راه هایی برای این که کنترل بیشتر در زندگی خود داشته باشید

کنترل بیشتر در زندگی برای رسیدن به اهداف اهمیت بسیاری دارد. در واقع ما در مرحله اول باید بپذیریم که مشکلاتی داریم و آن ها را حل کنیم. حل این مشکلات می تواند با کمک روان شناسان باشد. نکته دیگر این است که ما چگونه در برابر این مشکلات ایستادگی داشته باشیم. یکی از این مشکلات شک کردن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که کنترل بیشتر در زندگی چگونه است. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

انواع شادی و احساس قدرت برای کنترل بیشتر در زندگی

شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای این که کنترل بیشتر در زندگی خود داشته باشید، صحبت کنیم.

نکاتی برای اینکه احساس قدرت کنید تا کنترل بیشتر در زندگی خود را دوباره به دست آورید

آیا زندگی شما آنطور که می خواهید پیش نمی رود؟ آیا احساس می کنید در یک رکود هستید و اوضاع از بد به بدتر می شود؟ شما می توانید کل دنیای خود را تنها با احساس قدرت تغییر دهید. اگر از این که صبح از رختخواب بیرون بیایید و به سمت یک کار  بروید و احساس کنید همیشه کمتر از دیگران هستید خسته شدید، وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید. با ایجاد عادات خوب و تغییر دیدگاه خود از منفی به مثبت، می توانید همه چیز را تغییر دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا تا به حال به شخصی حسادت می کنید که به نظر می رسد همه چیز را با هم دارد؟ ممکن است زن یا مردی باشد که شغلی عالی، خانواده عالی دارد و همیشه لبخند بر لب دارد. تفاوت آن‌ها با شما اعتماد به نفس است. برای رسیدن به هر چیزی در این زندگی، باید اعتماد به نفس داشته باشید و از توانایی های خود مطمئن باشید.

  • با وارونه کردن دنیای خود دارای احساس قدرت شوید
  • قدرت کنترل شادی
  • اعمال شما سرنوشت شما و کنترل بیشتر در زندگی را ایجاد می کند

مادی گرایی و احساس قدرت

مادی گرایی مساوی با زندگی خوب نیست. شما می خواهید هر روز صبح با این اطمینان از خواب بیدار شوید که سازنده خواهید بود، روز خوبی خواهید داشت و با هر چالشی به راحتی مقابله خواهید کرد. اگر برای توانمندی آماده هستید، چند موردی که باید به کار ببرید در این‌جا آمده است.

برای کسب احساس قدرت و کنترل بیشتر در زندگی دست از بهانه جویی بردارید

آیا در گذشته انتخاب های ضعیفی برای زندگی داشتید؟ آیا در رابطه ای هستید که ناسالم است و شما را به پایین می کشاند؟ شما باید به جای توجیه رفتارهای ناسالم، به رفتارهای ناسالم رسیدگی کنید. طبیعی است که در زندگی و همه مسئولیت های خود غرق شده باشید. با این حال، باید از بهانه جویی دست بردارید. به خود نگویید که نمی توانید به ورزشگاه بروید زیرا خیلی خسته هستید. در عوض، به خود بگویید که وقتی این کار را انجام دهید، احساس بهتری خواهید داشت و سالم تر خواهید بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از شر روابط سمی خلاص شوید و حفظ آن‌ها را توجیه نکنید. همچنین، اگر در مسیر هدف خود به جایی نمی‌روید، شغلی را پیدا کنید که آن‌چه را که می‌خواهید به شما بدهد. دیگر بهانه ای ندارید زیرا می توانید با دیدگاه مثبت و اراده خالص خود را تقویت کنید. شما سرنوشت خود را کنترل می کنید.

مراقب صحبت های خود باشید

کلمات شما احساس قدرت دارند. هنگامی که چیزی را برای کنترل بیشتر در زندگی قرار می دهید، نمی توانید آن را پس بگیرید. اگر به خود جملاتی مانند «من هرگز قادر به انجام این کار نخواهم بود» به خودتان بگویید، به احتمال زیاد این کار را نخواهید کرد. شما این قدرت را دارید که با گفتار خود به خود انگیزه دهید. آیا تا به حال در اطراف فردی بودید که همیشه منفی و بدبین باشد؟ سخت است که برای مدت طولانی در کنار کسی با چنین صدای سمی باشید. متوجه خواهید شد که احساس منفی آن‌ها به شما سرایت خواهد کرد.

برای کنترل بیشتر در زندگی به دستاوردهای خود پاداش دهید

وقتی کار خوبی انجام می دهید، پس باید به پشت خود دست بزنید. یک سیستم پاداش که معمولا برای کودکان استفاده می شود برای بزرگسالان نیز کار می کند. اهداف کوچکی را تعیین کنید و وقتی به هدفی رسیدید، وقتی را با دوستانتان به خودتان اختصاص دهید. کنترل زندگی خود به معنای تغییر کل دیدگاه شماست. شما باید فهرستی از اهدافی که می خواهید در زندگی به آن‌ها برسید تهیه کنید.

راه هایی برای اینکه کنترل بیشتر در زندگی خود داشته باشید

داشتن کنترل بیشتر در زندگی به معنای استفاده حداکثری از شرایط و استفاده از نقاط قوت به نفع خود است. به این معنی است که آن‌چه را که به آن انرژی می دهید انتخاب کنید و بدانید که نمی توانید همه چیز را در زندگی تغییر دهید. شما فقط می توانید خودتان را تغییر دهید، بنابراین منطقی است که فقط به دنبال پاسخ های خود باشید. هرچه کنترل بیشتری بر خود داشته باشید، کمتر به کنترل بیشتر در زندگی و افراد خارج از خود نیاز خواهید داشت. وقتی اکثر مردم به جهان امروز نگاه می کنند، فقط هرج و مرج و سردرگمی را می بینند. با این حال، با آرامش ذهن و تنها توجه به آن‌چه مهم است، می‌توانیم در مورد زندگی شفافیت داشته باشیم. با هماهنگ شدن با بالاترین خود، می توانیم هدف خود را درک کنیم. سپس، می‌توانیم شروع به تدوین برنامه‌ای کنیم که با میل کلی ما همسو باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از ما احتمالاً می‌توانیم موافق باشیم که می‌خواهیم کنترل بیشتر در زندگی خود داشته باشیم. چگونه می توانیم کاری کنیم که زندگی به ما پاسخ دهد، به جای اینکه فقط برای ما اتفاق بیفتد؟ ما در زیر چند نکته قدرتمند و متحول بخش زندگی برای شما داریم. “تغییرات باورنکردنی در زندگی شما زمانی اتفاق می افتد که تصمیم می گیرید به جای هوس کنترل چیزهایی که ندارید، کنترل آن‌چه را که انجام می دهید در دست بگیرید.”  در این‌جا چند راه برای کنترل بیشتر در زندگی بیان خواهد شد:

محرک های خود را محدود کنید

حواس ما دائماً با محرک هایی از برنامه های تلویزیونی گرفته تا تبلیغات و فیلم ها بمباران می شود. ما در دنیایی جذاب، پر سر و صدا و پر هرج و مرج زندگی می کنیم و این می تواند سیستم عصبی ما را خراب کند. امروزه بسیاری از مردم به دلیل حواس پرتی از مه مغزی، افکار مسابقه ای و اضطراب رنج می برند. فناوری نقش مهمی در این امر ایفا می کند، زیرا ما به میلیون ها برنامه، بازی و اطلاعات دسترسی داریم. در این دنیای پر از حواس‌پرتی، چگونه می‌توانیم قرار گیری در معرض این محرک‌ها را محدود کنیم؟

برای کنترل بیشتر در زندگی گوشی خود را از خود دور نگه دارید

تحقیقات نشان می دهد که حتی وجود تلفن شما در محیط کار توانایی شناختی شما را کاهش می دهد. هنگام کار، تلفن همراه خود را در اتاقی دیگر یا فقط دور از دید خود نگه دارید. محدودیت حواس پرتی در حین کار، خروجی و ظرفیت ذهنی شما را افزایش می دهد.

هر روز سرگرمی خود را محدود کنید

تماشای ساعت‌ها ویدیوهای تلویزیونی یا یوتیوب می‌تواند به راحتی حواس شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد و فکر شما را کسل کند. سعی کنید هر روز بیش از یک ساعت تلویزیون تماشا نکنید، بنابراین استقامت ذهنی بیشتری برای کارآمدی دارید.

در طبیعت استراحت کنید

اگر مدتی کار می‌کنید، حتماً در بیرون از محیط کار استراحت کنید. مطالعات نشان دادند که قدم زنی  در طبیعت می تواند استرس را کاهش دهد، دامنه توجه را افزایش دهد و خلق و خو را تقویت کند.

برای کنترل بیشتر در زندگی مدیتیشن را تمرین کنید

شاید مهم ترین توصیه در این مقاله، مطالعات فواید باورنکردنی مدیتیشن را نشان داده است. ما در جهانی بسیار پر هرج و مرج زندگی می کنیم که همیشه در حال تغییر است، اما مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا هوشیاری خود را تثبیت کنید. به عبارت دیگر، مدیتیشن به شما این امکان را می دهد که به جای قربانی شرایط، به یک ناظر عینی تجربیات خود تبدیل شوید. این به شما کمک می کند مشکلات را تحمل کنید تا این که توسط آن‌ها نابود شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این در مورد افکار شما و همچنین محرک های بیرونی صدق می کند. ایده های خود را ساده نگه دارید و همین انرژی مثبت را به سمت خود جذب خواهید کرد.

اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

آیا می‌دانستید که می‌توانید خلق و خوی افراد را با «کنترل بیشتر در زندگی» تغییر دهید؟ منطقی است که ما انرژی کسانی را که خود را با آن‌ها احاطه کردیم دریافت کنیم. اگر می خواهید کنترل بیشتر در زندگی خود داشته باشید، مراقب افرادی باشید که اجازه ورود به فضای خود را می دهید. اگر می خواهید احساس مثبت تری داشته باشید، فقط اطراف خود را با کسانی احاطه کنید که با این روحیه مطابقت دارند. البته، هیچ کس نمی تواند همیشه شاد باشد، اما شما نمی خواهید با کسانی که همیشه شکایت می کنند یا در مورد زندگی منفی صحبت می کنند، بگردید. حتی پیوستن به گروه‌های فیسبوک یا دنبال کردن افرادی که هرگز خوشحال به نظر نمی‌رسند، می‌تواند خلق و خوی شما را کاهش دهد.

اطرافیان و کنترل بیشتر در زندگی

اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که شما را بالا می برند و می خواهند شما را به بهترین خود تبدیل کنید. انتخاب دوستان و جوامع مناسب به شما احساس کنترل بر زندگیتان می دهد. با تغییر ذهنیت خود به سمت تفکر مثبت تر، این نوع افراد را نیز جذب خواهید کرد.

برای کنترل بیشتر در زندگی ورزش کنید

اکثر مردم امروزه به اندازه کافی ورزش نمی کنند. طبق گزارش CDC، بین سال‌های 2010 تا 2015، بیش از 75 درصد از مردم ذکشور‌ها مقدار توصیه شده هفتگی تمرینات کاردیو و عضله‌سازی را دریافت نکردند. از آنجایی که که زندگی امروزه حتی سریع‌تر پیش می رود، این تعداد احتمالاً افزایش یافته است. فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین های خوشایند می شود که سلامت مغز و تعادل عاطفی را تقویت می کند. ناگفته نماند که ورزش باعث بهبود قدرت، استقامت و بسیاری از شاخص های مختلف سلامت در بدن می شود. مطالعات نشان دادند که نشستن طولانی مدت می تواند خطر مرگ زودرس را افزایش دهد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا