چند دلیل وحشت افراد (و چگونه از آن اجتناب کنیم) 

وحشت افراد می تواند علت های مختلفی داشته باشد. آیا تا به حال در زندگی خود وحشت داشتید؟ طبیعتاً هر کدام از حداقل یکبار این اتفاق را تجربه کردیم. یکی از نکاتی که همیشه در مورد اختلالات مورد بررسی قرار می گیرد اتفاقات بعد از آن است. در مقاله های قبل گفتیم که اختلالات روانی ممکن است مشکلات جسمی را ایجاد کند.

برای مثال یکی از مواردی که بعد از استرس های زیاد ایجاد خواهد شد مشکلات قلبی است. حتی ممکن است استرس و اضطراب شدید با هم ایجاد شوند و حملات وحشت را به وجود بیاورند. حملات وحشت برای بسیاری از افراد ممکن است ایجاد شده باشد و مدت زمان خاصی دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیل وحشت افراد (و چگونه از آن اجتناب کنیم) چگونه است.

استرس و وحشت افراد

همه ما می دانیم که استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برا همه افراد به وجود آمده است. استرس در زندگی تا حدودی باعث پیشرفت است. حال اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد آسیب زا خواهد بود. در واقع شما در هر کاری اگر بیش از حد بخواهید آن را تکرار کنید روزی شما را آزار می دهد. استرس انواع مختلفی دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل وحشت افراد (و چگونه از آن اجتناب کنیم) صحبت کنیم.

حملات وحشت افراد همیشه ترسناک هستند

حملات وحشت همیشه ترسناک هستند. با این حال، اگر آن ها را درک نکنید حتی ترسناک تر هستند. علت حملات هراس می تواند بسیار شخصی باشد. با این حال، زیست شناسی پشت آن ها یکسان است. در این جا، ما آن چه را که در طول حمله وحشت رخ می دهد و آنچه می توانید برای حملات پانیک کوتاه مدت و قابل کنترل تر انجام دهید، بررسی می کنیم.

علل روانی حمله وحشت افراد

ما معمولاً حملات پانیک را با اضطراب مرتبط می کنیم. در حالی که افراد مبتلا به اضطراب می توانند – و اغلب نیز تجربه می کنند – حملات پانیک را تجربه کنند ، حملات هراس می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. یک موضوع مکرر در این مقاله این است که عوامل روانشناختی حملات وحشت برای همه می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال ، چند علت عمده وجود دارد. یکی از آن ها اضطراب است.  بله، اضطراب می تواند باعث حملات وحشت شود.

اختلالات اضطرابی و حملات وحشت افراد

افرادی که دارای اختلالات اضطرابی هستند ممکن است در موقعیتی خاص بیش از دیگران دچار استرس شوند. هر موقعیت استرس زایی ممکن است باعث ایجاد حمله پانیک شود، یا ممکن است به دلیل چیزی که در مورد آن فکر می کردند دچار حمله پانیک شوند – حتی اگر این اتفاق نیفتاده یا به احتمال زیاد رخ ندهد. در حقیقت، یک اختلال اضطرابی خاص با تجربه اضطراب ناشی از ترس از حملات پانیک مرتبط است.

اختلالات طیف اوتیسم

بسیاری از مردم اختلالات طیف اوتیسم را با حملات وحشت ارتباط نمی دهند. با این حال، افراد مبتلا به ASD اغلب در شرایطی که برخی افراد آن را طبیعی می دانند دچار مشکل می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد مبتلا به ASD با موقعیت های اجتماعی مشکل دارند. با این حال، محرک های دیگری نیز وجود دارد. برخی از افراد مبتلا به ASD با صداهای بلند مشکل دارند، یا هنگامی که صداها یا بوهای مختلف در یک مکان وجود دارد، یا حتی زمانی که با احساس لمس یا فشار متفاوتی روبرو می شوند.

فوبیا و حملات وحشت افراد

فوبیا ترس شدید و غیرمنطقی از یک موقعیت یا ایده خاص است. در بیشتر موارد، محققان نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد فوبیا شده است. قبلاً تصور می شد که هراس ها ناشی از آسیب های دوران کودکی هستند، اما این امر مرز بین فوبیاها و اختلال استرس پس از سانحه-وضعیتی که مربوط به اضطراب است-را بسیار نازک می کند. بعلاوه، به نظر نمی رسد برخی از افراد مبتلا به فوبیا با چیزی که از آن می ترسند برخورد آسیب زا – یا هرگونه برخورد – داشته باشند. افراد مبتلا به فوبیا ممکن است در پاسخ به مواجهه – یا حتی تصور – ترس خاص خود حملات وحشت افراد داشته باشند.

پاسخ های روانشناختی به حملات وحشت افراد

وقتی دچار حمله پانیک می شوید، ممکن است احساس سبکی سر کنید. ممکن است نتوانید مستقیم فکر کنید، یا افکار و ایده هایی که دارید ممکن است منطقی نباشند. تقریباً می ترسید. در حالی که حملات پانیک ترسناک هستند، از هیچ چیز نباید ترسید. همان طور که بعداً در مقاله خواهیم دید، حملات پانیک ترسناک و ناراحت کننده هستند، اما خطرات یا عوارضی برای سلامتی ندارند. در حین حمله پانیک، این سخت است که به خودتان یادآوری کنید که هیچکس در طول حمله پانیک جان خود را از دست نداده است و حمله پانیک در نهایت، هرچقدر هم که بد به نظر برسد، برطرف می شود. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، می تواند وحشت حمله پانیک را از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند.

واکنش های فیزیکی به حملات پانیک

علل روانشناختی حملات پانیک – رویدادها یا احساسات خاص – برای همه متفاوت است. با این حال، موضوع مشترک این است که برخی از محرک ها ذهن را متقاعد می کند که بدن در خطر است. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن “پاسخ به استرس” را فعال می کند. این فرایند فیزیولوژیکی است که معمولاً “جنگ یا گریز” نامیده می شود و بدن را برای فرار یا مقابله با تهدیدها آماده می کند. واکنش استرس کمی انتقال تکاملی است.

ضربان قلب و فشار خون و حملات وحشت افراد

وقتی ما خودمان را تحت فشار قرار می دهیم، ماهیچه های ما انرژی بیشتری می سوزانند، به این معنی که آن ها به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. این بدان معناست که آن ها به خون بیشتری احتیاج دارند. قلب شما همیشه در حال پمپاژ است، اما چند مورد وجود دارد که بدن شما می تواند خون را به سمت ماهیچه های شما هدایت کند. یکی از این موارد افزایش ضربان قلب شما و قدرت ضربان قلب است.

چند دلیل وحشت افراد (و چگونه از آن اجتناب کنیم)

“هیچ وحشتی وجود ندارد که نتوانید آن را برطرف کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد که نتوانید آن را حل کنید.” – لورن وایزبرگر. شغل گاهی اوقات می تواند استرس زا باشد. این استرس کاری که بر روی سایر عوامل استرس زای روزانه انباشته می شود، گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا شود. حتی زمانی که فکر می کنیم تمام زندگی خود را تحت کنترل داریم، استرس می تواند آنقدر بزرگ شود که نتوانیم آن را کنترل کنیم. این زمانی است که وحشت شروع به تنظیم آن می کند. پانیک پاسخ جنگ یا گریز مغز به محرک های شدید است.

نکته

این بخش اولیه مغز است، و برای کمک به ما در دانستن اینکه چه زمانی اتفاق خطرناکی در حال رخ دادن است استفاده می‌شود. متأسفانه، وحشت بین خطر واقعی و خیالی تفاوتی قائل نمی شود. کار می تواند یکی از بدترین مکان ها برای تجربه واکنش وحشت باشد. اغلب اوقات، وقتی در دفتر هستید، این درک وجود دارد که باید زندگی بیرونی خود را پشت در بگذارید. این همیشه نمی تواند اتفاق بیفتد، و به ندرت برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد.

وحشت افراد در زمینه کار و شغل

وحشت می تواند هم برای کارمندان و هم برای رهبران اتفاق بیفتد. این می تواند یک پاسخ فیزیکی به محرک ها باشد، یا می تواند یک پاسخ عاطفی به مشکلی باشد که به وجود می آید. هراس به طرق مختلف ظاهر می شود و مهم است که بدانیم از کجا نشات می گیرد تا بتوان به بهترین نحو با آن مبارزه کرد. چرا مردم وحشت می کنند و برای جلوگیری از آن چه باید کرد؟

چند دلیل برای اینکه وحشت افراد وجود دارد و چگونه از آن‌ها دوری کنیم

ترس از شکست

هیچ کس شکست را دوست ندارد، به خصوص در محیط کار. انجام خوب کار به این معنی است که می توانید شغل خود را حفظ کنید. برعکس آن می تواند به معنای اخراج از شغل باشد. اخراج از شغل  می تواند به معنای عدم معیشت و سبک زندگی شما باشد. این یک ترس فوق‌العاده معتبر است، و وحشت افراد، می‌تواند باعث وحشت اعضای خانواده شود.

به جای تمرکز بر همه راه هایی که ممکن است چیزی شکست بخورد یا اشتباه شود، روی نتایج مثبت تمرکز کنید. به توانایی های خود اطمینان داشته باشید. همه چیزهایی را که قادر به انجام آن‌ها هستید به خود یادآوری کنید.

کار طاقت فرسا

گاهی اوقات، کار بیش از توان ما به وحشت افراد اضافه می کند. وقتی مهلت برای انجام کاری دارید و به تازگی مهلت دیگر به شما اضافه می شود، حجم کاری می تواند بیش از آن چیزی باشد که می توانید تحمل کنید. مردم با سرعت‌های متفاوتی کار می‌کنند، و گاهی اوقات افرادی که کار را محول می‌کنند، درک کافی از میزان انجام کارها ندارند.

نکته

هنگامی که استرس طاقت فرسا می شود، می تواند باعث واکنش هراس شود. یک راه آسان برای کاهش هراس ناشی از کار طاقت فرسا این است چیست؟ این که با تیم رهبری خود ارتباط برقرار کنید و ببینید آیا می توان ضرب الاجل ها را تمدید کرد یا کار را واگذار کرد.

استرس بیرونی و وحشت افراد

همیشه نمی توان از ارسال مشکلات خود به محل کار جلوگیری کرد. اغلب اوقات، زمانی که استرس در خانه به شدت تاثیر می‌گذارد، رهایی آن در هنگام رفتن به محل کار دشوار است. اگر مقدار زیادی استرس در خانه وجود داشته باشد، به عوامل استرس زا در محل کار منتقل می شود که می تواند منجر به وحشت افراد شود.

جستجوی فردی برای صحبت می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که استرس بیرونی یا درونی شما وارد محل کار نمی شود تا کار شما را سخت تر کند. یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا درمانگر می تواند به مدیریت استرس شخصی و شغلی شما کمک کند.

افول مالی

یک رهبر نیز می تواند وحشت افراد را تجربه کند. کاهش غیرمنتظره مالی می تواند باعث ایجاد حالت وحشت فوری شود. هنگامی که رهبری دچار وحشت می شود، می تواند بسیار متفاوت از زمانی که فردی در موقعیت رهبری قرار ندارد ظاهر شود. از این گذشته، برای کسی که در نقش رهبری قرار دارد، خطرات بسیار بیشتری وجود دارد.

زمانی که یک شرکت افت مالی را تجربه می کند، می تواند استرس و انتظارات بیشتری را به رهبران و مدیران وارد کند. برای جلوگیری از واکنش‌های هراس، یافتن علت مشکل می‌تواند گام‌های بعدی را که باید کاملاً واضح برداشته شود، انجام دهد.

ارتباط برخی اقدامات با نتایج بد

این می تواند در زندگی روزمره ما اتفاق بیفتد و همچنین می تواند در محیط های کاری ما نیز اتفاق بیفتد. اگر فرآیند جدیدی اجرا شود و نتیجه نامطلوبی داشته باشد، می توان به راحتی آن فرآیند را با بد مرتبط کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا