مواردی که باید هنگام آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی به خاطر بسپارید

آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی همانند آسیب های سو استفاده از کودکان است. آزار و اذیت در کودکان فقط آسیب جنسی نیست. گاهی اوقات رفتار نادرست والدین یا اعضای خانواده می تواند در آینده کودک مشکلاتی ایجاد کند. بسیاری از روانشناسان می گویند که اکثر آسیب های بزرگسالی ریشه در دوران کودکی افراد دارد. این که در دوران کودکی چه نوع روش مراقبتی را برای کودکانتان انجام دهید بسیار مهم است. آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود.

طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است ناملایمات دوران کودکی است.

آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مواردی که باید هنگام آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی به خاطر بسپارید، صحبت کنیم.

چند آسیب عاطفی که آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی را ایجاد می‌کند

رنج از هرگونه سوء استفاده، زخم های عاطفی عمیقی بر جای می گذارد. در حالی که کبودی‌ها، بریدگی‌ها و شکستگی‌های اندام در نهایت بهبود می‌یابند، غلبه بر این آسیب عاطفی در کودکان مورد آزار و اذیت می تواند یک عمر طول می‌کشد. مسئله این است که سوء استفاده باعث خیانت در امانت می شود. به عنوان مثال، یک کودک به والدین خود وابسته است تا از آن‌ها محافظت کنند و در حین رشد از آن‌ها محافظت کنند. تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنند، بازی و لذت از سبک زندگی بی دغدغه است. با این حال، هنگامی که والدین به کودکان مورد آزار و اذیت به شیوه ای توهین آمیز تجاوز می کنند، اعتماد آن‌ها را نسبت به افرادی که بیشتر دوستشان دارند از بین می برد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

صدمه های این اتفاق خیلی عمیق تر است این عذاب به قدری عمیق است که مغز اغلب برای کنار آمدن با درد خود را دوباره سیم کشی می کند. اگر فقط می توانستید آن صفحات را در کتاب زندگی خود بازخوانی کنید، یا ممکن است راهی برای پاک شدن تصاویر و فلاش بک هایی که به ذهنتان می رسد وجود داشت.

زخم های عاطفی بزرگسالی را تغییر می دهد

کودکان مورد آزار و اذیت می آموزند که برای زنده ماندن چه کاری باید انجام دهند. چیزهایی که برای شما اتفاق افتاده است به شما انگیزه می دهد که  ممکن است زنده بمانید. گذشته شما را وادار می کند که به شیوه خاصی به افراد و عوامل استرس زای زندگی پاسخ دهید. برای تمام مواقعی که در دوران کودکی احساس بی دفاعی می‌کردید، حالت حفاظت از خود شما بیش از حد فعال می‌شود. در این‌جا چند آسیب عاطفی وجود دارد که کودکان مورد آزار و اذیت به زندگی بزرگسالی خود حمل می کنند.

ناتوانی در اعتماد و آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی

همانطور که در بالا بحث شد، هنگامی که اعتماد شکسته شد، کودکان مورد آزار و اذیت تغییر می کنند. در بزرگسالی، دوستیابی یا داشتن یک رابطه معنادار را دشوار می کند.

ترس از مردان یا زنان در آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی

اگر والدین آن‌ها کودکی را مورد ضرب و شتم قرار دهند، ممکن است از نزدیک شدن دوباره به کسی بترسند. اگر پدر از کمربند برای آزار آن‌ها استفاده می‌کرد، ممکن است از افرادی که کمربند می‌بندند دوری کنند، زیرا می‌تواند محرکی برای ضربه روحی آن‌ها باشد. حتی تا مدت ها در بزرگسالی، زمانی که تهدید سوء استفاده از بین رفته است، مغز به یاد می آورد. محرک ها می توانند چیز بسیار کوچکی باشند، اما ذهن فرد را به سمت اعمال توهین آمیز برمی گرداند.

عزت نفس پایین و آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی

وقتی عزت نفس شکسته شود، بازگشت آن سخت است. حتی اگر آزاری در کار نباشد، یکی از کودکان می تواند عزت نفس بالایی داشته باشد در حالی که دیگری به سختی می تواند خود را در آینه نگاه کند. از طریق مشاوره و استفاده از جملات تاکیدی مثبت، می توان مسائل مربوط به احترام را ترمیم کرد.

مواردی که باید هنگام آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی به خاطر بسپارید

آیا همسر شما دچار فرآیند آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی است؟ پس احتمالاً زخم هایی دارند که هنوز هم در ذهنشان است. و برای شما خوب است که در مورد آن بررسی کنید تا در مورد چگونگی کمک به بهبود آن‌ها بیشتر بدانید.

«افرادی که تجربه نامطلوب دوران کودکی را گزارش کردند، میانگین طول عمرشان دو دهه کمتر از افرادی بود که هیچ تجربه ای نداشتند. بیماری ایسکمیک قلب (IHD)، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، بیماری کبد و سایر مسائل مربوط به کیفیت زندگی مرتبط با سلامت با آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی مرتبط است. –

نکته

هر سال بیش از 3.6 میلیون ارجاع به آژانس های حمایت از کودکان انجام می شود که بیش از 6.6 میلیون کودک را شامل می شود.

برخی کشورها بدترین رکوردها را در میان کشورهای صنعتی دارند. از دست دادن به طور متوسط ​​بین چهار تا هفت کودک در هر روز به دلیل فرآیند آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی. هر 10 ثانیه یک گزارش کودک آزاری رخ می دهد.

دو سوم افرادی که تحت درمان سوءمصرف مواد مخدر هستند، در دوران کودکی مورد سوء استفاده یا بی توجهی قرار گرفتند. در این‌جا چند آمار بیشتر در مورد آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی در کشور های مختلف بیان خواهد شد:

  • 4 میلیون گزارش ارجاع بدرفتاری با کودکان دریافت شد.
  • 3.4 میلیون کودک خدمات پیشگیری و پس از پاسخ دریافت کردند.
  • 207000 کودک خدمات مراقبت از خانواده را دریافت کردند.
  • 75.3 درصد قربانیان از بی توجهی رنج می برند.
  • 17.2 درصد قربانیان مورد آزار فیزیکی قرار می گیرند.
  • 8.4 درصد از قربانیان مورد آزار جنسی قرار می گیرند.
  • 6.9 درصد از قربانیان مورد آزار روانی قرار می گیرند.
  • بالاترین میزان کودک آزاری در کودکان زیر یک سال (24.2 درصد در هر 1000).
  • بیش از یک چهارم (27 درصد) قربانیان کمتر از 3 سال سن دارند.

ادامه آمار آسیب های ناشی از آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی

  • تقریباً پنج کودک هر روز بر اثر کودک آزاری جان خود را از دست می دهند.
  • 80 درصد از مرگ و میر کودکان حداقل یکی از والدین را شامل می شود.
  • 74.8 درصد از مرگ و میر کودکان زیر 3 سال است.
  • 49.4 درصد از کودکانی که در اثر کودک آزاری جان خود را از دست می دهند زیر یک سال هستند.
  • تقریبا 60000 کودک مورد آزار جنسی قرار می گیرند.
  • بیش از 90 درصد از نوجوانان قربانی آزار جنسی مرتکب خود را می شناسند.

آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی در سطوح اجتماعی – اقتصادی

کودک آزاری همه سطوح اجتماعی-اقتصادی و آموزشی، مذاهب، گروه های قومی و فرهنگی را در بر می گیرد.» اکنون می دانیم که در مغز افرادی که از کودک آزاری رنج بردند و افرادی که تربیت سالمی داشتند، تفاوت های آشکاری وجود دارد. با اشاره به نقل قول ابتدای مقاله، همچنین می دانیم که کودک آزاری می تواند باعث آسیب فیزیکی به بدن شود که نشان دهنده تأثیرات ماندگار آزار در کودکی است.

نکته

آن‌چه ما در کودکی تجربه می کنیم تا حد زیادی شخصیت و رفتارهای ما را در بزرگسالی دیکته می کند. و افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند فاقد محبت، حمایت و ثبات والدین خود هستند. در نتیجه، احتمال ابتلا به اختلالات روانی در آن‌ها بسیار بیشتر است و برای ایجاد و حفظ روابط سالم مشکل تری دارند. اگر با فردی که در کودکی با این بدرفتاری مواجه شدید، در ارتباط هستید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

اگر آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی در زندگی شما تاثیر می گذارد، در این‌جا نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

شریک زندگی شما ممکن است به شما انتقاد کند این به این معنا نیست که شریک زندگی شما به شما بی اعتماد است. اما آن‌ها با فلاش بک های دوران کودکی خود مبارزه می کنند و آن احساسات شدید را به سمت شما هدایت می کنند. آن‌ها ممکن است بدون هیچ دلیل واضحی از دست شما عصبانی شوند. یا ممکن است بر اثر خاطرات دردناک به گریه بیفتند. ذهن خود را برای کمک به آن‌ها از طریق این خاطرات آماده کنید.

نکته

اگر احساس آمادگی نمی کنند، هرگز آنها را به صحبت در مورد سوء استفاده سوق ندهید. ممکن است لازم باشد زمانی که آن‌ها فرصتی برای آرامش بیابند، از آن‌جا دور شوید و برگردید.

برای حل آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی ممکن است لازم باشد به دنبال مشاوره باشید

شریک زندگی شما ممکن است هرگز برای آسیب های روانی که در کودکی تجربه کرد، تحت درمان قرار نگیرد. بدون شک اثر خود را روی او گذاشته است. اگر به نظر می رسد که آن‌ها در زندگی روزمره خود دچار فلاش بک های مکرر می شوند یا در عملکردشان مشکل دارند، ممکن است بخواهید درمان را پیشنهاد دهید. صحبت از طریق خاطرات دردناک و یادگیری مهارت های مقابله ای اغلب تنها راه برای عبور از چنین تجربیات آسیب زا است. حتی می توانید برای ارائه حمایت خود با آن‌ها همراه شوید و اگر احساس می کنید لازم است به دنبال زوج درمانی باشید.

ممکن است مشکلاتی با برخورد دارای صمیمیت داشته باشند

تجربه آزار، به ویژه آزار و اذیت شریک زندگی در دوران کودکی، پیامدهای ماندگاری در رابطه با روابط بین فردی خواهد داشت. افرادی که از کودک آزاری رنج می برند اغلب مشکلات اعتماد دارند، به این معنی که شما باید در رابطه خود صبور باشید. ممکن است آرامش آن‌ها بسیار بیشتر از دیگران طول بکشد. اگر آن‌ها از سوء استفاده جنسی رنج می بردند، ممکن است تمایل کمی برای داشتن رابطه جنسی نشان دهند. به یاد داشته باشید که احساس آن‌ها هیچ ربطی به شما ندارد و همه چیز به خاطرات کودکی آن‌ها مربوط می شود.

اگر شریک زندگی شما به دلیل آسیب روانی که متحمل شد رنج می برد، به خاطر داشته باشید که یک درمانگر می تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا با هم این مسائل را حل کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا