نحوه مدیتیشن با کریستال

مدیتیشن با کریستال یکی از روش های آرامش ذهنی است که امروزه راه اندازی شده است. مدیتیشن یا ذهن آگاهی می تواند برای جلوگیری از اضطراب و استرس مفید باشد. آرامش موجود در مدیتیشن باعث می شود شما احساسات آزار دهنده را در کنار خود نبینید. امروزه در بین همه مردم اندکی وسواس یا ترس به علت مریضی ایجاد شده است. مدیتیشن چه برای وضعیت جسمانی و چه برای جلوگیری از فشار های روانی استفاده خواهد شد. مشکلات همیشه و همه زمانی وجود داشته است.

نکته مهم این است که افراد چگونه بتوانند با این مشکلات کنار بیایند. یکی از مشکلات و اختلالات روانی استرس است. استرس می تواند در طولانی مدت آسیب های جسمی خطرناکی را ایجاد کند. این آسیب های جسمی اگر ادامه دار باشند برای زندگی فرد خطرناک هستند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای درمان اختلالات روانی ارائه داده اند. یکی از این راه ها مدیتیشن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که نحوه مدیتیشن با کریستال چگونه باید باشد؟

اختلالات مختلف و مدیتیشن با کریستال

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نحوه مدیتیشن با کریستال، صحبت کنیم.

نحوه مدیتیشن با کریستال

شاید شما صاحب چند کریستال هستید یا آن ها را در یک محل تمرین یوگا یا مدیتیشن دیده‌اید. و از خود می‌پرسید که چگونه مدیتیشن با کریستال انجام می شود؟ یا چرا کسی این کار را انجام می‌دهد. کریستال ها چیزی بیش از یک سنگ زیبا هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این باور مدرن که کریستال‌ها دارای قدرت شفابخش هستند، به بین‌النهرین، مصر باستان، یونان و روم بازمی‌گردد. در طب چینی نیز اعتقاد بر این است که کریستال‌ها حاوی «اصطلاحی به نام چی» یا «انرژی حیات» هستند. در آیین بودایی از کریستال ها به عنوان پیام رسان برای انتقال انرژی های مختلف استفاده می شود.

نظر پزشکان در ارتباط با مدیتیشن با کریستال

ربکا گیتانا، یک درمانگر کریستال تایید شده، می گوید: «جادو چیزی بیش از تغییر در آگاهی نیست. اگر می‌خواهید جادوی کریستال‌ها را تجربه کنید، باید آن را باور کنید.» این مقاله نحوه انتخاب کریستال های مدیتیشن خود، نحوه مراقبه با آن ها را بررسی می کند. همچنین انتقاداتی را که این تمرین با آن مواجه شده است مورد بحث قرار می دهد.

نحوه انتخاب کریستال

گیتانا می‌گوید به چیدن کریستال‌ها از محل شهود نزدیک شوید. او می‌گوید: «دلی باز و ذهنی باز داشته باشید و زمانی که در مغازه‌ای در حال چیدن سنگ‌ها هستید بسیار کنجکاو باشید. زیرا همه آن ها زنده هستند. فقط به آن‌چه در آن زمان شما را جذب می کند گوش دهید.» او می‌گوید یکی از مزایای بزرگ کریستال‌ها این است که «ما می‌توانیم آن‌قدر در سرمان باشیم، اما کریستال‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا در لحظه با اتصال به زمین، ریشه‌دارتر و مستقر شویم».

شروع کاوش برای مدیتیشن با کریستال

ممکن است از آن دسته افرادی هستید که در حین یادگیری اعتماد به شهود خود به ساختار یا راهنمایی بیشتری نیاز دارید. گیتانا بینش هایی در مورد چگونگی شروع کاوش در دنیای کریستال ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال این هستید که بیشتر احساس زمین کنید. گیتانا کریستال های رنگی نارنجی، قرمز، فلزی یا خاکی عمیق را توصیه می کند. اگر به دنبال آرامش بالاتر هستید، او می گوید که کریستال های شفاف عالی هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در اینجا چند کریستال خاص برای شروع و چرایی انتخاب آن ها آورده شده است:

  • کوارتز شفاف‌: به عنوان یک مدیتیشن با کریستال مقدماتی عالی است. زیرا گاهی اوقات به عنوان یک کریستال “برجسته” در نظر گرفته می شود که هر انرژی را که به آن نسبت می دهید می گیرد.
  • آمیتیست: برای وضوح ذهنی استفاده می شود
  • سلستیت: با آرامش درونی مرتبط است
  • سلنیت: می تواند کریستال های دیگر را تمیز کند و برای مدیتیشن قدرتمند است
  • سنگ طاووس: شادی و شادی زیادی به ارمغان می آورد
  • چوب سنگ شده: ترس از بقا را آرام می کند
  • چشم ببر: با کسب شجاعت و اعتماد به نفس مرتبط است
  • Mookaite: یک سنگ پرورشی که می تواند در مواقعی که استرس دارید استفاده شود
  • تورمالین: به دفع انرژی منفی کمک می کند – چه مال شما باشد چه مال شخص دیگری
  • رز کوارتز: انرژی منفی را دفع می کند و انرژی عشق را جایگزین آن می کند و در عین حال باعث افزایش عشق به خود و آرامش درونی می شود.

گیتانا می‌گوید که اگر متوجه شدید که سنگ خاصی شما را به سمت خود می‌کشد، پس آن سنگ مناسبی برای انتخاب است.

آشنایی با کریستال های خود برای مدیتیشن با کریستال

از آنجایی که گفته می‌شود کریستال‌ها انرژی دارند، گیتانا بر “شناخت” کریستال‌های شما تاکید می کند. برای ارتباط با آن ها، می توانید با آن ها بخوابید یا در کنار تخت خود داشته باشید. فقط آن‌ها را به عنوان همراه نگه دارید و انرژی های مختلف را بشناسید. در این صورت آن چه را که این سنگ ها می خواهند به شما ارائه دهند را خواهید یافت.»

او همچنین می گوید که می توانید کریستال های خود را “برنامه ریزی” کنید. او می‌گوید، برای مثال، اگر در پرواز با هواپیما مشکل دارید، می‌توانید با کریستال مورد علاقه‌تان صحبت کنید و از او بخواهید که شما را آرام و حمایت کند. کریستال ها نیز در فناوری برای انتقال انرژی برنامه ریزی شده اند.

چگونه با کریستال ها مدیتیشن کنیم

جیانا می‌گوید هیچ روش اشتباهی برای مدیتیشن با کریستال‌ها وجود ندارد. اما روان شناسان نکاتی را  دریافت کردند که چگونه با کریستال‌ها مدیتیشن کنیم. حال خود را تعیین کنید هنگام مدیتیشن می خواهید روی چه چیزی تمرکز کنید؟ امیدوارید چه احساسی داشته باشید؟ یک کریستال یا کریستال هایی را انتخاب کنید که به دلایل خاص به سمت آن ها جذب می شوید.

آهنگی را انتخاب کنید

ممکن است بخواهید کمی موسیقی ملایم پخش کنید، یا ممکن است بخواهید در سکوت مدیتیشن کنید. گیتانا می‌گوید که گاهی برای «فعال کردن» کریستال‌ها شعار می‌دهد یا آواز می‌خواند.

آن ها را در دست راست خود قرار دهید.

گیتانا بیان می کند که قرار گیری آن ها در دست راست قابل فهم تر است. زیرا این “محترم ترین” دست است.

بدن خود را با هم ترکیب کنید

ممکن است بخواهید روی بدن خود سنگ بگذارید. دراز بکشید و کمی موسیقی مدیتیشن با کریستال بگذارید و آنها را در نواحی از بدن خود قرار دهید. باید به گونه ای باشد که به چاکراهای مختلف متصل هستند که به عنوان مراکز انرژی در بدن شناخته می شوند. قرار گیری آن ها روی این قسمت های بدن می تواند به شما در استفاده از شهود کمک کند. یکی از بهترین روش ها برای شروع مدیتیشن با کریستال این است که یک کریستال را روی چاکرای چشم سوم خود قرار دهید که روی پیشانی بین چشمان شما قرار دارد.

راحت باشید

یک فضای آرامش بخش پیدا کنید و به پیام هایی که سنگ ها هنگام مراقبه برای شما ارسال می کنند گوش دهید.

آهسته حرکت کنید

برای رهایی انرژی از مدیتیشن وقت بگذارید و برای پردازش هر چیزی که ممکن است در طول مدیتیشن ایجاد شود، وقت بگذارید. ممکن است بخواهید زمانی را به یادداشت برداری در مورد هر چیزی که پیش می آید یا آنچه فکر می کنید کریستال ها می خواهند به شما بگویند اختصاص دهید.

انتقادات از مدیتیشن با کریستال

در حالی که افراد زیادی هستند که به مدیتیشن کریستال می پردازند. افرادی نیز هستند که طرفدار این تمرین نیستند. بیایید به برخی از دلایل آن نگاهی بیندازیم.

تخصیص فرهنگی

کریستال ها مدت ها قبل از شروع استفاده در دنیای غرب برای درمان در طول تاریخ مورد استفاده قرار می گرفتند. بومیان آمریکایی و مصری ها از آنها برای مراسم آیینی در بودیسم، یهودیت استفاده می کردند. اغلب، بسیاری از این گروه ها به دلیل استفاده از این شیوه ها مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند.

اگر تصمیم به شرکت در تمرین هایی مانند کریستال درمانی دارید، حتما به تاریخچه و پیشینه آن احترام بگذارید و به جای تخصیص فرهنگی، قدردانی فرهنگی را انجام دهید.

تحقیقات درباره این زمینه

یک تحقیق نشان داد که بسیاری از کریستال‌ها به‌طور غیرمسئولانه استخراج می‌شوند، بنابراین هنگام خرید کریستال‌های شما حتماً از کجا می‌آیند و اگر می‌توانید از مردم بومی خرید کنید. با این حال، تحقیقات کمی وجود دارد که ثابت کند خود کریستال ها واقعا کمک می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اثر دارونما به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه یک داروی خاص کار نمی کند مورد تمسخر قرار می گیرد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا