دلایلی که چرا مقاومت در برابر تغییر در زندگی مضر است؟

مقاومت در برابر تغییر در زندگی باعث عدم پیشرفت در زندگی شما می شود. موفقیت نیاز به تلاش زیاد دارد. طبیعتاً ما اگر می خواهیم در زندگی خودمان پیشرفت داشته باشیم باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایلی که چرا مقاومت در برابر تغییر در زندگی مضر است؟

مقاومت در برابر تغییر در زندگی و موفقیت

تغییر در زندگی و موفقیت موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که چرا مقاومت در برابر تغییر در زندگی مضر است، صحبت کنیم.

داشتن دوران کودکی شاد برای جلوگیری از مقاومت در برابر تغییر در زندگی

داشتن دوران کودکی شاد و سالم می تواند آن ها را برای موفقیت در زندگی آماده کند. اما بسیاری از والدین تعجب می کنند که شما دقیقاً چگونه فرزندانی شاد را در دنیای امروز تربیت می کنید؟ پرورش کودکان شاد به معنای لذت لحظه ای یا لذت فوری آن ها نیست. در حقیقت، کاملاً برعکس است.

بچه های شاد مجموعه مهارتی دارند که به آن ها اجازه می دهد از شادی طولانی مدت در زندگی لذت ببرند. آن ها می توانند در تلاش برای رسیدن به موفقیت در زندگی، لذت فوری را از دست بدهند. شما می توانید با اتخاذ عادات سالم و مادام العمر به فرزندان خود در پرورش این مهارت ها کمک کنید. در این جا چند راه برای تربیت فرزندان شاد آورده شده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کودکانی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند احتمالاً موفقیت در زندگی را به طور بیشتری دریافت خواهید کرد. یک مطالعه نشان داد بچه هایی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند، دو برابر بیشتر به کالج می روند. آن ها کمتر دچار سوء مصرف مواد، چاقی و خشونت می شوند. بنابراین، بازی در فضای باز را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. حتی در شرایطی که هوا مناسب نیست فرزندان خود را تشویق کنید تا دوچرخه سواری کنند. یا با بچه های دیگر بازی کنند و در فضای باز بدوند.

محدودیت مدت زمان استفاده از تکنولوژی امروزی برای مقاومت در برابر تغییر در زندگی

ممکن است فرزند شما اصرار داشته باشد که بازی ساعت های بی پایان بازی های ویدئویی او را خوشحال می کند. اما زمان زیاد روی صفحه نمایش برای سلامت روان کودک شما مضر است. مطالعه ای که در سال 2018 در مجله Emotion منتشر شد. این مطالعه نشان داد نوجوانانی که زمان کمتری را در دستگاه های دیجیتالی خود صرف می کردند ویژگی بهتری داشتند. آن ها زمان بیشتری را صرف فعالیت هایی مثل ورزش، تکالیف و سایر فعالیت های حضوری می کردند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای موفقیت در زندگی محدودیت های مشخصی را برای مدت زمان استفاده از تکنولوژی تعیین کنید. اگر او تلفن هوشمند دارد، هنگام انجام کارهای خانوادگی، سوار شدن در اتومبیل یا هنگام بازی در بیرون، دسترسی او را محدود کنید. دستورالعمل های روشنی در مورد مدت زمان تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه تنظیم کنید.

برای جلوگیری از مقاومت در برابر تغییر در زندگی قدردانی را تمرین کنید

گنجاندن قدردانی در زندگی روزمره شما می تواند به بچه ها کمک کند تا افراد شادتر و سالم تری شوند. اما به خاطر داشته باشید که تفاوت زیادی بین اجبار به “تشکر” و معنای واقعی آن وجود دارد. مطالعه ای در سال 2012 در مورد شکرگزاری نشان داد که افراد سپاسگزار از روابط بهتری برخوردارند.  و این می تواند کلید زندگی شادتری باشد. وقتی از شخصی سپاسگزار هستید، صمیمانه از او تشکر کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ارسال پیام های تشکر را نیز به یک عادت تبدیل کنید. به جای این که فقط یک پیام عادی بفرستید. فرزند خود را تشویق کنید تا چیز خاصی را مشخص کند که می خواهد از کسی به خاطر آن تشکر کند. همچنین لازم نیست یادداشت های تشکر را برای هدایا ذخیره کنید. شما ممکن است فرزند خود را تشویق کنید تا برای معلم خود یک یادداشت تشکر بنویسد. این کار در طول سال تحصیلی به او کمک کرده است.

دلایلی که چرا مقاومت در برابر تغییر در زندگی  مضر است؟

تغییر اجتناب ناپذیر است. اما همه نمی خواهند با تغییر کنار بیایند. تغییر در زندگی می تواند ترسناک و طاقت فرسا باشد. این می تواند دنیای شما را خیلی آسیب زا کند. در واقع، ممکن است احساس کنید که زندگی شما رو به پایان است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از تغییر اجتناب می کنند. اما وقتی برای تغییر مدام «نه» می‌گویید، به خودتان بدی می‌کنید. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از پذیرش بیشتر تغییر به دست آورید.

در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا مقاومت در برابر تغییر در زندگی شما مضر است

خودتان را از چیزهای بزرگ محروم می کنید

تغییر برای حرکت رو به جلو ضروری است. اگر همه چیز تغییر نکند، امکان بهبود وجود ندارد. از نظر فنی، بهبود خود تغییر است. بنابراین حتی زمانی که تغییر ترسناک است، به یاد داشته باشید که این احتمال وجود دارد که شما را به جایی بهتر هدایت کند.

خیلی وقت ها، وقتی مقاومت در برابر تغییر در زندگی را ایجاد می کنید، کاری که واقعا انجام می دهید مقاومت در برابر رشد و پیشرفت است. بیاموزید هرازگاهی از فرصت استفاده کنید، و تعجب خواهید کرد که یک جهش چه چیزی می تواند به شما بدهد. ادامه دهید و آن فعالیت ها را شروع کنید و به دنبال شغل بهتر باشید یا سعی کنید یک مهارت جدید یاد بگیرید.

شما هرگز شروع جدیدی نخواهید داشت

گاهی اوقات متوجه نمی شوید که چیزی که نیاز دارید شروعی تازه است. تغییر می تواند شما را به آن شروع جدید هدایت کند و شروع های جدیدی را به شما نشان دهد. این کار باعث می شود تا مواردی هایی که حتی فکر نمی کردید می توانند در زندگی شما باشند وجود داشته باشند. یک شروع تازه می تواند شمال موارد زیر باشد:

  • شروع کار جدید
  • حرکت به مکان جدید
  • رفتن به دانشگاه جدید
  • پیوستن به یک جامعه جدید
  • رهایی از یک رابطه بد

نکته

مهم نیست که شروع تازه شما چیست، فرصتی برای جلوگیری از مقاومت در برابر تغییر در زندگی پیدا خواهید کرد. شما مسن‌تر، عاقل‌تر و آماده‌تر از قبل برای مواجهه با چالش‌ها هستید. شما می توانید هر کاری را که می خواهید با هوشمندی جدید خود انجام دهید.

افکار جدیدی دریافت نمی کنید

مقاومت در برابر تغییر در زندگی به این معنی است که هرگز به روش جدیدی فکر نمی کنید. سیستم اعتقادی، عقاید و افکار شما هرگز پیشرفت نمی کند، همانطور که هرگز پیشرفت نمی کنید. مثلا:

  • گرایش سیاسی شما هرگز مورد ارزیابی مجدد قرار نمی گیرد
  • شما به نظرات خود فکر نمی کنید

شما هرگز به دنبال رشد عاطفی یا ذهنی شخصی نیستید

برای برخی چیزها، این بدترین نیست – اما در بیشتر موارد، این چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد. شما در طول سال های زندگی خود اطلاعات جدیدی را جمع آوری می کنید، که می تواند افکار و ایده های اصلی شما را آگاه کند. این نوع رشد شخصی برای سلامت روان بسیار مهم است. بنابراین عدم تفکر مثبت شما ممکن است به دلیل این رکود باشد.

دیگر چیزهای جدید را به روش های جدید نمی بینید

نکته قبلی ما این واقعیت را می گوید که تغییر دیدگاه های جدیدی به شما می دهد. همه چیز در مورد تغییرات ذهنی نیست. گاهی اوقات، آن‌ها می توانند بسیار ملموس تر باشند. اما آن‌ها به همان اندازه مهم هستند. نمونه هایی از این نوع دیدگاه جدید عبارتند از:

  • فهم اینکه دوست دارید در جایی سردتر یا گرمتر از آنچه در ابتدا فکر می کردید زندگی کنید.
  • کشف اینکه شما در چیزی بهتر از آنچه در ابتدا فکر می کردید هستید
  • یادگیری در مورد یک فرهنگ کاملاً جدید که شما را در معرض تجربیات و سنت های جدید قرار می دهد

با مقاومت در برابر تغییر در زندگی شما نمی توانید به سمت تغییرات بزرگتر حرکت کنید

تغییر زمانی ترسناک است که به یکباره اتفاق بیفتد. چیزی که معمولاً برای اکثر افرادی که ریسک پذیر نیستند، اتفاق می افتد این است که آن‌ها به سمت تغییرات اساسی تر حرکت می کنند. یک جابجایی کوچک از یک شغل به شغل دیگر در همان منطقه کوچک بزرگتر و پیچیده تر می شود. این کار باعث می شود تا زمانی که آن‌ها با موقعیت شغلی که همیشه آرزویش را داشتند به مکان رویایی خود نقل مکان کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این 100٪ معتبر است که آنقدر از تغییر هراس داشته باشید که انجام جهش های عظیم از یک قطب مخالف به قطب دیگر برای شما بسیار زیاد است. اما این دلیل بیشتری برای شماست که اکنون در مقابل تغییر مقاومت نکنید.

با مقاومت در برابر تغییر در زندگی فراموش می کنید شکرگزار باشید

همانطور که تغییر ادامه می یابد، یادآوری خوبی از آن‌چه واقعاً در زندگی شما مهم است و آنچه می خواهید قدردانی کنید دریافت می کنید. بدون تغییر، در یک مکان خاص گیر کردید و می تواند شما را در یک حالت معمولی نگه دارد. شما هرگز در زندگی خود به نبود چیزی نزدیک نمی شوید و بنابراین شروع می کنید به ادامه همان روال گذشته. در این‌جا چند نکته دیگر برای افزایش قدردانی جهات جلوگیری از مقاومت در برابر تغییر در زندگی وجود دارد:

  • روی دلسوزی با دیگران کار کنید
  • برای تحریک تفکر مثبت، مراقبه ذهن آگاهی را تمرین کنید
  • هر شب زمانی را به تأمل در روز خود اختصاص دهید
  • یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید که در آن حداقل سه چیز را که هر روز به خاطر آن‌ها سپاسگزار هستید فهرست کنید
  • به جای تمرکز بر مشکلات، روی راه حل ها و درس هایی که می توانید یاد بگیرید تمرکز کنید

با مقاومت در برابر تغییر در زندگی ذهن شما مبتدی است

این نقطه وحشتناک به نظر می رسد، اما سعی کنید راه حلی پیدا کنید. همه انسان ها ذهنی دارند که به طور مداوم در خیلی چیزها مبتدی است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا