نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه مهم هستند. جذابیت فیزیکی چیز خوبی است. این جذابیت باعث تحریک علایق شده و شما را برای مدتی نسبت به کسی که به تازگی ملاقات کرده اید هیجان زده می سازد. اما اگر می خواهید با یک نفر به مرحله ی بعد بروید متخصصان می گویند باید یاد بگیرید چطور جذابیت عاطفی ایجاد کنید.

تمام روابط رمانتیک موفق نیاز به جذابیت فیزیکی و عاطفی دارند. همانطور که بسیاری از ما می دانیم رسیدن به جذابیت فیزیکی کار ساده ای است. محققان می گویند چیزی بین نود ثانیه تا چهار دقیقه زمان می برد تا تصمیم بگیرید آیا کسی را دوست دارید یا نه. مشکل در اینجاست که این حس شما زودگذر خواهد بود. جذابیت فیزیکی می تواند تغییر کند. از طرف دیگر جذابیت عاطفی زمان بیشتری می ماند.

جذابیت عاطفی یعنی چه؟

جذابیت عاطفی یعنی ” نه تنها به بدن شریک خود جذب می شوید بلکه به قلب، افکار و رویاهای او نیز علاقه مند خواهید شد. ” این حس باعث می شود هردو فرد در رابطه درگیر شده و برای زمانی طولانی برای این رابطه سرمایه گذاری کنند.

وقتی از نظر عاطفی به یک نفر علاقه مند می شوید به احتمال بیشتر انرژی زیادتری را صرف می کنید تا رابطه ی خود با او را ادامه دهید. برای مثال وقتی ناگهان حس می کنید به یک دوست قدیمی از نظر جنسی جذب شده اید اغلب به این دلیل است که در ابتدا بین شما دو نفر یک ارتباط عاطفی ایجاد شده بوده است. این ارتباط عمیق تر باعث می شود بخواهید این فرد در زندگی شما بماند، در مقایسه با کسی که تنها یک علاقه ی سطحی به او دارید.

در اینجا راه هایی برای ایجاد جذابیت عاطفی با کسی که به او علاقه مندید آورده شده است.

در ادامه به بررسی نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه می پردازیم.

به او توجهی مداوم داشته باشید.

حضور نیرویی قدرتمند است. لازم نیست حتما برای ایجاد ارتباط عاطفی و برقراری ارتباط با یک فرد با او مکالمه ای عمیق و طولانی داشته باشید. حضور داشتن در کنار او و نشان دادن توجه کامل به چیزی که فردی که مورد علاقه ی شماست می گوید می تواند محبت و علاقه ی واقعی شما را به او برساند. بنابراین هر زمان در کنار این فرد حضور دارید تمام چیزهایی که باعث حواس پرتی تان می شوند را حذف کنید. شاید این کار خیلی زیادی نباشد و خیلی مهم به نظر نرسد اما می تواند باعث شود شما بهتر گوش کنید و این اتفاق می تواند شما را مجبور کند تا برای ادامه ی مکالمه بیشتر از او سوال کنید.

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه – ارتباط چشمی بامعنایی داشته باشید.

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه

از طرف دیگر متخصصان می گویند پایه و اساس یک ارتباط عاطفی لازم نیست حتما بر اساس صحبت یا تعریف ها باشد. در واقع این ارتباط باید بر پایه ی احساسات قرار گیرد. وقتی شما با همدلی واقعی و توجه مثبت با فردی رابطه برقرار می کنید یک ارتباط عاطفی می تواند ایجاد شود. یک راه برای انجام این کار برقراری ارتباط چشمی بامعناست. نباید ارتباط چشمی شما به این دلیل باشد که حس می کنید باید این کار را انجام دهید. به این خاطر ارتباط چشمی برقرار کنید که واقعا به گفته های فرد مقابل خود علاقه مندید.

یکی از متخصصین در زمینه ی روابط و ازدواج می گوید: ” روابطی که در ابتدا خیلی سریع پیش می روند اغلب به سرعت از بین خواهند رفت زیرا بیشتر مواقع بر پایه هایی سطحی و ظاهری ساخته شده اند. اما وقتی شما پایه های ارتباط خود را می سازید با شناخت هایی که ناشی از پایه ی قوی هستند عاشق یکدیگر می شوید و نه لزوما به خاطر فردی که روبه رویتان است ( عاشق خصوصیات او می شوید نه ظاهرش ) به همین دلیل باید قبل از هرگونه ارتباط فیزیکی ابتدا روی ایجاد جذابیت عاطفی کار کنید. اگر می خواهی عشقی ماندگار خلق کنید مانند یک آسمان خراش باشید، اول پایه های خود را بسازید. قبل از بالا رفتن باید به پایین و ریشه های این رابطه برسید. پایه های رابطه تان را عمیق بسازید، بعدا از چیزهای ظاهری لذت ببرید.

علایق مشترک خود را به تجربیات مشترک تبدیل کنید.

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه

یکی از بهترین راه ها بری ایجاد جذابیت عاطفی تبدیل کردن علایق مشترک به تجربیات مشترک است. برای مثال اگر فرد مورد علاقه ی شما کسی است که او را هر روز در مسیر پیاده روی می بینید با او مکالمه ای را شروع کنید. کاری که اغلب خودتان از انجام دادن آن لذت می برید را تبدیل به تجربه ای کنید که می توانید با ان فرد شریک شوید. چه کسی می داند؟ شاید یک مکالمه تبدیل به دو مورد شده و بعد به مرور کاری همیشگی شود. بعد از اینکه آن فرد را با تجربیات خود شریک کردید از او بخواهید برای نوشیدن یک فنجان قهوه با شما همراه شود و سعی کنید بهترین رفتار عشقانه را داشته باشید. با لبخند زدن، خندیدن و در صورت تمایل هردو با لمس کردن دست ان فرد بگذارید او بداند دوست دارید این رابطه را به مرحله ی بعد ببرید.

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه – وقتی نوبت صحبت کردن در مورد خودتان شد زیاد محتاط نباشید.

تنها راه برای ایجاد جذابیت عاطفی این است که تصمیم بگیرید کمی آسیب پذیر باشید. این یعنی لازم نیست همیشه در مورد موضوعات امنی مانند کارتان حرف بزنید. راحت بوده و حرف هایتان را بگویید. به یاد داشته باشید جذابیت عاطفی باید عمیق باشد. اگر با فردی که به او علاقه مندید رفتاری مانند یک آشنای معمولی داشته باشید او نیز به تدریج شما را به همان چشم خواهد دید، حتی اگر خودش به شما علاقه مند باشد. اگر به دنبال چیزی بیشتر از این هستید از رک بودن و کمی صداقت در مورد خودتان و احساستان نترسید.

هر زمان می توانید کنار او باشید.

اگر می خواهید با کسی که به او علاقه مندید جذابیت عاطفی داشته باشید باید پنج حس خود را به کار گیرید. برای مثال اگر می خواهید با کسی که در فضای آنلاین آشنا شده اید اما هنوز او را ندیده اید  جذابیت عاطفی برقرار کنید از صدایتان کمک بگیرید. تلفن را برداشته و با او تماس گرفته یا پیام صوتی بگذارید. این کار می تواند به افزایش جذابیت عاطفی بین شما دو نفر کمک کند. اگر این فرد کسی است که مرتبا می بینید سعی کنید هر زمان می توانید کنار او باشید. این کار به ساخت و حفظ یک ارتباط بین شما و فردی که دوستش دارید کمک می کند.

نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه – از لحظات لذت ببرید.

در اغلب مواقع افراد از بودن در کنار کسانی که باعث احساس آرامش آن ها می شوند لذت می برند. بنابراین اگر می خواهید با یک نفر جذابیت عاطفی برقرار کنید تنها سعی کنید از زمانی که در کنار او هستید لذت ببرید. سعی کنید در مورد آینده یا نگرانی برای اینکه او از نظر عاطفی جذب شما نشود فکر نکنید. وقتی ارامش دارید بهتر می توانید با کسی که می خواهید جذابیت عاطفی ایجاد کنید. به بیان دیگر زیاد به چیزی فکر نکنید.

درست مانند جذابیت فیزیکی، انجام یک مورد یا همه ی موارد بالا نمی تواند تضمین کند که این فرد از نظر عاطفی به شما جذب شود. اما این ها می توانند احتمال داشتن ارتباطی که عمیق تر از سطح ابتدایی شود را بیشتر کنند. بنابراین اگر می خواهید با کسی ارتباط عاطفی داشته باشید روراست و آرام بوده و هر زمان کنار او بودید حضور واقعی داشته باشید. از اینکه چه تاثیری خواهند داشت شگفت زده می شوید.

نشانه هایی که از نظر جنسی به یک فرد جذب شده اید، نه اینکه واقعا او را دوست دارید.
  • زمان زیادی را با هم نمی گذرانید.

تنها می خواهید با هم رابطه ی جنسی داشته باشید نه اینکه واقعا باهم وقت بگذرانید. و این اصلا یک عشق واقعی نیست. اگر حس کردید واقعا تمایل ندارید برای شناخت بیشتر این فرد وقت بگذارید ( شما فقط می خواهید بدن او را بشناسید ) باید بدانید عاشق او نیستید.

او واقعا شهوت برانگیز است اما خارج از رابطه ی جنسی شما تنها حضور او را تحمل می کنید و تمام زمانی که کنار یکدیگر هستید منتظرید تا به اتاق خواب رفته و رابط ی جنسی داشته باشید. این تنها رابطه ی جنسی است که شما می خواهید، نه هیچ چیز دیگر.

  • رابطه ی خود را در یک سطح خیالی نگه می دارید.

داشتن تخیلات در طول ارتباط جنسی ممکن است در هر رابطه ای ایجاد شود اما اگر تنها در حال خیال بافی برای این رابطه بوده و حقایق را نمی بینید شما واقعا او را دوست ندارید.

اگر حس نمی کنید می توانید با شریک خود روراست و صادق بوده و ترجیح می دهید تظاهر به یک زندگی عالی کنید این نشانه ای از شهوت است نه عشق واقعی. وقتی کسی را دوست دارید باید صداق، قابل اعتماد و اهل مکالمه باشید.

  • ارتباط عاطفی کمی بین شما وجود دارد.

شاید شما با این فرد زندگی جنسی خوبی داشته باشد. اما لزوما به این معنا نیست که ارتباط شما در سطح عاطفی و صمیمیت واقعی است. بخشی از رابطه حرف زدن با یکدیگر است.

اگر همیشه برای رابطه ی جنسی اماده اید. اما علاقه ی کمی به گفتگو دارید این نشانه ی وجود شهوت و نبود عشق است. وقتی کسی را دوست دارید باید حس کنید حامی شما بوده و می توانید نیازهایتان را به او بیان کنید.

  • روی ظاهر فیزیکی او تمرکز کرده اید.

جذب شدن با ظاهر فیزیکی کسی که با او رابطه دارید، چه رابطه ی جنسی داشته باشید یا نه. اهمیت زیادی دارد اما اگر تنها روی چشم های رویایی و زیبای او متمرکز هستید شاید این یک عشق واقعی نباشد. اگر نمی توانید فکر کردن در مورد نگاه زیبای این فرد یا بدنش را متوقف کنید و یا وقتی به چیزهایی که در او جذبش شده اید فکر می کنید تنها ظاهرش به یادتان می آید، این نشانه ای از وجود شهوت است نه عشق واقعی.

اگر به دنبال رابطه ای طولانی مدت هستید چیزهای مهم دیگری هستند که باید در آن فرد به دنبالش باشید. مانند مهربانی، قابل اعتماد بودن، صداقت و حمایت. وقتی عاشق یک نفر هستید باید به دنبال خصوصیاتی باشید که آن فرد را در باطن منحصر به فرد می سازد نه خصوصیات ظاهری.

  • اهمیتی به شناخت خانواده ی او نمی دهید.

وقتی به کسی علاقه مندید واقعا دوست دارید کسانی که واقعا به او اهمیت می دهند را بشناسید. اگر اینطور نیست نشان می دهید که بیشتر جذب ظاهر فیزیکی او شده اید.

به همین شکل زیاد تمایل ندارید او را نزدیک اقوام خود کرده و با خویشاوندانتان آشنا سازید.

درست است که شاید فکر کنید لزوما نیازی به تایید اقوام و خانواهد ی خود ندارید. اما اگر کاملا از آوردن آن فرد به جمع خانواده و دوستان امتناع می کنید نشان می دهد که شما فرد درستی را انتخاب نکرده اید. اغلب افراد دوست دارند وجود شریک عاطفی خود را به دیگران نشان دهند، نه اینکه بخواهند او را پنهان سازند.

  • او شما را عصبی می کند.
نکات کاربردی برای افزایش جذابیت در رابطه

اگر او شما را عصبی کرده و معده تان علائم یک پرچم قرمز را از خود نشان می دهد شاید زمان آن رسیده تا صادقانه از خودتان بپرسید در چه نوع رابطه ای قرار دارید.

ضمیر ناخودآگاه شما نتیجه گرفته است که اوضاع آنطور که باید باشد نیست اما شاید شما ان را ندیده می گیرید زیرا رابطه ی جنسی می خواهید یا اینکه احساس تنهایی می کنید. جذابیت جنسی را برای مدتی کنار گذاشته و از خودتان بپرسید چه چیزی در این فرد وجود دارد که باعث می شود راه اشتباهی را بروید.

منابع
romper.combustle.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا