چند دلیل شگفت انگیز برای بد رفتاری کودکان

کودکان رفتار های خاص دوران خود را دارند. به علت این که مراحل رشد کودکان در دوران ابتدایی زندگی تکمیل نشده است آن ها ممکن است رفتار های مختلفی داشته باشند. برای مثال یک کودک ممکن است پذیرش شکست را نداشته باشد. برای همین امر زمانی که او با دوستانش یا با شما بازی می کند اگر شکست بخورد سریعا گریه می کند.

در واقع او دوست دارد همیشه برنده باشد. اما گاهی اوقات یک سری بدرفتاری ها در کودکان به وجود می آید. برای مثال کتک زدن به کسی یا داد زدن سر افراد. حتی برخی اوقات کودکان لحن های تند و عصبی را در رفتار خود قرار می دهند. هر کدام از بدرفتاری ها در کودکان دلایل خاص خود را دارد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیل شگفت انگیز برای بد رفتاری کودکان چگونه است؟ این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل شگفت انگیز برای بد رفتاری کودکان صحبت کنیم.

نشانه های بد رفتاری کودکان

چند دلیل شگفت انگیز برای بد رفتاری کودکان

وقتی بد رفتاری کودکان را می‌بینیم اغلب ویژگی های رفتاری خاصی در آن ها دیده می شود. آن ها فریاد می زنند، حالت تهاجمی پیدا می کنند، پرخاشگر می شوند. یا رفتارهای بی قید و شرط دیگری انجام می دهند، مردم اغلب از این رفتارها به عنوان بد رفتاری کودکان یاد می کنند. شکی نیست که این اقدامات آزاردهنده هستند و گاهی اوقات به نظر می رسد که از هیچ منطقی پیروی نمی کنند. برای پیچیده تر شدن امور، دلایل پشت رفتارها اغلب پیچیده است.

فهمیدن علت این رفتار اولین قدم مهم برای والدین است. صرف نظر از این که آیا فرزند شما دارای عصبانیت معمولی است یا نوجوان شما که در حال گذر از یک سرکشی عصبی است. در این جا آن چه شما باید در مورد این که چرا بچه ها رفتار می کنند و چه کارهایی می توانید برای بهبود وضعیت انجام دهید، بدانید.

چه چیزی باعث بد رفتاری کودکان می شود؟

اگر چه اکثر مردم می دانند ” بد رفتاری کودکان” چیست. اما هنوز هم مهم است که قبل از صحبت در مورد علل احتمالی، تعریفی از بد رفتاری کودکان ارائه دهیم. عبارت “بد رفتاری کودکان” معمولاً به رفتار مشکلی اشاره می کند که از نظر جسمی پرخاشگر، مخرب اموال، تجاوزگر کلامی است.  یا در غیر این صورت شدیدتر از یک رفتار نادرست ساده است. با توجه به تحقیقات انجمن روانشناسان آمریکا، بازیگری به عنوان ابراز شدید رفتاری احساسات تعریف می شود که تنش را از بین می برد یا این احساسات را به صورت مبدل یا غیرمستقیم منتقل می کند.

به طور کلی، بد رفتاری کودکان در هر سنی و در هر شرایطی مختل کننده است و اغلب نیاز به مداخله رفتار رسمی برای مدیریت آن دارد. کلمات دیگری که والدین ممکن است برای توصیف این رفتار استفاده کنند عبارتند از:

  • پرخاشگری: کلمات یا رفتارهای خصمانه یا خشونت آمیز علیه شخص دیگر
  • سرپیچی: مقاومت آشکارا یا نافرمانی از شخصیت های اقتدارگرا
  • رفتارهای برهم زننده: رفتارهای غیر مشارکتی یا خصمانه که باعث ایجاد اختلال در دیگران می شود
  • Meltdowns: یک واکنش شدید به یک موقعیت شدید
  • رفتار مخالف: مقاومت در برابر جهت یا قوانین با استدلال یا امتناع از همکاری
  • خشم و عصبانیت: طغیان احساسی که اغلب شامل گریه و فریاد است

دلایلی که ممکن است بد رفتاری کودکان ایجاد شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کودکان بد رفتاری می کنند و تعداد کمی از آن ها به سادگی هر نوع رفتاری را  انجام می دهند. هنگامی که بد رفتاری کودکان ایجاد می شود، الگوی رفتار نامناسب اغلب برای پوشاندن احساسات عمیق تر درد، ترس یا تنهایی استفاده می شود.

پاسخ دادن به آن رفتار نادرست به شیوه ای نامناسب یا فرض بر این که کودک به سادگی “بد” است. این می تواند باعث شود کودک حتی بیشتر با احساساتی که دارد کنار بیاید احساس تنهایی کند. به سادگی سرزنش این رفتار به عنوان یک کودک بد، دلایل آن ها را برای عمل کردن به جای کاهش آن ها عمیق تر می کند.

اغلب اوقات دلیل بد رفتاری کودکان مانند گرسنگی یا خستگی واضح نیست. اما در عوض می تواند عمیقا از ته دل آن ها ایجاد شود. گاهی اوقات، عصبانیت به منظور پنهان کردن منبع رفتار نادرست از والدین است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نگاهی به هریک از این امکانات – بدون رد کردن آن ها در شرایط ممکن – برای دستیابی به علت اصلی مهم است. ممکن است از دانستن علت اصلی رفتارهای نادرست یا عصبانیت های کودک خود شگفت زده شوید. در این جا برخی دلایل احتمالی وجود دارد که چرا کودک شما ممکن است رفتار کند.

مقابله با شرایط ناراحت کننده

Here are some amazing reasons why children misbehave

برخی از کودکان به این دلیل رفتار عادی می کنند که شرایطی آن ها را ناراحت کرده است. این باعث می شود تا حدی که قادر به مدیریت احساسات خود نیستند واکنش نشان می دهند. گاهی اوقات، کودکی که در مدرسه فعالیت می کند در پاسخ به سایر دانش آموزان مجبور شده است. سپس، آن ها به دلیل اعمال خود زمانی که فقط به بدرفتاری پاسخ می دادند، تنبیه می شوند. مجازات، به یک معنا، به کودک می آموزد که حق ندارد تحت حمایت قرار گیرد یا احساساتی داشته باشد. برعکس آن چه که ما در مورد ایجاد عزت نفس برای فرزندانمان آرزو می کنیم مهم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در موارد دیگر، کودک ممکن است به دلیل چیزی که خارج از محیط فوری اتفاق می افتد، عمل کند. به عنوان مثال، کودکی که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد ممکن است با رفتار نادرست در خانه عصبانیت و سرخوردگی خود را “برطرف کند”.

مقابله با مسائل حسی و بد رفتاری کودکان

در برخی موارد، کودکان به دلیل مسائل حسی ناشناخته مانند اختلال پردازش حسی، که ممکن است شناخته نشوند، “بد رفتاری می کنند”. به عنوان مثال، بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم (و تعداد کمی بدون تشخیص خاص) ممکن است دچار چالش های حسی شوند. این باعث می شود که مناظر و صداهای معمولی را از نظر جسمی دردناک می کند. تصور کنید که روز را با ناراحتی مداوم به شکل چراغ های چشمک زن، صندلی های پارک و لباس های ناراحت کننده کنار می آورید. در چنین شرایطی، تقریباً هرکسی نمی تواند آرامش خود را حفظ کند. در صورت مشکوک بودن کودک به مشکلات حسی با پزشک کودک خود مشورت کنید.

مبارزه با اختلال یادگیری

چند دلیل شگفت انگیز برای بد رفتاری کودکان

یکی دیگر از علل “بد رفتاری کودکان” ممکن است ناامیدی ناشی از اختلالات یادگیری تشخیص داده نشده یا درمان نشده باشد. در نهایت، اگر این چالش ها برطرف نشوند، کودکان نمی توانند در یک محیط معمولی درس ها را یاد بگیرند. اگر تغییراتی ایجاد نشود، آن ها هیچ کاری ندارند جز این که دچار مشکل شوند. اگر مشکوک هستید که فرزند شما دارای اختلال یادگیری است، با معلم فرزند خود در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. همچنین می توانید مشکلات کودک خود را با پزشک متخصص اطفال در میان بگذارید. پزشک کودک شما می تواند آن ها را ارزیابی کند یا در صورت نیاز به روان پزشک ارجاع دهد.

جلب توجه و بد رفتاری کودکان چه تاثیراتی بر جا خواهد گذاشت؟

مطمئناً برخی از کودکانی هستند که به عنوان وسیله ای برای جلب توجه – مثبت یا منفی – از بزرگسالان “بد رفتاری می کنند.” این به استفاده از استراتژی های مختلف فرزندپروری برای کودکانی که اغلب از طریق رفتارهای منفی توجه را جلب می کنند، کمک می کند. به عنوان مثال، استراتژی های توجه مثبت ممکن است رفتار بد را کاهش دهد. برخی رفتارها مانند نبرد قدرت نیز وجود دارد که گاهی اوقات بهتر است نادیده گرفته شوند

دلایل اقدام خانواده برای جلوگیری از بد رفتاری کودکان

چند دلیل شگفت انگیز برای بد رفتاری کودکان

حتی با بزرگتر شدن کودکان، لزوماً بد رفتاری را متوقف نمی کنند. گاهی اوقات به دلایلی که در دوران کودکی انجام می دادند رفتار می کنند یا شورش می کنند. آن ها گرسنه، خسته و دارای استرس هستند یا صرفاً توجه می خواهند.

آن ها حتی ممکن است به این دلیل عمل کنند که مورد آزار و اذیت، تجزیه یا مشکلات دوستی قرار می گیرند. اما در موارد دیگر، نوجوانان و نوجوانان ممکن است به دلایل پیچیده تری عمل کنند. در این جا یک دلیل وجود دارد که چرا بین یا نوجوان شما رفتار می کند یا رفتار نامناسبی دارد.

مبارزه با شرایط بهداشت روانی در بد رفتاری کودکان

برخی از کودکان به دلیل اختلالات درمان نشده “بد رفتاری می کنند”. برخی از شرایطی که ممکن است ریشه این رفتار باشد عبارتند از: اختلال بیش فعالی با نقص توجه (ADHD)، اختلالات اضطرابی، اوتیسم و ​​وسواس.

https://www.verywellfamily.com/acting-out-behavior-what-is-acting-out-behavior-2161817

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا