راه‌هایی برای رهایی از اضطراب بدون جنگیدن با خود

رهایی از اضطراب می تواند با استفاده از راه حل های مختلفی انجام شود. جنگ و جدل با خود جز این که فشار های روانی را بیشتر می کند نفع دیگری برای  شما ندارد. رفتارهای مختلفی باعث ایجاد اضطراب و افسردگی می شود. برقراری ارتباط نیاز به توجه توسط هر دو طرف دارد. گاهی اوقات روابط یک طرفه می شوند و در نهایت آسیب های را می رسانند. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد.

در مقاله های قبل در ارتباط با اضطراب و ذهن آگاهی صحبت کردیم. ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید.  ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش ذهن آگاهی در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه‌هایی برای رهایی از اضطراب بدون جنگیدن با خود چگونه است؟

رهایی از اضطراب – تاثیر روش‌های ذهن آگاهی

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه‌هایی برای رهایی از اضطراب بدون جنگیدن با خود، صحبت کنیم.

تمرکز حواس و رهایی از اضطراب در کودکان

فقط در چند دهه گذشته در غرب محبوبیت پیدا کرد. اخیراً، محققان فواید آموزش ذهن آگاهی در کودکان را کشف کرده اند. ذهن آگاهی و افزایش شادی یعنی آگاهی کامل از آنچه در لحظه حال اتفاق می افتد. و در دنیای پرشتاب امروزی، به راحتی می توان آنچه را که در اطراف شما می گذرد از دست داد.

بسیاری از افراد بدون آگاهی کامل از آن چه در اطرافشان اتفاق می افتد، کارهای روزمره خود را انجام می دهند. چه آن ها حواسشان به چیزی که دیروز اتفاق افتاده پرت شده باشد، چه نگران اتفاقی باشد که ممکن است فردا اتفاق بیفتد.

ارتباط بین روش‌های ذهن آگاهی و رهایی از اضطراب

ذهن آگاهی، یا عمل حضور در لحظه، احتمالاً کلمه ای است که در محافل سلامتی زیاد شنیده اید. به دلیل فواید زیادی که برای سلامت جسمی و روانی دارد شناخته شده است. قابل ذکر است که ذهن آگاهی و افزایش شادی ارتباط زیادی دارد. باورش سخت است که چیزی به این سادگی برای خلق و خو و رضایت از زندگی شما خوب باشد، اما این حقیقت دارد.

راه‌هایی برای رهایی از اضطراب بدون جنگیدن با خود

اضطراب یک اتفاق متأسفانه در بین بسیاری از افراد در قرن بیست و یکم است. در واقع، زندگی سریع است و هر فردی مسئولیت های زیادی دارد که باید به آن‌ها توجه کند. سخت است که در بالای همه چیز بمانید بدون این که اجازه دهید استرس همه چیز به شما برسد. این فشار می تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد – به خصوص اگر در حال حاضر با دانستن این که چگونه اضطراب را رها کنید مشکل دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این وسوسه انگیز است که بخواهید رهایی از اضطراب را با نادیده گرفتن آن یا مبارزه با احساسات خود ایجاد کنید. اما این روش ها اغلب معکوس هستند. اضطراب نیاز به تسکین و رهاسازی دارد، نه اینکه بیشتر سرکوب و فشرده شود. در واقع، انجام راه حل دومی می تواند اضطراب را بدتر کند. پس چگونه آن را به بهترین شکل مدیریت می کنید؟ در این‌جا چند راه برای رهایی از اضطراب بدون مبارزه با خود آورده شده است.

یک روش خلاقانه برای بیان نحوه جلوگیری از اضطراب پیدا کنید

خلاقیت یک راه عالی برای رهایی از اضطراب بدون مبارزه با احساسات و انگیزه های شماست. در واقع، روش‌های خلاقانه به شما این امکان را می‌دهند که وقتی خود را ابراز می‌کنید کاملاً بی‌معنا باشید. شما می توانید تمام احساسات شدید و پیچیده خود را در این نوع کار قرار دهید. بنابراین قلب خود را با روش های های خلاقانه پر کنید. در این‌جا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

از هنر استفاده کنید

هنر روشی باورنکردنی برای بیان احساسات خود است. هنرهای تجسمی خلاق تأثیر مثبتی بر اضطراب دارد که هنر درمانی روشی مؤثر برای مدیریت آن، کاهش استرس و آموزش مدیریت استرس است. شما می توانید از هنر برای بیرون ریختن تمام احساسات شدید خود، چه از طریق نقاشی و طراحی، استفاده کنید. یا حتی می توانید از سایر اشکال هنری مانند موسیقی استفاده کنید.

نوشتن احساس های شخصی

یادداشت احساسات خود به شما کمک می کند تا آن احساسات را به طور سالم بیان کنید. نوشتن برای رهایی از اضطراب مفید است. همچنین یک راه عالی برای کمک به کاهش سطح استرس و مدیریت اضطراب است. می‌توانید تمام آن‌چه را که فکر می‌کنید و احساس می‌کنید بنویسید و سپس آن را دور بیندازید تا نمادی از دور انداختن نگرانی‌هایتان باشد. یا می‌توانید آن‌چه را که می‌نویسید نگه دارید و بعداً درباره آن فکر کنید. در هر صورت، این یک روش بیان سالم و خلاقانه است.

رنگ آمیزی

بسیاری از مردم رنگ آمیزی را به عنوان یک فعالیت کودکانه تر تصور می کنند.؟اما این چیزی نیست جز روشی مناسب برای دفع فشار های روانی. این یک راه عالی برای استفاده از مزایای هنر است. حتی اگر تمایل خاصی به هنر ندارید، و مطالعات نشان داده اند که این روشی فوق العاده برای کاهش استرس است. دلیلی وجود دارد که کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان بسیار محبوب شده اند.

تمرکز بر سازماندهی موارد مختلف

سازماندهی راهی عجیب برای رهایی از اضطراب به نظر می رسد. با این حال، اگر اضطراب شما مربوط به برنامه‌ها، کار و مسئولیت‌ها باشد، می‌تواند مؤثرترین روش باشد. تماشای قرار گیری زندگی شما از طریق سازماندهی، اضطراب را به سرعت از بین می برد. علاوه بر این، می‌توانید تماشا کنید که هر چه در سازماندهی بهتر می‌شوید، رهایی از اضطراب با سرعت بیشتری انجام می‌گیرید. در این‌جا چند نکته برای تمرکز بر سازماندهی برای رهایی از اضطراب آورده شده است:

برای چیزی که دوست دارید وقت بگذارید

حتی اگر فهرست برنامه ریزی شده ای از کارها برای انجام دادن داشته باشید، احتمالاً اوقات فراغت خود را نیز برنامه ریزی نکرده اید. فعالیت‌هایی که دوست دارید می‌توانند تفکر مثبت شما را تقویت کنند و اثرات تسکین دهنده اضطراب را ارائه دهند و به شما اجازه آرامش و کاهش استرس را می‌دهند. مطمئن شوید که فهرست کارهای سازمان‌یافته شما شامل سرگرمی‌های شما برای استراحت است.

به تعهدات بیش از حد «نه» بگویید

تعهدات می توانند از چپ و راست ظاهر شوند، و اگر در «نه» گفتن به افراد مشکل دارید، آن ها می توانند به سرعت به سطوح فوق العاده ای برسند. اگر یاد بگیرید به تعهداتی «نه» بگویید که اعصاب شما را خورد می کنند. این کار باعث می شود تا زمانی که رهایی از اضطراب ایجاد نشود، کمک خواهد کرد. هر چه تعهدات بیشتری داشته باشید، خسته تر و مضطرب تر خواهید شد. محدودیت‌های خود را تعیین کنید و به آن‌ها پایبند باشید تا در مورد مسئولیت‌هایی که می‌پذیرید بهتر باشید.

به طور موثر فعالیت های بیهوده را پاکسازی کنید

شما می توانید زمان زیادی را در روز به خاطر انباشته شدگی چیزهای زیادی در اطراف خود از دست بدهید. زیرا زمان بیشتری طول می کشد تا مکان اشیاء را پیدا کنید. و البته بهم ریختگی فیزیکی اغلب منجر به درهم ریختگی ذهنی می شود که می تواند در اضطراب ظاهر شود. یکی یکی موارد موجود در این چهار دسته را دسته بندی کنید:

  • مواردی که به طور منظم استفاده می کنید
  • چیزهایی که باید دور بریزید
  • چیزهایی برای فروش
  • عواملی برای تقدیم آن به دیگران

فهرست کارهای خود را بررسی کنید

لیست کارهایی که باید انجام دهید می تواند به شما ایده مناسبی از میزان تلاش شما در یک زمان انجام دهد. دیدن همه چیز روی یک تکه کاغذ می تواند به شما نشان دهد که آیا اهداف شما واقع بینانه هستند یا خیر. به عنوان مثال، نمی توانید یک روز کامل از وظایف را به یک بعد از ظهر اختصاص دهید. کارهایی را که باید انجام دهید پیگیری کنید و آن را به گونه ای سازماندهی کنید که متناسب با توانایی های شما برای رهایی از اضطراب باشد.

با اهمال کاری مبارزه کنید

به تعویق انداختن کار تقریباً همیشه منجر به استرس و اضطراب می شود. اما ترک این عادت آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. مهم است که بفهمیم اهمال کاری از کجا سرچشمه می گیرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا