داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند

داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند. عقل مهم ترین بخش در مغز انسان است. عقل و ذهن انسان قابلیت تقویت را دارد. ما می توانیم از طریق راه های مختلف مغز خودمان را تقویت کنیم. افراد می توانند از طریق ورزش یا مطالعات مختلف عقل و ذهن خود را تقویت کنند. برخی از افراد که در طول زندگی از عقل و ذهن خود به درستی استفاده نمی کنند دچار آسیب خواهند شد. افراد مسن ممکن است دچار بیماری زوال عقل یا آلزایمر شوند. آلزایمر و زوال عقل تفاوت های خاصی دارند. در کل هر دویشان این اختلالات به بدن آسیب می رسانند. همان طور که می دانید اختلالات هم جسمی هستند و هم روحی و روانی. اختلالات جسمی معمولا به خاطر مشکلاتی مثل ژنتیک یا محیط یا حتی ضعف سیستم ایمنی بدن فرد می تواند اتفاق بیفتد.

بسیاری از ما ممکن است در یک بخشی از زندگی خود دچار بیماری های جسمی شده باشیم. نکته ای که باید بدانید این است که علاوه بر تقویت جسم ما نیاز به تقویت روح خود نیز داریم. خصوصا که روح و روان با ذهن ارتباط دارند. حافظه همان طور که قبلاً گفتیم یکی از مهم ترین بخش های ذهن انسان است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با داروها برای زوال عقل صحبت کنیم.

زوال عقل می تواند یک بیماری بسیار ترسناک باشد که قابل تشخیص است

داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند

زوال عقل می تواند یک بیماری بسیار ترسناک باشد که قابل تشخیص است. انواع مختلفی از زوال عقل وجود دارد. برخی از آن ها از شرایط نادر و برخی دیگر شایع اما بسیار شدید هستند. به هر نوع زوال عقل مبتلا شده اید، لازم است که به دنبال درمان پزشکی باشید. اگر می خواهید تا مدت بیشتری با زوال عقل خود زندگی کنید باید از کمک مناسب برخوردار شوید. زوال عقل بیماری نیست که زندگی شما را تهدید می کند، اما بیماری است که توانایی های شناختی شما را به شدت تغییر می دهد. مهم نیست که با کدام نوع زوال عقل رو به رو هستید، به طور قابل توجهی ذهن شما را مختل می کند و باعث کاهش شدید حافظه می شود.

در عین حال باید بدانید که داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علائم بسیاری وجود دارد که شما نیز باید با آن ها کنار بیایید، بنابراین بسیار مهم است که با پزشکان خود همکاری کنید.

برخی از بیماران مبتلا به زوال عقل تمایل دارند که تشخیص بیماری خود را پایان دهند.

برخی از بیماران مبتلا به زوال عقل تمایل دارند که تشخیص بیماری خود را پایان دهند. طبیعی است که ترس از این داشته باشید که خاطراتتان از شما گرفته شده و توانایی های شناختی شما بسیار کم شده است. مهم است که شما درک کنید که زوال عقل یک بیماری پیشرونده است که با گذشت زمان بدتر می شود. این چیزی نیست که بخواهد یک شبه شما را کاملا تغییر دهد. داروهایی برای زوال عقل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی از این بیماری خارج شوید. دریافت درمان های مناسب و همکاری با پزشکان به شما امکان می دهد تا حد ممکن موثرترین وضعیت را مدیریت کنید. درست است که هنوز هیچ درمانی کامل برای زوال عقل وجود ندارد.

نکته

صرف نظر از این، داروهایی که در بازار هستند پتانسیل کاهش بار شما را دارند و به شما کمک می کنند زندگی خود را ادامه دهید.

داروهایی برای بیماران مبتلا به زوال عقل

چندین داروی مختلف برای بیماران زوال عقل در بازار وجود دارد. داروهای بیماران مبتلا به زوال عقل شامل ممانتین، مهارکننده های کولین استراز، داروهای افسردگی، داروهای اضطرابی، داروهای کمکی خواب و غیره است. مهارکننده های ممانتین و کولین استراز امکان بهبود موقت علائم زوال عقل شما را دارند. آن ها داروهایی نیستند که بتوانند مشکلات شما را برطرف کنند، اما می توانند در کنترل علائم به افراد کمک کنند.

ممانتین یکی از داروها برای زوال عقل

همان طور که اشاره شد داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند. ممانتین دارویی است که به تنظیم گلوتامات در مغز شما کمک می کند. گلوتامات ماده شیمیایی است که در عملکردهای بسیار مهم مغز نقش دارد. این به کنترل یادگیری و حافظه کمک می کند. مصرف ممانتین توانایی بهبود توانایی های شناختی بیمار را در کوتاه مدت دارد.

حتی اگر این یک راه حل طولانی مدت نباشد، یک داروی امیدوار کننده است که به میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک می کند. مهار کننده های کولین استراز یکی دیگر از داروهای مهم است که احتمالاً پزشک تجویز می کند. این می تواند به تقویت برخی از مواد شیمیایی مغز برای تقویت حافظه کمک کند.

نکته

همچنین ممکن است برخی از علائم اختلال در قضاوت را که ممکن است به دلیل زوال عقل تجربه کرده باشید، بازگرداند. ثابت شده است که داروهای موجود در این گروه برای کسانی که به دنبال زندگی در حد معمول خود هستند در حالی که از زوال عقل رنج می برند، ضروری است.

هر دو داروی فوق معمولاً برای درمان آلزایمر تجویز می شوند

هر دو داروی فوق معمولاً برای درمان آلزایمر تجویز می شوند که یکی از رایج ترین اشکال زوال عقل است. این داروها در هنگام درمان همه انواع زوال عقل بسیار مفید هستند. بیشتر داروها برای زوال عقل و آلزایمر به دنبال بهبود عملکرد حافظه با تقویت مواد شیمیایی خاص در مغز هستند. آن ها تمام تلاش خود را برای جبران خسارتی که زوال عقل به توانایی های شناختی شما وارد می کند، انجام می دهند. همچنین بسیار معمول است که افراد به دلیل زوال عقل افسرده می شوند یا از مشکلات اضطرابی رنج می برند. پزشکان ممکن است داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب تجویز کنند که به بیماران در کنار آمدن کمک می کند. این موارد می تواند مثبت باشد و به بیماران کمک می کند تا روزانه احساس بهتری داشته باشند.

نکته در این زمینه که داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند

آن ها به هیچ وجه علل زوال عقل را برطرف نمی کنند یا بیماری را بهبود نمی بخشند، اما باعث می شوند بیماران نسبت به آن‌ چه برایشان اتفاق می افتد احساس بهتری داشته باشند.

داروهایی برای زوال عقل عروقی

دمانس عروقی کمی متفاوت از انواع دیگر بیماری درمان می شود. دمانس عروقی به طور معمول پس از این که یک بیمار دچار سکته مغزی می شود، رخ می دهد. این شکل از زوال عقل همچنین می تواند به دلیل فشار خون بسیار بالا، مشکلات تیروئید کنترل نشده، کلسترول بالا، مشکلات قند خون و حتی کمبود ویتامین ایجاد شود. دانستن اینکه این مسائل می تواند منجر به زوال عقل عروقی شود بسیار دلسرد کننده است اما بسیار قابل درمان است.

تجویز داروهای برای زوال عقل

 برخی داروها برای زوال عقل می توانند به میزان قابل توجهی کمک کنند. با تجویز داروهای فشار خون بالا، داروهای کلسترول، ویتامین ها، داروهای دیابت و موارد دیگر، زوال عقل عروقی قابل درمان است. اساساً، برای جلوگیری از زوال عقل عروقی، در وهله اول باید شرایطی را که باعث آن شده است از بین ببرید یا بهبود دهید. این می تواند تحت کنترل قرار گرفتن فشار خون، داشتن یک رژیم غذایی سالم و حفظ سطح مناسب قند خون باشد. درمان این نوع زوال عقل آسان تر است زیرا با اقدامات خود می توانید نتایج را تحت تأثیر قرار دهید. این بسیار خوب است زیرا به شما فرصتی برای کمک به خودتان می دهد. گر چه اکثر انواع زوال عقل مانند این نیستند. آلزایمر و سایر بیماری های زوال عقل با پسر عموی زوال عقل عروقی آن ها کاملاً متفاوت است.

درمان ها نیز می توانند کمک کنند

همچنین باید بدانید که از روش های درمانی خاصی برای درمان زوال عقل نیز استفاده می شود. این روش های درمانی قادر به تغییر آن چه برای بیمار اتفاق می افتد نیستند، اما می تواند به آن ها در یادگیری زندگی با زوال عقل کمک کند. چندین روش درمانی مختلف وجود دارد که پزشکان هنگام معالجه بیماران زوال عقل از آن ها استفاده می کنند. هر یک از آن ها در کمک به چیزهای مختلف به بیمار موثر هستند. برخی از روش‌ های درمانی متمرکز بر این است که به بیماران تقسیم وظایف را در مراحل کوچکتر انجام دهند. گاهی اوقات بیمارانی که از زوال عقل رنج می برند، وقتی کار خیلی پیچیده باشد، بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یادگیری تجزیه یک کار پیچیده به مراحل کوچکتر، همه چیز را بسیار قابل کنترل تر به نظر می رساند. هنگامی که فقط یک کار ساده برای نگرانی دارید، مغز شما می تواند به درستی به چیزها فکر کند.

تفکر متفاوت درباره چیزها می تواند به شما کمک کند تا علائم زوال عقل خود را کنترل کنید

تفکر متفاوت درباره چیزها می تواند به شما کمک کند تا علائم زوال عقل خود را کنترل کنید. به شما این امکان را می دهد تا بتوانید عملکرد خوبی را داشته باشید. یادگیری نحوه اصلاح وظایفی مانند این به بیماران دمانس امید می بخشد و به آن ها امکان می دهد کمی از استقلال خود را حفظ کنند. حتی اگر این یک راه حل طولانی مدت نباشد، یک روش درمانی موثر است که به افراد کمک می کند تا به طور موثرتری کنار بیایند.     

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا