بهترین درمان اضطراب

اضطراب یک بیماری روانی شایع در دنیا است. همه ما ممکن است تا به حال دچار حالت های اضطرابی شده باشیم. یک اضطراب که در حالت عادی و بعد از یک اتفاق ناگهانی اتفاق بیفتد به عنوان یک واکنش عادی از طرف فرد است اما اگر همین اضطراب به صورت جدی و بدون هیچ دلیلی همیشه همراه با یک فرد باشد این بیماری است. برای درمان اضطراب مشاوران و پزشکان متخصص تا به امروز راه ۱۰۰ درصدی را پیدا نکرده اند اما در حال تلاش هستند تا بهترین درمان اضطراب را با بیشترین تاثیر بر فرد را ایجاد کنند. نکته مهم این است که فرد بپذیرد که این مشکل را دارد و خودسانسوری نکند.

اضطراب یک اختلال چالش بر انگیز

بسیاری از انواع اضطراب که برای تشخیص حمله وحشت است جزئی از یک اختلال اضطراب خاص هست و  می تواند چالش برانگیز باشد. این نکته را بدانید که انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد. با وجود انواع مختلف اختلالات اضطرابی، درمان اضطراب این سوال را به وجود می آورد: آیا اضطراب قابل درمان است؟ کسانی که اضطراب را تجربه می کنند می خواهند بدانند که آیا نه تنها می توانند درمانی برای اضطراب پیدا کنند بلکه درمانی است که به افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی امکان  دهد زندگی خود را بدون استرس ادامه دهند.

بهترین درمان اضطراب  چیست؟

بهترین درمان اضطراب

پاسخ این است که، نه هیچ درمان رسمی برای علائم اضطراب یا کسانی که اختلالات اضطرابی را تجربه می کنند وجود ندارد. اما گزینه های درمانی زیادی برای اضطراب و کنترل اختلالات اضطرابی وجود دارد که می تواند به طور موثر علائم خاص را کاهش دهد یا حتی آن ها را از بین ببرد. ممکن است برای اضطراب و استرس ایده آل نباشد، اما اکثر انواع اختلالات اضطرابی قابل درمان هستند به طوری که حتی اگر مرتباً مضطرب باشید، حداقل می توانید زندگی خود را به روشی تا حدودی طبیعی ادامه دهید. اضطراب مزمن چیزی نیست که مورد ساده انگاری قرار گیرد.

ارتباط بین افسردگی  و اضطراب

قبل از این که نگران درمان اختلالات اضطرابی با مواردی مانند داروهای ضد اضطراب باشیم، ابتدا باید چگونگی ارتباط افسردگی و اضطراب را بشناسیم و درباره اضطراب، از جمله استرس اضطراب، بیاموزیم. این که چرا این ادعاهای عجیب و غریب، درمان های فوری تمام آن چه که به نظر می رسد نیست یک موضوع قابل تامل است.

درک اختلالات اضطرابی

اضطراب انواع مختلفی دارد. اختلال اضطراب عمومی GAD، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب جدایی و حتی علائم جسمی اضطراب می تواند بروز کند. احساس اضطراب امری طبیعی است زیرا این پاسخ خودکار بدن در برابر احساس فشار، تهدید یا خیره شدن به یک وضعیت چالش برانگیز است. به بیان ساده، همه ما گاهگاهی احساس اضطراب می کنیم، حتی اگر چیزی مانند اختلال اضطراب اجتماعی یا اختلال اضطراب جدایی را تجربه نکنیم. این می تواند به سادگی شروع شود، اما هنگامی که شرایط اضطراب را بدتر می کند می تواند چیز عمیق تری را نشان دهد.

اطلاعات موجود در ارتباط با اضطراب

خوشبختانه، اطلاعات زیادی در مورد اضطراب وجود دارد. توجه به این نکته مهم است که اگر هر چند وقت یکبار احساس اضطراب می کنید، احتمالاً اضطراب مزمن یا اختلالات مرتبط با اضطراب را تجربه نمی کنید. به عنوان مثال، اختلال اضطراب جدایی زمانی رخ می دهد که اضطراب شدیدی وجود داشته باشد هر زمان که آن شخص در کنار یکی از اعضای خانواده یا فرد مهم دیگری نباشد. این اضطراب جدایی می تواند مربوط به افسردگی اضطراب باشد، جایی که احساس غم شدید به وجود می آید.

اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی عملکرد در محیط های اجتماعی را دشوار می کند. غالباً بهترین راه برای کاهش اضطراب و جلوگیری از افسردگی اضطراب، ورود به یک محیط منزوی است که در آن ارتباطی با افراد دیگر وجود ندارد. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما می تواند یک روش موثر برای کنترل اضطراب این نوع باشد.

اختلال اضطراب عمومی 

GAD دقیقاً همان طور که به نظر می رسد شامل: ترس از این نوع اختلال اضطراب شامل موارد بسیار کلی و ترس یا وحشت مداوم است. و می تواند یک ارتباط مشترک بین اضطراب و افسردگی و اضطراب و ترس باشد. GAD یکی از رایج ترین اشکال اضطراب است و اغلب اضطراب و افسردگی را در چندین موقعیت یا موقعیت شامل می شود. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که این اختلال  می تواند کاملاً شدید باشد و منجر به انزوای جدی و افکار یا اعمال بالقوه مضر شود.

افسردگی و علائم مشابه با أنواع اختلالات اضطرابی

بهترین درمان اضطراب

افسردگی غالباً از آن جهت که بسیاری از علائم مشابه را دارند با اضطراب مرتبط است. تمایز اضطراب و افسردگی ممکن است دشوار باشد و اختلالات اضطرابی گاهی افسردگی را شامل می شود. صحبت با یک متخصص غالباً تنها راه تشخیص واقعی این مسائل بالقوه، تمایز دادن اضطراب، افسردگی، اضطراب و افسردگی است.

دلیل ارتباط بین افسردگی و اضطراب

این پیوند به این دلیل است که افسردگی و اضطراب هر دو از یک نوع آسیب پذیری های بیولوژیکی ناشی می شوند. اضطراب می تواند افسردگی را بدتر و برعکس کند، بنابراین بسیار مهم است که اگر فکر می کنید تحت تأثیر قرار گرفته اید، به دنبال درمان هر دو باشید.

چگونه می توانم از اختلال اضطراب مطلع شوم؟

افراد زیادی هستند که یکباره در یک ماه  ادعا می کنند اضطراب دارند و واقعا هم احساس اضطراب می کنند. دانستن تفاوت بین اضطراب گاه به گاه و اختلال اضطراب رورانه تمایز مهمی است. کنترل اضطراب بالینی می تواند به طرز باورنکردنی چالش برانگیز باشد و تأثیر بسزایی در زندگی روزمره داشته باشد. علائمی وجود دارد که نشان می دهد شما دچار یک اختلال اضطراب اجتماعی شده اید و اگر جدی فکر می کنید که ممکن است به یک فرد مهم مراجعه کنید مهم است. نادیده گرفتن علائم وضعیت را بدتر می کند و جست و جوی زیر آن اختلال را دشوارتر می کند. چند علائم و نشانه های کلی یک اختلال اضطرابی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید:

  • شما دائماً نگران، متشنج یا پر از التهاب هستید.
  • دغدغه اضطراب در مدرسه، کار یا مسئولیت های دیگر.
  • حرف هایی که می دانید غیر منطقی هستند اما در ذهنتان از بین نمی روند.
  • ترس از این که اتفاق بدی برای شما بیفتد یا احساس ترس دائمی.
  • اجتناب از موقعیت های روزمره زیرا احساس اضطراب در شما ایجاد می کنند.
  • حملات ناگهانی در جایی که احساس می کند قلب شما در حال سینه زدن است.
  • احساس خطر کردن در گوشه و کنار است.

آیا این علائم جدی هستند؟

شاید علائمی که شما تجربه می کنید کاملا جدی نباشند، اما علتی هم ندارند. مواردی مانند آن احساس ترس، پیش بینی از بدترین حالت، احساس جهش یا تنش، احساس تحریک پذیری و خالی ماندن ذهن شما. اگر این به اندازه کافی بد نباشد، علائم جسمی وجود دارد که نشان می دهد شما دچار اختلال اضطراب شده اید. این علائم اغلب با علائمی که در بالا ذکر شد همراه هستند. مواردی مانند تعریق، ناراحتی معده، سردرد، سرگیجه، احساس ضربان قلب، تنگی نفس، لرزش یا بی خوابی از جمله این علائم هستند.

اضافه شدن علائم جسمی باعث چه چیز می شود؟

با علائم جسمی، آنرها می توانند به راحتی با سایر بیماری های پزشکی اشتباه گرفته شوند، بنابراین نسبت دادن آن ها به طور خاص به اضطراب دشوار است. مراجعه به یک متخصص در هر صورت ایده خوبی است زیرا حتی اگر به اضطراب ارتباطی نداشته باشد، می تواند نشانه بیماری یا اختلال دیگری باشد.

حملات اضطرابی هراس

بهترین درمان اضطراب

حملات اضطرابی نیز وجود دارد که به آن ها حملات هراس نیز گفته می شود. این موارد شرایطی است که ترس یا وحشت شدید شما را فرا می گیرد و ظاهراً هیچ اخطاری بروز نمی کند. می تواند محرک های واضحی برای مبتلایان به هراس باشد، اما اگر شما یک اختلال اضطرابی را تجربه کرده اید، مشکلات مختلفی می تواند ایجاد کند. اگرچه این حملات برای مدت طولانی دوام ندارند، اما مقابله با حملات اضطرابی بسیار ترسناک است. این ممکن است احساس کند شما کنترل کامل خود را از دست داده اید و ممکن است یک حمله قلبی اتفاق بیفتد. تنگی نفس، تعریق و لرزش همگی در این نوع حملات شایع است.

تحربه داشتن حملات اضطرابی

تجربه حملات اضطرابی یک مسئله جدی است و مهم است که تا زمانی که به دنبال کمک حرفه ای نباشید، از عوامل محرک یا شرایط شناخته شده اجتناب کنید. حملات هراس بسیار قابل درمان هستند و افراد زیادی هستند که فقط با چند جلسه درمانی دچار وحشت شده اند. درمان حملات هراس بسیار مهم است زیرا اگر در زمان نامناسب (مانند رانندگی) رخ دهد، می تواند برای سلامتی شما و دیگران بسیار خطرناک باشد. اگر احساس می کنید چندین مورد از این علائم مربوط به شما است، هرچه زود تر به یک متخصص مراجعه کنید. آن ها قادر خواهند بود اقدامات لازم را در جهت ارائه درمان کافی انجام دهند تا بتوانید زندگی خود را بدون این که اضطراب شما را به گروگان خود نگه دارد، زندگی کنید.

نکته آخر در مورد بهترین درمان اضطراب

اضطراب یک بیماری روانی شایع در دنیا است. همه ما ممکن است تا به حال دچار حالت های اضطرابی شده باشیم. یک اضطراب که در حالت عادی و بعد از یک اتفاق ناگهانی اتفاق بیفتد به عنوان یک واکنش عادی از طرف فرد است اما اگر همین اضطراب به صورت جدی و بدون هیچ دلیلی همیشه همراه با یک فرد باشد این بیماری است. برای درمان اضطراب مشاوران و پزشکان متخصص تا به امروز راه ۱۰۰ درصدی را پیدا نکرده اند اما در حال تلاش هستند تا بهترین درمان اضطراب را با بیشترین تاثیر بر فرد را ایجاد کنند. نکته مهم این است که فرد بپزیرد که این مشکل را دارد و خودسانسوری نکند.

 

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا