آگاه باشید.

افسردگی و انزوا

اگر تا به حال برای مدت طولانی تنها بوده اید، ممکن است متوجه شده باشید که چگونه گفتگوی درونی شما می تواند چرخشی تاریک داشته باشد. وقتی کسی را ندارید که با مکالمه ذهن شما را تحریک کند، توجه شما به درون معطوف می شود. شروع به نشخوار فکری و اجازه دادن به افکار منفی بر شما آسان است که منجر به افسردگی می شود.

از آنجایی که یکی از نشانه های افسردگی، انزوای تدریجی از خانواده و دوستان است، منطقی است که ببینیم خود جدایی چگونه می تواند شما را افسرده کند. اگر افسردگی مزمن درمان نشود، می تواند منجر به بیماری های متعددی شود.

از افسردگی دوری کنید

آیا تنها زندگی می کنید یا به دلایل مختلف به طور موقت منزوی شده اید؟ شما می توانید با فعالیت ذهنی و جسمی تا حد ممکن از انزوا و افسردگی جلوگیری کنید. هر روز زمانی را به پیاده روی در بیرون از خانه اختصاص دهید و کمی هوای تازه دریافت کنید. کتاب های صوتی در مورد موضوعاتی که همیشه علاقه شما را برانگیخته است بخوانید یا گوش دهید. هر روز یک برنامه معقول داشته باشید و از ماندن در رختخواب خودداری کنید.

افکار خودکشی

اگر پیوندهای نزولی تنهایی را دنبال کنید، خواهید دید که چگونه می تواند با افکار احتمالی خودکشی منجر به افسردگی شود. با توجه به شرایط مناسب و شرایط روحی، هر کسی می تواند به فکر گرفتن جان خود باشد. صرف زمان بیش از حد به تنهایی و احاطه کردن خود با افکار منفی می تواند میل هر کسی را برای زندگی از بین ببرد.

در حالی که معقول است که گاهی اوقات احساس انزوا کنید و فکر کنید که آیا زندگی شما ارزشی دارد یا خیر، تمرکز بر خودکشی داستان متفاوتی است. به خصوص اگر به راه هایی فکر کنید که می توانید خودکشی را انجام دهید. پیامدهای سلامت روان ناشی از انزوا طولانی مدت اغلب شامل افکار خودکشی است. بنابراین باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

فورا کمک بگیرید

قبل از این که به نقطه ایده خودکشی برسید، بدانید که شرایط بیرونی مانند تنهایی هیچ ارتباطی با ارزش شما به عنوان یک شخص ندارد. یکی از ابزارهایی که می تواند به شما کمک کند ارزش خود را به خاطر بسپارید، روزنامه نگاری است. ژورنال شما می تواند به همان اندازه که می خواهید ساده یا مفصل باشد، یا می توانید آن را در ذهن خود ذخیره کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روی ویژگی های خوب خود و توانایی ها و استعدادهایی که دارید تمرکز کنید. همچنین می‌توانید فهرستی از افراد و چیزهایی که به شما احساس قدردانی می‌کنند، داشته باشید. وقتی شروع به احساس گمراهی و بی لیاقتی کردید، نوشته های گذشته را در دفتر خاطرات خود مرور کنید و به یاد بیاورید که چه فرد زیبا و ارزشمندی هستید.

بیماری های قلبی عروقی و انزوا

آیا می‌دانستید که پیامدهای سلامت روان ناشی از گذراندن زمان زیاد تنها می‌تواند بر قلب شما نیز تأثیر بگذارد؟ ارتباط بین تنهایی طولانی مدت، افسردگی و استرس غیرقابل انکار است. هنگامی که این مسائل ترکیب می شوند، مطالعات نشان می دهد که می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی یا سکته شود.

فعال باشید

حفظ یک سیستم قلبی عروقی سالم مستلزم توجه به تمام جنبه های وجودی شما است: بدن، ذهن و روح. شما می توانید هر روز یک رژیم غذایی سالم برای قلب داشته باشید حتی اگر تنها هستید. به اندازه کافی ورزش کنید و سطح استرس خود را کاهش دهید.

استرس بی مورد و انزوا

بدون نوعی استرس، هرگز در زندگی یاد نمی‌گیرید، بالغ نمی‌شوید یا کاری انجام نمی‌دهید. در واقع، خود زندگی پرتنش است. با این حال، ممکن است زیر بار استرسی که غیرضروری است و می تواند شما را از لحاظ جسمی، ذهنی و روحی ویران کند، آسیب ببینید. به دلیل غریزه بقای شما برای مبارزه، مغز شما استرس را در اولویت قرار نمی دهد. کورتیزول و آدرنالین به سیستم بدن شما قدرت بیشتری می بخشد. در حالی که این رفلکس در موقعیت‌های خطرناک به خوبی به شما کمک می‌کند، زمانی که دائما در استرس هستید برای سلامتی شما مضر است.

چگونه می توانید این انزوا را کاهش دهید؟

شما هرگز نمی توانید تمام استرس ها را از زندگی خود حذف کنید، اما راه هایی برای به حداقل رساندن آن وجود دارد. حتی زمانی که منزوی هستید، سعی کنید هر روز کسب برای هوای تازه به بیرون از منزل بروید. یوگا همچنین راهی ایده آل برای آرامش اعصاب و تقویت بدن است. بسیاری از فواید کاهش استرس مدیتیشن و تنفس آگاهانه را فراموش نکنید.

تغییرات رژیم غذایی

از آنجایی که غذا بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما است، پیامدهای سلامت روان تنهایی ممکن است بر عادات غذایی شما تأثیر بگذارد. آیا تا به حال متوجه شده اید که اغلب در طول روز از روی عادت یا بی حوصلگی چه کار می کنید؟ آخرین باری که فقط به خاطر احساس انزوا چیزی خوردید کی بود؟

سخن آخر

انزوا و مشکلات روانی آسیب هایی را می رسانند که می تواند در آینده شما را دچار مشکلاتی کند. آسیب های دوران کودکی هم می تواند باعث انزوا شود. امروز در ارتباط با این مشکل و آسیب های آن صحبت کردیم. همچنین راه های درمانی نیز برای آن گفته شد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا