آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

در این مقاله از وب سایت همکده می خواهیم بدانیم که آیا افسردگی در واقع حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟ یک فیلسوف راه جدیدی برای تفکر در مورد احساس افسردگی پیشنهاد می کند. در حقیقت براط پاسه به این سوال که آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است، پاسخ های دقیقی یافت می شود. این پاسخ ها بر مبنای تعریف اضطراب و افسردگی می توانند مطالب زیادی به ما ارائه کنند. در عبن حال لازم است اطلاعات در این زمینه به روز شوند‌. با این توضیحات برای رفع مشکلات مربوط به افسردگی و سلامت روان می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد‌. ابن مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

افسردگی را می توان به عنوان یک تغییر وجودی در نحوه تجربه زندگی فرد مبتلا به جای مجموعه ای از علائم مرتبط درک کرد. علاوه بر این، افسردگی ممکن است به عنوان یک حالت متمایز جهانی از هوشیاری در نظر گرفته شود، مانند حالت های بیداری، رویا، و حالت های ناشی از مواد مخدر. این تعریف از افسردگی در کنار توضیحات دیگر آن می تواند کمک زیادی به ما کند.

درک افسردگی از این طریق فواید بی شماری برای تحقیق، درمان و درک اساسی این بیماری دارد. محققان روان‌شناسی، روان‌پزشکی و علوم اعصاب سال‌ها برای تعریف، درک و تجزیه و تحلیل افسردگی، که میلیون‌ها نفر از مردم را در سراسر جهان عذاب می‌دهند، تلاش کرده‌اند. در تشخیص بالینی، افسردگی به عنوان مجموعه ای از علائم شناخته می شود که باید با هم به تعداد کافی و برای مدت معینی وجود داشته باشند. اما آیا این علائم همان افسردگی هستند یا به یک عامل مشترک، یعنی افسردگی «واقعی» اشاره می کنند که همه آنها را ایجاد می کند؟ (درباره آن مانند درد فکر کنید: درد اغلب نشان‌دهنده یک مشکل عمیق‌تر است که سختی جسمی یا روانی سیگنالی از آن است، اما درد نیز به خودی خود مسئله‌ای است که شایسته درمان است.)

تفکر در مورد افسردگی به روشی جدید

در این بخش از مقاله قصد داریم افسردگی را به شیوه ای جدید بدای شما شرح دهیم. سپس نکاتی مهم را برای شما بیان کنیم.

برای پاسخ به سوال اساسی مان یعنی این که آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است نیاز به بررسی اطلاعات دقیق می باشد.  برخی از فیلسوفان روش جدیدی را برای درک افسردگی بر اساس احساس واقعی آن (یا پدیدارشناسی آن) پیشنهاد کرده اند: نه به عنوان مجموعه ای از علائم متفاوت، بلکه به عنوان یک تغییر کلی در نحوه تجربه یک فرد افسرده از زندگی. به عنوان مثال، فیلسوف متیو رادکلیف در کتاب خود در سال 2015 به نام تجربیات افسردگی: مطالعه ای در پدیدارشناسی می نویسد که افرادی که از افسردگی رنج می برند گزارش می دهند که “از لحاظ کیفی با آنچه بسیاری از ما به عنوان “تجربه روزمره” می دانیم متفاوت است” (ص. 10). به عبارت دیگر، زندگی با افسردگی به طور مشخص و وجودی متفاوت از زندگی بدون آن است، که به نوبه خود نگاهی کلی‌نگر به آن را می‌ طلبد.

سیسیلی وایتلی، فیلسوف، در مقاله‌ای که در مجله بریتانیایی فلسفه علم با عنوان «افسردگی به‌عنوان اختلال هوشیاری» منتشر می‌شود، از کار اخیر خود در علم آگاهی استفاده می‌کند. (همچنین به مقاله او در Psyche با عنوان “افسردگی بیش از یک حالت پایین است – این یک تغییر آگاهی است.”) در آنجا، او استدلال می کند که افسردگی را می توان به عنوان یک “وضعیت جهانی هوشیاری” متمایز، شبیه به حالت های بیداری درک کرد. چیزی مثل خواب دیدن یا تحت تأثیر داروهای روانگردان. همه این حالات شامل ترکیب های متفاوتی از ظرفیت ها برای تفکر، احساس و تعامل با جهان و همچنین تجربه کلی منحصر به فرد از زندگی است.

سه بینش از این مفهوم از افسردگی

همان طور که می دانید در این مقاله هدف ما پاسخ به این سوال است که آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟ اجازه دهید تحلیل های ویژه تری برای رسیدن به نتیجه داشته باشیم. وایتلی پیشنهاد می‌کند که «وقتی فردی افسرده است، از حالت بیداری به حالت افسرده‌ای متمایز آگاهی می‌رود، تغییری که در تجربه‌ای از «تغییر وجودی» که توسط راتکلیف توصیف شده منعکس می‌شود» (ص 13). درک افسردگی از این طریق چندین مزیت دارد:

چرا توصیف تجربه افسردگی دشوار است؟

آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

در بخش اول قصد داریم بخ بررسی توصیف سختی های تجربه افسردگی بپردازیم. اول، توضیح می دهد که چرا توصیف تجربه افسردگی برای کسی که هرگز افسرده نشده است دشوار است: این موضوع زمینه زندگی، تفکر و ابراز خود را تغییر می‌دهد. فقط به تغییرات اساسی در زندگی فکر کنید که شامل تغییر آگاهی نیست، مانند بچه دار شدن.

اغلب گفته می شود که شما نمی توانید پدر و مادر بودن را به یک غیر والدین توضیح دهید زیرا زندگی با فرزندان بسیار متفاوت از زندگی بدون آنها است و به سادگی هیچ راهی برای بیان آن به کسی که آن را تجربه نکرده است وجود ندارد. اما در حالی که والدین شدن به طور اساسی زندگی شما را تغییر می دهد، افسردگی بر خود ذهن تأثیر می گذارد و برقراری ارتباط ویژگی های منحصر به فرد خود را به کسانی که تحت تأثیر آن قرار نمی گیرند بسیار دشوارتر می کند.

قالب بندی افسردگی چگونه است؟

آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

دوم، قالب بندی افسردگی به عنوان یک حالت هوشیاری به توضیح جزر و مد علائم افسردگی در طول زمان کمک می کند. که در آن افراد مبتلا در هر مرحله احساس می کنند یک فرد متفاوت هستند. افراد افسرده ممکن است دوره‌های متناوب هوشیاری افسردگی و “معمولی” (و همچنین حالت‌های رویایی) را تجربه کنند. دقیقاً مانند فردی که افسرده نیست به طور مرتب از بیداری به رویا می‌رود و دوباره برمی‌گردد، یا یک کاربر روان‌گردان بین حالت‌های وجود تحت تاثیر قرار نگرفتن اگر هر یک از این حالات هوشیاری با مجموعه ای از ظرفیت های خود برای فکر کردن، احساس کردن و زندگی کردن همراه باشد، شناسایی آنها و مطالعه زمان و چگونگی این انتقال آسان تر است و منجر به درمان بهتر می شود.

شباهت های موجود در جنبه های مختلف افسردگی

ثالثاً، شباهت‌های جالبی بین تجربه خود گزارش‌دهی افسردگی و قرار گرفتن تحت تأثیر داروهای روان‌گردان وجود دارد، به ویژه از نظر «تغییر وجودی» که فرد در هر کدام تجربه می کند. همانطور که وایتلی توضیح می دهد، “در هر دو مورد، افراد تغییرات یا تغییرات پدیدارشناختی قوی را در تجربیات خود از زمان، احساس خود، تجربه بدنی، عاملیت ذهنی، تمرکز و توجه گزارش می کنند” (2021، ص 14). این مشاهدات می تواند به توضیح نتایج امیدوارکننده در مورد درمان روانگردان برای افسردگی کمک کند، که ممکن است تأثیر مستقیم تری بر مبنای عصبی اصلی حالت های افسردگی هوشیاری نسبت به داروهای ضد افسردگی فعلی داشته باشد. مسئله ای که می تواند پاسخ ما به سوال اساسی را راحت تر کند. یعنی این سوال که آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

مشاوره برای غلبه بر افسردگی پیدا کنید

آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟

در این بخش توصیه اساسی خود را برای رفع مشکل ارائه می کنیم. مطلبی که می تواند با کمک متخصصان مرکز مشاوره همکده کمک زیادی کند. کار با هم برای درک و درمان افسردگی کمک زیادی می کند.‌ وایتلی در پایان تأکید می کند که این روش جدید درک افسردگی نباید به عنوان چالشی برای روش های سنتی در نظر گرفته شود. بلکه باید به عنوان مکملی برای آن ها، ابزارهای مفهومی را گسترش داده و غنی کند. این که محققان در همه زمینه ها می توانند برای تحقیق و درمان بهتر این بیماری استفاده کنند مهم است.

چیزی که من در مورد پیشنهاد او بیشتر قدردانی می کنم این است که افسردگی را به عنوان یک تجربه واحد تلقی می کند. البته برای هر فرد مبتلا متفاوت است. نه صرفاً تعداد انگشت شماری از علائم تصادفی «همراه». این روشی جدید به ما می دهد تا افسردگی را به عنوان چیزی برای خود بدانیم. نه اثر تجمعی علائم مختلف، و مانند آن در سایر تجربیات زندگی رایج تر و کمتر مضر. شاید همچنین بتواند تجربه افسردگی را ابهام کند و انگ اطراف آن را کاهش دهد. و برای افراد بیشتری که تحت تاثیر آن قرار گرفته اند، راحت تر به دنبال درمان باشند، به هر شکلی که ممکن است باشد.

سخن آخر

افسردگی مسئله ای است که می تواند مشکلات بسیاری به همرا بیاورید. در حقیقت افسردگی خود می تواند شروع کننده سختی ها و چالش های روانی بسیاری باشد. این مسئله از جنبه های مختلفی بررسی می شود. در این مقاله از وب سایت همکده ما یکی از ابعاد جذاب آن را بررسی کرده ایم. ما به این سوال پاسخ داده ایم که آیا افسردگی حالتی منحصر به فرد از آگاهی است؟ این مطلب با بررسی آزمایشات بسیاری ارائه شده است. آزمایشاتی که می تواند با نتایج خود ما را شگفت زده کند. این در حالی است که شما برای رفع مشکلات روانی خود ناشی از چالش های زندگی کار های مختلفی انجام دهید. شما می توانید به متخصصان ما در مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می بتشد. این مرکز علاوه بر خدمات حضوری، برای علاقه مندان مشاوره تلفنی روان شناسی را نیز ارائه می کند.

منابع
وبسایت psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا