محققان چند چیز را که شادی بچه ها را ایجاد می کند بررسی کردند

شادی بچه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. شادی برای زندگی ما و رسیدن به موفقیت مهم است. همیشه در زندگی فراز و نشیب های زیادی وجود دارد. شما نمی توانید در زندگی همیشه به فکر چیزهای مثبت باشید. سختی های زندگی ممکن است هر زمان اتفاق بیفتد. همان طور که می دانید این فرایند بر روی استرس و اضطراب هم تاثیر دارد. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد.

ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید.  ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش ذهن آگاهی در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که محققان چند چیز را که شادی بچه ها را ایجاد می کند، چگونه است.

استرس افراد – تاثیر ذهن آگاهی و ماندگاری شادی در مواقع سخت

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با محققان چند چیز را که شادی بچه ها را ایجاد می کند، صحبت کنیم.

چند راه ساده برای ماندگاری شادی بچه ها در مواقع سخت

در این روزهای سخت، به راحتی می توان شادی، امید و سرزندگی را از دست داد. وقتی دنیا احساس می‌کند که از کنترل خارج می‌شود و به نظر می‌رسد تمامیت زندگی عادی از بین رفته است، کسب شادی در مواقع سخت می تواند دشوار باشد. اما لازم نیست همه چیز در نهایت، بسیار وحشتناک باشد تا شما چنین احساسی داشته باشید. هر نوع زمان چالش برانگیزی می تواند باعث شود که شما احساس ناراحتی کنید و در نتیجه علائم افسردگی، اضطراب و سایر مسائل مربوط به خلق و خوی ایجاد شود. می توانید بی ثمر شوید، احساس بی انگیزگی کنید یا لذت های خود را از دست بدهید. چرا این اتفاق می افتد؟ برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه به نظر می رسد برخی از مردم همیشه در حال کسب شادی در مواقع سخت هستند، حتی در بدترین روزها؟ این یک ویژگی ارزشمند است، و همچنین یکی از ویژگی‌هایی است که بیشتر افراد باید با گذشت زمان به عنوان یک مهارت آن را بیاموزند. اگر به یادگیری نحوه انجام این کار علاقه دارید، به ادامه مقاله توجه کنید. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما خبر خوب این است که شادی را می توان تقریباً در هر جایی یافت. توانایی یافتن لحظات مثبت در دریایی از افکار منفی یک مهارت نادر است – و مطمئناً ارزش آن را دارد. در این‌جا چند راه ساده برای ماندگاری شادی بچه ها در مواقع سخت بیان خواهد شد.

به چیزهای کوچک توجه کنید

این به معنای وسواس در مورد جزئیات کوچک نیست. در عوض، به این معناست که تمرکز خود را بر روی لحظات کوچکی متمرکز کنید که روز شما را زیبا‌تر می‌کنند. به دنبال چیزهای کوچک باشید، مانند:

  • میان وعده مورد علاقه شما
  • عطری که دوست دارید
  • تناسب بهترین لباس شما
  • لحظات ارزشمندی که با یکی از عزیزانتان به اشتراک می گذارید

وقتی به چیزهای کوچکی از این دست توجه می کنید و آن را یادداشت می کنید، می توانید شادی را در مکان های زیادی ببینید.

ورزش کنید

وقتی با شرایط بدی روبرو هستید، فعالیت و ورزش می تواند چالش برانگیز باشد، اما عدم فعالیت بدنی فقط ماندگاری شادی در مواقع سخت را دشوارتر می کند. نادیده گرفتن کامل ورزش باعث می شود احساس تنبلی و خستگی بیشتری داشته باشید.

برای ماندگاری شادی بچه ها در مواقع سخت سپاسگزار باشید

قدردانی می تواند تأثیرات قوی بر ذهن داشته باشد. وقتی فعالانه به دنبال چیزهایی هستید که باید برای آنها شکرگزار باشید، می توانید نگرش مثبت تری داشته باشید. همچنین خطر ابتلا به علائم افسردگی، استرس مزمن و مشکلات مرتبط با اضطراب را کاهش دهید. بسیاری متوجه می شوند که نگه داری یک دفترچه یادداشت برای قدردانی می تواند به آن‌ها در کسب شادی در مواقع سخت کمک کند. این شامل ثبت حداقل سه موردی است که هر شب بابت آن‌ها سپاسگزار هستید. در این‌جا چند ایده وجود دارد که می توانید بابت آن سپاسگزار باشید:

  • به موقع بیدار شدن
  • وجود چیزهای مورد علاقه شما
  • عزیزان شما
  • برآورده شدن نیازهای اولیه شما
  • داشتن شغل
  • هوای خوب
  • مصرف یک غذای خوشمزه.
  • ایجاد گفتگوی جالب
  • مطالعه یک کتاب خوب
  • تماشای یک سریال خوب

کارهای داوطلبانه انجام دهید

با ایجاد احساس بهتر در دیگران، اغلب می توانید احساس خوبی در خود ایجاد کنید. فقط چیزی در مورد بحث فعالیت های شما وجود دارد که می تواند لبخند بزرگی بر لبان شما بیاورد و لذت زندگی را به شما نشان دهد. مهمتر از همه، وقتی در زمان‌های سخت داوطلب می‌شوید، متوجه می‌شوید که وقتی نمی‌توانید خوبی‌های دنیا را پیدا کنید، می‌توانید با دلسوزی به دیگران آن را ایجاد کنید.

سعی کنید اهداف جدیدی را انتخاب کنید.

انتخاب‌های کوچکی که باعث ماندگاری شادی بچه ها می شود

آیا می دانید چگونه در راه زندگی خوشحال باشید؟ بسیاری از ما این سوالات را برای یافتن هدف و معنا می پرسیم. جالب است که مشکلات شما ممکن است به شما نشان دهد که چگونه از زندگی خود راضی باشید. اگر در حال حاضر در تنگنا قرار دارید، نگران نباشید. ماندگاری شادی مستلزم چیزهایی است که زندگی حرفه ای و خانوادگی ما ممکن است آن را فراهم نکند. بیایید نگاهی به خودمان بیندازیم تا شادی را دقیقاً همان جایی که باید باشد قرار دهیم.

محققان چند چیز را که شادی بچه ها را ایجاد می کند

دوران کودکی زمان خاصی در زندگی است. زمانی برای کشف، بازی، شگفتی و سرگرمی در جهان، زمانی که کودک دنیای اطراف خود را می شناسد. برای والدین، این زمان می‌تواند باعث ایجاد حس نگرانی شود. زیرا آن‌ها به دنبال تضمین سلامت کودک و تربیت او شادتر هستند. البته، زندگی – هم برای کودک و هم برای والدین – اتفاق می افتد که می تواند سال های کودکی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. صرف نظر از شرایط، شادی کودک تقریباً همیشه برای کسانی است که او را دوست دارند.

نکته

در این‌جا، ما تحقیقات علمی و شادی دوران کودکی را با هم ترکیب می کنیم. به طور خاص، ما قصد داریم به چند نکته علمی قابل اثبات برای کمک به تضمین شادی بچه ها و سالم نگاه کنیم.

چه پدر و مادری باشید، چه والدینی که می خواهید باشید، یا کسی که فقط بچه ها را دوست دارد، امیدواریم آن‌چه در زیر می خوانید بینش عالی برای ایجاد فرزندی سالم تر و شادتر ارائه دهد.

در این‌جا چند نکته (از نظر علمی قابل اثبات است) برای شادی بچه ها وجود دارد:

یکی از خوش شانس ترین اتفاقاتی که می تواند در زندگی برای شما بیفتد، به نظر من داشتن یک کودکی شاد است. – آگاتا کریستی

به آن‌ها زمان زیادی برای بازی بدهید

مسئولیت اصلی یک بچه بازی است – یا حداقل باید این باشد. بچه در نهایت مشق شب، چیزهای فوق برنامه و غیره خواهد داشت. اما از کودکی تا نوجوانی باید به آن‌ها آزادی داد تا فقط سرگرم شوند.

پیتر گری، روان‌شناس کودک و استاد کالج بوستون، می‌گوید: «کودکان مهم‌ترین درس‌های زندگی را از کودکان دیگر می‌آموزند، نه از بزرگسالان… آن‌ها نمی‌توانند در تعامل با بزرگسالان یاد بگیرند، یا بسیار کمتر احتمال دارد که یاد بگیرند. ”

مشاجره و بحث های سنگین را در جای دیگری مطرح کنید

مغز کودکان در اوایل کودکی با سرعت فوق العاده ای رشد می کند. وقتی آن‌ها مشکلات و ابهامات شبیه بزرگسالان را می بینند و می شنوند، وضعیت روانی ظریف کودک می تواند تأثیر منفی بگذارد. به طور بالقوه آن‌ها را نگران و ناامن می کند. برای شادی بچه ها آن‌ها نباید مکالمات استرس زا را از بزرگسالان بشنوند.

آن‌ها را با دیگران مقایسه نکنید

فشار برای موفقیت در جامعه امروزی می تواند القای حس رقابت پذیری اولیه را فریبنده کند – و برخی از بزرگسالان این کار را با مقایسه آن‌ها با دیگران انجام می دهند. گاهی اوقات، بزرگسالان نیز به ویژگی های شخصیتی مطلوب در کودک دیگر اشاره می کنند، به این امید که آن‌ها را در دیگری تکرار کنند.

محققان می گویند که چنین تمایلات مقایسه ای می تواند بر اعتماد به نفس و احساس کودک تأثیر منفی بگذارد.

برای شادی بچه ها مزایای احساسات منفی را آموزش دهید

تقریباً هر بچه‌ای فوران‌های خود به خودی خشم، حسادت، غم و غیره خواهد داشت. این رفتار فرصت یادگیری خوبی برای بزرگسالان ایجاد می‌کند.

دکتر جان گاتمن در دانشگاه واشنگتن به تمایل بزرگ بزرگسالان اشاره می‌کند که با انجام برخی تنبیه‌ها به «رفتار نادرست» درک‌شده کودک – احساسات منفی آن‌ها – اشاره می‌کند. راه بهتر این است که این رفتار را بپذیرید، این است که به کودک بیاموزید که همه احساسات منفی را تجربه می کنند، و یافتن راه هایی برای آموزش نحوه برخورد سازنده با احساسات خود.

برای شادی بچه ها تلاش های آن‌ها را تصدیق کنید

کودک به سنی می رسد که بداند برای پیشرفت به کار سخت نیاز است. بنابراین مهم است که تشخیص دهیم کودک چه زمانی خود را برای انجام کاری تحت فشار قرار می دهد.

نکته

دکتر Carol S. Dweck در استنفورد در مورد وظایف شناختی در دوران کودکی صحبت می کند: «پیام ما به والدین این است، روی فرآیندی که کودک در آن درگیر می شود تمرکز کنند، مانند تلاش سخت یا تمرکز بر روی کار – کارهای خاصی که انجام می دهند.»

ارزش گذاری سنت های خانوادگی

داشتن کارهای مختلفی که یک خانواده با هم انجام می دهند، نشانه خوبی از یک خانواده با ثبات است. در واقع، ثبات یک جنبه مهم از رشد دوران کودکی است.

نکته

به گفته موسسه رشد کودک، داشتن اوقات فراغت منظم با خانواده پنج مزیت اصلی را به همراه دارد: کودک احساس ارزشمندی و دوست داشتن دارد. کودک ویژگی های مثبت بزرگسالان را مشاهده می کند. بزرگسالان می توانند نقاط ضعف فرزند خود را مشاهده کنند و بیشتر بدانند. این کار باعث می شود تا آن‌ها را بهتر راهنمایی کنند. کودک می تواند افکار و احساسات خود را به زبان بیان کند و والدین و کودک پیوند قوی تری ایجاد می کنند.

منابع
https://www.powerofpositivity.com/things-make-kids-happier/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا