نشانه‌های زمان دوری از عشق خیلی سمی چگونه است؟

دوری از عشق خیلی سمی کار سختی است و نیاز به استفاده از راه حل های مختلف دارد. همه ما نیاز داریم که با شخص با اشخاصی در ارتباط باشیم. تنهایی باعث آسیب های مختلفی در افراد می شود. یکی از این آسیب ها آسیب های روانی است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشناسید.

برخی از دوستان شما ممکن است بارها اعلام کنند که دوست دارند تنها باشند. این تنهایی شاید از نظر آن ها مفید باشد اما روان شناسی این رفتار را تایید نمی کند. بهتر است آن ها برای برقراری ارتباط به مشاوره مراجعه کنند. رابطه سمی در دنیا وجود دارد. برخی از این روابط را برای شما گفتیم. به عنوان مثال شخصی در اداره یا محل کار خود با همکاران خود ارتباط دارد. این نوع ارتباط با رابطه های عاشقانه تفاوت دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه‌های زمان دوری از عشق خیلی سمی چگونه است؟

شادی و خوشبختی با دوری از عشق خیلی سمی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه‌های زمان دوری از عشق خیلی سمی چگونه است صحبت کنیم.

ماندن در رابطه سمی دشوار است

وقتی صحبت از رابطه سمی به میان می آید، گاهی اوقات درک این که شما در یک رابطه هستید دشوار است. برای بسیاری از مردم تشخیص این که رابطه بد است دشوار هست. زیرا همه چیز به تدریج اتفاق می افتد. سوء استفاده کنندگان به ندرت در ابتدای رابطه این کار را انجام می دهند. زیرا می دانند که هیچ کس اجازه چنین کاری را نمی دهد. در عوض، آن ها به تدریج در طول رابطه بدرفتاری می کنند به نحوی که شما متوجه  آن نمی شوید. به همین دلیل مهم است که برخی از علائم یک رابطه سمی را بدانید. این که چرا می خواهید در اسرع وقت از آن ها جدا شوید مهم است.

آن ها از نظر جسمی سوء از شما استفاده می کنند

سوء استفاده فیزیکی می تواند شامل موارد مختلفی باشد. از ضربه زدن و لگد زدن (آن چه اکثر مردم هنگام شنیدن عبارت به آن فکر می کنند). یا حتی تجاوز جنسی، کشیدن موها، گاز گرفتن، تکان دادن و هل دادن. هرگونه تماس فیزیکی که  به صورت عمد یا قصد کنترل، تحقیر یا تنبیه را ندارد، سوء استفاده فیزیکی تلقی می شود. و از نظر جسمی و روانی بسیار مضر است.

عدم دوری از عشق خیلی سمی باعث می شود آن ها از نظر روانی سوء استفاده می کنند

سوء استفاده روانی به معنای هر چیزی است که ممکن است کسی برای کنترل شما بگوید. این گونه افراد شخصیت شما را می شناسند و سعی دارند با این رفتار ها رابطه سمی را ایجاد کنند. طبیعی است که یک شریک یا دوست بخواهد شما در امنیت باشید. اما هنگامی که آن ها نظارت می کنند که کجا می روید، با چه کسی و چه زمانی این می تواند سوء استفاده روانی تلقی شود. کنترل تصمیماتی که می گیرید یا تصمیماتی که بر شما تأثیر می گذارد، با وجود او تهدیدتان می کند. شریک شما طوری رفتار می کند که گویی نمی توانید انتخاب های خودتان را انجام دهید.

شریک شما ادعا می کند که دیگران هم با آن ها موافق هستند، همه انواع سوءاستفاده روانی هستند. آن ها ممکن است حسادت کنند، شما را به خاطر برخوردی که با شما دارند سرزنش کنند. یا شما را متهم به هر چیزی که می خواهند کنند.

آن ها از نظر احساسی سوء استفاده می کنند

سوءاستفاده عاطفی از جمله مواردی است که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند یا نمی شناسند. این نوع سوءاستفاده شامل روش‌هایی است که شما را از انسانیت دور می کند. حتی ممکن است شما را کاملاً منزوی کند.  او شما را نادیده می گیرد و از محبت در نتیجه “رفتار بد” خودداری می کند. آن ها ممکن است دیگران را علیه شما تحریک کنند. این اوج رابطه سمی است. ممکن است آن ها ادعا کنند که احساسات شما اشتباه است. آن ها ممکن است نسبت به آن چه که تجربه می کنید یا احساس می کنید بی تفاوت باشند.

این سوء استفاده عاطفی می تواند شما را نسبت به احساسات خود بی اعتماد کند.  و ممکن است شما را بیش از حد تحت فشار یا حتی ناپایدار قرار دهد.

عدم دوری از عشق خیلی سمی باعث می شود که آن ها شما را از دوستان و خانواده خود دور می کنند

شریک شما سعی می کند در رابطه بی از حد ازتان محافظت کند. در واقع این نوع رفتار بیشتر باعث آزار و اذیت و ایجاد رابطه سمی می شود. آن ها نمی خواهند شما وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید. چرا که این ها اولین افرادی هستند که تغییرات در رفتار شما را تشخیص داده و توجه آن ها را جلب می کنند. در نتیجه، آن ها سعی می کنند شما را متقاعد کنند. متقاعد ساختن این که دوستان و خانواده شما به شما اهمیت نمی دهند. یا شما باید تمام وقت خود را با آن ها بگذرانید و  شما را منزوی کنند. این باعث می شود که از افرادی که دوستشان دارید و شما را دوست دارند کناره گیری کنید.

آن ها شما را از سرگرمی های شما دور می کنند

متجاوز سعی می کند شما را از هر چیزی که با تصور او از آن چه شما باید باشید متناسب نباشد، دور نگه دارد. این بدان معناست که آن ها ممکن است سعی کنند رابطه را سمی کنند. آن ها شما را به سمت سرگرمی ها و فعالیت های خاصی سوق دهند و از دیگران دور کنند.

آن ها شما را به هر نحوی ناراضی نگه می دارند

قرار گرفتن در یک رابطه سمی شما را خوشحال نمی کند. حتی اگر متقاعد شده اید که این همان چیزی است که شما می خواهید یا این جایی است که باید در آن باشید. این موقعیت خوشحال کننده ای نخواهد بود. شما دائما منتظر اتفاقی خواهید بود. شما در حال اذیت شدن هستید و فکر می کنید که شریک شما بعد از این چه خواهند کرد. ممکن است احساس اضطراب، ترس، غم، تنهایی، انزوا یا هر تعداد دیگر از احساسات مختلف داشته باشید. اما شریک شما با این رفتار اهمیتی به شاد بودن شما نمی دهد. در عوض، آن ها فقط کنترل کردن را می خواهند، به این معنی که شما هرگز در طول ماندن در رابطه به خوشبختی نخواهید رسید.

نشانه‌های زمان دوری از عشق خیلی سمی چگونه است؟

اعتراف به اینکه یک رابطه سمی است هرگز آسان نیست. دوری از عشق خیلی سمی هرگز کار آسانی نیست – حتی اگر مملو از مشکلات باشد. از این گذشته، ممکن است ما همچنان عاشق آن شخص باشیم. حقیقت این است که بسیاری از ما در یک رابطه مضر ترجیح می دهیم در انکار زندگی کنیم.

البته مشکل این است که این بسیار ناسالم است. در اصل، ما تلاش می کنیم یک رابطه سمی را نادیده بگیریم. اما کاری که در واقع انجام می‌دهیم این است که ناخودآگاه اجازه می‌دهیم ذهنیت منفی  رابطه بیشتر به ناخودآگاه ما نفوذ کند.

آیا رابطه شما سمی است؟

اول، ما باید به این ایده که یک رابطه ممکن است مضر باشد باز باشیم. اگر این حقیقت حیاتی را نپذیریم، هیچ کار دیگری که انجام دهیم اهمیت زیادی نخواهد داشت. در این‌جا چند سوال اساسی وجود دارد که باید پرسید:

  • “آیا از ماندگاری در این رابطه هیجان زده هستم؟”
  • “آیا من خوشحال و راضی هستم؟”
  •  “بیشتر روزها خلق و خوی من چگونه است؟”
  •  “آیا بیشتر از گذشته عصبانی می شوم؟”
  •  “آیا من واقعا خوشحالم؟”

به این فکر کنید که چگونه با شما رفتار می شود و اینکه آیا به ماندگاری در کنار شریک زندگی خود افتخار می کنید یا خیر. آیا آن‌ها روحیه شما را بالا می برند یا شما را به پایین می کشانند؟

چند نشانه رابطه سمی و دوری از عشق خیلی سمی

همانطور که احتمالا تا به حال می دانید، روابط سمی می تواند به سلامت روان شما آسیب برساند. به نوبه خود، این اثرات به طور بالقوه می توانند توانایی شما را برای وارد شدن به یک رابطه صمیمی دیگر، در صورت تمایل، کاهش دهند.

بنابراین، شناسایی علائم یک مشارکت مضر و یافتن راه خروج ضروری است.

در یک رابطه ناسالم ناامن تر هستید

روابط سمی آشفته و غیرقابل پیش بینی هستند. در نتیجه، ممکن است از خود سؤال کنید که آیا به اندازه کافی خوب، به اندازه کافی باهوش هستید یا حتی لایق عشق هستید یا خیر. در دام خودگویی منفی نیفتید. بدانید آنچه مغزتان به شما می گوید دروغ است. شما شایسته یک رابطه پربار هستید – و هر چه سریعتر با دوری از عشق خیلی سمی که در آن هستید می توانید احساس خود را بازیابی کنید.

مشکلات اعتماد دارید

اگر متوجه شدید که دیگر نمی توانید به کسی اعتماد کنید، ممکن است نشانه آن باشد که وقت آن رسیده است که ادامه دهید. روابط مسموم به دلیل ایجاد حس بی اعتمادی بدنام هستند. بسته به میزان مسمومیت موجود در رابطه، ممکن است مدتی طول بکشد تا یاد بگیرید دوباره به همسر احتمالی دیگری اعتماد کنید.

دوری از عشق خیلی سمی زمانی که دبهره وری شما آسیب می بیند.

روابط ما بر همه چیز ارجحیت دارد. وقتی روابط ما به هم ریخته است، زندگی ما نیز به هم می خورد. جای تعجب نیست که اثرات روانی یک رابطه ناراحت کننده توانایی مغز ما را برای تولید افکار سازنده تغییر می دهد. آینده درخشان شما ارزش فداکاری برای رابطه ای را ندارد که احتمالاً دوام نخواهد داشت.

در طول یک رابطه ناسالم، مضطرب می شوید

روابط سمی باعث اضطراب زیادی می شود. ممکن است نگران انتقاد، ناراحتی شریک زندگی خود یا چیز دیگری باشید. صرف نظر از علت، اضطراب طولانی مدت می تواند برای سلامت روان و رفاه بسیار مضر باشد. اضطراب در حال حاضر رایج ترین مشکل سلامت روان در کشور های مختلف  است. یکی از دلایل این است که مغز انسان به دلیل شیمی طبیعی خود بسیار مستعد است. دلیلی وجود ندارد که خود را بیشتر در معرض خطر قرار دهید.

به خاطر عدم دوری از عشق خیلی سمی بیشتر مریض می شوید

وقتی تحت فشار روانی هستیم، معمولاً اثرات فیزیکی را تجربه می کنیم. یکی از اهداف برجسته استرس روانی، سیستم ایمنی بدن ما است.

البته سیستم ایمنی مسئول مبارزه با عفونت ها، ویروس ها و سایر عوامل مضر است. برای اطمینان از سلامت آن، باید ارتباط جدایی ناپذیر آن با استرس روانی را درک کنیم.

منفی‌تر می‌شوید

این را بارها گفتیم: منفی گرایی مسری است. اگر به اندازه کافی دور آن بچسبید، در وجود شما نفوذ می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا