چگونه از افکار منفی رها شویم؟ (قسمت اول)

در این قسمت می خواهیم بدانیم چگونه از افکار منفی رها شویم؟

ملاقات و دیدار با یکدیگر

یک ملاقات ترتیب دهید.

اگر کسی را دیدید که حس کردید به او علاقه مندید می توانید اولین گام را برداشته و او را به فعالیتی دعوت کنید که برای شما فشار و استرسی نداشته باشد. خوردن یک فنجان قهوه در کنار هم همیشه بهترین گزینه ی در دسترس است. انتخاب های دیگر بستگی به این دارد که چطور با هم اشنا شده اید: مثلا اگر هردو عضو یک باشگاه ورزشی هستید می توانید او را دعوت به کمی پیاده روی در کنار دوستان خود کنید. اگر هردو به موسیقی علاقه دارید ببینید دوست دارد باهم به کنسرت بروید.

  • پیشنهاد ملاقات در مکان های عمومی که بتوانید افراد دیگر را نیز ببینید عالی است. این کار به هردوی شما اطمینان می دهد که می توانید در محیطی امن و عادی همدیگر را بشناسید.
  • یک ملاقات ساده باعث می شود فشار دعوت های رسمی برای شما وجود نداشته باشد.

چگونه از افکار منفی رها شویم؟‌بپذیرید ممکن است شما را قبول نکند.

چگونه از افکار منفی رها شویم؟ (قسمت اول)

رد شدن بخشی طبیعی از روال دعوت کردن یک فرد است و شما باید یاد بگیرید به شکلی مثبت این اتفاق را مدیریت کنید.

  • پذیرفته نشدنتان را به خودتان نسبت ندهید. افراد دلایل مختلفی دارند که نمی خواهند وارد یک رابطه شوند و در بیشتر موارد شما نمی توانید روی آن کنترلی داشته باشید.
  • گرایشی سازنده داشته باشید. اگر بارها درخواست داده و پذیرفته نشده اید گامی به عقب برگشته و بپرسید آیا چیزی در مسیر شما وجود دارد که نیاز به تغییر دادن داشته باشد یا نه. شاید در درخواست خود زیاد تند می روید یا افرادی را انتخاب می کنید که هیچ علایق مشترکی با یکدیگر ندارید. در بسیاری از موارد نباید از رد شدن ناامید شوید: نگرشی مثبت داشته و به سمت جلو حرکت کنید.
  • به احساسات خود بی توجه نباشید. برخی اوقات رد شدن خیلی سخت است. اگر احساس ناراحتی یا عصبانیت دارید به جای تعجب کردن از این احساسات خود آن ها را بپذیرید. این کار کمک می کند سریع تر و کامل تر به سمت آینده گام بردارید.

در اوایل ارتباط خود وارد رابطه ی جنسی نشوید.

چگونه از افکار منفی رها شویم؟ (قسمت اول)

به اشتراک گذاشتن رفتارهای صمیمانه ی زیاد با کسی که به تازگی ملاقات کرده اید باعث می شود رشد تدریجی این رابطه ی تازه اغاز شده را خراب کنید. اگر این فرد را دوست دارید احتمال آن وجود دارد که پیوند عاطفی شما به رابطه ی جنسی منتهی شود بدون اینکه هیچکدام هنوز برای مدیریت آن آماده باشید. بعلاوه شاید یکی از شما یا هردو در مقابل چیزهایی مانند بیماری های انتقالی جنسی یا پیشگیری از بارداری رفتار متعهدانه ای نداشته باشد. بدتر از ان اینکه شاید بعد از رابطه ی جنسی فرد مقابلتان دیگر ناپدید شود.

  • شاید شریک شما علاقه ی خود به داشتن رابطه ی جنسی را به شما نشان دهد اما هیچگاه نباید شما را تحت فشار بگذارد. برای او مشخص کنید عدم تمایل برای داشتن رابطه به معنای رد کردن آن فرد نیست. بلکه به این دلیل است که او را دوست دارید و می خواهید تا رسیدن زمان مناسب منتظر بمانید. اگر آن فرد این موضوع را درک نکرد باید بین خودتان کمی فاصله ایجاد کنید: این یک پرچم قرمز است که نشان می دهد او می خواهد روی شما مالکیت داشته و فردی پرخاشگر است. هرگاه یک نفر به مرزهای شما احترام نگذاشت آن را یک پرچم قرمز بدانید.
چگونه یک رابطه را شروع کنیم (قسمت دوم) | مرکز مشاوره همکده

چگونه از افکار منفی رها شویم؟‌ رفتار هردوتان را در مقابل دوستان و خانواده چک کنید.

با گذشتن زمانی از اولین دیدار، شاید برخی از افراد نزدیک به او را ببینید و همچنین او اطرافیان شما را. ببینید هردو شما در این شرایط چقدر احساس راحتی دارید: این حس می تواند نشانه ای از چگونه پیش رفتن رابطه ی شما در آینده باشد.

  • گاهی ممکن است یکی از شما یا هردو اصلا حس راحتی نداشته باشید. ایرادی ندارد، موضوع اصلی این است که تلاش کنید تا زمانی را با کسانی که فرد مقابل دوست دارد گذرانده و با آن ها ارتباط داشته باشید.

ارتباطتتان با دوستان و خانواده را قطع نکنید.

به نظر می رسد برخی روابط جدید تمام وقت شما را می گیرند اما با تمایل برای گذراندن همه ی ساعات با این عشق جدید خود بجنگید. باید با دوستان و خانواده ی خود نیز ارتباط داشته باشید، زمانی را برای تماس و دیدار مرتب با آن ها بگذارید. فراموش نکنید این روابط شاید بروند اما کسانی هستند که در طولانی مدت همیشه همراه شما خواهند بود.

مراقب پرچم های قرمز باشید.

نشانه هایی هستند که می گویند روابط به شکلی سالم در حال پیشرفت نیستند. یاد بگیرید به این نشانه ها گوش دهید و دقت داشته باشید فرد مقابل چه حسی به شما می دهد. اگر حس می کنید برای شما ارزش قائل نیست، حس عدم امنیت دارید یا خجالت می کشید بهتر است زودتر این رابطه را پایان داده و وقت خود را برای یافتن رابطه ای ماندگارتر صرف کنید.

  • ملاقات هایی وابسته به الکل: شما دو نفر تنها زمانی که الکل نوشیده باشید با هم ارتباط دارید.
  • رفتارهای بدون تعهد: گاه برخی افراد به خاطر چیزی که در گذشته برای آن ها اتفاق افتاده است برای پذیرش تعهد به یکدیگر مشکل زیادی دارند، مانند عدم توانایی در اعتماد کردن به دیگران یا داشتن مشکلات در خانواده.
  • ارتباطات غیرکلامی ضعیف: فرد مقابل باید علاقه ی خود را با زبان بدن به شما نشان دهد، مانند برقراری ارتباط چشمی و تماس فیزیکی. در غیر این صورت شاید متوجه آن نشوید.
  • حسادت: اگر او دوست ندارد زمانی را صرف چیزهای دیگری کنید که به آن ها علاقه دارید، مانند تفریحات، دوستان و اعضای خانواده.
  • رفتارهای کنترلی: اگر تلاش می کند به شما بگوید چه کار کنید، چه بنوشید، چگونه فکر کنید یا چه حسی داشته باشید.
  • سرزنش کردن: او برای روابط شکست خورده ی قبلی خود فرد مقابل را سرزنش می کند و نمی خواهد مسئولیت هیچ یک از کارهای خود را قبول کند.
  • روابط جنسی  انحصاری: اگر تنها وقتی که با هم هستید در رختخواب است.
  • نداشتن زمان برای یکدیگر: اگر او علاقه ای ندارد زمانی را دو نفره با هم باشید (مگر در تختخواب)

چگونه از افکار منفی رها شویم؟ پرورش دادن یک رابطه ی جدید

یافتن کارهایی که در کنار هم انجام دهید.

چگونه از افکار منفی رها شویم؟ (قسمت اول)

وقتی هیجان اولیه ی دیدار با یکدیگر کمی محو شد هردو نیاز دارید زمانی را با هم گذرانده و برای این رابطه ی جدید سرمایه گذاری کنید. ببینید هردو به چه چیزی علاقه مندید و برنامه ای برای انجام مرتب فعالیت های شاد در کنار یکدیگر داشته باشید، هرچقدر هم که مشغله ی زیادی دارید باید این کار را انجام دهید.

مرتبا با هم ارتباط داشته باشید.

صحبت کردن با صداقت و مهربانی با یکدیگر برای رابطه ی شما اهمیت زیادی دارد. با به اشتراک گذاری افکار، ترس ها و علایق خود با یکدیگر رابطه ی شما قوی تر خواهد شد.

قسمت اول مقاله را از اینجا بخوانید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا