چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم و کنترل آن را بدست آوریم؟

آیا عصبانیت یک مبارزه مداوم در زندگی شماست؟ آیا احساس می کنید که به طور مداوم به خاطر طغیان عصبانیت که با آنهایی که در زندگی خود داشته اید، متأسف می شوید؟ وقتی به اوضاع نگاه می کنید، حتی ممکن است برایتان سخت باشد که از چه چیزی عصبانی هستید و چرا واکنشی نشان داده اید. اگر این برای شما آشنا به نظر برسد، ممکن است با حملات خشم دست و پنجه نرم کنید. ممکن است احساس شود از کنترل شما خارج است، اما می توانید یاد بگیرید که چگونه با کنترل خشم احساس می کنید، این حملات را مهار کنید. می خواهیم بدانیم که چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم؟

حملات

حملات خشم چیزی فراتر از احساس منظم عصبانی بودن است. آنها بیشتر شبیه حمله وحشت هستند، اما لازم نیست احساس ترس و اضطراب داشته باشند. وقتی کسی بارها دچار حمله عصبانیت می شود، این یک رفتار معمول وی نیست و این یک واکنش بیش از حد برای وضعیت فعلی است. به نظر می رسد حملات عصبانیت مانند حملات وحشت از هیچ جا بیرون نمی آیند.

علائم حملات خشم 

  • تند زدن قلب
  • درد قفسه سینه
  • گرگرفتگی گرم یا سرد
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • اینکه بخواهیم به دیگران حمله کنیم
  • زدن، مشت یا از بین بردن چیزها

همانطور که می بینید، حملات خشم بسیار شدیدتر از آن است که سطح خشم طبیعی شامل آن می شود. و این می تواند بر احساسی که از نظر جسمی و نه فقط ذهنی احساس می کنید تأثیر بگذارد.

چه عواملی باعث بروز خشم می شود؟

چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم و کنترل آن را بدست آوریم؟

بسیاری از موارد مختلف می تواند باعث خشم افراد شود. وقتی صحبت از حملات خشم می شود، بارها اتفاق می افتد، زیرا فرد احساس می کند از نظر احساسی گرفتار شده است. وقتی آنها مطمئن نیستند که چگونه می توانند از شرایطی که در آن قرار دارند خارج شوند و شرایط طاقت فرسا می شود، ممکن است از عصبانیت اقدام شدیدی انجام دهید. یکی دیگر از دلایل عمده مسائل عصبانیت می تواند افسردگی باشد.

بسیاری از افراد افسردگی را احساس غم انگیز غم و اندوه و ناامیدی می دانند و گرچه این واقعیت دارد، اما افسردگی اغلب می تواند خود را به صورت خشم پنهان کند. این می تواند منجر به افزایش تحریک پذیری و طغیان عصبانیت شود که برای رفتار طبیعی فرد غیر مشخص است. از آنجا که مردم غالباً عصبانیت را با افسردگی مرتبط نمی کنند، فراموش کردن این علامت آسان است. این مسئله می تواند باعث شود که افراد وقتی به دنبال راه حل دیگر افسردگی هستند، به دنبال راه حل های دیگر برای مسائل خشم خود باشند.

چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم و آن را کنترل نماییم؟

اگر با مسائل خشم مانند حملات خشم دست و پنجه نرم می کنید، یادگیری استراتژی های کنترل خشم به روشی موثر می تواند تأثیر زیادی در زندگی شما بگذارد. یکی از موارد کلیدی که باید در این زمینه به خاطر بسپارید این است که یادگیری کنترل خشم خود اقدامی پیشگیرانه است.

این کاری نیست که بتوانید در گرمای لحظه ای که از قبل عصبانی هستید انجام دهید. اما یادگیری استراتژی های کنار آمدن و تمرین آنها قبل از عصبانیت می تواند به شما کمک کند دفعه بعد که به حدی می رسید که عصبانیت شما بیشتر شود. هرچه مهارت بیشتری برای کمک به کنترل خشم داشته باشید، این احتمال بیشتر خواهد بود که بتوانید به جای اینکه به خود اجازه دهید با عصبانیت رفتار کنید، هنگام عصبانیت از این مهارت استفاده کنید.

راه های سالم برای ابراز خشم را بیاموزید.

اگر با حملات خشم دست و پنجه نرم کنید، انتخاب هدفمند برای ابراز خشم می تواند یک شروع مهم باشد. در گرماگرم احساسات شما، تصمیم گیری عاقلانه در مورد نحوه عکس العمل شما دشوار است. با این حال، اگر به طور هدفمند روش های سالم برای از بین بردن این عصبانیت را انتخاب کرده و تمرین کرده اید، می تواند به شما در تصمیم گیری عاقلانه تر در حال حاضر کمک کند. برخی از افراد دوست دارند قبل از واکنش از استراتژی شمارش تا ده استفاده کنند.

گرچه ممکن است 10 ثانیه زمان کافی برای آرام شدن شما نباشد، اما مفهوم این استراتژی می تواند هنگام استفاده موثر باشد. مهلت دادن به خود برای آرام شدن قبل از پاسخ دادن به یک موقعیت، می تواند به شما کمک کند مسائل را واضح تر ببینید و به شیوه مناسب تری پاسخ دهید تا اینکه بگذارید عصبانیت شما را کنترل کند. دیگران می دانند که نوشتن افکار خود در هنگام احساس خشم مفید است. این می تواند به آنها کمک کند تا خشم را به جای پر کردن و کنار آمدن با آن از بین ببرند.

چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم ؟ – روی ریشه یابی مشکل کار کنید.

چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم و کنترل آن را بدست آوریم؟

عصبانیت علامت یک مشکل دیگر است. اگر می خواهید به مسائل عصبانیت خود بپردازید، به احتمال زیاد باید به علت اصلی عصبانیت خود پی ببرید. این می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. همانطور که در بالا بحث شد برخی از افراد به دلیل افسردگی با خشم دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از آنها با عصبانیت کنار می آیند زیرا توانایی انتقال صحیح احساسات خود را ندارند. و، دیگران به دلیل چیزهایی مانند آسیب دیدن از تجربیات گذشته خود، با مسائل خشم برخورد می کنند. موارد بسیار مختلفی در زندگی فرد وجود دارد که می تواند باعث شود آنها با مشکلات خشم دست و پنجه نرم کنند. شما ممکن است به راحتی تشخیص دهید که خشم شما از کجا ناشی می شود. بسیاری از افراد برای کمک به رسیدن به دلیل اصلی مبارزه خود از همکاری با یک درمانگر سود می برند. اگر مطمئن نیستید که چرا با حملات عصبانیت روبرو هستید، گفتگو با یک درمانگر می تواند در پیشرفت شما کمک کند.

به طور منظم تمرین کن.

ورزش منظم در زندگی فواید زیادی دارد. تحقیقات زیادی در مورد نحوه ورزش می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد. با ورزش اندورفین در مغز شما آزاد می شود که به تقویت روحیه شما کمک می کند. اگر مرتباً با عصبانیت دست و پنجه نرم می کنید، این می تواند سود خوبی برای زندگی شما باشد. همچنین ممکن است دریابید که ورزش کمک می کند مقداری از انرژی فرو خورده ای را که دارید استفاده کنید، که ممکن است به شما در از بین بردن تنش که منجر به عصبانیت می شود کمک کند. حتی چیزی به اندازه قدم زدن در بیرون می تواند به شما در خشم کمک کند. هوای تازه و آفتاب از نظر جسمی و روحی برای شما مفید است و در صورت احساس عصبانیت می تواند به آرامش شما کمک کند.

با استفاده از عبارات “من” ارتباط برقرار کنید.

وقتی مردم با عصبانیت پاسخ می دهند و صحبت می کنند، گفتن حرفهایی که منظورتان نیست یا عبور از خطوطی که نباید باشد آسان است. بعداً، وقتی به مکالمه خود نگاه می کنید، ممکن است از نحوه مدیریت آن و چیزهایی که گفته اید پشیمان شوید. یادگیری نحوه استفاده از عبارات “من” هنگام عصبانیت می تواند به شما کمک کند تا بر این غلبه کنید. مثالی از این می تواند به جای گفتن جملاتی مانند “این کار را کردی” و “تو آن کار را انجام دادی”، می گفتی “من چنین احساسی دارم” یا “فکر می کنم این است”. این به شما کمک می کند آنچه را تجربه می کنید و با آن سر و کار دارید بدون تشدید وضعیت بیشتر ارتباط برقرار کنید.

چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم؟ – از تکنیک های آرامش استفاده کنید.

برخی از افراد برای یادگیری مسائل خشم خود از یادگیری تکنیک های آرام سازی بهره می برند. این می تواند شامل مواردی مانند تمرین منظم یوگا یا یادگیری مراقبه ذهن آگاهی باشد. تنفس عمیق استراتژی دیگری است که به برخی از افراد کمک می کند تا عصبانیت خود را به طور مناسب تری کنترل کنند. چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید استفاده کنید، مانند نفس کشیدن از طریق بینی برای 4 شمارش آهسته، نفس کشیدن به مدت 4 ثانیه و بازدم آهسته از طریق دهان به مدت 4 ثانیه. سپس، پس از 4 ثانیه، دوباره روند را شروع می کنید. مدیتیشن و تنفس عمیق می تواند به شما کمک کند افکار خود را از چیزی که از آن عصبانی هستید به چیز دیگری تغییر دهید تا به شما کمک کند کنترل خود را بدست آورید.

راه اندازهای خود را شناسایی کنید.

یادگیری نحوه شناسایی عوامل محرک خشم متفاوت از یادگیری شناسایی علت اصلی مشکل شماست. ممکن است متوجه شوید که موارد خاصی احساسات شما را تشدید می کنند. به عنوان مثال، بعضی از افراد وقتی با سر و صدای زیادی دست و پنجه نرم می کنند ممکن است با خشم بیشتر مبارزه کنند. اگر در حال حاضر کمی استرس و عصبانیت دارید و دائماً صدایی وجود دارد که شما را تحریک می کند، ممکن است عصبانیت شما را سریعتر از آنچه که برای افراد دیگر است، تشدید کند. هنگامی که از آنچه باعث عصبانیت شما می شود آگاه باشید، می تواند به شما کمک کند تا در مقابل آن قرار بگیرید. اگر مشاهده کردید که ماشه ای اتفاق می افتد، می توانید خود را از شرایط دور کنید. یا، می توانید خود را آماده کنید تا با عصبانیت خود به سلامت مقابله کنید.

هدف ما این است که بدانیم چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم؟

.راهنمایی حرفه ای دریافت کنید.

چگونه با حملات خشم مبارزه کنیم و کنترل آن را بدست آوریم؟

مقابله با احساسات منفی مانند خشم به تنهایی دشوار است. این می تواند چیزی باشد که شما از کودکی با آن دست و پنجه نرم کرده اید. به همین دلیل صحبت با یک درمانگر می تواند مفید باشد. همچنین ممکن است خودتان تلاش کنید تا راه های خوبی برای از بین بردن خشم خود بیابید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند استراتژی های مقابله ای موثری را یاد بگیرید که به شما امکان می دهد عصبانیت خود را به صورت سالم پردازش کنید.

برخی از افراد همچنین برای جلوگیری از حملات خشم خود از دارو استفاده می کنند. در این صورت لازم است با یادگیری راهکارهای مقابله ای موثرتر، با پزشک یا روانپزشک در مورد نسخه های احتمالی که به شما کمک می کند تا عصبانیت خود را کنترل کنید صحبت کنید. اجازه دادن به خشم برای کنترل زندگی شما می تواند منجر به موقعیت های منفی شود که نمی خواهید تجربه کنید. حملات خشم مداوم می تواند روابط را خراب کند، موقعیت های شغلی را خراب کند و گذراندن زندگی روزمره را دشوار کند. شما می توانید در این زمینه به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا