مراقبت کودک توسط والدین

مسئولیت پذیری در زندگی بسیار مهم است. شما هنگامی که برای خود زندگی می کنید فقط مسئولیت اتفافات برای خودتان را دارید. شما وقتی که وارد رابطه می شوید یا ازدواج می کنید تازه می فهمید مسئولیت های بیشتری دارید. یکی از مسئولیتها مراقبت کودک توسط والدین می باشد.  همان طور که می دانید کودکان نیاز به یک مراقبت واقعی دارند. این مراقبت به معنای خرید اسباب بازی یا وسایل و امکانات نیست. شما باید دوران کودکی آن ها را به بهترین نحو برایشان به ثمر برسانید. 

مروری بر مراقبت کودک توسط والدین

یافتن راهی با کیفیت برای مراقبت از کودکان  یکی از مهم ترین مسائلی است که والدین با آن رو به رو هستند. تصمیم گیری در مورد این که چه کسی فرزند شما را در حالی که در محل کار خود هستید، مراقبت کند یا او را بتواند سرگرم کند، می تواند تصمیمی استرس آور و طاقت فرسا باشد. مراقبت از کودک اشکال مختلفی دارد و برای هر خانواده متفاوت به نظر می رسد.

چه موقع به دنبال مراقبت از کودک باشید؟

مراقبت کودک توسط والدین

برای بسیاری از والدین، ​​تصمیم برای مراقبت از کودک با پایان مرخصی والدین آغاز می شود. مرخصی والدین بسته به ایالت و کشور متفاوت است. سیاست فعلی مرخصی در زمان زایمان در ایالات متحده براساس قانون مرخصی زایمان و خانواده از سال 1993 (FMLA) تنظیم شده است، که شامل مقرره ای است که سالانه 12 هفته مرخصی بدون حقوق را برای مادران کودکان تازه متولد شده یا تازه به دنیا آمده مجاز می داند. بسیاری از والدین توانایی مراقبت در هنگام مرخصی بدون حقوق را ندارند و سرانجام زودتر از 12 هفته به کار خود بازمی گردند و پرستار جدید را  برای مراقبت از کودک خود استخدام می کنند.

انواع مختلف ارائه دهندگان خدمات مراقبت از کودکان

ارائه دهندگان مراقبت از کودکان افرادی هستند که از 6 هفته تا 13 سال از کودکان مراقبت و مواظبت می کنند. هر ارائه دهنده مراقبت از کودک منحصر به فرد است، اما همه آن ها عشق به کودکان را دارند. انتخاب شما از ارائه دهندگان خدمات مراقبت از کودک ممکن است به سن کودک، نیازهای خانواده و موقعیت مکانی شما بستگی داشته باشد.

ارائه دهندگان مراقبت های روزانه

مراقبت روزانه جایی است که والدین فرزندان خود را در طول روز برای مراقبت، نظارت و یادگیری رها می کنند. مراقبت های روز یک محیط رسمی و ساختار یافته با زمان های خاص برای ترک و برداشت هستند. مراکز مراقبت روزانه در مراقبت از نوزادان از طریق پرستاران در سنین پیش دبستانی تخصص دارند، اگر چه برخی از مراقبت های روزانه مراقبت های قبل و بعد از مدرسه را نیز برای کودکان سنین مدرسه ارائه می دهند.

ارائه دهندگان خدمات مراقبت در خانه

مراقبت از کودک در منزل محلی است که خانواده ها برای آوردن فرزندشان به خانه بزرگسالانی که به طور منظم و مداوم از فرزندان مراقبت می کنند، هزینه می کنند. این گزینه مراقبت از کودک با پرستار بچه متفاوت است زیرا کودکان را برای مراقبت به خانه مراقب می آورند.

پرستار بچه

یک پرستار بچه در یک خانواده به صورت روزمره یا معیشتی استخدام می شود. یک پرستار بچه برای تأمین مراقبت و مواظبت از کودک یا فرزندان به خانه خانواده می آید. سهم پرستار بچه گزینه ای است که در آن یک پرستار بچه از دو یا چند فرزند غیر مرتبط در یکی از خانه های خانواده مراقبت می کند.

پرستار مخصوص کودک

یک پرستار کودک در یک خانواده برای مراقبت موقت از کودکان استخدام می شود. پرستار بچه ها ممکن است به طور منظم یا به طور مناسب استخدام شوند. یک پرستار کودک مسئولیت ایمنی و رفاه کودکان را بر عهده دارد.

معلم

هنگامی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ شد تا بتواند در مدرسه تحصیل کند ، معلمان مراقبت از کودک را ارائه می دهند. معلمان برای کودکان الگو هستند و از آنها حمایت ، تشویق و یک محیط امن می کنند. برای والدین مهم است که با معلمان کودک خود رابطه مثبت برقرار کنند و ارتباطات آزاد داشته باشند.

چگونه وضعیت مراقبت از کودک را برای خود به طور مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب این که کدام یک از شرایط مراقبت از کودک برای خانواده شما بهتر است، شما را ملزم به صحبت کردن و مشورت کردن به عنوان یک خانواده می کند چرا که این اتفاق در مورد یک وضعیت منحصر به فرد است. برخی از سوالاتی که باید به آن ها فکر کنید:

  • آیا شما به یک قرارداد ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودک به صورت تمام وقت یا پاره وقت نیاز دارید؟
  • آیا خانواده شما ساعات زیادی کار می کنند یا انتظار می رود که نیاز یک مراقب زودهنگام، دیررس یا مخصوص آخر هفته مناسب است؟
  • در صورت نیمه وقت، آیا روزهایی که به مراقبت نیاز است ثابت می ماند یا این که مراقب کودک باید در روزهای کار انعطاف پذیر باشد؟
  • بودجه خانواده شما برای مراقبت از کودک چه قدر است؟
  • فرزند شما چند ساله است و سطح راحتی شما با قرار دادن او در یک مرکز مراقبت ویژه کودک در این سن چقدر است؟
  • آیا کودک شما شرایط یا نیازهای خاصی دارد و آیا او برای یک محیط کوچک تر و صمیمی تر برای مراقبت از کودکان مانند مراقبت در خانه مناسب تر است یا این که در کلاس های بزرگ تر با فعالیت های زیادی که می توان در یک فعالیت جمعه شرکت کرد، رشد می کند.

تحقیق در مورد گزینه های مراقبتی مختلف

بسته به پاسخ این سوال ها، می توانید شروع به تحقیق در مورد گزینه های مناسب برای خانواده خود کنید. قبل از تعیین  نوع ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودک، تعیین کنید که توانایی پرداخت حقوق آن را دارید. به عنوان مثال، هزینه یک پرستار بچه بسیار بیشتر از قرار دادن کودک در مرکز مراقبتی است. در حالی که مراکز مراقبت روزانه غالباً نوزادان تازه متولد شده را می پذیرند، برخی والدین نوع دیگری از مراقبت را برای کودک ترجیح می دهند. والدین فرزندان خود را بهتر می شناسند و باید شرایطی را انتخاب کنند که به بهترین وجه امکان رشد را به آن ها بدهد. هنگام بررسی گزینه های خود، به نیازها و سن فرزندتان و این که آیا او در خانه با پرستار بچه یا در یک گروه مانند یک مهد کودک سنتی شکوفا می شود، فکر کنید.

هزینه ها و گزینه های مالی برای مراقبت از کودک

تعجب آور نیست که هزینه های مراقبت از کودک با توجه به نوع مراقبت بسیار متفاوت است. این هزینه ها همچنین با توجه به مکان، سن فرزندان متفاوت است و برای هزینه های پرستار بچه ها، با این تفاوت که شما برای یک بچه پرستار باشید یا بیش از یک فرزند در خانواده خود دارید تغییر می کند.

مراقبت کودک توسط والدین: انجام بهترین انتخاب برای خانواده

 خواه کار تمام وقت، چند ساعت در هفته یا تعهدات بیرونی دیگری داشته باشید، انتخاب مراقبت از کودک یک تصمیم مهم است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که کودک شما در یک محیط امن، دلسوز و سالم، با فرصت های فراوان برای یادگیری و رشد روزانه است. شما همچنین می خواهید رابطه ای باز و مثبت با سرپرست (مراقب) فرزند خود داشته باشید.

در مراقبت کودک توسط والدین نکات زیر ضروری است: 

  • نحوه رشد و رشد کودکان را بفهمید.
  • محیط تحریک کننده و بسیاری از روش های یادگیری را در اختیار کودکان قرار دهید.
  • بدانید که چگونه به نیازهای عاطفی کودک پاسخ دهید.
  • روی خود کار کنید و به نگرانی های او گوش فرا دهید.

یک محیط مناسب مراقبت کودک توسط والدین باید این گونه باشد:

  • تمیز، ایمن است و تعداد کمی از کودکان به ازای هر عضو کارمند است.
  • کارکنانی دارای صلاحیت حرفه ای، کاملاً واکسینه شده و بررسی سوابق پلیس هستند.
  • دارای مکان هایی برای بازی در محیط داخلی و خارجی است.
  • فضای آرام برای استراحت یا خوابیدن دارد.
  • فضای بدون بدون دود، چه در خارج خانه و چه در داخل  خانه.
  • دارای روال های منظم اما انعطاف پذیر است که شامل انواع فعالیت ها متناسب با سن کودک شما می باشد.
  • دارای انواع اسباب بازی ها و تجهیزات ایمن است که به طور مرتب تمیز می شوند و در شرایط خوبی نگهداری می شوند.
  • وعده های غذایی و میان وعده های مغذی سرو می کند.

در مراقبت کودک توسط والدین، چه تفاوتی بین یک برنامه مرکز محور و خانه محور وجود دارد؟

استان ها و مناطق برنامه های مراقبت از کودکان در کشور های مختلف برای مراقبت از فرزند  در مرکز و در مراکز مراقبتی مخصوص مجوز می دهند. برنامه های مستقر در مرکز باید مجوز داشته باشند و بسته به استان سرزمین شما، باید نیروهای آموزش دیده را استخدام کنند. مراکز باید از شرایط و استانداردهای بهداشتی و ایمنی تعیین شده توسط استان یا شهر برخوردار باشند. برنامه های خانگی نیازی به مجوز ندارند. برخی عده ای ارائه دهندگان مستقر در خانه را انتخاب می کنند که مجوز و نظارت آن ها را آژانس های مراقبت از کودکان در استان ها یا مناطق می دهند.

منابع
verywellfamily.comcaringforkids.cps.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا