فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید

گاهی بچه ها شما را می ترسانند و به شما احساس وحشتناکی می دهد. اما باید بدانید که داد و فریاد هیچ چیز را بهتر نمی کند. حتی برای شما و فرزندتان هم کاری نمی کند. با این حال مراحل ویژه ای وجود دارد که می توان بر مبنای آن این کار را متوقف کرد. در این مقاله از وب سایت همکده می خواهیم بدانیم، فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

حقیقت جهانی داد و بیداد

حقیقت جهانی داد فریاد به عنوان انضباط است. اینکه همه ما آن را انجام می‌دهیم. حقیقت دیگر این است: خیلی مؤثر نیست. داد را به عنوان یک استراتژی حل تعارض مدل می کنید. حتی ممکن است اوضاع را بدتر کنید. مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داد که انضباط کلامی خشن رفتارهای مشکل‌ساز نوجوانان و جوانان را مهار نمی‌کند. در واقع می‌تواند باعث شود که آنها به انجام هر کاری که شما مخالف آن هستید ادامه دهند. این تحقیق بسیار پیش رفت. توبیخ‌های لفظی پرخاشگرانه و مداوم را با انضباط بدنی مانند کتک مقایسه کرد.

آیا داد و بیداد به کتک تبدیل شده؟

این یک راه اجتماعی قابل قبول تر برای توبیخ و جلب توجه بچه ها است. بسیاری در نسل ما به داد عادت دارند. حتی با کتک بزرگ شدند. بنابراین چیزی است که ما می دانیم. اما حقیقت نهایی در مورد داد خود را نشان می‌دهد. وقتی که بر روی فرزندانمان وارد یک جنجال می‌شویم، احساس خوبی نسبت به خود نداریم. اغلب آنها را می ترساند. (همانطور که ما در کودکی می ترسیدیم) که در معرض کلمات خشمگین قرار بگیرند. آنها را مضطرب و منطقاً مستعد داد و بیداد کنند. باید بدانید که فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید.

فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید

داد و بیداد کاری است که می‌توانیم برای انتقال فوریت به کودک انجام دهیم. با این حال، آنچه در مورد آن مضر است این است که کودکان سیستم عصبی حساسی دارند. داد و بیداد برای آنها ترسناک است. تهاجمی و ترسناک است. حالات صورت که با فریاد همراه است واقعاً عصبانی و ترسناک است. بنابراین وقتی از فریاد زدن به نتایجی که می‌خواهیم می‌رسیم، به این دلیل است که می‌ترسند و فقط از ما می‌خواهند که فریاد نکشیم. دلیلش این نیست که آنها واقعاً تصمیمی برای تغییر رفتار خود گرفتند.

در واقع، چیزی داد و لیداد را موذیانه می کند. این است که به نظر می رسد در کوتاه مدت کار می کند. با گذشت وقت، بچه ها خاموش می شوند. یا یاد می گیرند که آن را تنظیم کنند. راه‌های دیگری برای وادار کردن آنها است. خصوصا برای گوش دادن یا پاسخ دادن. اما در حال حاضر، داد و بیداد چیزی است که ظاهر می‌شود. گاهی خانواده ها روش های دیگری را هم امتحان می کنند. بنابراین والدین در عوض چه کاری می توانند انجام دهند؟ در ادامه راهنمای چند مرحله ای را برای شما ارائه می کنیم.

محرک های خود را بشناسید

فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید. داد به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد. معمولاً پاسخی به یک رفتار خاص است. به عبارت دیگر، چیزی آن را تحریک می کند. اگر بتوانید کشف کنید که چه چیزی باعث دمیدن واشر می شود، شانس بیشتری برای اجتناب از آن خواهید داشت. هاو می‌گوید: «پیدا کنید که این محرک‌ها چه هستند، زیرا آنها در والدین متفاوت هستند. من خسته هستم، روز کاری پر استرسی بود، به خانه می‌آیم و باید شام درست کنم. همه این چیزها در حال جمع شدن هستند و ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که شما آن را از دست بدهید.» این خودآگاهی به شما کمک می کند تا انتخاب های بهتری داشته باشید، مانند تهیه ساندویچ های ساده برای شام یا اجرای نمایشی برای پرت کردن حواس بچه ها در حین آشپزی.

به بچه ها هشدار دهید

منصفانه است که به کودکان هشدار دهیم. زیرا آنها در حال توقف در زمان خواب هستند. یا در ماشین دعوا می کنند. در این حال در شرف داد هستید. “بگو، “تو مرا هل می دهی، و من نمی خواهم برای جلب توجه تو فریاد بزنم.” هاو می گوید اگر الان گوش ندهی، ممکن است آن را از دست بدهم. این هشدار هشیارانه گاهی اوقات می تواند برای کم کردن صدای بچه ها کافی باشد. در واقع می تواند  فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید. هاو می گوید: هشدارها به بچه ها اجازه می دهد از نظر ذهنی برای یک انتقال آماده شوند. شاید آنها به دستورالعمل های شما پاسخ نمی دهند. زیرا در یک پروژه یا کتاب لگو غرق شده‌اند.

در این زمان داد را انتخاب نکنید. بهتر است پنج دقیقه به خود استراحت دهید. در عین حال این کار باعث می شود که بتوانید هشدار هایی را به فرزندان خود ارائه نمایید. اگر از این استراتژی استفاده کنید، مانند یک طلسم خوب عمل می کند.

فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید و برای آن ها وقت بگذارید

استراتژی مورد علاقه جودی آرنال متخصص رشد کودک این است که به حمام برود، به توالت فریاد بزند (به جای بچه هایش) و سپس آن را بیرون بکشد. به معنی ساخت وقت می باشد. ترک فیزیکی اتاق و سپس داشتن یک استراتژی برای جمع کردن خود. شاید با فشار توپ استرس باشد. حتی ارسال همسرتان برای مقابله. نویسنده کتاب «والدین با صبر و انضباط بدون پریشانی» در کلگری می‌گوید: «اگر متعهد باشیم رفتار خود را آگاهانه تغییر دهیم و قبل از انجام هر کاری فقط چند دقیقه وقت بگذاریم، واقعاً به ما کمک می‌کند تا خودکنترلی بهتری داشته باشیم. .

یک لیست بله برای خود درست کنید

صحبت آن برای بزرگسالان آسان‌تر از انجامش است. به همین دلیل است که آرنال به خانواده ها توصیه می کند دور هم بنشینند و یک لیست بله ایجاد کنند. در این لیست، که می‌توان آن را به یخچال چسباند، کارهای قابل قبولی وجود دارد که باید قبل از اینکه فریاد بزنید یا چیزی بگویید که پشیمان خواهید شد، انجام دهید. از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است، اما می تواند شامل اقدامات خاصی باشد. آرنال می‌گوید: «اگر والدین برنامه‌ای داشته باشند، خوب است. «اگر کارهایی را در فهرست بله انجام دهید – به حمام بروید و نفس عمیق بکشید – بچه‌ها این کار را می‌بینند، و آنها هم این کارها را انجام می‌دهند و انجام می‌دهند.»

فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید. اقداماتی که شما انجام می دهید، منجر به موفقیت تان می شود. در حقیقت با تکنیک بله می توانید به اهداف اساسی خود در زمینه فرزندپروری دست پیدا کنید.

درس را بعداً آموزش دهید

داد و بیداد ارتباط ایجاد نمی کند. در واقع مشروعیت نگرانی های والدین را تضعیف می کند. کودکان را تشویق می کند. به جای گوش دادن، سکوت کنند. بنابراین آرنال و دیگر متخصصان والدین می‌خواهند این افسانه را تغییر دهند. این که به کودک باید در لحظه آموزش داده شود. باید بدانید فرزندان به گونه ای خاص هستند. نمی توانند آن چه حتی ده دقیقه پیش اتفاق افتاده است را به خاطر بیاورند. ممکن است صبر کردن سخت باشد. اما اعمال کنترل خود در لحظه به طور کلی پیام قوی تری را ارائه می دهد. «لحظه آموزش دیرتر فرا می‌رسد، و زمانی که آرام‌تر باشید مؤثرتر است. اما مانند ماسک های اکسیژن در هواپیما، ابتدا باید خود را آرام کنید. سپس می‌توانید درباره آن صحبت کنید یا با بچه‌های کوچک‌تر، انتظارات و پیامدهای رفتاری خود را توضیح دهید.

اگر فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید، می توانید نتیجه مساعدی دریافت نمایید. شاید کودکتان بداخلاقی می کند. به جای داد و فریاد سوال بپرسید. بپرسید روز او چگونه بوده است و توضیح دهید که کلمات او چه احساسی در شما ایجاد کرده است.

بدانید چه رفتاری عادی تلقی می شود

گاهی اوقات، متوجه شدن از رقابت بین خواهر و برادری، ناله کردن، دهان پریشان و بیزاری از خواب در فرزندانتان طبیعی است و سن مناسب باعث می شود که این اقدام شخصی کمتر شود. Sures می گوید، آنها به رفتارهایی تبدیل می شوند که باید با آنها کنار بیایند تا تاکتیک هایی که قصد دارند شما را دیوانه کنند. این طبیعی است که بچه ها نسبت به والدین خود به نوعی بداخلاق رفتار کنند. چیزی که ما را وادار می کند فریاد بزنیم این است که آنها نباید اینطور باشند، اینکه بچه های من مشکلی دارند و من مشکلی دارم. اگر آن را حذف کنید، آن وقت تبدیل به چیزی می شود که باید با آن مقابله کنید.

فعال باشید

اگر می خواهید فریاد زدن سر فرزندانتان را متوقف کنید، باید فعال باشید. شاید صبح بیرون رفتن از خانه همیشه به یک مسابقه داد و بیداد تبدیل می شود. پس از شب قبل آماده شوید. Sures این رویکرد را اعتصاب در زمان سردی فرزندپروری می نامد. اعتصاب در حالی که سرد است” به فرزندپروری می نامد. او در واقع دو دخترش را با جوراب به رختخواب می فرستد تا مجبور نباشد صبح ناله کند، نق بزند و بعد در مورد جوراب فریاد بزند. این تغییر ساده تفاوت بزرگی ایجاد کرده است. فعال بودن باعث می شود تا شما بتوانید از قبل مواردی را پیش بینی کنید.

 

 

منابع
وب سایت todaysparent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا