راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه

رفتار در زندگی ما اهمیت زیادی دارد. شما ممکن است اطرافیانی داشته باشید که از رفتار های آن ها خوشتان نیاید. اما گاهی اوقات ما مجبوریم برخی از اشخاص را با هر نوع رفتاری بپذیریم. بعضی وقت ها شما سعی دارید رفتار فرزندتان در مدرسه را بهتر کنید اما این را بدانید که تا زمانی که خود شخص نخواهد اتفاقی نخواهد افتاد.

رفتار ها در افراد مختلف متفاوت است. انواع مختلفی از رفتار ها و شخصیت ها در انسان ها وجود دارد. اما گاهی اوقات یک سری بدرفتاری ها در کودکان به وجود می آید. برای مثال کتک زدن به کسی یا داد زدن سر افراد حتی برخی اوقات کودکان لحن های تند و عصبی را در رفتار خود قرار می دهند. هر کدام از بدرفتاری ها در کودکان دلایل خاص خود را دارد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد.

برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه چگونه است؟ این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه صحبت کنیم.

گرفتن یادداشت یا تماس تلفنی از معلم در مورد رفتار فرزندتان

راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه

گرفتن یادداشت یا تماس تلفنی از معلم در مورد رفتار فرزندتان در مدرسه می تواند برای والدین سخت باشد. ممکن است احساس سردرگمی، ناراحتی یا خجالت کنید که همه این ها واکنش های طبیعی هستند. اگر فرزندتان در تعطیلات دعوا می‌کند یا به دانش‌آموز یا معلم دیگری صحبت می‌کند، نترسید. اولین قدم این است که با مدیران مدرسه و معلمان کار کنید تا علت اصلی رفتار فرزندتان را مشخص کنید. سپس، می‌توانید آن‌ها را در فرآیند توسعه یک برنامه رفتاری که نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند، مشارکت دهید.

طرح رفتار DIY برای کمک به فرزندتان

اگر رفتار نادرست فرزندتان یک حادثه منفرد است، پیشرفت او را برای چند روز زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهتر می شود. با این حال، اگر فرزند شما اغلب در مدرسه دچار مشکل می شود، ممکن است برقراری ارتباط روزانه با معلم یا مدیر مدرسه مفید باشد. در این جا مواردی وجود دارد که باید امتحان کنید:

یک سیستم نظارتی ابداع کنید

با معلم فرزندتان تماس بگیرید تا در مورد این که چگونه می توانید برای رسیدگی به رفتار فرزندتان در مدرسه با یکدیگر همکاری کنید، صحبت کنید. این شامل بحث در مورد این که چگونه می توانید رفتار کودک خود را روزانه نظارت کنید، می شود. برای مثال، ممکن است یک دفترچه یادداشت یا گزارش روزانه بسازید که شما را در جریان رفتار او قرار دهد. این به شما امکان می دهد به سرعت به رفتار نادرست فرزندتان رسیدگی کنید. مبانی ارتباط والدین و مربیان مهم است.

در مورد نحوه برقراری ارتباط تصمیم بگیرید

معلمان اغلب یک روش ترجیحی برای ارتباط والدین دارند. به عنوان مثال، برخی از معلمان برای ردیابی رفتار کودک در طول روز، وسایل رنگی (سبز، زرد یا قرمز) را ایجاد می کنند. در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند یک یادداشت سریع بنویسند.

برای رفتار فرزندتان در مدرسه مکرراً ارتباط برقرار کنید

از معلم فرزندتان بخواهید که هر روز فرآیند های رفتاری در خانه را ارسال کند، نه فقط در روزهایی که فرزندتان بدرفتاری می‌کند. بچه ها وقتی می توانند به شما نشان دهند که در مدرسه خوب عمل کرده اند، احساس خوبی دارند. وقتی روزهایی دارند که خوب پیش نمی‌روند، می‌توانید با هم کار کنید تا راه‌هایی برای بهتر کردن روز بعد پیدا کنید.

به صورت تیمی کار کنید

راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه

به معلم فرزندتان اجازه دهید بداند که می خواهید از او حمایت کنید. منعطف ماندن به آن ها کمک می کند تا نشان دهید که نیازهای آن ها را نیز در نظر دارید.

بازگشت به مدرسه به صورت حضوری و عادت به تغییرات مرتبط با بیماری همه گیری (مانند نیاز به ماسک یا چیدمان جدید کلاس درس) برای سال تحصیلی 2021-2022، برای معلمان و دانش آموزان به طور یکسان تعدیل خواهد شد. به‌جای درخواست‌های بزرگ از معلم فرزندتان در زمانی که به احتمال زیاد او را خسته کرده‌اند، بپرسید چگونه می‌توانید با هم کار کنید.

به رفتار مطلوب پاداش دهید

برای تقویت رفتار فرزندتان در مدرسه، پیامدهای مثبتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، هنگامی که گزارش های مثبتی از معلمان دریافت می کنید، فرزند خود را تحسین کنید. جشن گرفتن این موفقیت ها به فرزند شما انگیزه می دهد تا به رفتار خود ادامه دهد.

انتظار کمال نداشته باشید، اما فرزندتان را با سخت کار کردن  به چالش بکشید.

برای این که انگیزه بیشتری برای انجام کارهای خوب ایجاد کنید، اهداف روزانه یا هفتگی را تعیین کنید و زمانی که فرزندتان به آن ها رسید به آن ها پاداش دهید. به عنوان مثال، اگر فرزند شما سه روز متوالی بدون هیچ گونه اقدام انضباطی در مدرسه می رود، با پختن شام مورد علاقه او جشن بگیرید.

به یاد داشته باشید که پاداش نیازی به هزینه ندارد. می توانید رفتار مثبت فرزندتان را به امتیازاتی مانند زمان بازی ویدیویی مرتبط کنید. پاداش های بزرگتر هر هفته (مانند رفتن به پارک) می تواند به کودک شما کمک کند تا انگیزه داشته باشید.

با فرزندتان مشکل را حل کنید

راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه

در روزهایی که برای مدیریت رفتار فرزندتان در مدرسه مشکل دارید، با او در مورد این که چگونه می تواند روز بعد بهتر عمل کند، مشکل حل کنید. برای مثال، از فرزندتان بپرسید چه اتفاقی افتاده و به او بگویید که می‌خواهید به او  کمک کنید تا فردا با رفتار بهتری عمل کند. در این جا چند راه برای حل برای این امر وجود دارد:

آرام بمانید

با آرامش با فرزندتان صحبت کنید و از او در مورد آنچه مفید است بخواهید. استفاده از رویکرد حل مسئله می تواند آن ها را تمایل بیشتری برای صحبت در مورد احساس خود ایجاد کند.

آیا آن ها به کار چالش برانگیزتری نیاز دارند؟

گاهی اوقات، بچه ها می توانند به وضوح دلیل رفتار خود را توضیح دهند. به عنوان مثال، فرزند شما ممکن است کلاس درس را مختل کند زیرا حوصله اش سر رفته است. راه حل ممکن است این باشد که از معلم فرزندتان بخواهید تکالیف چالش برانگیزتری را برای او فراهم کند.

آیا آن ها به حمایت اضافی نیاز دارند؟

رفتار نادرست نیز می تواند ناشی از ندانستن نحوه انجام کار باشد. بچه ها گاهی اوقات تصمیم می گیرند که “بد” به نظر برسند تا “احمق”. آن ها ممکن است به جای درخواست کمک برای جلوگیری از مسخره شدن توسط همکلاسی ها رفتار کنند.

ممکن است فرزند شما به دلیل عدم اطمینان یا ترس های اطراف مدرسه پس از همه گیری کووید-19 رفتار کند. صبور باشید، زیرا ممکن است در بیان این احساسات با کلمات مشکل داشته باشند.

اجازه دهید فرزندتان احساسات خود را بیان کند

به گفته انجمن ملی روانشناسان مدرسه (NASP)، کودکان اغلب در مورد نگرانی های خود صحبت نمی کنند. زیرا آن ها گیج هستند. به کودک خود اطمینان دهید که صحبت کردن می تواند مفید باشد، به خصوص اگر سؤال یا نگرانی داشته باشد. در این جا چند ایده برای صحبت با فرزندانتان و رفتار فرزندتان در مدرسه وجود دارد:

آن ها را تشویق کنید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند

به کودک خود فضایی بدهید تا درباره احساس و دلیلش صحبت کند. حتی اگر اظهارات آن ها منطقی نباشد یا افکارش درهم و برهم باشد. مهم این است که احساسات خودشان را بیان می کنند.

به او اطمینان خاطر بدهید

راهکارهایی برای بهبود رفتار فرزندتان در مدرسه

پس از اتمام اشتراک‌گذاری، مجدداً تأیید کنید که ناراحت شدن اشکالی ندارد. اما به آن ها اطمینان دهید که در امنیت هستند. ممکن است بخواهید در مورد چگونگی مقابله با استرس و اضطراب ایده هایی را با هم به اشتراک بگذارید. سپس، با هم کار کنید تا راه حلی متناسب با نیازهای آن ها پیدا کنید.

به آن ها حق انتخاب بدهید

بچه ها وقتی احساس می کنند که کنترلی بر زندگی خود دارند، توانمند می شوند. به همین ترتیب، داشتن حس عاملیت می‌تواند رفتار فرزندتان در مدرسه را بهتر کند. نسبت به چالش‌هایی که فرزندتان با آن روبه‌رو است دلسوز باشید. راه‌هایی برای کنترل زندگی‌شان بیابید، مثلاً به او اجازه دهید تصمیم بگیرد چه چیزی را در ناهار خود ببندد یا چه لباسی بپوشد.

از فشار بیش از حد دوری کنید

با این حال، اگر کودک شما آماده یا مایل به صحبت نیست، او را تحت فشار قرار ندهید. درعوض، دفعه بعد که فرزندتان روز خوبی داشت، از او بپرسید که چه کاری انجام داده است و چگونه کارها به او کمک می کند تا از آن چه موثر بوده آگاه شود. این می تواند بینش ارزشمندی به هر دوی شما بدهد. شما می توانید از آن برای تشویق فرزندتان در روزهای سخت استفاده کنید.

https://www.verywellfamily.com/childs-behavior-problems-school-1094910

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا