راه هایی برای شکار یک فرد خیانتکار 

فرد خیانتکار از هر روشی برای مخفی کاری استفاده می کند. روانشناسان راه های مختلفی برای انجام این کار ارائه می دهند. خیانت یکی از بدترین اتفاقات در یک رابطه است. گاهی اوقات این واکنش های عاطفی جای منطق را در ذهن ما می گیرند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران ازدواج باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است مراحل بازیابی عاطفی است.

مراحل مقابله با فرد خیانتکار – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای شکار یک فرد خیانتکار، صحبت کنیم.

برای بخشش و مقابله با فرد خیانتکار تلاش کنید

شما می توانید بدون حضور در رابطه، کسی را به خاطر خیانت ببخشید، بنابراین این مرحله برای همه مفید است. اگر تصمیم به ماندن دارید، می خواهید ببخشید و روی بازسازی رابطه خود کار کنید. با این حال، اگر تصمیم به ترک رابطه دارید، بخشش به همان اندازه مهم است. بخشش زمان می برد، بنابراین در این فرآیند عجله نکنید و فرض کنید که به طور خودکار اتفاق می افتد. شما باید روی ساختن زندگی خود و یافتن معنی مراحل بازیابی عاطفی تمرکز کنید.

کارشناسان چند راه برای مقابله با فرد خیانتکار در یک رابطه را توصیف می کنند

خیانت وحشتناک است – هیچ چیز بدتر از آن وجود ندارد. جسیکا کپشاو. مشاور روابط، لورن سوکولسکی، می‌گوید: «به نظر من خیانت به عنوان هر نوع رابطه‌ی خارج از ازدواج است که از رابطه‌ی عاطفی یا جنسی شما با طرف مقابلتان می‌کاهد. منظور من از کاهش علاقه در رابطه اصلی این است که با انرژی و توجهی که به قیمت رابطه اولیه روی شخص دیگری سرمایه گذاری می شود، انجام شود.»

نکته

هنگامی که خیانت در یک رابطه به وجود می آید، احساسات ما می توانند بهترین خاطرات را از ما بگیرند. ممکن است بخواهیم فریاد بزنیم و گریه کنیم، اما این بهترین اقدام برای مقابله با خیانت نیست. در ادامه راه‌هایی برای مقابله با خیانت در یک رابطه وجود دارد که شامل تسلیم شدگی در برابر احساساتتان نمی‌شود.

ممکن است احساس شود که رابطه و اعتماد برای همیشه از بین رفته است، اما همیشه اینطور نیست. در حالی که ممکن است چیزها غیرممکن به نظر برسند، مهم است که یک نفس عمیق بکشید و انرژی خود را روی کارهایی متمرکز کنید که وقتی مشکلات در رابطه اتفاق می افتد، چه کاری انجام دهید. در این‌جا چند راه برای مقابله با فرد خیانتکار در یک رابطه وجود دارد.

مشکلات موجود در رابطه را شناسایی کنید

خیانت در روابط از هیچ جا ظاهر نمی شود. گاهی اوقات می‌توانیم آن را به شخصیت ضعیف و عدم احترام یک فرد به شریک زندگی‌اش مشخص کنیم، اما همیشه اینطور نیست. وقتی خیانت اتفاق می افتد، یک دلیل اصلی این است که مشکلی در رابطه وجود دارد.

اگر تغییری صمیمانه در رفتار ایجاد شود باید هر دو طرف مراقب رابطه باشند. اگر مشکلاتی که منجر به خیانت است، مورد توجه قرار گیرد هر دو طرف با یک صحبت به مشکل برخورد کنند تا اشتباه را کشف کنند و آن را برطرف کنند، بخشش بخش مهمی است.

نکته

وقت گذاری برای شناسایی این مشکلات و مقابله با خیانت به این معنی است که زوجین به جای غوطه ور شدن در درد و گناه ناشی از خیانت، می توانند با بهبودی پیش بروند. هر دو طرف باید مایل باشند که به مشکلات گوش دهند.

روانشناسی می گوید: من با افراد زیادی صحبت کردم که با افتخار می گویند که هرگز در مورد مقابله با فرد خیانتکار در رابطه صحبت نکردند. شما باید به نقطه ای برسید که بتوانید بدون پنهانکاری در مورد هر چیزی صحبت کنید.

فرصت هایی برای برقراری ارتباط ایجاد کنید

برای بسیاری از افرادی که با شریکی که در رابطه مرتکب خیانت است دست و پنجه نرم می کنند، جدایی از شریک زندگی خود تصمیمی فوری است. برای مقابله با فرد خیانتکار، این مهم است که به خود اجازه ندهید که غریزه خود را کنار بگذارید. هر دو شریک باید فرصت صحبت و ارتباط با یکدیگر را داشته باشند. این شامل شریکی می شود که به دنبال رابطه خارج از ازدواج است. برای انجام این کار، باید بتوانید زمانی را با هم صحبت کنید و در مورد هر دو موضوع دردناک صحبت کنید.

نکته

“اگر در مورد مقابله با خیانت در رابطه خود جدی هستید، بسیار مهم است که هر دوی شما صادقانه و آشکارا با یکدیگر روبرو شوید. وقت آن است که نگاهی صادقانه به آن‌چه که اشتباه است بیندازیم. این تنها راه برای ترمیم آسیب است. دکتر Tessina اضافه می کند که مایل به ایجاد تغییراتی باشید که آن‌ها را برطرف می کند.

پذیرش مسئولیت و مقابله با خیانت

به عنوان شریک متخلف، پذیرش مسئولیت برای اینکه بتوانید در رابطه پس از یک رابطه عاشقانه پیش بروید، بسیار مهم است. شخصی که این رابطه را داشته است هم مسئول انتخاب ها و هم رفتارش است. تلاش برای بیان اینکه چیزی در این رابطه وجود دارد که آن‌ها را “به خیانت” واداشته است، کمکی به عبور از آن می کند.

نکته

«شریک آسیب دیده تنها پس از اثبات های متعدد قابل اعتماد، احساس جدید را ایجاد خواهد کرد. دکتر جان گاتمن در کتاب خود با عنوان «چه چیزی عشق را دوام می‌آورد؟» می‌گوید، اگر شخص خیانتکار اصرار داشته باشد که قربانی این رابطه را مقصر بداند، بازگردانی رابطه رخ دهد. تنها راه مقابله با خیانت به روشی بالغ این است که مسئولیت کارهایی را که انجام دادید بپذیرید.

بخشش یکدیگر برای مقابله با فرد خیانتکار

«بخشش یکدیگر به معنای چشم پوشی از آن‌چه اتفاق افتاد نیست، یا اینکه اگر دوباره اتفاق بیفتد خوب است. معنی آن این است که شما مایلید آن موضوع را ببندید و ادامه دهید.

راه هایی برای شکار یک فرد خیانتکار

ما می‌خواهیم به مردم کمک کنیم تا از چیزهایی که ممکن است بر روی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد آگاه شوند. این کار باعث می شود تا بتوانند زندگی خود را با لبخندی بر لبانشان زندگی کنند – حتی در هنگام مواجهه با یک فرد خیانتکار. من هیچ اعتقادی به وجود بهترین انسان ندارم. من فکر می کنم که تلاش انسان هیچ تأثیر محسوسی بر بشریت نخواهد داشت. انسان اکنون نسبت به 6000 سال پیش فعال تر – نه شادتر – و نه عاقل تر است. – ادگار آلن پو

نکته

ما متاسفیم اگر مشکوک به خیانت همسرتان هستید. این چیزی است که بسیاری از ما در مقطعی از آن عبور می کنیم. شما قلب و روح خود را در رابطه ای قرار دادید که فکر می کردید ارزشمند است. متأسفانه، چیزی در رابطه احساس می‌شود و شما باید مطمئن باشید که آیا فرد خیانتکار این کار را با شما کثیف می‌کند یا خیر. (یا قبلاً می‌دانید، اما نیاز به شواهد محکمی دارید تا جلوی شریک زندگی‌تان قرار دهید تا شریک زندگی خود را مجازات کنید.) همانطور که می دانید، خیانت می تواند فیزیکی یا احساسی یا هر دو باشد.

هر کاری که یک فرد خیانتکار انجام می‌دهد منصفانه یا درست نیست. اما اگر فقط آن را بدون مدرک بیان کنید، می‌توانید کلمه معروف «پارانوئید» را از قضاوت های دیگران دریافت کنید. و این فقط به فرد خیانتکار اجازه می‌دهد که در فریبکاری خود کوشاتر باشد. حتی اگر شواهدی را در مقابل چشمان آنها داشته باشید، تحقیقات شما ممکن است با انکار یا خشونت احتمالی مواجه شود.

فرد خیانتکار عاطفی

این چند راه برای شکار یک فرد خیانتکار است:

تلفن یا کامپیوتر آن‌ها را بررسی کنید

در این دوران، تکنولوژی برتر است و خیانت را آسان تر از همیشه می کند. خبر خوب این است که اگر شریک زندگی شما رمز عبور ندارد یا شما می دانید که چیست، کار را آسان تر می کند.

از آنجایی که انواع تلفن های همراه در حال حاضر مشهور است، تمام گزارش تماس ها، تصاویر، سابقه مرورگر اینترنت، همه سرویس های پیام رسانی استفاده شده را بررسی کنید. همچنین مراقب باشید که آیا همسر شما مکرراً از « یک تلفن ناشناس» استفاده می کند.

برای شکار فرد خیانتکار از برنامه های جستجوگر موبایل استفاده کنید.

آیفون این ویژگی را در گوشی خود دارد تا بتوانید دستگاه را به راحتی پیدا کنید، با این حال می‌توانید از آن برای دانستن اینکه شریک زندگی‌تان دقیقاً کجاست استفاده کنید. آیا واقعاً تا دیر وقت کار می کنند یا بهانه ای برای بیرون ماندن از خانه دارند؟هنگامی که این مورد درست شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان آن مکان را پیدا کنید و در صورت لزوم به آنجا بروید. این به نقطه بعدی کاملاً منتهی می شود.

بازدیدهای غافلگیرکننده را انجام دهید یا کار را زودتر تمام کنید.

آگاه باشید؛ اینجاست که شما واقعاً می‌دانید در زندگی فرد خیانتکار چه می‌گذرد. آیا فرد خیانتکار عمداً حیله‌گر است؟ آیا او برای همیشه در دفتر همان طور که می گوید هست؟ اگر اتفاق بدی نیفتد، شریک زندگی شما از دیدن شما خوشحال می شود.

البته بدترین حالت این است که بعد از اینکه به شما دروغ گفتند، آن‌ها را در یک رستوران یا اتاق هتل با شخص دیگری پیدا کنید.

رسیدهای مشکوک را بررسی کنید.

اگر معشوق یا همسرتان به شما خیانت می کند، وجود رسید های مشکوک همیشه محتمل است. این می تواند هر چیزی باشد، از رسید از یک هتل یا داروخانه تا خرید لباس زنانه. یا حتی بلیط هواپیما برای تعطیلات که آن را به عنوان “یک سفر کاری” یا “آموزش، و فقط کارمندان می توانند در آن شرکت کنند” توجیه می کند.

نکته

این رسیدها می توانند در محفظه ماشین یا در  جیب یا کیف دستی قرار داشته باشند که پس از یک قرار ملاقات یا امتحان به طور فراموشی رها شدند.

یک مشاور برای کمک به شناسایی یک فرد خیانتکار استخدام کنید

اگر چیزی پیدا نمی کنید اما هنوز مطمئن هستید که اتفاقی پشت سر شما می افتد، استخدام یک شخص متخصص یک راه حل عالی است. علاوه بر این، این افراد در نظرات خود بی طرف هستند. بنابراین شما هیچ احساسی یا طرفداری از وی را دریافت نمی کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا