چگونه دلبستگی‌ها را به کسی که برای زندگی شما خیلی سمی است رها کنید؟

دلبستگی‌ها به افراد سمی می تواند زندگی شما را دچار سختی ها و مشکلات زیادی کند. افراد ممکن است در موقعیت های مختلف رفتار های متفاوتی داشته باشند. رفتار می تواند شامل گزینه ها مختلف باشد. رفتار ها اگر به گونه ای باشد که باعث پیشرفت افراد شود  رفتار ها برای افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد. برای مثال یک شخص ممکن است از رفتار تکبر خودش احساس رضایت داشته باشد.

از آن سمت این رفتار ممکن است به بقیه افراد آسیب برساند. گاهی اوقات باید با یک سری از رفتار ها کنار بیاییم. چگونه دلبستگی‌ها را به کسی که برای زندگی شما خیلی سمی است رها کنید؟ موضوع امروز ما است. رفتار ها همان طور که قبلاً گفتیم انواع مختلفی دارند. انواع رفتار ها می تواند در افراد مختلف ایجاد شود. برای مثال وقتی که یک فرد در هنگام عصبانیت یا هنگام تماشای مسابقه فوتبال واکنش های از خود نشان می دهد نمی توان گفت این واکنش برای رفتار همیشگی او است.

رفتارهای دارای دلبستگی‌ها به افراد سمی

گزینه دیگری که باید بدانید این است که رفتار ها ممکن است در هر شخصی به نوع های مختلفی بروز دهد. رفتار های اجتماعی یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه دلبستگی‌ها را به کسی که برای زندگی شما خیلی سمی است رها کنید، صحبت کنیم.

چند راه برای رهایی از دلبستگی‌ها به افراد سمی

ما در زندگی به چیزهای زیادی وابسته می شویم. اما همه این موارد برای ما خوب نیست. به همین دلیل است که عدم دلبستگی مفهومی حیاتی است. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که باور کنند حالت عدم دلبستگی بی‌احساس و بسته است. اما این موضوع بسیار دور از ذهن است.

در عوض، این مقاله عدم دلبستگی به افراد سمی و مسائل عاطفی اشاره دارد که وقتی به آن‌ها وابسته می‌شوید. همچنین دلبستگی به افراد سمی می‌تواند باعث آشفتگی و مسمومیت شود. این می تواند به معنای رهایی افراد و روابط سمی باشد به گونه ای که احساس آزادی و مثبت اندیشی را در شما ایجاد کند.

نکته

عدم دلبستگی زمانی که به درستی انجام شود، آرامش، تفکر مثبت و شادی را در زندگی ایجاد می کند. مشکل این است که شروع این سفر معنوی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مجبور باشید افرادی را که به داشتن آن‌ها در زندگی خود عادت کردید، رها کنید. حتی اگر آن‌ها ذهنیت منفی را سمی ایجاد کنند.

این یک مسیر دشوار است که می تواند ترسناک باشد، اما نتایج نهایی آن ارزش موفقیت را دارد. از اینکه چقدر احساس آرامش و شادی می کنید شگفت زده خواهید شد.  در این‌جا چند راه برای از نابودی دلبستگی به افراد سمی وجود دارد

مهربان باشید و وابستگی متقابل را درک کنید

شفقت کلید عدم دلبستگی‌ها به افراد سمی است، و در مورد مهربانی با خود و همچنین دیگران است. این به شما این امکان را می دهد که بخواهید به درد، رنج و مشکل پایان دهید، هم برای شما و هم برای افراد سمی زندگیتان. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با خودتان ملایم‌تر باشید. بنابراین می‌فهمید که سزاوار این اتفاق نیستید و شروع به نابودی وابستگی‌هایی می‌کنید که این مشکل را ایجاد می‌کنند.

نکته

در عین حال، این مهربانی به شما این امکان را می دهد که برای افرادی که از خود به جای می گذارید آرزوی خوبی در زندگی آن‌ها داشته باشید. شما می‌دانید که می‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید و آن‌ها بدون شما. عشق شما به آن‌ها و میل به خوشبختی آن‌ها بیشتر از وابستگی شما به آن‌ها است. این کار باعث می‌شود راحت‌تر آن‌ها را رها کنید و ادامه دهید، و همچنین اغلب باعث می‌شود که شما پخته‌تر باشید.

جلوگیری از دلبستگی‌ها به افراد سمی در آینده

این مفهوم از شفقت در عدم دلبستگی ریشه در ایده وابستگی متقابل دارد. این بدان معنی است که شما برای همه خوشبختی و رنج کمتری می خواهید. زیرا می توانید ببینید که همه شما از طریق منفی بافی و تلاش برای زندگی بهتر به هم مرتبط شدید. سپس خواهید فهمید که همه شما به هم متصل هستید – و به این ترتیب، میل شما به دلبستگی به افراد سمی  از بین خواهد رفت.

نکته

اگر با این مفهوم مشکل دارید، سعی کنید حواس خود را در حین کار بر روی آن پرت کنید.

تمرکز خود را به جای خود بر روی دیگران متمرکز کنید و این شفقت را به بیرون نشان دهید.

به کسی کمک کنید تا در دوران سختی بگذرد، یا به موسسات خیریه کمک مالی کنید و عشق را در اطراف خود پخش کنید.

روی خود و هدفتان تمرکز کنید

اگر در اطراف یک فرد سمی بودید و زمان زیادی را با او می گذرانید، می دانید که چقدر از انرژی شما صرف رفع نیاز هر هوس او می شود. این بدان معناست که شما اغلب از خودتان غافل می شوید و فقط سعی می کنید آن‌ها را راضی کنید. به همین دلیل است که نابودی دلبستگی‌ها به افراد سمی بسیار مهم است.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که تمرکزتان را از دیگران دور کنید و روی خودتان بگذارید. بر خلاف آن‌چه ممکن است فکر کنید، تمرکز بر خود لزوماً خودخواهانه نیست. شما باید اولویت اصلی خود باشید و مفهوم دوست داشتن خود قبل از هر کس دیگری ارزش زیادی دارد. افراد سمی انرژی شما را تخلیه می کنند و برای بازیابی آن باید روی خودتان تمرکز کنید.

عادات سالم و مراقبت از خود تنها هدف عدم دلبستگی به افراد سمی نیست

این فقط در مورد ایجاد عادات سالم و مراقبت فیزیکی از خود نیست. بلکه در مورد این است که به درون خود نگاه کنید و از خود بپرسید که چه می خواهید.

چگونه دلبستگی‌ها را به کسی که برای زندگی شما خیلی سمی است رها کنید؟

افراد سمی می توانند از همه راه ها وارد زندگی ما شوند: دوستان، خانواده، افراد مهم. ممکن است همیشه متوجه نشویم که افراد سمی وارد زندگی ما می‌شوند – یا وقتی وارد زندگی‌مان می‌شوند، دیگر برای برگشتن و دور شدنمان خیلی دیر است. رهایی از  دلبستگی‌ها به یک فرد سمی می تواند دشوار باشد، به خصوص به این دلیل که در ذات یک فرد سمی است که آن را تا حد امکان سخت کند.

نکته

نویسنده معروف می‌گوید: «وقتی متوجه می‌شوید که شخصی برای بار اول کاری سمی انجام می‌دهد، برای بار دوم منتظر نمانید تا آن را مطرح کنید یا حرف او را قطع کنید. بسیاری از تا فزعت دارای این مشکل به تاکتیک “صبر کن و ببین” عادت کردند که فقط آن‌ها را در برابر دلبستگی‌ها به افراد سمی آسیب پذیر می کند. با قوی‌تر شدن مرزهای رفتاری شما، زمان انتظار کوتاه‌تر می‌شود. شما هرگز شهود خود را توجیه نمی کنید.»

نکته

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آرامی دلبستگی‌ها را به کسی در زندگی‌تان که خیلی رفتار سمی‌ دارد، رها کنید، خواه یکی از اعضای خانواده باشد، یک دوست صمیمی، یا کسی که زمانی فکر می‌کردید عاشق او هستید. رهایی از شر افراد سمی در زندگی به این معنی است که ما می توانیم زندگی را کامل‌تر و با شادی بیشتری تجربه کنیم. این کار باعث می شود تا به آن‌ها اجازه دهیم به جذب نکات مثبت از زندگی ما دهند. اگر در تلاش برای رهایی از وابستگی خود به یک فرد سمی هستید، در این‌جا چند نکته خوب وجود دارد که باید رعایت کنید.

چند راه برای رهایی از دلبستگی‌ها به افراد سمی

کسی که به شما کمک کرد تا در مورد دیگری بد بگویید، می تواند بعداً به شخص دیگری کمک کند تا در مورد شما بد صحبت کند. – اسرائیل مور آیوور

تسلیم خواسته های آن‌ها نشوید

اولین قدم این است که مطمئن شوید دیگر هر آن‌چه را که می خواهند به آن‌ها نمی دهید. افراد سمی تقریباً همیشه آن‌چه را که می خواهند می خواهند و اکنون نیز آن را می خواهند. آن‌ها می‌خواهند همه اطرافیان‌شان به تمام خواسته‌هایشان برسند بدون اینکه تلاش کنند.

نکته

“هیچ کس نمی تواند همیشه همه را راضی کند. افرادی که به طور منظم بخشش ناسپاسانه و متقابل شما را دریافت می‌کنند، احتمالاً آن را بدیهی می‌دانند.  وقتی تسلیم نمی شوید، افراد سمی متوجه می شوند که دیگر تحت فشار قرار نخواهید گرفت. آن‌ها ممکن است سعی کنند کنترل خود را بر شما تقویت کنند. اما ایستادگی بر روی موضع خود و امتناع از دلبستگی‌ها به این معنی است که آن‌ها باید از شما دور شوند. این بدان معناست که وقتی دیگر به شما وابسته نباشند، راحت‌تر می‌توانید دلبستگی خود را رها کنید تا آن‌چه را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید.

نیازهای خود را در اولویت قرار دهید

شما تنها کسی هستید که می توانید صد در صد به او تکیه کنید. ممکن است بتوانید در مواقع نیاز یا استرس به دوستان، اعضای خانواده و افراد مهم کمک کنید.

«آنچه اغلب برای کسانی که به سادگی تسلیم دلبستگی‌ها به افراد سمی می شوند و خود را در آخر قرار می‌دهند، این است که در نهایت آن شخص متوجه می‌شود که او ناراضی و رنجیده است. بیشتر زمانی متوجه می‌شوند که مسئولیت خود در این زمینه به عهده خودشان باشد.

نیازهای ارزشمند در برابر دلبستگی‌ها به افراد سمی

بنابراین، نیازهای خود را بالاتر از نیازهای فرد سمی زندگی خود قرار دهید. یاد بگیرید که دلبستگی خود را به فرد سمی با دلبستگی برای خودتان جایگزین کنید. خودتان را دوست داشته باشید و هر احساسی را که نسبت به فرد سمی دارید رها کنید. یاد بگیرید که به خودتان تکیه کنید و به خودتان اعتماد کنید و نیازهای خود را در اولویت قرار دهید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه دیگر به وابستگی های خود به یک فرد سمی متکی نیستید است.

از آن‌ها سؤال کنید

افراد سمی معمولا عادت دارند هرگز در مورد رفتارشان مورد سوال قرار نگیرند. یاد گیری اینکه چه کاری انجام می دهند، چرا این کار را انجام می دهند، چه می گویند و چرا می گویند سوال کنید به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا خود را از ذهنیت سمی و دلبستگی‌ها که ممکن است در حین معاشرت با آن‌ها اتخاذ کردید بیرون بکشید. هنگامی که شروع به سؤال کنید، متوجه خواهید شد که پاسخ های آن‌ها با هم مطابقت داده نمی شوند. آن‌ها ممکن است چیزهایی را برای نفع شخصی خود بگویند و انجام دهند – به این معنی که احتمالاً آنقدر که فکر می کردید به شما اهمیت نمی دهند. زمانی که بتوانید متوجه شوید که آن‌ها واقعاً به شما اهمیت نمی دهند، شکستن این وابستگی به آن‌ها آسان تر خواهد بود.

یک سیستم پشتیبانی پیدا کنید

فرقی نمی‌کند با دوستان دیگر، اعضای خانواده‌تان، یا حتی یک مشاور تماس بگیرید. جستجوی یک سیستم پشتیبانی یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از انواع دلبستگی‌ها است که نسبت به یک فرد سمی در زندگی‌تان احساس می‌کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا