چند مورد که باید در لیست بررسی آماده سازی طلاق شما باشد

لیست بررسی آماده سازی طلاق مطلب ما در این مقاله است. ازدواج یک مقوله ای است که برای اکثریت افراد به وجود خواهد آمد. هر پسر یا هر دختری دوست دارد بهترین ازدواج را داشته باشد و زندگی بهتری با همسر خود ایجاد کند. برای ازدواج هر کدام از افراد ه دختر وچه پسر آرزوهایی دارند و دوست دارند که زندگی خوبی تشکیل دهند. طبیعتا هیچ کس به جدایی یا طلاق فکر نمی کند. معمولا اول ازدواج برخی زوجین زندگی را ساده می‌ گیرند و همین امر باعث می شود در جلو رفتن رابطه و در آینده مشکلاتی به وجود بیاید.

مشاوران ازدواج می گویند افرادی وجود دارند که با کوچک ترین مسئله که شاید برای خیلی ها مسخره باشد دست به جدایی یا طلاق می زنند. طلاق در گاهی اوقات ممکن است مفید باشد و گاهی اوقات هم مضر است. موضوع امروز مقاله ما  که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است در ارتباط با چند مورد که باید در لیست بررسی آماده سازی طلاق شما باشد است.

طلاق آسان نیست

چند مورد که باید در لیست بررسی آماده سازی طلاق شما باشد

طلاق از شریک زندگی کاری نیست که شما تصمیم بگیرید که آن را راحت  انجام دهید. این یک تصمیم بزرگ است، و شما می خواهید مطمئن شوید که تصمیم صحیحی است. اگر سعی کرده اید ازدواج را نجات دهید و در اعماق وجود خود بدانید که وقت حرکت است، پس از طلاق باید خود را برای زندگی آماده کنید. ساختن چک لیست تهیه طلاق بسیار هوشمندانه است تا اطمینان حاصل شود که تمام مشکلات خود را پشت سر هم خواهید داشت. به چند مورد زیر که باید در چک لیست تهیه طلاق شما باشد نگاهی بیندازید تا بتوانید آماده شوید.

1. مکان جدیدی برای زندگی پیدا کنید

یکی از اولین مواردی که در لیست چک کردن طلاق قرار می گیرد، یافتن مکان جدیدی برای زندگی است. اگر می خواهید طلاق بگیرید، ممکن است نتوانید در خانه فعلی خود زندگی کنید. بسته به چگونگی روند طلاق، یک نفر خانه را می گیرد و دیگری نیاز به مکان جدیدی دارد. حداقل، وقتی می توانید یک ترتیب زندگی معیشتی را برای خودتان تعیین کنید، با شروع پرونده طلاق این یک کار هوشمندانه خواهد بود.

فاکتوری به نام فرزند و مکان جدید در لیست بررسی آماده سازی طلاق

همچنین لازم است چندین فاکتور دیگر را نیز بسته به موارد خاصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر فرزند دارید، چگونه می توانید مکان جدیدی برای زندگی پیدا کنید که زندگی فرزندان شما را بیش از حد مختل نکند؟ همچنین باید بررسی کنید که آیا می توانید حیوانات خانگی خود را با خود ببرید یا نه. قبل از حرکت به جلو، چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن ها فکر کرد و یافتن مکانی که کارساز باشد، همیشه ساده نیست.

مراجعه به افراد خانواده برای کمک

برای بسیاری از افراد ساده ترین گزینه مراجعه به اعضای خانواده برای کمک است. ممکن است بخواهید قبل از طی مراحل طلاق، با یکی از اعضای معتمد خانواده در مورد آن چه در جریان است بحث کنید. با این کار شخصی به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به کمک مراجعه کند و شما می توانید بفهمید که آیا ماندن در کنار او به عنوان یک راه حل کوتاه مدت امکان پذیر است. سعی کنید در این مرحله کمی فکر کنید زیرا این یک مرحله بسیار بزرگ است.

2. تهیه صندوق پستی در لیست بررسی آماده سازی طلاق

تهیه صندوق پستی حتی ممکن است ایده خوبی باشد. اگر شما نیاز به گرفتن مدارک طلاق بدون دانستن همسرتان دارید، به مکانی برای رسیدن نامه نیاز دارید. شما می توانید صندوق پستی دریافت کنید که به شما امکان می دهد یک مکان امن برای دریافت چنین اسنادی داشته باشید. وقتی می خواهید برای آنچه در پیش دارید آماده شوید، می تواند از اتفاقات خیلی بدتر جلوگیری کند.

3. فرزندان خود را در نظر بگیرید

چند مورد که باید در لیست بررسی آماده سازی طلاق شما باشد

فرزندان شما، بخش مهمی از این روند خواهند بود. شما می خواهید به فرزندانتان کمک کنید تا به هیچ وجه صدمه ای به آن ها وارد نشود. واقعیت این است که فرزندان وقتی والدینشان طلاق می گیرند بسیار ترسیده و گیج خواهند شد. برخی از کودکان حتی خود را مقصر طلاق گرفتن والدین خود می دانند، که حتی می تواند باعث درگیری آن ها در مدرسه شود.

این فرآیند را برای کودک خود تحمل پذیر کنید

به این فکر کنید که چگونه می توانید این روند را برای فرزندان خود تحمل پذیرتر کنید. مواردی از جمله حضانت و این که آیا شما خواهان حمایت فرزند از همسرتان هستید یا نه را در نظر بگیرید. مسائل مربوط به حضانت و فرزندان می تواند طلاق را بسیار پیچیده تر کند. توصیه می شود از متخصصان کمک بگیرید تا همه چیز به نفع شما رقم بخورد.

4- اطمینان حاصل کنید که وسیله دارید

هنگامی که سرانجام همسرتان را ترک کنید، به حمل و نقل نیاز خواهید داشت. برای این که برای آن روز آماده باشید، باید به یک ماشین دسترسی داشته باشید. اگر در خانواده فقط یک اتومبیل داشته باشید، وضعیت خوبی نخواهد داشت. هوشمندانه است که سعی کنید اتومبیل شخصی خود را داشته باشید تا در صورت ترک همسرتان احساس سرگردانی نکنید.

5. در صورت امکان پس انداز کنید

اگر منبع درآمد خود را دارید، پس بهتر است پس انداز کنید تا بتوانید به راحتی به دنبال زندگی جدید خود بروید. قبل از نهایی شدن طلاق، ممکن است هنگام زندگی با همسرتان به حساب بانکی مشترک خود دسترسی یکسانی نداشته باشید. به همین دلیل جمع شدن مقدار مشخصی پول می تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید تا جایی که می توانید پس انداز کنید، اما درک کنید که اگر با فیش حقوقی زندگی کنید ، صرفه جویی در هزینه مخفی کار آسانی نیست. این در لیست بررسی آماده سازی طلاق بسیار مهم است.

6. یک وکیل استخدام کنید

داشتن وكیل بخش مهم دیگری از این فرآیند است كه باید به آن توجه كنید. اگر وکیل ندارید، پس نمی توانید انتظار داشته باشید که اوضاع به همان خوبی که انتظار داشتید پیش برود. طلاق می تواند بسیار پیچیده باشد و بسیاری از موارد باید مورد توجه قرار گیرند. اگر با همسرتان خانه دارید، پس باید بفهمید چه کسی می تواند آن را نگه دارد. تقسیم دارایی خواهید کرد و به وکلائی نیاز دارید که بتوانند شما را در موقعیتی مناسب قرار دهند.

جدایی دوستانه با همسر و لیست بررسی آماده سازی طلاق

در این زمینه افرادی نیز وجود دارند که بدون درگیر شدن وکیل، طلاق می گیرند. اگر دوستانه از همسرتان جدا می شوید، ممکن است خیلی بد نباشد. با این حال، اگر به اندازه کافی نگران هستید که نیاز به تهیه چک لیست طلاق دارید، احتمال این وجود دارد که بودن وکیل بسیار خوب باشد.  وقتی پول درگیر است مردم می توانند مالکیت بگیرند و بسیاری از این ها در نبود وکیل در معرض خطر است. استخدام وکیل روشی هوشمندانه برای محافظت از خود است و همچنین می تواند استرس زیادی را از شما دور کند.

7. گذرواژه ها را به حساب های مهم تغییر دهید

همچنین ادامه کار تغییر رمزهای ورود به حساب های مهم شخصی شما بسیار هوشمند خواهد بود. شما نمی خواهید همسرتان بتواند به ایمیل یا حساب های شبکه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کند. بسته به این که عصبانیت شما از طلاق شما چقدر است، ممکن است تصمیم بگیرند کاری کینه توزانه نسبت به شما انجام دهند. همچنین، به راحتی اجازه نمی دهید همسرتان وقتی قصد طلاق خود را دارید، به حساب شما دسترسی داشته باشد.

تغییر گذرواژه ها راه حل مناسبی است

تغییر گذرواژه های شما به هیچ وجه طولانی نمی شود. همچنین روشن کردن تأیید صحت دو مرحله ای بسیار مفید خواهد بود تا شما مجبور باشید قبل از دسترسی به حساب هر دستگاهی موارد را تأیید کنید. این می تواند مانع از “هک” یا “شکستن” حساب کاربری شما بر اساس دانستن اطلاعات شخصی در مورد شما شود. یادتان باشد قبل از حرکت به جلو این کار را انجام دهید این مطلب برای لیست بررسی آماده سازی طلاق را در نظر بگیرید.

8- تصمیم بگیرید که چه موقع با همسرتان صحبت کنید

چند مورد که باید در لیست بررسی آماده سازی طلاق شما باشد

البته در نهایت مجبور خواهید شد به همسرتان بگویید که می خواهید طلاق بگیرید. این یک موضوع پیچیده است، و ممکن است شما به راحتی نمی توانید فکر های مناسب را در ذهن خود بیابید. حتی در این صورت، شما باید به همسرتان بگویید که می خواهید از ازدواج خارج شوید. شما باید این کار را هنگامی انجام دهید که نزدیک به آماده بودن برای پیشبرد هر کار دیگری هستید تا در تلاش برای فهمیدن این که چه کاری انجام دهید، دست و پنجه نرم نکنید.

زمان بندی درست برای صحبت های تان داشته باشید

بسیاری از افراد این مورد را در انتهای چک لیست طلاق قرار می دهند، اما منطقی است که زود تر اقدام کنید. با شروع روند طلاق، کارهای زیادی باید انجام شود. این روزها روزهای آسانی نخواهد بود، اما اگر ازدواج شما واقعاً خیلی بد باشد ممکن است لازم باشد. به یاد داشته باشید که اگر هنگام گفتن به همسرتان که خواستار طلاق هستید، به حمایت نیاز دارید، همیشه می توانید یکی از اعضای خانواده را با خود بیاورید. اگر همسر بد دهنی دارید حتی می توانید با کمک از خانه خارج شوید. این مطلب در لیست بررسی آماده سازی طلاق بسیار مهم است.

9. تعلقات خود را بسته بندی کنید

بسته بندی وسایل خود بخشی دیگر از مراحل کار است که به راحتی کار نخواهد کرد. بسته بندی وسایل خود سخت خواهد بود بدون این که همسرتان بداند چه خبر است باید انجام شود. به همین دلیل پس از گفتن همسرتان که می خواهید طلاق بگیرید، باید این کار را انجام دهید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا