آنچه هرگز نباید به افراد دارای افسردگی بگویید

افراد دارای افسردگی سختی های زیادی در طول زندگی و حتی هنگام برقراری ارتباط با دیگران تحمل می کنند. یکی از اختلالات محبوب در روانشناسی افسردگی است. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد.

در مقاله های قبل در ارتباط با افسردگی و تاثیر ذهن آگاهی صحبت کردیم.  ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باشد. ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش ذهن آگاهی در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که آنچه هرگز نباید به افراد دارای افسردگی بگویید، چگونه است؟

افراد دارای افسردگی و استرس

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آنچه هرگز نباید به افراد دارای افسردگی بگویید، صحبت کنیم.

جملات قدرتمند برای افراد دارای افسردگی

استفاده از جملات تاکیدی قوی هر روز می تواند به شما کمک کند غلبه بر افسردگی را انجام دهید و بهزیستی کلی خود را بهبود بخشید. وقتی افسرده هستید، اعتماد به نفس و عزت نفس شما پایین است. کلید غلبه بر افسردگی این است که به آن شرایط بد خود کمک کنید و طرز فکر خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. باید افکار منفی خود را رها کنید و شروع کنید به دوست داشتن شخصی که هستید. افکار مثبت را در ذهن خود قرار دهید تا ارزش خود را برای دنیا به خاطر بسپارید. هر چه بیشتر به خودتان چیزهایی بگویید، مغزتان بیشتر آن را باور می کند، بنابراین مطمئن شوید که همیشه از مثبت اندیشی استفاده می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر از مثبت اندیشی استفاده کنید و فقط به خودتان چیزهای خوب بگویید، به سرعت افسردگی خود را شکست خواهید داد. این جملات تاکیدی قدرتمند به شما کمک می کند تا به آن‌جا برسید، و همچنین عادات خوبی را به شما آموزش می دهند. گفتن این عبارات فقط چند دقیقه در روز طول می کشد، بنابراین هیچ بهانه ای وجود ندارد که آن ها را تکرار نکنید.

جملات تاکیدی قدرتمند برای کمک به افراد دارای افسردگی

هنگامی که این جملات تاکیدی قدرتمند را به یک عادت روزانه تبدیل کردید، مثبت اندیشی برای شما طبیعی تر می شود. هنگام تکرار عبارات ذهن خود را باز نگه دارید و اجازه دهید کلمات در درون شما طنین انداز شوند. سپس افسردگی شما دیگر بر ذهن و بدن شما غلبه نمی کند و می توانید یک بار برای همیشه آن را شکست دهید.

می توانم با ایجاد فضای امن برای خودم بر افسردگی خود غلبه کنم.

زمانی که احساس امنیت باشد، غلبه بر افراد دارای افسردگی بهتر می شود. شما سزاوار مکانی هستید که در آن احساس امنیت کنید، و می توانید این نوع فضا را هر جا که می روید ایجاد کنید. اگر اسانس ها برای شما مفید هستند، یک عطر کوچک همراه خود داشته باشید تا به شما کمک کند احساس امنیت کنید. همچنین می توانید برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هدفون خود را همراه داشته باشید. یکی دیگر از گزینه های خوب این است که وقتی به مکان های جدید می روید، وسایلی را همراه داشته باشید که راحتی را به همراه داشته باشید. با این حال، قبل از اینکه بیرون بروید، به یاد داشته باشید که از این تاکید قوی برای کمک به احساس امنیت استفاده کنید.

من شایسته، ارزشمند و با اهمیت هستم.

دانستن ارزش خود به شما کمک می کند که به شما این امکان را بدهد که کافی هستید تا غلبه بر افسردگی خود را انجام دهید. شما ارزشمند هستید و باید این را اغلب به خود یادآوری کنید. اگر هر روز از این تاکید قوی استفاده کنید، روز را با افسردگی کمتری سپری خواهید کرد.

من سزاوار خوشبختی هستم و می توانم به آن برسم.

وقتی بدانید که در زندگی لیاقتتان چیست، چیزی کمتر از آن را نمی پذیرید. شما سزاوار شادی هستید و می توانید با متقاعد ساختن خود به آن، آن را محقق کنید. این به سادگی تغییر طرز فکر و تمرکز بر آن‌چه شما را خوشحال می کند است.

من انتخاب می کنم برای همه چیز و همه کسانی که در زندگی ام دارم سپاسگزار باشم.

با شکرگزاری، عدم افسردگی آسان تر خواهد بود. روی چیزهایی تمرکز کنید که باعث شادی شما می شوند و افرادی که دوست دارند با شما وقت بگذرانند. اگر به آن چیزها توجه کنید، احساس بهتری خواهید داشت و یک بار دیگر شادی پیدا می کنید.

می دانم که نحوه واکنش من به یک موقعیت کاملاً به من بستگی دارد.

نحوه واکنش شما به چیزی بر احساس شما بعد از آن تأثیر می گذارد. اگر واکنش منفی داشته باشید، احتمالا متوجه افسردگی خواهید شد. اگر تصمیم بگیرید که واکنش مثبت نشان دهید، می توانید به طور موثرتری بر افسردگی غلبه کنید. انتخاب با شماست و می تواند تفاوت را ایجاد کند.

برای کمک به افراد دارای افسردگی هر روز که جلو رو به پیشرفت بروید

هر روز که از رختخواب بلند می شوید و به آن روز فرصت می دهید، انعطاف پذیرتر می شوید. با تاب آوری، می توانید افسردگی را شکست دهید و بر هر احساس منفی دیگری غلبه کنید.

آنچه هرگز نباید به افراد دارای افسردگی بگویید

افراد دارای افسردگی در ذهن خود به دام افتادند و بین احساس بی حسی و احساس ناامیدی در نوسان هستند. این احساسات بیشتر از غم و اندوه یا فقط “احساس ناراحتی” هستند. آن‌ها ذهن فرد را آزار می دهند و او را مجبور می کنند که در هنگام افسردگی دائماً با افکار خود مبارزه کنند.

نکته

افسردگی در صورت عدم درمان می تواند ناتوان کننده شود و متأسفانه می تواند منجر به خودآزاری و خودکشی شود. افرادی که افسردگی را درک نمی کنند اغلب به آن به عنوان بهانه ای یا تلاشی برای جلب توجه نگاه می کنند. اگر شما شخصاً دچار افسردگی نشدید، ممکن است ناآگاهانه در ایجاد انگ نقش داشته باشید. با توجه به تحقیقات، راهنمای تشخیص اختلالات روانی، DSM-5، نشان می دهد که اگر حداقل دو هفته متوالی از حداقل پنج چند از این علائم رنج می برید، جز افراد دارای افسردگی هستید:

  • – «خلق افسرده در بیشتر ساعات روز، به ویژه در صبح
  • – خستگی یا عدم انرژی تقریباً هر روز
  • – تقریباً هر روز احساس بی ارزشی یا گناه
  • – اختلال در تمرکز، عدم تصمیم گیری
  • – بی خوابی (ناتوانی در خواب) یا پرخوابی (خواب بیش از حد) تقریباً هر روز
  • – کاهش چشمگیر علاقه یا لذت تقریباً هر روز به تقریباً همه فعالیت ها
  • – افکار مکرر مرگ یا خودکشی (نه فقط ترس از مرگ)
  • – احساس بی قراری
  • – کاهش یا افزایش وزن قابل توجه”

درک افسردگی و حل آن با کمک مشاوران

افسردگی چیزی نیست که بتوان آن را ساده انگاشت. کسانی که آن را ندارند باید قبل از اظهار نظرهای غیر حساسی که ممکن است باعث تحریک کسی شود، به طور کامل آن را درک و تحقیق کنند. با این اوصاف، مایلیم مواردی را مرور کنیم که هرگز نباید به کسی که افسردگی دارد نگوییم.

آن‌چه هرگز نباید به افراد دارای افسردگی بگویید

این چیزی است که در مورد افسردگی وجود دارد: یک انسان می تواند تقریباً از هر چیزی جان سالم به در ببرد. اما افسردگی به قدری موذیانه است و هر روز ترکیب می‌شود که نمی‌توان پایان آن را دید.» – الیزابت وورتزل

نظرات دانشمندان در ارتباط با این زمینه

اول از همه، برخی بیانیه ها اختلال را کاملاً رد می کند. این باعث می شود بیمار احساس کند که چیزهای نامتناسبی را به باد می دهد و احساس پوچی و مالیخولیا همیشگی در ذهن اوست (که البته درست نیست.) افسردگی یک حالت عدم تعادل شیمیایی در مغز است. بنابراین به کسی بگویید اینکه آن‌ها به سادگی غمگین هستند به این معنی است که آن را می گذراند و آن‌قدر که آن‌ها تصور می کنند شدید نیست.

نکته

این تنها ننگ پیرامون بیماری روانی را تقویت می کند و سوء تفاهم فاحش از افسردگی را نشان می دهد. در حالی که افراد دارای افسردگی می توانند در برخی موارد بر آن غلبه کنند، بسیاری باید در تمام زندگی خود با آن مبارزه کنند. غم و اندوه موقتی است، در حالی که افسردگی می تواند دائمی باشد.

“افسردگی فقط در ذهن شماست.”

اگر این را به فردی مبتلا به افسردگی بگویید، تا حدی درست متوجه شدید. به دلیل عدم تعادل شیمیایی که باعث افسردگی می شود، علائمی ایجاد می کند که برای فرد مبتلا بسیار واقعی است. مردم فقط فکر می کنند که چون نمی توانند درون مغز یک فرد را ببینند، در عوض فقط آن‌چه را که در سطح است می بینند. با این حال، این اختلال روانی بسیار واقعی است و گفتن اینکه یک شخص برای جلب توجه عمل می کند یا مردم برای او متاسف خواهند شد، توهین بزرگی است.

“سعی کنید مثبت اندیش باشید.”

افراد دارای افسردگی هرگز به این ایده فکر نکردند. این مانند مشت به صورت فردی مبتلا به افسردگی است. هیچ کس با حس افسردگی نمی خواهد چنین احساسی داشته باشد. البته، ممکن است تکنیک های مثبت اندیشی، درمان، مدیتیشن و غیره را امتحان کنند و همچنان از افسردگی رنج می برند.

درمان افراد دارای افسردگی

هیچ رویکرد یکسانی برای درمان افسردگی وجود ندارد. همچنین تضمین نمی‌شود که هیچ یک از درمان‌های قابل تأیید قبلی مؤثر واقع شوند. با این حال، باید درک کنید که کسانی که از افسردگی رنج می برند، احتمالاً سعی کردند هر روز «فقط مثبت بمانند». این عبارت نشان می‌دهد که اگر کمی بیشتر تلاش کنند، احساس بهتری خواهند داشت، و این به سادگی درست نیست.

سخن آخر

این‌ها فقط چند جمله برای اجتناب از گفتن به افراد مبتلا به افسردگی هستند. نصیحت به افراد خوب است. با این حال، مطمئن شوید که برای توجه و درک آن‌چه که کسی از سر می‌گذرد، قبل از اینکه پاسخ‌های غیرمجاز را منتشر کنید، وقت بگذارید.

افسردگی یک اختلال پیچیده است و ممکن است به درمان، دارو یا درمان های جایگزین نیاز داشته باشد. اگر کسی نصیحت شما را بخواهد، بیشتر اوقات از شما می پرسد. بنابراین شاید تنها چیزی که می خواهند کسی باشد که گوش دهد. در کنار افراد دارای افسردگی سعی کنید آرامش را برقرار کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا