ویژگی های قابل اعتمادترین افراد

قابل اعتمادترین افراد دارای یک سری رفتارهای خاص هستند. همه ما می دانیم که رفتارهای برخی افراد باعث دفع آن ها نسبت به ما می شود. آن ها برای پیشرفت به شما کمک می‌کنند. آن ها حتی با وجود این که برخی اوقات صداقت به ضررشان می شود اما همیشه راستگویی را در زندگی خود به کار می گیرند. در بدترین شرایط دنیا مهربانی همیشه سودمند است. همه ما در دنیا نیاز داریم کسی به ما محبت کند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد. همان طور که می دانید آزار روانی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود.

طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه بررسی عدم مهربانی ها در طول زندگی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است انتخاب قابل اعتمادترین افراد است.

قابل اعتمادترین افراد و تاثیرات آن بر زندگی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ویژگی های قابل اعتمادترین افراد، صحبت کنیم.

چند دلیل که قابل اعتمادترین افراد بهترین دوستان را ایجاد می کنند.

بسیاری از مردم می گویند که صداقت بهترین سیاست است. اما چند نفر با این کلمات زندگی می کنند؟ ما دروغ های کوچک را برای در امان ماندن از احساسات دیگران می گوییم. یافتن افراد صادق که همیشه بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. این کار باعث می شود تا آن ها حقیقت را به شما بگویند. به احتمال زیاد، دوست دارید افراد صادق و متعهد داشته باشید که به شما اهمیت می دهد و حقیقت را همانطور که می بیند به شما بگوید. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که افراد صادق بهترین دوستان را پیدا می کنند

در نیت قابل اعتمادترین افراد شکی نیست

کسی که صادق است، علاقه ای به تظاهر به کسی که نیست، ندارد. این بدان معنی است که شما هرگز در نیات افراد صادق شک نخواهید کرد. وقتی آن‌ها همیشه در مورد آن‌چه که انجام می دهند بسیار صریح هستند، جایی برای عدم اطمینان وجود ندارد. در این‌جا دلیلی است که می دانید نیت آن‌ها خالص است:

قابل اعتمادترین افراد به قول خود عمل می کنند

بسیاری از مردم برای نشان دادن تعهد خود به شما اظهاراتی می کنند. “فقط یک کلمه بگو و من آنجا خواهم بود!” “اگر چیزی نیاز دارید، من در کنار شما هستم!” “من به شما در هر کاری که نیاز داشته باشید کمک خواهم کرد!” اما چند مورد از این گفته ها از طرف کسی درست است؟

در مورد افراد صادق، می دانید که آن‌ها قول هایی نمی دهند که نمی توانند به آن‌ها عمل کنند. آن‌ها سعی نخواهند کرد با وعده های دروغ شما را آرام کنند. آن‌ها دقیقاً به شما خواهند گفت که چه کاری می توانند انجام دهند و دقیقاً چه کاری را نمی توانند انجام دهند.

دوستی بین شما واقعی است

دوستی شما با کسی که صریح و صادق است به همان اندازه واقعی است. احساسات آن‌ها نسبت به شما یک راز نیست و دست کم گرفته نمی شود. یک فرد صادق تظاهر به دوستی با شما نمی کند.

قابل اعتمادترین افراد هرگز سو استفاده نخواهند کرد

یکی از ترسناک‌ترین بخش‌های نزدیکی به کسی، آسیب‌پذیری است. ممکن است شخصی با نیت بد از شما سوء استفاده کند یا شما را دستکاری کند. درست مانند هر رابطه عاشقانه، یک رابطه افلاطونی نیز می تواند سمی یا توهین آمیز باشد، و شما باید از آن در دوستان خود اجتناب کنید. یک فرد صادق علاقه ای به دستکاری ندارد. آن‌ها هرگز از شما برای رسیدن به اهداف خود استفاده نخواهند کرد. زیرا این امر مستلزم فریب و ظلم است – نقطه مقابل صداقت.

هرگز در مورد دوستی خود احساس ناامنی نخواهید کرد

قابل اعتمادترین افراد هرگز دوستی صمیمی با شما را صرفاً برای دلجویی یا صرفاً برای آرام نگه داشتن اوضاع تجسمی نمی کند. اگر آن‌ها دیگر نمی‌خواهند با شما دوست باشند، می‌توانید مطمئن باشید که راز دار حرف های شما هستند. آن‌ها هرگز در حالی که چهره خندان به شما نشان می دهند، “مخفیانه” از شما بدشان نمی آید یا از شما متنفر نیستند.

این بدان معنی است که شما مجبور نیستید ارتباطی را که به اشتراک می گذارید، دوباره آزمایش کنید. بسیاری از افراد صادق، همراهان عالی مادام العمر خواهند بود، زیرا به دنبال ایجاد پیوندهای معنادار با شما هستند.

آن‌ها همیشه حرف ها را مستقیماً به شما خواهند گفت

اگر زمان زیادی را در کنار افرادی که صادق هستند بگذرانید، خواهید فهمید که آن‌ها با شما بسیار صریح و مستقیم هستند. این بدان معنا نیست که آن‌ها به احساسات شما اهمیت نمی دهند – بلکه آن‌ها مایلند با عواقب گفتن اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی درست نیست کنار بیایند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این می تواند برای برخی افراد تعجب آور باشد. اما صداقت ویژگی بسیار ارزشمندی است که باید در بهترین دوستان خود داشته باشید. این نشان دهنده فردی است که در هر زمینه ایمن است، از ناشناخته ها نمی ترسد، و متواضع است. اما به اندازه کافی اعتماد به نفس دارد که از قضاوت نترسد. چرا و چگونه آن‌ها همیشه مستقیماً به شما می گویند:

آن‌ها آنچه مورد نیاز است به شما می گویند

دروغگویی در اکثریت مردم

اکثر مردم دروغ های کوچکی می گویند تا به دیگران کمک کنند احساس بهتری داشته باشند.

قابل اعتمادترین افراد هرگز پشت سر شما صحبت نمی کنند

ناگفته نماند که اگر کسی که صادق است نسبت به چیزی احساس شدیدی داشته باشد، رو در روی شما به شما خواهد گفت. به جای شایعات نادرست، آن‌ها مستقیماً به سراغ شما خواهند رفت.

در ابتدا ممکن است تقابل آمیز به نظر برسد. اما این بدان معناست که همیشه می توانید به این شخص اعتماد کنید. آن‌ها اطلاعات نادرست در مورد شما منتشر نمی کنند.

ویژگی های قابل اعتمادترین افراد

«کسی که در امور کوچک از حق غافل باشد، نمی توان به او مهم اعتماد کرد». ~ آلبرت انیشتین چگونه کسی را وادار می کنید که به شما اعتماد کند؟ حقیقت این است که ما نمی‌توانیم بیش از این که بتوانیم احترام «به دست آوریم» اعتماد کنیم. اعتماد، مانند احترام، چیزی است که باید به دست آورد و – به همان اندازه مهم – حفظ شود.

به زبان ساده، قابل اعتمادترین افراد در طول یک دوره زمانی و با یکپارچگی در آن زمان ایجاد می شود.

در حالی که ممکن است تشخیص همه افرادی که می توانید به آن‌ها اعتماد کنید دشوار باشد. اما افراد صادق معمولاً مجموعه ای از ویژگی های مشترک را نشان می دهند. بیایید به هشت ویژگی قابل اعتمادترین افراد نگاهی بیندازیم:

وجود رفتار همیشه در دسترس

افراد قابل اعتماد “دسترسی ” را برای دیگران اولویت اصلی می دانند. به احتمال زیاد، آن‌ها مایلند از راحتی خود برای کمک به کسی که نیازمند است چشم پوشی کنند. به عبارت دیگر، می‌دانید که شخصی وقتی جملاتی مانند «من این‌جا برای شما هستم» قابل اعتماد است. افراد صادق نیز این کلمات را ساده نمی گیرند. آن‌ها آنچه را که می گویند با اقدامات پشتیبانی می کنند. اگر این کار را نکردند، می توانید شرط ببندید که دلیل خوبی دارند.

شفقت و قابل اعتمادترین افراد

جای تعجب نیست که برخی از قابل اعتمادترین افراد دلسوز و همدل هستند. عمل کردن به قول آن‌ها برای آنهاغ مهم است، بله، اما آن‌ها می دانند که انجام هر کار دیگری آسیب زا خواهد بود.

برای مثال، همدلان تمایل دارند دوستان، اعضای خانواده و شرکای فداکار باشند. تقریباً غیرقابل درک است که افراد در گروه به تعهدات خود در قبال شخص دیگری توجه نکنند. جای تعجب نیست که همدلی ها – در میان دیگر انواع فداکار – همان هایی هستند که اغلب ایمان ما را به انسانیت دوباره شعله ور می کنند.

سازگاری

با توجه به کیفیت قبلی در لیست ما، افراد قابل اعتماد در رفتارهای خود ثابت هستند. آن‌ها افراد مسئولیت پذیری در محل کار، خانه و روابط هستند.

این احتمال وجود دارد که اگر شخصی ثابت قدمی از خود نشان دهد، شایسته اعتماد است.

فروتنی

اندرو کارنگی، یکی از بزرگ‌ترین صنعتگران و تاریخ، می‌گوید: «هر چه بزرگتر می‌شوم، کمتر به آنچه مردان می‌گویند توجه می‌کنم. من فقط مراقب کارهای آن‌ها هستم.» قابل اعتمادترین افراد متواضع هستند.

آن‌ها متواضع هستند زیرا نیازی به اثبات چیزی ندارند. فخرفروشی آینه ای مقابل فروتنی است و می تواند علامت خطرناکی باشد. افراد صادق نمی گویند “من صادق هستم.” آن‌ها برای چنین حرف‌های بیهوده‌ای بیش از حد متواضع هستند. در عوض، آن‌ها افکار خود را به اعمال تبدیل می کنند – که به نوبه خود همه کار را انجام می دهند.

افتخار

سوفوکل، شاعر یونان باستان، می‌گوید: «حتی شکست با افتخار را ترجیح می‌دهم تا با خیانت برنده شوم». سوفوکل، طبق تمام گزارش های تاریخی، مردی شریف بود که در یونان باستان بسیار مورد احترام بود. قابل اعتمادترین افراد هم برای خود و هم از جانب دیگران به افتخار احترام می گذارند. خواه انجام تعهد باشد یا توافق شفاهی، افراد صادق کار درست را انجام می دهند.

مهربانی

هرکسی که مهربانی نشان می دهد قابل اعتماد نیست. اکثر افراد قابل اعتماد با دیگران مهربان هستند. آن‌ها مؤدب، مدنی و وظیفه شناس هستند.

اگر فردی که می‌شناسید تقریباً همیشه مهربان و مؤدب است – و حرف‌هایش را با عمل تأیید می‌کند – احتمالاً کسی است که می‌توانید به او اعتماد کنید.

اصالت

صفت هفتم در لیست ما یک پیگیری به موقع تا ششمین است. اصالت به این صورت تعریف می شود: «نادرست یا کپی نشده است. اصل؛ واقعی.”

افراد جعلی، به دلیل ماهیت (و عنوان شایسته) خود، نمی توانند معتبر باشند. بنابراین، آنها بیشتر احتمال دارد که عمداً فریب دهند و اختلال ایجاد کنند. یک فرد راستگو آنچه را که باید گفته شود می گوید، زیرا می داند که کلماتش با معنی بیان می شود.

از خودگذشتگی در قابل اعتمادترین افراد

به چند نفر فکر کنید که از صمیم قلب آن‌ها را تحسین می کنید. این می تواند یک شخصیت تاریخی یا فردی در خانواده شما باشد. فقط برای مثال، پنج نفر برتر عبارتند از عیسی، بودا، گاندی، مارتین لوتر کینگ جونیور و مادر ترزا.

توجه داشته باشید که همه افراد حاضر در این لیست از صمیم قلب فداکار بودند.

نکته

به طور خلاصه، قابل اعتمادترین افراد اغلب فداکارترین افراد هستند – و همه آن‌ها زندگی خود را وقف چیزی بزرگتر از خودشان کردند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا