چگونه اعتماد به نفس در زندگی پیدا کنیم تا کاری را که دوست داریم انجام دهیم

اعتماد به نفس در زندگی مهم است. برای موفقیت در زندگی و ایجاد آرامش در خانواده داشتن اعتماد به نفس مهم است. ما باید سعی کنیم در زندگی کاری را که دوست داریم انجام دهیم. البته این باید به گونه ای باشد که بهتر است برای موفقیت در زندگی تلاش های داشته باشیم. برقراری ارتباط در دنیایی که زندگی می کنیم ممکن است سخت باشد. اما اگر این روابط به خوبی ایجاد شود می تواند باعث خوشبختی در زندگی شود.

در مقاله های قبل گفتیم که اعتماد به نفس چه تاثیری بر رفتار و موفقیت افراد دارد. ما گفتیم که ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا چگونه است. این که بخواهیم در زندگی هر کاری را انجام دهیم درست نیست. در واقع باید ریز و درشتی کارها را در نظر بگیریم.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه اعتماد به نفس در زندگی پیدا کنیم تا کاری را که دوست داریم انجام دهیم صحبت کنیم. زبان بدن اشاره به هر نوع سیگنالی غیرشفاهی دارد که ما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن ها استفاده می کنیم. بر اساس یافته های محققان، این سیگنال های غیرشفاهی می توانند بخش بزرگی از ارتباطات روزانه ی ما را بسازند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه اعتماد به نفس در زندگی پیدا کنیم تا کاری را که دوست داریم انجام دهیم با شما صحبت کنیم.

هر کس یک اشتیاق پنهان یا یک رویا پنهان دارد

اعتماد به نفس در زندگی

هر کس یک اشتیاق پنهان یا یک رویا پنهان دارد، اما اکثر مردم هرگز فرصت زندگی با آن را ندارند. افراد زیادی خواسته های خود را کنار می گذارند و ادعا می کنند که زمان، پول یا شانس لازم برای تحقق آن ها را ندارند. با این حال، اگر چه این موارد کمک می کند، اما اهداف ما را به واقعیت تبدیل نمی کند. اساسی ترین چیزی که هرکسی برای پیروی از اشتیاق خود نیاز دارد اعتماد به نفس در زندگی است. در این جا چند روش برای اطمینان از اعتماد به نفس لازم برای انجام کار مورد علاقه خود آورده شده است.

به صدای خود گوش دهید

قبل از این که بتوانید زندگی مورد علاقه خود را انجام دهید، باید به خود اعتماد کنید. اعتقاد به ایده های شما کلید پیدا کردن اعتماد به نفس مورد نیاز برای موفقیت است. مدتی وقت بگذارید تا خواسته های خود را از طریق صدای اطرافیان خود مرتب کنید. مرز بین زندگی مورد نظر خود و آن چه دیگران فکر می کنند بهترین است را پیدا کنید. در حالی که معمولاً به راحتی می توان تعیین کرد که اهداف شما چیست و به دلیل فشار دیگران به آن ها، تأثیر دیگران می تواند افکار شما را از جهات دیگر نیز تحت تأثیر قرار دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بیشتر اوقات، ناامنی هایی که با خود حمل می کنیم ناشی از افراد است. افرادی که در گذشته کاری گفته اند یا انجام داده اند تا ما را در مورد خود شک کنیم. فراموش نکنید که این ناامنی ها را از نظر ذهنی به افرادی که اعتماد به نفس در زندگی خود داشتند بازگردانید. شما نیازی ندارید شخص دیگری به شما بگوید چه کاری را می توانید و نمی توانید انجام دهید یا قرار است چه کسی باشید. هرچه بیشتر بتوانید صدای خود را دنبال کنید و نظرات دیگران را نادیده بگیرید، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود.

انگیزه خود را بیابید

اعتماد به نفس در زندگی

شما باید بدانید چرا برای چیزی می جنگید تا اعتماد به نفس لازم را برای رسیدن به آن پیدا کنید. در یک زمان، هر فرد موفق سفر خود را تنها با یک دلیل برای شروع آغاز کرد. هنگام پیدا کردن انگیزه ای که به شما انگیزه می دهد، به صدای درونی خود اعتماد کنید. آیا می خواهید کاری را که دوست دارید انجام دهید تا زندگی بهتری داشته باشید؟ آزادتر زندگی کنید؟ برای تحت تاثیر قرار دادن خود چه کاری می کنید؟

برای اعتماد به نفس در زندگی انگیزه شما باید دلیل عمیق تری برای دلیل موفقیت شما باشد.

انگیزه شما باید دلیل عمیق تری برای دلیل موفقیت شما باشد. این باید فقط با نیازهای شما را بررسی کند (شما سعی می کنید کاری را برای بهبود زندگی خود و کسی که دوستش دارید انجام دهید). به عنوان مثال، شما نمی خواهید اعتماد به نفس در زندگی برای رسیدن به رویاهایتان مانند یک بازتابی باشد. همانند “من می خواهم ثابت کنم که رئیس من اشتباه می کند.” هنگامی که با دلیل اصلی تمایل به زندگی ارتباط برقرار می کنید می تواند به شما کمک کند. این به شما چیزی می دهد که تا زمانی که به هدف خود نرسیدید به آن پایبند باشید. این به شما کمک می کند تا اطمینان بیشتری پیدا کنید که می توانید به آن چه می خواهید برسید.

برای داشتن اعتماد به نفس در زندگی ایجاد یک طرح مهم است

بخشی از اعتماد به نفس در زندگی مورد نظر این است که بدانید می توانید به هدفی که دارید بیندیشید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که همه چیزهایی را که برای تبدیل شدن به چشم انداز شما نیاز دارد، در اختیار دارید. مدتی را به این فکر کنید که سفر شما به چه چیزی نیاز دارد. آیا لازم است به مدرسه برگردید؟ به کلاس رفتن ادامه دهید؟ وضعیت زندگی خود را تغییر دهید؟ از رها کردن آن چه می خواهید خودداری کنید، زیرا رسیدن به آن جا به زمان یا تلاش نیاز دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است دقیقاً مطمئن نباشید که برای اعتماد به نفس در زندگی در مورد نیاز خود به چه چیزی نیاز دارید. به افرادی که در حال حاضر در آن زندگی هستند، یا کسانی که در گذشته این کار را کرده اند، نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که شغل خود را ترک کنید و به سمت کار دیگری بروید باید قبل از آن تحقیق کنید. تحقیق درباره این که کارآفرینان موفق دیگر برای به کار انداختن ایده خود چه کردند. اگر می خواهید در صنعت سرگرمی پیشرفت کنید، از افراد مشهور مورد علاقه خود به عنوان مربی برای راهنمایی در مسیر خود استفاده کنید. با دانستن این که گام های درستی را برای زندگی مورد علاقه خود برداشته اید، اعتماد به نفس خود را افزایش خواهید داد.

ایستادگی کردن و اعتماد به نفس در زندگی

 اعتماد به نفس در زندگی

به احتمال زیاد شما تنها کسی نیستید که رویاهایی دارید. اگر رویای شما یکی از آن هایی است که احتمال موفقیت شما در یک میلیون نفر است، باید چیزی را بیابید که شما را از دیگران متمایز کند. به این فکر کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. چه کاری را بهتر یا متفاوت از دیگران انجام می دهید؟ شاید شما یک ظاهر یا خلاق داشته باشید. شاید شما ایده های ابتکاری، دیدگاه جدید یا مهارت خاصی دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر در پیدا کردن آن چه شما را برتر می کند مشکل دارید، به تمجیدهایی که از دوستان، خانواده یا همکاران خود دریافت کرده اید، فکر کنید. هر چیزی که آن ها در مورد شما تحسین کرده اند چیزی است که می توانید برای پیدا کردن طاقچه خود استفاده کنید. در مورد آن چه به طور طبیعی به شما می رسد فکر کنید و هرگز سعی نکنید به گونه ای برجسته شوید که مانند شما نیست. وقتی شروع به درک آن چه شما را خاص می کند، اعتماد به نفس شما به شدت افزایش می یابد. و استفاده از آن به نفع شما می تواند زندگی مورد نظر شما را بسیار نزدیکتر کند.

افراد خوب را پیدا کنید

این فرایند ممکن است یک راه میانبر برای اعتماد به نفس در زندگی  به نظر برسد. اما احاطه شدن با افرادی که معتقدند شما می توانید موفق شوید، راهی آسان است برای این که هر کاری را انجام دهید. یافتن این پشتیبانی در جامعه ای که مربوط به رویاهایتان است مفید است. اما اگر تنها فرد تیم شما مادر، برادر یا بهترین دوست شما باشد که کار می کند.

طرف دیگر این است که می توانید دیگران را که در شما شک ایجاد می کنند، کنار بگذارید. از کسانی که همیشه حرف‌های بدی برای گفتن دارند، انرژی خود را تخلیه می کنند یا باعث می شوند از احساس پیروی در رویاهایتان می کنید، فاصله بگیرید. همچنین از افرادی که باعث می شوند احساس کنید آن چه می خواهید ارزش کار کردن را ندارد، دوری کنید. هرچه تعداد افراد بیشتری برای شما وجود داشته باشد، به احتمال زیاد اعتماد به نفس شما از هر نقطه پایینی در سفر شما جان سالم به در خواهد برد.

برای داشتن اعتماد به نفس در زندگی با یکدیگر مهربان باشید

 اعتماد به نفس در زندگی

نحوه صحبت با خود و اعتماد به نفس در زندگی اهمیت دارد. نحوه صحبت کردن با خود در مورد رسیدن به زندگی مورد نظر از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر چه ممکن است عجیب به نظر برسد، نگرش و ذهنیت مثبت به شما کمک می کند تا صدای درونی شما را در طول زمان تغییر دهد.

https://www.regain.us/advice/love/how-to-find-confidence-to-do-what-you-love/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا