مزایای کوچینگ زندگی چیست؟

مدیتیشن تمرینی برای متحول کردن زندگی شماست. عادت به بودن در هر لحظه بدون قضاوت، نگرانی یا وابستگی را در خود پرورش می دهد. در مدیتیشن، ما با تمرکز توجه خود بر لحظه حال شروع می کنیم. ما توجه خود را بر نفس، بدن یا احساسات خود متمرکز می کنیم. این به ما کمک می کند ذهن و بدن خود را آرام کنیم، که به ما کمک می کند واضح تر تمرکز کنیم. از این رو در این مقاله از همکده به این سوال پاسخ می دهیم که مزایای کوچینگ زندگی چیست؟ در عین حال اگر می خواهید به مدیریت زندگی خود بپردازید می توانید با مشاوران ما در همکده به صورت حضوری و یا مشاوره تلفنی روان شناسی در ارتباط باشید.

کوچینگ زندگی چیست؟

کوچینگ زندگی به اشکال مختلفی ارائه می شود. با این حال، به زبان ساده، هدف کوچینگ زندگی کمک به افراد برای رسیدن به اهداف در زندگی است. کوچینگ زندگی می‌تواند افراد را به سمت روش‌های جدید راهنمایی کند تا به آنها در حل مشکلاتی که در زندگی شخصی یا محل کار با آن مواجه هستند کمک کند و می‌تواند آنها را در مسیر دستیابی به جاه‌طلبی‌های خود قرار دهد. می توان آن را به صورت حضوری، تلفنی و یا حتی از طریق ایمیل تحویل داد. به طور معمول، کوچینگ زندگی به دنبال کمک به افراد برای یافتن پاسخ های خود برای 3 سوال مهم است:

  • من می خواهم با زندگی خود چه کنم؟
  • چه چیزی مرا از انجام آن باز می دارد؟
  • چه چیزی مرا از انجام آن باز می دارد؟

اینها سوالات ساده ای هستند. با این حال، یافتن یا بیان پاسخ ها همیشه آسان نیست. خوشبختانه، مربیان زندگی به شما کمک می کنند تا پاسخ های مناسب خود را بیابید. مانند یک مربی شخصی برای زندگی و حرفه شما، یک مربی زندگی با شما همکاری می کند تا تمام زمینه های زندگی شما را بهبود بخشد و به شما کمک می کند تا جایی که می خواهید بروید و چگونه به آنجا خواهید رسید. مربیان زندگی به دنبال کمک به افراد برای به فعلیت رساندن پتانسیل کامل خود و داشتن زندگی هدفمند و معنادار هستند.

کمک به زندگی با مزایای کوچینگ زندگی

کوچینگ زندگی می تواند به افراد کمک کند تا ارزش های زندگی خود را شناسایی کنند و آنچه را که از زندگی می خواهند روشن کنند. این می تواند به شما کمک کند تا اهداف موثری برای رسیدن به جاه طلبی های خود تعیین کنید، پیشرفت در سفر تغییر خود را زیر نظر داشته باشید، به شما کمک کند متمرکز و چالش برانگیز بمانید، اطمینان حاصل کنید که به تعهدات خود پایبند هستید و از طریق ارزیابی مجدد و بررسی مجدد مستمر شما را فراتر از جاه طلبی های اولیه خود می برد. از ایده ها، برنامه ها و استراتژی های شما.

چگونه کوچینگ زندگی می تواند به من کمک کند؟

کوچینگ زندگی می تواند به مسائل کوچک و بزرگ کمک کند. این می تواند به شما کمک کند که آیا در بلاتکلیفی گیر کرده اید یا از قبل احساس موفقیت می کنید. در نهایت، می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی‌ای که واقعاً می‌خواهید داشته باشید، نزدیک‌تر شوید. بنابراین چه می‌خواهید شغل رضایت‌بخش‌تری پیدا کنید، برای رسیدگی به مسائل پیچیده روابط نیاز به حمایت دارید، یا صرفاً می‌خواهید با مدیریت زمان بهتر شوید، مزایای کوچینگ زندگی می‌تواند برای یافتن راه‌حل‌ها و کمک به شما برای دستیابی به اهدافتان مفید باشد.

کوچینگ زندگی می تواند به شما کمک کند تا تغییرات پایدار برای بهتر شدن در زندگی خود ایجاد کنید. در حالی که بسیاری از افراد می توانند به راحتی در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند، اجرای برنامه تغییر اغلب بسیار دشوارتر است. اغلب این بدان معناست که ما به اهداف خود نمی رسیم و دفعه بعد که سعی می کنیم تغییری در زندگی خود ایجاد کنیم، سخت تر می شود زیرا انتظار شکست داریم. با این حال، یک مربی زندگی می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید، از انسداد پیشرفت خود جلوگیری کنید، و مطمئن شوید که تغییراتی که ایجاد می کنید، تغییرات درستی هستند.

اهداف مختلف

اهداف دیگری که مزایای کوچینگ زندگی می تواند به آنها کمک کند شامل موارد زیر است:

  • تصمیم گیری عاقلانه
  • بهبودی مسائل مربوط به رابطه
  • یافتن معنا و هدف بیشتر در زندگی
  • شادتر شدن و رضایت بیشتر از زندگی
  • درک و مدیریت احساسات و عواطف آنها
  • مقابله با اضطراب ارائه
  • افزایش عزت نفس
  • ایجاد اعتماد به نفس
  • پیدا کردن حرفه خود
  • گرفتن یک تصمیم دشوار
  • دوراهی های شغلی
  • واضح تر بودن در مورد آنچه از زندگی می خواهید.

یافتن راه حل هایی برای این مسائل چالش برانگیز برخی از اصلی ترین مزایای کوچینگ زندگی است که می توانید انتظار داشته باشید. برخی از رویکردهای کوچینگ زندگی به شما کمک می‌کنند با تغییر طرز فکرتان در مورد چیزها و اطمینان از اینکه انگیزه خود را حفظ می‌کنید، به سمت اهدافتان سوق دهید. این روش می‌تواند برای اهداف کوتاه‌مدت عالی باشد، با این حال، برای تغییر طولانی‌مدت که پایدارتر است، ارزش جستجوی یک مربی زندگی با استفاده از رویکرد روان‌شناختی را دارد.

کوچینگ برای چه کسانی است؟

مزایای کوچینگ زندگی برای همه است! همانطور که قبلاً اشاره شد، مربیگری زندگی می تواند مفید باشد. چه در زباله دانی احساس ناراحتی کنید و چه در بلندی پرواز کنید. جالب است که اذعان به اینکه ما به کمک یک متخصص خارجی نیاز داریم، در واقع می تواند احساس قدرت کند. با این حال، هنگامی که این را تشخیص دادیم، می‌توانیم از سفر خود بهره بیشتری ببریم و سریع‌تر به اهداف خود برسیم.

به عنوان یک قیاس، اگر به تعطیلات برویم و بخواهیم از یک کوه قدم بزنیم، ممکن است کاملاً بتوانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. با این حال، اگر راهنمایی بگیریم، ممکن است متوجه شویم که می‌توانیم این کار را بدون پیچیدگی اشتباه انجام دهیم، ممکن است در سفر احساس امنیت بیشتری داشته باشیم (احساس توانمندی را تجربه کنیم)، و می‌توانیم درباره مسیری که طی می‌کنیم، جایی که ما بوده ایم و به کجا می رویم.

این نشان می‌دهد که مطلقاً هر کسی می‌تواند از یک مربی زندگی سود ببرد، زیرا هر کسی می‌تواند از جهت‌گیری اضافه شده به زندگی‌اش پاداش بگیرد. وقتی از حمایت یک متخصص استقبال می‌کنیم، می‌تواند ما را از ترسی که در مورد بررسی مسائل، ایده‌ها یا احساسات داریم رهایی بخشد و به ما کمک کند تا گام‌های ساده‌ای را برای توانمندسازی خود بیابیم. با این حال، ما همچنین باید مراقب باشیم که مربی زندگی مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنیم.

مزایای کوچینگ زندگی چیست؟

کوچینگ زندگی برای همه است! همانطور که قبلاً اشاره شد، مربیگری زندگی می تواند مفید باشد، چه در زباله دانی احساس ناراحتی کنید و چه در بلندی پرواز کنید. در ادامه مزایای کوچینگ زندگی را بیان می کنیم:

پیدا کردن مربی زندگی مناسب

رشته کوچینگ زندگی پر از گزینه هایی شده است که می تواند دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. در اینجا، ما چند نکته را برای کمک به شروع و اطمینان از اینکه می دانید چگونه مربی زندگی مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید، بیان می کنیم:

مطمئن شوید که این یک مربی زندگی است که به دنبال آن هستید

گاهی اوقات، مربیگری می تواند با درمان یا راهنمایی اشتباه گرفته شود. با این حال، در حالی که این سه حوزه با هم همپوشانی دارند، تفاوت های قابل توجهی نیز دارند. برای مثال، درمان بیشتر به گذشته گرایش دارد و به دنبال تشخیص و درمان ناکارآمدی است. در همین حال، مربیگری معمولاً توسط شخصی ارائه می شود که قبلاً جای شما بوده است، بنابراین آنها در موقعیت مناسبی هستند که به شما کمک می کنند، مثلاً با یک نقش جدید سازگار شوید. یک مربی زندگی بسیار آینده‌گراتر است و مبتنی بر عمل است و به افراد کمک می‌کند تا راه‌حل‌های خود را تجسم کنند و به آنها دست یابند.

مطمئن شوید که از یک رویکرد روانشناختی استفاده می کنند

برای استفاده از مزایای کوچینگ زندکی باید به موارد زیادی دقت کنید. بهتر است به دنبال مربی‌هایی باشید که روش‌هایی مبتنی بر رویکرد روان‌شناختی که توسط علم پشتیبانی می‌شود، ارائه می‌دهند. این به این دلیل است که صرفاً سوق دادن به سمت اهداف و تفکر متفاوت در مورد چیزها فقط می تواند شما را برای مدت طولانی با انگیزه نگه دارد. برای ایجاد تغییرات عمیق و معنادار که قرار است برای درازمدت دوام داشته باشد، کار با یک مربی زندگی که روانشناسی را می‌شناسد و می‌تواند به شما کمک کند تا سیستمی برای تغییر رفتاری پیاده‌سازی کنید، هم مؤثرتر و هم پایدار خواهد بود.

از آنها در مورد روش ها و سبک مربیگری آنها بپرسید

مهم است که در مورد هر دوی این موارد پی ببرید. برخی از مربیان زندگی می توانند بر ساختار متمرکز شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است در رویکرد خود انعطاف پذیرتر باشند. برخی از افراد مقابله با مربی زندگی خود و به چالش کشیدن آنها را مفید می دانند در حالی که دیگران حمایت ملایم تری را ترجیح می دهند. همچنین مهم است که بررسی کنید روش‌هایی که استفاده می‌کنند مؤثر بوده و آنها آن‌ها را به خوبی درک می‌کنند.

در زمینه مزایای کوچینگ زندگی آزمایش های مهمی داشته باشید

اکثر مربیان زندگی نوعی گزینه آزمایشی یا اکتشافی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد طعم روش های کاری و سبک مربیگری را در آنجا بدانید. این یک فرصت عالی است برای اینکه ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر. بررسی کنید که آیا با آن شخص احساس راحتی می کنید و به نوعی با او ارتباط برقرار می کنید. حتی اگر فکر می‌کنید اولین فردی که امتحان می‌کنید مناسب است، امتحان کردن حداقل چند بار آزمایشی با مربیان مختلف ضرری ندارد تا مطمئن شوید می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید.

برنامه ۶ مرحله ای مهم برای استفاده از مزایای کوچینگ زندگی

درمان خاص به دنبال ایجاد راه‌هایی برای انجام اقدامات مؤثرتر در زندگی است و به افراد کمک می‌کند تا یاد بگیرند که با هوشیاری و مهارت بیشتری به افکار و احساسات خود پاسخ دهند. بر بهبود انعطاف‌پذیری روان‌شناختی افراد تمرکز می‌کند – توانایی آن‌ها برای احساس و تفکر با صراحت، به طوری که مسیرهایی که افراد در پیش می‌گیرند، زندگی آن‌ها را به سمت آرزوهایشان و مطابق با ارزش‌های زیربنایی‌شان سوق دهد. با استفاده از یک برنامه ۶ مرحله ای است که می توان به این گزینه ها دست پیدا کرد:

  • حضور داشتن
  • تعریف جهت های با ارزش
  • اقدام متعهدانه
  • خود را به عنوان زمینه دیدن
  • تمرین پذیرش
  • استفاده از فاصله گذاری شناختی

کوچینگ زندگی می‌تواند برای هر کسی مناسب باشد، چه احساس می‌کنید که در تنگنا قرار گرفته‌اید یا می‌خواهید حتی بیشتر از آنچه در حال حاضر هستید به دست آورید. با این حال، مهم است که برای یافتن مربی زندگی مناسب و بررسی روش‌ها و سبک آن‌ها برای نیازهای شما وقت بگذارید. در حالت ایده‌آل، اگر کاری که با آن‌ها انجام می‌دهید طولانی‌مدت، مؤثر و مبتنی بر علم باشد، باید یک رویکرد روان‌شناختی ارائه دهند. اگر می‌خواهید بدانید که کوچینگ زندگی چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد می توانید با متخصصان ما در مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا