چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید

خانواده نقش اساسی در رفتار فرزندان خود دارد. فرزندان می توانند از طریق راه های مختلفی در جوامع امروزی رفتار ها را یاد بگیرند. اما چه بهتر که سعی کنید رفتارهای درستی با آن ها داشته باشید تا آن ها هم از این رفتار ها درس بگیرند. گاهی اوقات گرفتن کمک از مشاوران می تواند به شما در ادامه راه کمک کند. در دنیایی که زندگی می کنیم افراد رفتار های متفاوتی دارند. یکی از این رفتار ها را می توان در ارفراد بدبین مشاهده کرد. برخی از دوستان شما ممکن است بدبین باشند. بدبین بودند در دختران بیشتر از پسران دیده می شود. یکی از علت های بدبینی می تواند عدم تربیت درست در خانواده باشد. گاهی اوقات هم بعضی خصلت ها در افراد ارثی است.

رفتار های ارثی می تواند از پدر مادر یا از باقی فامیل گرفته شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید چگونه است؟ یکی از اختلالاتی که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند.

در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را کنترل کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید صحبت کنیم.

سال های نوجوانی مملو از انواع رفتارهای بد دیگران است.

چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید

سال های نوجوانی مملو از انواع رفتارهای بد دیگران است. از رفتارهای بدجنسی و دوستان ناسالم گرفته تا دوستان سمی و کنترل افراد، رفتارهای معمولی اغلب باعث می شود نوجوانان احساس صدمه، گیجی و پریشانی کنند. گاهی اوقات وقتی نوجوانان بی رحمانه یا بد رفتار هستند، به آن ها افراد بدبین می گویند. اما معنای این اصطلاح این است که فرد درگیر نوعی زورگویی است که اغلب به عنوان پرخاشگری رابطه ای شناخته می شود. افراد با هر هویت جنسیتی می توانند از این طریق قلدری کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این نوع رفتار به ویژه گیج کننده و ناسازگار است. نوجوان شما به احتمال زیاد نمی داند چگونه بدون مربیگری شما پاسخ دهد. ممکن است روزی شخصی به نظر بهترین دوست نوجوان شما برسد. روز بعد ممکن است از صحبت با آن ها خودداری کنند. وظیفه شما این است که به نوجوان خود کمک کنید تا متوجه شود که دوست او در واقع دوست نیست وقتی او این گونه رفتار می کند.

اصطلاح ” افراد بدبین” از کجا نشأت گرفته است؟

هنگامی که رزالیند وایزمن، متخصص رفتارشناسی، کتاب “ملکه زنبورها و وناب ها” را در سال 2002 نوشت، به شیوه هایی که دختران نوجوان و نوجوان تمایل به قلدری در یکدیگر دارند توجه کرد. در گذشته، مردم تصور می کردند که قلدری فقط شامل زورگویی و زورگویی فیزیکی است. اما وایزمن توجه خود را به شکل بسیار ظریف زورگویی جلب کرد. این که گاهی اوقات ” افراد بدبین” یا پرخاشگری رابطه ای نامیده می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بعداً، کتاب وایزمن از فیلم میانگین دختران الهام گرفت، که به تأکید این امر کمک کرد که این نوع زورگویی ظریف و اغلب کمتر شناخته شده یک مسئله است، به ویژه در میان دختران. این بدان معنا نیست که پسرها رفتارهای بدی ندارند، زیرا گاهی اوقات آن ها رفتار بد هم می کنند. اما تفاوت هایی در نحوه قلدری پسران و دختران وجود دارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

هنگامی که فیلم در سال 2004 اکران شد، میانگین دختران بیننده را با شیوه های ارتباط برخی دخترها با ایجاد دسته بندی ها، شایعات در مورد یکدیگر و محروم کردن دیگران به نمایش گذاشت. قبل از کتاب و فیلم وایزمن، والدین و مربیان در تشخیص این نوع زورگویی مشکل داشتند. اما امروزه اصطلاح افراد بدبین به راحتی به عنوان نوعی قلدری ظریف شناخته می شود.

چرا افراد بدبین همچنین رفتارهایی دارند؟

چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید

دلایل متعددی وجود دارد که چرا افراد رفتار خشونت آمیز یا استفاده از پرخاشگری رابطه ای را انتخاب می کنند، از جمله فشار همسالان. افرادی که رفتارهای بدی دارند اغلب متعلق به گروه هایی هستند. گروه هایی که از غیبت، محرومیت، شایعه پراکنی، نامگذاری و حتی دستکاری برای وارد آوردن آسیب های روانی جدی استفاده می کنند. گاهی اوقات افراد به دلیل حسادت به شخصی که مورد هدف قرار می دهند، رفتارهای بدی انجام می دهند. در زمان های دیگر، آن ها قلدری می کنند زیرا به دنبال قدرت در رابطه هستند.

حفظ محبوبیت یا دنبال کردن افراد بدبین نیز می تواند برخی از بچه ها را بد باشد.

حفظ محبوبیت یا دنبال کردن افراد بدبین نیز می تواند برخی از بچه ها را بد باشد. آن ها سعی می کنند بچه هایی را که احساس می کنند موقعیت آن ها را تهدید می کند، مسخره کنند یا قلدری می کنند. آن ها همچنین به عنوان راهی برای یادآوری موقعیت اجتماعی افراد دیگر بدخواه خواهند بود. برخی از بچه ها حتی بدبین هستند زیرا عزت نفس پایینی دارند. یا سعی می کنند خود را در نظر دیگران بهتر جلوه دهند. در همین حال، بچه های دیگر ممکن است رفتارهای بدی داشته باشند زیرا دوست دارند کار خود را ادامه دهند. حتی آن را لذت بخش بدانند یا فکر کنند که این خنده دار است.

آن چه باید به نوجوانان خود درباره  افراد بدبین بگویید

افرادی که رفتارهای بدی دارند گاهی سعی می کنند دیگران را از راه های مختلف مورد آزار و اذیت قرار دهند. آن ها همچنین به شایعات آنلاین، زورگویی جنسی و دیگر تاکتیک های آزاردهنده می پردازند. آن ها حتی ممکن است بخشی از دسته ها و دوستی های منحصر به فرد باشند. این روابط منحصر به فرد در رسانه های اجتماعی زمانی تقویت می شود که افراد تصاویری از مهمانی ها و رویدادهای دعوت شده را ارسال کنند. در واقع تعداد تعداد کمی از عکس برداری ایجاد شده بود اما باز هم آن افراد عکس ها را پخش کرده اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر نوجوان شما دوستان یا همسالانی داشته باشد که رفتارهای بدی دارند خطرناک است. یا اگر مورد تهدید دیگران قرار گیرند، احتمالاً برای آن ها بسیار دردناک خواهد بود. اگر چه ممکن است برای شما بی اهمیت به نظر برسد، اما برای آن ها بسیار مهم است. خود را با نکات قابل تامل برای گفتن در مورد این وضعیت مسلح کنید.

احتمالاً مهمترین راهی که می توانید به نوجوان خود کمک کنید این است که با موقعیت او همدلی کنید. به آن ها یادآوری کنید که هیچ کس سزاوار رفتار با آن ها نیست.

نکته دوم در ارتباط با این زمینه

چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید

افرادی که رفتار خشن یا پرخاشگری در رابطه دارند، اغلب باعث می شوند دیگران احساس حقارت کنند. تمام نکات مثبت آن ها را برای ارائه به افراد تقویت کنید. مطمئن باشید که نوجوان شما می داند که مشکل از او نیست. شخصی که این رفتار را در او ترغیب می کند مقصر است. به آن ها کمک کنید تا بر نقاط قوت خود تمرکز کنند.

سعی کنید قوی بمانید

افرادی که رفتارهای بدی دارند اغلب دارای توانایی طبیعی هستند تا تشخیص دهند چه کسانی را می توانند کنترل و دستکاری کنند. بنابراین نوجوان خود را تشویق کنید تا اعتماد به نفس خود را حفظ کند. آن ها باید از ظاهر عصبی، ناامن یا مغلوب خودداری کنند. با نوجوان خود بر روی تاب آوری و ایجاد عزت نفس کار کنید. افرادی که کارهای بدی انجام می دهند کمتر احتمال دارد تاکتیک های خود را در هنگام انجام کارها تکرار کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به نوجوان خود بیاموزید که دارای وضعیت بدنی مناسب، صدای قوی و تماس چشمی خوب باشد. این ویژگی ها اغلب افرادی را که درگیر و در ارتباط با افراد بدبین هستند آگاه می کند. بسیاری اوقات، آن ها به سادگی یک هدف آسان را می خواهند.

قاطع باشید

همه نوجوانان باید بیاموزند چگونه از خود دفاع کنند، به ویژه در برابر افرادی که درگیر تجاوزات رابطه ای می شوند. بهترین راه برای این کار یادگیری نحوه قاطعیت است. هدف این است که نوجوانان بدون هیچ گونه رفتار تهاجمی و بدخواهانه از خود به شیوه ای محترمانه دفاع کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به نوجوان خود کمک کنید راهی برای برقراری ارتباط پیدا کند که زورگویی و تاکتیک های بد آن اشتباه است. حتی قابل تحمل نخواهد بود. به نوجوان خود یادآوری کنید که کسانی که بد اخلاق یا بی رحم هستند روی رفتار خود منفعل هستند. نوجوان شما می تواند به آن ها نشان دهد که وقتی این گونه افراد را هدف قرار داده اند درباره آن ها اشتباه می کنند.

پاسخ خود را درباره افراد بدبین نظر بگیرید

چند نکته ای که باید به نوجوان خود درباره افراد بدبین بگویید

به نوجوان خود یادآوری کنید که اگر چه هیچ کنترلی بر آن چه دیگران می گویند یا انجام می دهند ندارند، اما بر پاسخ آن ها کنترل دارد. تاکید کنید که صرف نظر از آن چه فرد می گوید یا انجام می دهد، باید سعی کند واکنش های خود را عاری از احساسات نگه دارد.

https://www.verywellfamily.com/how-to-cope-with-mean-girls-460678

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا