علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟

آیا تا به حال به علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید فکر کردید؟ همه ما نیاز به برقراری ارتباط با افراد مختلف داریم. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات مهم ترین گزینه است. این نکته را باید بدانید که هر نوع ارتباطی هم مناسب نیست. در واقع برقراری ارتباط باید به گونه ای باشد که باعث پیشرفت ما شود. هیچ کس نمی تواند تا آخر زندگی خودش تنها بماند. طبیعتاً هیچ کس هم تنهایی را دوست ندارد. در واقع همه ما نیاز داریم که با شخصی دوست شویم یا این که کسی را دوست داشته باشیم. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند.

هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. به عنوان مثال دیگر افرادی هستند که در دوران نوجوانی دچار مشکلات خانوادگی شده اند ممکن است در آینده هم دچار مشکل شوند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟ صحبت کنیم.

احساسات تنهایی در افراد

علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟

آیا شما دائماً توسط افراد دیگری احاطه شده اید اما احساس می کنید هیچ کس شما را نمی شناسد؟ احساس می کنید با وجود تعامل شخصی از دیگران جدا شده اید؟ آیا همراهی ندارید؟ در این صورت، ممکن است شما احساس تنهایی کنید. شناخت تنهایی اولین قدم برای غلبه بر این احساسات و حرکت به سمت یک زندگی پربارتر است.

چگونه تشخیص دهیم که آیا احساس تنهایی می کنید

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا می خواهید راه های سالم مبارزه با تنهایی را بیاموزید؟

تنهایی می تواند یک بیماری جدی باشد و حتی می تواند نوعی افسردگی باشد. برای هر چیزی به اندازه تنهایی جدی است، مهم است که علائم را قبل از بدتر شدن وضعیت بدانید. این می تواند به اشکال و انواع مختلفی وجود داشته باشد، اما برخی از علائم رایج در افرادی که احساس تنهایی می کنند وجود دارد. برخی از علائم شامل مادی گرایی، ضعف سیستم ایمنی بدن، افزایش وزن یا حتی اعتیاد به شبکه های اجتماعی است. ما در زیر برخی از علائم را با جزئیات بیشتری بحث خواهیم کرد.

تنهایی به عنوان اپیدمی دوران ما تعریف شده است

علیرغم اینکه به نظر می رسد ارتباط ما با یکدیگر بیشتر است (به لطف شبکه های اجتماعی).بیش از نیمی از آمریکایی ها احساس تنهایی می کنند. بنابراین، اگر فکر می کنید تنهایی را تجربه می کنید، به احتمال زیاد شخصی که کنار شما در یک مکان عمومی نشسته نیز همین إحساس را دارد. اما هر دوی شما با چالشی روبرو هستید که می تواند برطرف شود. تنها آن چه شما نیاز دارید ابزار مناسب است.

علائم و نشانه های تنهایی

بسیاری از علائم و نشانه های تنهایی طبیعی است و اگر هر چند وقت یک بار اتفاق بیفتد لزوماً نشانگر نشانه یک مشکل بزرگتر نیست. با این حال، وقتی آن ها منظم می شوند و به عنوان اعتیاد کوچک شروع به کار می کنند که ما را از احساساتمان دور می کند، به یک مشکل تبدیل می شوند. آن ها ممکن است کارهایی شوند که ما برای پر کردن خلاء انجام می دهیم، شاید حتی قبل از اینکه بفهمیم احساس بدبختی می کنیم.

در فرآیند تنهایی شما توسط چیزهایی احاطه شده اید

علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟

اگر می بینید که با چیزهایی محاصره شده اید، ممکن است سعی کنید خلا را که تنهائی در زندگی شما ایجاد می کند پر کنید. اگر متوجه شدید که به طور قانونی دارایی خود را همان طور که یک انسان بالغ اتومبیل خود را دوست دارد دوست دارید، پس ممکن است سعی کنید کمبود ارتباطات شخصی را با اتصال به وسایل مادی جبران کنید. بسیاری از مطالعات نشان داده است که صرف هزینه های خود به جای استفاده از وسایل، بی نهایت سالم است. پولی را که برای تلویزیون عریض خود خرج می کردید بردارید و در عوض بلیط هواپیما به هاوایی بخرید. مطمئناً، موارد می توانند خوب باشند، اما هیچ چیز جاهای دیدنی، بویایی و صداهای مکانی را که می توانید برای همیشه در خاطرات خود یادآوری کنید جبران نمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در یک یادداشت مرتبط، آیا می دانید که می توانید تنهایی را در دوران مختلف زندگی داشته باشید؟ مقاله ای را در سال 2008 منتشر كرد كه به دلایل مختلفی افراد ممکن است حتی به خاطر مصرف نامناسب غذا و رژیم های غذایی نیز احساس تنهایی کنند.

اصطلاح غذای آرزو در افراد با احساس تنهایی

در این مقاله به یکی از این مواد غذایی به عنوان “غذای آرزو” اشاره شده است که نوعی غذایی است که شما می خواهید برای این که فردی متفاوت باشید  بخرید. به عنوان مثال ، یک مادر آرزو دارد که غذاهای خانگی بیشتری را برای خانواده خود ذخیره کند که مواد تشکیل دهنده آن را خودش تشکیل می دهد، اما خانواده دوست دارد که بیشتر از فست فود ها استفاده کند.

اصطلاح غذای سرگرمی در افراد با احساس تنهایی

در مقاله نوع دیگری از غذای نامنظم با عنوان “غذای سرگرمی” ذکر شده است. این موارد غذایی است که دوست دارید در صورت ورود مهمان و نیاز به پذیرایی از مهمانان خود، در کنار خود داشته باشید. مشکل این است که شما سال ها است که در آشپزخانه خود همان غذا را داشته اید و حتی یک مهمانی برگزار نکرده اید. بهتر است یا راهی برای میزبانی از قبل پیدا کنید یا غذا را برای خودتان درست کنید. اگر این کار را نکنید شما فقط غذا را نگه داشتید و این غذاها فضا را اشغال می کند و به عنوان یک یادآوری که دیگر کسی نمی آید حاضر می شود.

تنهایی و  نوشیدنی گرم و دوش آب گرم

هنگامی که تنها هستید، ممکن است چیزی جز استفاده کردن  کاکائو داغ یا یک فنجان قهوه داغ پس از دوش آب گرم خوب نخواهید. البته، این کارها همیشه می توانند یک تجربه دلپذیر باشند، اما شدت انجام آن ها مهم است. به عنوان مثال، افرادی که با تنهایی زندگی می کنند بیشتر دوش طولانی و گرم دارند و بیشتر از دوش و حمام حمام می گیرند.

این راحتی ها می توانند راهی عالی برای مقابله با تنهایی باشند، بنابراین اگر باعث می شوند احساس بهتری داشته باشید، مطمئناً آن ها را انجام دهید. اما اگر به نظر می رسید که آن ها کمتر حالت موقت دارند و بیشتر عصای ثابت دارند، وقت آن است که به علت مشکل حمله کرده و به دنبال درمان تنهایی خود باشید. در واقع باید بدانید علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟ سپس به درمان دقیق بپردازید.

افراد تنها همیشه مریض هستند

آیا متوجه می شوید که دائماً بیمار می شوید؟ آیا شما همیشه بیش از حد سرما می خورید، فقط بعد از دیگری ضربه می خورید؟ این ممکن است به این دلیل باشد که سطح استرس شما به طور مداوم بالا است و هیچ راهی برای آزادسازی از آن وجود ندارد.  اگر به طور مداوم و بدون داشتن دوستی برای معاشرت با شما احساس غمگینی را تجربه کرده اید و هیچ کاری سرگرم کننده برای انجام دادن نیست، پس ممکن است استرس داشته باشید.  وقتی استرس داشته باشید، ترمیم آسیب برای بدن شما دشوارتر است و منجر به طولانی شدن و افزایش بیماری می شود.

بهانه گیری ها و تنهایی در افراد

علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟

این یک علامت کنایه آمیز از تنهایی است. شما فکر می کنید که احاطه  خود در برابر با افراد باعث می شود که به دلیل تمام میکروب های بالقوه ای که با آن ها رو به رو هستید، بیمار شوید. اما همان طور که مشخص شد، انسان ها اساساً به انسان های دیگر برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم احتیاج دارند، بنابراین جدا کردن خود از مردم باعث می شود بیمارتر شوید. سعی کنید از بودن در کنار جمع دوستان خود خودداری نکنید (حتی اگر آن ها حامل میکروب باشند).

نکته

سیستم ایمنی بدن شما در هنگام خوشبختی قوی تر است و بنابراین حتی اگر یکی از دوستانتان بیمار باشد ، پس از گذراندن وقت با آن دوست احتمال دارد که با عفونت مقابله کنید.

تنهایی و اضافه وزن

تنهایی می تواند تمام انرژی و انگیزه ما را از بین ببرد. چند بار با خود فکر کرده اید، “من باید در حال حاضر کار کنم، اما در عوض می خواهم به این کاناپه تکیه دهم و در حال گشت و گذار باشم”؟

مهم است که برای مبارزه با تنهایی به خود سخت نگیرید

مهم است که به خود سخت نگیرید. شما این قدرت را دارید که زندگی خود را همانطور که می خواهید بسازید. ما بعداً گامهایی را برمی داریم که می توانید برای انجام آن انجام دهید. در واقع باید بدانید علائم تنهایی و علائمی که نباید از آن ها چشم پوشی کنید چیست؟

شما خود را با افراد منفی محاصره می کنید

آیا می دانید اگر افراد تنها شما را مدام محاصره کنند احتمال اینکه تنها باشید بیشتر است؟ شما در واقع می توانید تنهایی را از آن ها دریافت کنید.  

 

منابع
betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا