رفتارهایی که نشان می دهد کسی به سم زدایی عاطفی نیاز دارد

سم زدایی عاطفی یک نوعی از رفتار ها در بین زوجین است. مشکلات عاطفی در بین زوجین فقط به هنگام ازدواج برنمی گردد. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد. همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد.

نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است مشکلات عاطفی در دوران ازدواج است.

اختلالات مختلف در دنیا و سم زدایی عاطفی

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم مشکلات عاطفی و جنسی است. اعتیاد جنسی و مشکلات عاطفی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات جنسی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات عاطفی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

سم زدایی عاطفی در دوران کودکی – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که نشان می دهد کسی به سم زدایی عاطفی نیاز دارد، صحبت کنیم.

شناخت بی قراری عاطفی و سم زدایی عاطفی

با همه فراز و نشیب هایش، تجربه احساسات بخشی عادی از زندگی است. هرکسی تجربه متفاوتی از احساسات دارد.

چگونه مهربانی به خود می تواند سم زدایی عاطفی را درمان کند؟

بعد از این که یک موقعیت آزاردهنده عاطفی را پشت سر گذاشتید، تنها چیزی که می توانید فکر کنید این است که “چگونه قرار است بهتر شوم”؟ در مواردی که به نظر می رسد دنیای اطراف شما در حال فروپاشی است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید دوباره روی پای خود بایستید و شروع به بهبودی کنید؟ هنگام تجربه سم زدایی عاطفی، انتظار می رود که احساس شکست کنید و قدرت دوست داشتن خود را نداشته باشید. که می تواند منجر به خودآگاهی و قضاوت خود شود. اما این ذهنیت به شما کمک نمی کند که بهتر شوید.

بنابراین، در این جا چند راه وجود دارد که یک نگرش مثبت می تواند به شما کمک کند پس از تجربه آزار عاطفی، بهبود پیدا کنید.

رفتارهایی که نشان می دهد کسی به سم زدایی عاطفی نیاز دارد

اگر می‌خواهید سلامت روانی خوبی داشته باشید، پس ضروری است که احساسات سمی را که در درون خود دارید پاک کنید. چگونه می‌دانید که نیاز به سم‌زدایی عاطفی دارید یا خیر، و چگونه احساساتی را که ریشه‌های بسیار عمیقی دارند پاکسازی می‌کنید؟ زندگی می تواند فوق العاده استرس زا باشد، حتی در یک روز خوب. شما مسئولیت های مهمی دارید که باید برای شغل، خانواده، روابط و چیز دیگری که باید مدیریت کنید، انجام دهید. ممکن است تحت تأثیر این افکار و احساسات قرار بگیرید تا جایی که احساس کنید در باتلاق فرو می روید. راه دیگری برای تشخیص این که در نقطه شکست هستید، چیزهای کوچکی است که معمولاً شما را آزار نمی دهد و شروع به غلبه بر شما می کند.

چند چیزی که نشان دهنده سم زدایی عاطفی است مورد نیاز است

شما باید یاد بگیرید که چگونه برای سلامت روان خود حد و مرز تعیین کنید. اگر با چیزهایی از دوران کودکی، شکست در رابطه یا طرد شدگی در زندگی خود دست و پنجه نرم می کنید، باید مراقب باشید.

وقتی زندگی دیگر سرگرم کننده نیست و همه چیز یک چالش استرس زا است، ممکن است از یک سم زدایی عاطفی بهره مند شوید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد زمان سم زدایی فرا رسیده است.

نمی توانید تمرکز کنید

مشکلات تمرکز اغلب زمانی رخ می دهد که شما در ذهن خود چیزهای زیادی دارید. با این حال، ممکن است با تمرکز خود مشکل داشته باشید و نتوانید دلیل سم زدایی عاطفی را مشخص کنید. وقتی چیزهایی دارید که در اعماق خود دفن می کنید، این مشکلات برای رسیدن به خود واقعیتان پیدا می کنند. اگر چیزی حل نشده دارید که احساسات شما را سنگین می کند، وقت آن است که آن‌ها را سم زدایی کنید. تمرکز شما می تواند به طور مستقیم با وضعیت عاطفی شما مرتبط باشد.

شما واقعاً ناراضی هستید

زمانی که زندگی آنطور که شما می خواهید پیش نمی‌رود احساس ناراحتی می‌کنید. اما مواقعی وجود دارد که احساس ناراحتی می‌کنید و دلیل آن را نمی‌دانید. افسردگی یک وضعیت شدید است و می‌تواند ناشی از احساسات ریشه‌ای باشد که هنوز آن‌ها را پردازش نکرده‌اید.

داشتن حس طرد شدگی عمیق و ضربه روحی می تواند باعث شود تا زمانی که برای این مسائل آرامش پیدا نکنید، احساس بدبختی کنید. اگر اغلب احساس غمگینی می کنید، پس این نشانه سم زدایی عاطفی است.

شما دارای تفکر منفی هستید

آیا این روزها شما یک فرد بدبین هستید؟ زمانی که احساس خوبی ندارید، غمگین هستید و زندگی مطابق شما پیش نمی رود. آسان است که وارد یک ذهنیت منفی شوید. تمام بارهایی که هر روز بر دوش می‌کشید می‌تواند شما را تا حدی دچار مشکلاتی کند که احساس کنید در حال خفگی هستید. وقتی چنین احساسی دارید، می دانید که زمان سم زدایی عاطفی فرا رسیده است.

مدام نگران هستید

آیا خود را دائما نگران می بینید؟ شاید مشکلات شما مانند حلقه ای در مغز شما بازی کند که نمی توانید آن را جدا کنید. قرار گیری در یک حالت مضطرب که هرگز درست نمی شود می تواند باعث مشکلات شدید پزشکی و سلامت روانی شود، بنابراین باید سم زدایی کنید.

احساس غرق شدگی می کنید

شما از خواب بیدار می شوید و فشار تمام کارهایی را که باید قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید احساس می کنید. مهم نیست که چه تعداد از کارها را از لیست کارهای خود حذف می کنید، باز هم احساس می کنید خسته هستید. شما مطمئن نیستید که در این مرحله از عهده کار دیگری برآیید یا خیر، و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که در رختخواب بمانید.

شما نمی توانید آرام باشید

مهم نیست چقدر تلاش می کنید، نمی توانید جسم یا ذهن خود را آرام کنید. ممکن است متوجه شوید که بدنتان درد می کند زیرا نمی توانید آرام شوید. حتي اگر روي اقيانوس نشسته باشيد و زير پرتوهاي طلايي خورشيد باشيد، از خودتان لذت نخواهيد برد زيرا چيزي همه شما را سرپا نگه مي دارد.

شما تنها هستید

شما می توانید همه افراد را در اطراف خود داشته باشید، با این حال احساس تنهایی می کنید. یکی از نشانه های افسردگی و آشفتگی عاطفی، تنهایی است. این بدان معنا نیست که شما افراد نزدیکی ندارید. این است که این افراد نمی دانند چه اتفاقی برای شما می افتد.

خود را منزوی می کنید

گاهی اوقات، فقط تنها بودن آسان است. شما کسی را در فضای کنار خود نمی خواهید یا نیاز ندارید. وقتی خودت را در چهار دیواری می بندی و هیچکس سکوت را قطع نمی کند، احساس بهتری پیدا می کنی.

یکی از عوامل برای سم زدایی عاطفی این است که شما عصبانی هستید

آیا کوچکترین چیزی شما را عصبانی می کند؟ اگر کودک شما غذا روی زمین بریزد، تمیز کردن آن کار مهمی نیست. با این حال، متوجه می‌شوید که این تخلف جزئی باعث می‌شود عصبانی شوید.  وقتی احساسات شما سمی هستند، حتی کوچکترین چیز شما را عصبانی می کند. وقتی در این چارچوب هستید مراقب باشید، زیرا می توانید کسانی را که دوستشان دارید ناراحت کنید و برای زندگی یا کار کردن با آن‌ها هر روز احساس راحتی نکنید.

احساس سرگیجه می کنید

سرگیجه می تواند معانی مختلفی برای افراد داشته باشد. اگر احساس سبکی سر و حالت تهوع  دارید و مثل اینکه دنیا به صورت نامتعادل می‌چرخد، می‌تواند نشانه‌ای از مشکل در اعصاب شما باشد. اگر شرایط پزشکی دیگری نداشته باشید که می‌تواند این احساسات را ایجاد کند، زمانی که احساسات شما سمی هستند ممکن است دچار سرگیجه شوید.

شما دچار اختلال وحشت هستید

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، حملات پانیک می تواند باعث شود که شما انواع راه ها برای سم زدایی عاطفی را ایجاد کنید. ممکن است احساس کنید اتاق در حال چرخش است یا دچار حمله قلبی شده اید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا