درمان طبیعی ADHD که بهتر از دارو در بزرگسالان موثر است

درمان طبیعی ADHD  جز روش های است که امروزه تحقیقات زیادی در مورد آن انجام می شود. آسیب هایی که از طریق این اختلال وارد می شود زیاد است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارند. یکی از این اختلالات روانی بیش فعالی است. متاسفانه برخی افراد قبل از مشورت با پزشک درمان خودسرانه ای را شروع می کنند. این نوع درمان می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. البته اختلالات جسمانی نیز می توانند زمینه ساز اختلالات روانی باشند.

برای مثال بیماری های که از طریق حوادث ایجاد می شوند مانند تصادفات یا سو استفاده های جنسی می توانند اختلالات وانی را به همراه داشته باشند. اختلالات روانی اگر درمان نشوند می توانند خطرناک باشند. بنابراین بهتر است افراد قبل از تشدید اختلالات آن ها را درمان کنند. درمان از طریق روان شناسان و درمانگر انجام می شود. ما در ادامه می خواهیم ببینیم که داروها برای درمان ADHD در کودکان و بزرگسالان چگونه است؟ در ادامه می خواهیم درمان طبیعی ADHD که بهتر از دارو در بزرگسالان موثر است را بدانیم.

شرایط مختلف زندگی افراد و درمان طبیعی ADHD

متاسفانه به علت شرایط مختلف در زندگی هر فرد اختلالات روانی ممکن است به وجود بیاید. برخی افراد هستند که ثروتمند یا شاید قدرتمند تربن افراد هم باشند اما به علت اختلافات خانوادگی دچار مشکلات روحی روانی شوند. در طول سالیان گذشته افراد مشهوری زیادی وجود داشته‌اند که اختلالات مختلف روانی را تجربه کرده اند. درمان طبیعی ADHD که بهتر از دارو در بزرگسالان موثر است موضوعی است که می خواهیم در ارتباط با آن با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمان طبیعی ADHD که بهتر از دارو در بزرگسالان موثر است، صحبت کنیم.

داروهای محرک روانی برای درمان طبیعی ADHD در کودکان و بزرگسالان

روش های محرک روانی برای درمان اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) تجویز می شود. داروهای مختلف که قبلاً برای شما گفتیم مانند سایر داروهای محرک بر روی سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارد و تعداد انتقال دهنده های عصبی را در مغز افزایش می دهد. تقویت دو مورد از این انتقال دهنده های عصبی – دوپامین و نوراپی نفرین – به بهبود تمرکز و درمان ADHD در کودکان و بزرگسالان کمک می کند و بیش فعالی و رفتارهای تکانشی را کاهش می دهد.

برای مثال دکزدرین نام تجاری دارویی است که به طور کامل از دکستروآمفتامین تشکیل شده است. این دارو به صورت قرص و کپسول به نام Dexedrine Spansule موجود است. قرص دگزدرین کوتاه اثر است و حدود چهار تا شش ساعت موثر است. معمولاً دو یا سه بار در روز مصرف می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داروها با رهش طولانی مدت است و به طور معمول برای هشت تا 12 ساعت موثر است. زمانی که یک کپسول مصرف می شود، اولین دوز آن بلافاصله تاثیر می گذارد و داروی باقیمانده به تدریج آزاد می شود. دو نوع داروی محرک برای درمان طبیعی ADHD استفاده می شود: آمفتامین ها و متیل فنیدات ها. دگزدرین، آدرال و ویوانس آمفتامین هستند. ریتالین و فوکالین بخشی از خانواده داروهای متیل فنیدیت هستند.

تاریخچه  دارو ها و درمان طبیعی ADHD

داروهای ضد اضطرابی یکی از قدیمی ترین داروهای محرک است. در این جا نگاهی گذرا به تاریخچه آن است:

  • دهه 1930: در اواسط دهه 1930، یک شرکت داروسازی آمریکایی به نام اسمیت، کلاین و فرنچ برای اولین بار محصولی به نام داروی ضد اضطرابی را به بازار عرضه کرد.
  • دهه 1960: ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن همه داروهای موجود در بازار باید مؤثر و ایمن باشند. سازمان غذا و دارو (FDA) برنامه اجرای مطالعه اثربخشی دارو (DESI) را آغاز کرد که تمام داروهایی را که قبل از سال 1962 در دسترس بودند، ارزیابی کرد. این نامی بود برای وضعیتی که ما اکنون آن را ADHD می نامیم.
  • در سال 1976، دارو های ضد اضطرابی تأیید شد.  قبل از این تاریخ نیز این دارو در دسترس بود اما به طور رسمی تحت استانداردهای تأیید مدرن FDA تأیید نشده بود.
  • دهه 1990: در اوایل دهه 1990، چندین شرکت دکستروآمفتامین تولید می کردند.

درمان طبیعی ADHD در کنار درمان های رفتاری

علاوه بر درمان های رفتاری، داروهای این اختلال می توانند در کاهش تکانشگری و بیش فعالی و افزایش تمرکز و توجه بسیار مفید باشند. بیایید درک درستی از انواع داروهای تجویزی افراد مبتلا به ADHD برای احساس بهتر و بهبود علائم خود به دست آوریم.

محرک ها و درمان طبیعی ADHD

داروهای محرک رایج ترین داروهایی هستند که برای این بیماری تجویز می شوند و در کاهش علائم این اختلال بسیار موثر هستند. محرک ها سطح انتقال دهنده های عصبی دوپامین و نوراپی نفرین را در مغز افزایش می دهند. این باعث بهبود بی توجهی، تکانشگری و بیش فعالی در افراد مبتلا به این اختلال می شود.

درمان طبیعی ADHD که بهتر از دارو در بزرگسالان موثر است

اگر از اختلال کم توجهی یا بیش فعالی (ADHD) رنج می برید، نیاز به کنترل آن را درک می کنید یا می تواند زندگی شما را مختل کند. دارو کمک می کند، اما پس از آن شما می توانید با عوارض جانبی ناخواسته مقابله کنید. ممکن است تعجب کنید که آیا راه های طبیعی برای درمان طبیعی ADHD شما وجود دارد یا خیر. بنابراین، چند درمان طبیعی که بهتر از دارو برای ADHD در بزرگسالان موثر است کدامند؟

‏ADHD چیست؟

اگر اختلال کمبود توجه یا بیش فعالی دارید، در تمام زندگی خود با چالش هایی روبرو بوده اید. اما، مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از بزرگسالان تا اواخر عمر مبتلا به ADHD نمی‌شوند. اختلال کمبود توجه  الگوهای ناتوانی در توجه، بی قراری یا بیش فعالی یا تکانشگری را ایجاد می کند.

مشکل در توجه و درمان طبیعی ADHD

هنگام انجام کارها حواس‌تان پرت می‌شود، بنابراین ممکن است کاری را که انجام می‌دادید تمام نکنید. شما در پیگیری وظایف ناسازگار هستید. از آنجایی که تمرکز سخت است، همیشه چیزهایی را از دست می دهید. شما درک می کنید که باید چه کاری انجام دهید. اما مغز پرمشغله شما نمی تواند آنقدر سرعتش را کاهش دهد که بتوانید کار را انجام دهید، یا فقط حواس شما به چیز دیگری پرت می شود.

بی قراری

زمانی که شما نمی توانیید آرام بنشینید یا وقتی می نشینید، پایتان را تکان می دهید، یا بی وقفه صحبت می کنید نشانه بی قراری است. شما بی قرار هستید و دیگران می گویند که آن‌ها را خسته می کنید.

تکانشگری و درمان طبیعی ADHD

در مورد پول، زمان و تعهدات خود تصمیمات عجولانه می گیرید. در موقعیت‌های اجتماعی، وقتی دیگران به حرف شما گوش نمی‌دهند، صحبت را قطع می‌کنید یا بی‌صبر و ناامید می‌شوید.

علل ADHD

مشخص نیست که چه چیزی باعث ADHD می شود، اما این عوامل ممکن است در این علت نقش داشته باشند:

  • ژن ها-اگر والدین شما دارای ADHD هستند، شانس خوبی برای شما نیز وجود دارد
  • استفاده از الکل، سیگار یا مواد مخدر در دوران بارداری
  • قرار گیری در معرض سموم محیطی در دوران بارداری
  • قرار گیری در معرض فلزات سمی در جوانی
  • وزن کم هنگام تولد
  • آسیب مغزی

‏ADHD در زنان به اندازه مردان شایع نیست. اگر ADHD دارید، ممکن است اختلال اضطراب، مشکلات یادگیری، افسردگی یا سوء مصرف مواد را نیز تجربه کنید.

خطرات دارو برای درمان طبیعی ADHD در بزرگسالان

دارو می تواند به شما در رفع ADHD کمک کند، اما عوارض جانبی آن آزاردهنده است. عوارض جانبی اصلی شامل:

  •  بیخوابی
  • عدم اشتها
  • سردرد
  • مشکلات معده
  • تحریک پذیری
  • بد خلقی

عوارض جانبی طولانی مدت می تواند خطرناک تر باشد، از جمله:

  • فشار خون بالا
  • تشنج
  • بیماری گرما
  • ضربان قلب نامنظم
  • اعتیاد
  • مشکلات پوستی

داروهای طبیعی برای بزرگسالان مبتلا به ADHD بهتر از بقیه داروها عمل می کنند

اگر در مورد عوارض جانبی داروهای تجویزی خود نگران هستید، ممکن است بخواهید از یک درمان طبیعی برای کمک به کنترل ADHD خود استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که اگرچه داروهای تجویز شده می تواند علائم ADHD را بهبود بخشد. تقریباً 20 تا 30 درصد افرادی که با این داروها درمان می شوند نمی توانند عوارض جانبی را تحمل کنند.

به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و اثربخشی داروهای تجویزی، محققان به دنبال درمان های طبیعی مانند داروهای گیاهی، ویتامین ها، مواد معدنی، مواد گیاهی و اسیدهای آمینه هستند. درمان نیز می تواند موثر باشد. در این‌جا چند درمان طبیعی ADHD وجود دارد که موثر هستند.

باکوپا

باکوپا یک گیاه استوایی است که به نام زوفا آبی نیز شناخته می شود. قرن هاست که برای بهبود حافظه و تمرکز استفاده می شود. مطالعات نشان داد که باکوپا با بهبود حافظه و تمرکز به کودکان مبتلا به ADHD کمک می کند. دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به تنظیم دوپامین در مغز شما کمک کند، که عملکرد مغز را بهبود می بخشد. فقط باید برای مدت کوتاهی مصرف شود. برای دستورالعمل های خاص در مورد میزان مصرف و مدت زمان مصرف با یک متخصص طبیعی صحبت کنید. در بیشتر موارد، بیمارانی که آن را مصرف می کنند عوارض جانبی کمی دارند. اما اگر هر یک از این عوارض را تجربه کردید، مصرف آن را قطع کنید.

  • کاهش ضربان قلب شما
  • مشکلات گوارشی – انسداد
  • زخم در معده شما
  • آسیب های ریوی مانند آسم
  • مشکلات تیروئید – اگر از داروهای تیروئید استفاده می کنید باکوپا مصرف نکنید
  • آسیب های دستگاه ادراری

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین برای بیماری آلزایمر استفاده می شود زیرا حافظه و اضطراب را بهبود می بخشد که برای این بیماران بسیار رایج است. محققان هنوز در حال یادگیری در مورد Bacopa هستند. همه پزشکان احساس نمی کنند که کاملاً ایمن است.

پیکنوژنول به عنوان درمان طبیعی ADHD

پیکنوژنول که از پوست درخت کاج دریایی فرانسوی گرفته شده است مملو از آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. این گیاه ترکیباتی که از قلب شما محافظت می کند و خواص ضد التهابی دارد. مطالعات بالینی روی پیکنوژنول نشان داد که این دارو علائم ADHD را بهبود می بخشد، به ویژه علائم بیش فعالی و حواس پرتی را کاهش می دهد. 50 میلی گرم در روز برای بهترین نتیجه مصرف کنید. اکثر مردم عوارض جانبی پیکنوژنول را تجربه نمی کنند، اما اگر هر یک از آن‌ها را تجربه کردید، فورا مصرف آن را متوقف کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا