چگونه می توان از احساس ناکافی بالاتر رفت

احساست در بین افراد و در روان شناسی معانی مختلفی دارد. برای مثال برخی افراد که دارای احساست مختلف هستند واکنش های انان نیز متفاوت است. واکنش ها نسبت به احساسات می تواند شامل گزینه های متفاوتی باشد. در دنیایی که زندگی می کنیم افراد در دوره های مختلف زندگی شان می توانند واکنش های مختلفی داشته باشند. احساسات می توانند شامل گزینه های مختلفی مثل باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا می توان از احساس ناکافی استفاده کرد و پیشرفت کرد.

احساسات ناکافی در افراد مختلفی به وجود می آید. در مقاله های قبل در ارتباط با احساسات مختلف و فرایند های مختلف آن صحبت کنیم. روان شناسی موضوعات مختلف را بررسی می کند که احساسات یکی از آن ها است. احساسات باید به گونه ای باشد که حتی اگر تغییر می کند به ما کمک و یاری برساند. یکی از موارد دیگری که باید در زمینه احساسات با آن آشنا باشیم کنترل و مدیریت آن ها است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان از احساس ناکافی بالاتر رفت برای شما صحبت کنیم.

ما به عنوان یک انسان همیشه از خود مطمئن و قابل اعتماد هستیم.

در بهترین نوع جهان، ما به عنوان یک انسان همیشه از خود مطمئن و قابل اعتماد هستیم. حتی با اعتماد به نفس ترین افراد جهان نیز بعضی اوقات می توانند خود را در تلاش برای کنار آمدن با احساس عدم کفایت ببینند. علاوه بر این، گزارش این انجمن روانشناسی آمریکا، به ویژه در بین افرادی که از عقده حقارت یا سایر مشکلات عزت نفس رنج می برند، شیوع بیشتری دارد.

چه عواملی باعث احساس عدم کفایت می شود؟

چگونه می توان از احساس ناکافی بالاتر رفت

هنگامی که به دنبال روش هایی برای بالاتر رفتن از احساس عدم کفایت هستید ، در صورت امکان، رسیدن به ریشه اصلی این احساسات مفید است. حقیقت این است که عوامل قابل توجهی وجود دارند که می توانند موضوعاتی از این دست ایجاد کنند. تجربیات دوران کودکی و تماس نامطلوب با شخصیت های رسمی فقط چند نمونه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

طبق روانشناسی امروز، تجربیاتی که مردم تجربه می کنند می تواند احساس ناکافی بودن را ایجاد کند، همچنین احساسات درونی. هیچ دو نفری داستان یکسانی ندارند. اگر چه، بسیاری از موقعیت های مربوط به احساس عدم کفایت را می توان در تجربیات شخصی یا احساساتی که کسی با آن ها سر و کار دارد، جستجو کرد. گاهی اوقات، این تجربیات یا احساسات را می توان در زیر سطح دفن کرد. احساس عدم کفایت به خوبی می تواند علامت مسئله مهم تری باشد.

شش راه برای افزایش بالاتر از احساس عدم کفایت

یکی از متداول ترین سوالات مرتبط با احساس عدم کفایت، چگونگی بالاتر رفتن از این احساسات است. خبر خوب این است که می توانید یک سری اقدامات مناسب انجام دهید. بسته به شرایط شخصی و سایر عوامل، ممکن است اثبات شود که برخی از آن ها موثر تر از دیگران هستند. هنوز هم، روش های زیر هنگام مبارزه با احساسات فوق ارزش و شایستگی دارند.

با تجربه های کودکی خود به صلح بیایی

تجارب دوران کودکی اغلب چنین نقشی اساسی در کیفیت بزرگسالی فرد دارند. گاهی اوقات ، این تأثیر دست کم گرفته می شود. اگر کسی از تجارب نامطلوب کودکی رنج برده باشد ، درک اینکه این وقایع چقدر می توانند بر دوره های بعدی زندگی تأثیر بگذارند مهم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر از کودکی با زورگویی، بدرفتاری، غفلت یا تجربیات صدمه آمیز با شخصیت های اقتدار سر و کار دارید، این می تواند در بزرگسالی به احساس عدم کفایت کمک کند. معامله و رسیدن به صلح با تجربیات کودکی خود یک روش فوق العاده سودمند برای بالاتر رفتن از احساس عدم کفایت است. بسته به تجربیات گذشته، پذیرش راهنمایی و کمک یک متخصص بهداشت روان می تواند برای رسیدن به آرامش با تجربیات کودکی شما مفید باشد.

با تشویق مردم وقت بگذارید

تجارب دوران کودکی بدون شک می تواند در احساس عدم کفایت نقش داشته باشد، همچنین افرادی که با آن ها وقت می گذرانید نیز می توانند نقش داشته باشند. شما در مورد شرکتی که نگهداری می کنید بیشترین اطلاعات را دارید.

وقتی در اطراف دایره داخلی خود هستید چه احساسی دارید؟

وقتی در اطراف دایره داخلی خود هستید چه احساسی دارید؟ آیا اطرافیان شما را بالا می کشند و تشویق می کنند یا این که شما را پایین می آورند؟ در سطح عاطفی و شخصی، وقتی در کنار افرادی هستید که مرتباً با آن ها وقت می گذرانید، چه احساسی دارید؟ قرار گرفتن مداوم در معرض تأثیرات منفی و در نهایت افراد نتیجه خود را می دهند. اگر افراد اطراف شما برای شما مناسب نباشند، این امر می تواند احساس ناکافی بودن را تحریک کند.

نکته

اگر این وضعیتی است که در آن قرار دارید، پس بالاتر از این احساسات نیاز به گذراندن وقت با تشویق افراد دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ناگفته نماند که قطع ارتباط با افرادی که شما را پایین می آورند به نفع شماست. بسته به شرایط و تاریخچه ، قطع روابط سمی ممکن است در ابتدا دشوار باشد. با این حال ، در طولانی مدت ، خود را آماده می کنید تا از مزایای ذهنی و روحی بهره مند شوید.

خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید

چگونه می توان از احساس ناکافی بالاتر رفت

انستیتوی ملی بهداشت گرایش انسان به مقایسه خود را با افراد دیگری که با آنها ارتباط داریم مستند می کند. متأسفانه این گرایش می تواند بیش از سود آن ضرر داشته باشد. مقایسه خود با افراد دیگر سازنده نیست. همچنین مقایسه کاملی نیست.

میزان بخش های مختلف زندگی

هیچ کس از میزان کامل زندگی، تجربیات، افکار، مسائل یا سایر وقایع دیگری که در پشت صحنه بازی می کنند، اطلاع ندارد. مقایسه داستان زندگی خود با حلقه برجسته شخص دیگری سالم نیست و می تواند احساس ناکافی تاب خورده و اغلب غیر موجه ایجاد کند.در زندگی همه ما با سرعت و مسیر خود حرکت می کنیم. اعتماد و تمرکز بر خود و سفر بسیار مفیدتر از مقایسه خود با افراد دیگر است.

خود را در فعالیت هایی که دوست دارید غرق کنید

مشخص شده است که احساسات شما می تواند نقش مهمی در ارتباط نامطلوب یا عدم تماس با احساس عدم کفایت داشته باشد. با توجه به این موضوع، شما همچنین باید بدانید که نحوه گذران وقت خود می تواند بر احساسات شما تأثیر بگذارد. در طول سفر خود از احساس عدم کفایت، غرق شدن در فعالیت هایی که دوست دارید می تواند مفید باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

صرف وقت برای انجام کارهایی که دوست دارید – اعم از ورزش، نوشتن، نقاشی یا هر چیز دیگری – برای آن ها خوب است. مشغول فعالیت های لذت بخش ذهن شما را به خود مشغول می کند و چیز مثبتی به شما می دهد تا بتوانید روی آن تمرکز کنید.

نکته

به جای این که با احساس عدم کفایت کنار بیایید، می توانید انرژی خود را بر روی تکمیل یک مهارت جدید و لذت بردن از خود متمرکز کنید. حتی چند ساعت در هفته وقت برای انجام کاری که دوست دارید، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

نقاط قوت خود را یادآوری کنید

صرف نظر از تجربیات دوران کودکی یا تعاملات قبلی با شخصیت های اقتدار، هر یک از ما لباس های محکمی داریم. گاهی اوقات، وقتی با سوالات متداول مرتبط با احساس عدم کفایت رو به رو می شوید، تمرکز روی نقاط قوت شخصی می تواند مفید باشد.

نقاط قوت شخصی شما می تواند مربوط به شغل، سرگرمی های تفریحی یا حتی تعاملات شما با عزیزان باش

نقاط قوت شخصی شما می تواند مربوط به شغل، سرگرمی های تفریحی یا حتی تعاملات شما با عزیزان باشد. هر کس چیزی را دارد که در آن مهارت دارد. یافتن کت و شلوارهای محکم و یادآوری نکات مثبت در مورد خود می تواند مفید باشد، به ویژه هنگامی که هدف شما این است که احساس ناکافی بودن را متوقف کنید.

برای رفع احساس ناکافی یک سبک زندگی سالم داشته باشید

تجربیات و عواطف منفی دوران کودکی مسلماً می تواند احساس عدم کفایت را ایجاد کند. با این حال ، گاهی اوقات، این احساسات ممکن است شاخه ای از استرس یا سبک زندگی در غیر این صورت نامتعادل باشد.

مراقبت از خود به روش های اساسی

چگونه می توان از احساس ناکافی بالاتر رفت

مراقبت از خود به روش های اساسی و اطمینان از اینکه شما یک سبک زندگی سالم دارید می تواند تفاوتی ایجاد کند. عادات مولد، مانند استراحت منظم در شب و یا مصرف یک رژیم غذایی مغذی، می تواند از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری کند. این بدان معنا نیست که زندگی سالم شما را از احساس عدم کفایت مصون می دارد. با این حال، مراقبت مداوم از خود بدون شک می تواند تغییری ایجاد کند و به مبارزه با احساسات منفی کمک کند.

چه مدت طول می کشد تا بالاتر از احساس ناکافی بالا برویم؟

هنگامی که برای غلبه بر احساس عدم کفایت تلاش می کنید، یکی از سوالات متداول مربوط به مدت زمان طولانی این فرآیند است. پاسخ به این به عوامل مختلفی بستگی دارد. فقط برخی از مثالها شامل علت احساسات، ریشه عمیق آن ها و موارد دیگر است.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا