داشتن دوست در بزرگسالی چگونه است؟

دوستی یک اصل مهم در دنیا است. در دنیای روان شناسی دوستی بسیار اهمیت دارد. ارتباط و دوستی باعث می شود افراد بتوانند در زندگی پیشرفت کنند. پیشرفت در زندگی لازمه تلاش و کوشش است. شما می توانید با برقراری ارتباط موثر و داشتن دوستان با اعتماد به موفقیت برسید. نکته ای که باید بدانید این است که چگونه دوستی را تا بزرگسالی پیش ببرید. خیلی از افراد هستند که وقتی به بزرگسالی می رسند دوستی ندارند. داشتن یک دوست خوب اصل بسیار مهمی است. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که دوست داشته باشد همیشه منزوی باشد. انزوا و تنهایی باعث ایجاد اختلالات روانی بسیاری می شود. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که داشتن دوست در بزرگسالی چگونه است؟

افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. همین شادی اگر دوستی شما سمی باشد یا این که با چیز های کوچک از بین رود آسیب خواهد دید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با داشتن دوست در بزرگسالی چگونه است؟ صحبت کنیم.

دوست یابی آسان

داشتن دوست در بزرگسالی

به یاد دارید که چگونه دوست یابی در دبستان آسان بود؟ شما نه تنها نگران رد شدنتان نبودید. بلکه در مورد کسانی که با آن ها در حال ملاقات بودید نیز چندان دلسوز نبودید. و مطمئناً به شما آسیب نمی رساند که هر روز فرصت دارید با بچه های دیگر ارتباط برقرار کنید. اما اکنون که شما بزرگسال شده اید همه چیز تغییر کرده است. گذشته از ترس از طرد شدن، ایجاد دوستان جدید زمان زیادی می برد. چیزی که همه ما در این روزها کمی کوتاهی می کنیم. بنابراین، در عوض، از این واقعیت که دوستان شما در حال کوچک شدن هستند، ناراحت هستید. و ممکن است برای داشتن دوست در بزرگسالی دچار مشکل شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همه گیری COVID-19 همه چیز را تغییر داد. از جمله دوستی های ما که بسیار مهم بودند. فاصله گذاری اجتماعی ملاقات با افراد جدید و برقراری ارتباط با افراد آشنا را دشوار کرد. اما با وجود محدودیت های همه گیر هنوز می توان دوستان جدیدی پیدا کرد. شما می توانید از استراتژی های زیر برای ملاقات با افراد جدید استفاده کنید. همچنین می توانید برای برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی نیز استفاده کنید.

چرا داشتن دوست در بزرگسالی اهمیت دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که پس از 25 سالگی، داشتن دوست در بزرگسالی رو به کاهش است. البته برخی از این موارد مربوط به تغییر شغل، ازدواج، نقل مکان و حتی بچه دار شدن است. ایجاد روابط معنادار ممکن است با افزایش سن سخت تر شود.  اما ارزش تلاش را دارد. دوستی های خوب مزایای بیشماری دارد، از جمله:

  • عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن
  • کاهش خطر بیماری و جراحت
  • افزایش طول عمر
  • کاهش استرس
  • بهبود سریع تر هنگام بیماری

طرز فکر مناسب برای ایجاد دوستان جدید داشته باشید

وقتی صحبت از دوستی در بزرگسالی می شود، مهم است که مثبت اندیش و فعال باشید. اگر با این فکر وارد شوید که هرگز قرار نیست دوست پیدا کنید، احتمالاً این کار را نخواهید کرد. و اگر زندگی اجتماعی خود را به شانس بسپارید، احتمالاً نتیجه ای نیز نخواهید دید.

تمرکز بر باز بودن برای داشتن دوست در بزرگسالی

داشتن دوست در بزرگسالی

در فرایند دوست یابی بیش از حد فکر نکنید. نگرانی در مورد طرد شدن یا تمرکز بر این واقعیت که ممکن است به اندازه کافی سرگرم کننده نباشید درست نیست. شما باید کودک درون خود را هدایت کنید. داشتن دوست در بزرگسالی و ملاقات با افراد جدید و داشتن تجربیات جدید آماده باشید. تصور نکنید که همه دوستان آینده شما باید از جنسیت، سن یا پیشینه قومی مشابه شما باشند. در عوض، دعوت کننده باشید و ببینید وقتی افق دید خود را گسترش می دهید چه اتفاقی می افتد.

لیستی از دوستان بالقوه تهیه کنید

تقریباً هر فرد دارای یک یا دو نفر است که دوست دارند در زندگی خود بیشتر با آن ها آشنا شوند. لیستی از افرادی تهیه کنید که دوست دارید گاهی اوقات با آن ها معاشرت کنید. به یاد داشته باشید داشتن دوست در بزرگسالی کارساز است. کسی باید ابتکار عمل را بر عهده بگیرد. پس از تهیه لیست، به دعوت کردن یکدیگر تمایل داشته باشید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

داشتن دوست در بزرگسالی را در اولویت قرار دهید

بیایید با آن روبرو شویم. همه مشغول دوست یابی هستند. و علیرغم بهترین نیت خود، اگر آن را برنامه ریزی نکنید، به احتمال زیاد هیچ کاری برای دوست شدن بیشتر انجام نمی دهید. برای جلوگیری از این امر، زمانی را برای داشتن دوست در بزرگسالی که واقعاً با آن ارتباط دارید، اختصاص دهید. تصمیم بگیرید که چه زمانی از به  آن دوست نیاز دارید. که بعد از کار برای پیش غذا به شما ملحق شود. نکته اصلی این است که این مخاطبین اولیه را برنامه ریزی کنید. چرا که  در غیر این صورت آن ها را به تعویق می اندازید.

پذیرش دعوتنامه

بله، شما خسته، مشغول و برنامه ریزی بیش از حد دارید. اما اگر شخصی شما را به انجام کاری دعوت کرد، سعی کنید آن را به انجام برسانید.  اگر اضطراب اجتماعی دارید، تمام تلاش خود را بکنید تا مشکل حل شود. و به یاد داشته باشید که این شخص شما را دعوت کرده است.  تا دور هم جمع شوید زیرا آن ها شما را دوست دارند و می خواهند شما را بیشتر بشناسند. البته، اگر نمی توانید چیزی را تهیه کنید یا مریض هستید، قطعاً دعوت را رد کنید. اما سعی کنید برای داشتن دوست در بزرگسالی کار دیگری انجام دهید. حتی اگر آن شخص را به خوبی نمی شناسید. پذیرش دعوت نامه ها فرصتی عالی برای گشودن درها و گسترش فرصت های دوستی شما است.

برای داشتن دوست در بزرگسالی چیزهای جدید را امتحان کنید

داشتن دوست در بزرگسالی

وقتی به دنبال دوستی هستید، مهم است که افق دید خود را گسترش دهید و چیزهای جدیدی را امتحان کنید. شما فقط می توانید از این ماجراهای جدید لذت ببرید. علاوه بر این، امکان دوست یابی در مکان های جدید و هیجان انگیز را باز می کند. بنابراین در کلاس هنر یا دوره صخره نوردی شرکت کنید. شاید شما تنها کسی نباشید که از محدوده راحتی آن ها خارج شده اید. این به خودی خود می تواند چیزی باشد که باید با آن ارتباط برقرار کنید.

به دنبال دوستان جدید باشید

بخشی از چالش ایجاد دوستان جدید این است که بدانید کجا باید نگاه کنید. اغلب اوقات، مردم تصور می کنند که هیچ دوست بالقوه ای در آن جا وجود ندارد. اما مشکل کمبود فرصت های دوستی نیست. بلکه ناتوانی در تلاش برای یافتن آن ها است.

از حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید

هدف رسانه های اجتماعی ایجاد ارتباط بین و داشتن دوست در بزرگسالی است. این که آیا آن ها دور زندگی می کنند یا شما آن ها را از دوران دبیرستان ندیده اید مهم نیست. حساب های رسانه های اجتماعی شما با فرصت هایی برای دوست شدن آماده شده است. البته، شما از نظر فنی به صورت آنلاین با آن ها دوست هستید. اما اگر پست دوستان خود را در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید می بینید. تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی برای سازماندهی گردهمایی ها استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید یک شب  مهمانی را میزبانی کنید. چیزی را در حساب رسانه اجتماعی خود ارسال کنید تا ببینید چه کسانی علاقه مند به شرکت در این مهمانی هستند.

با همسایه های خود در تماس باشید

بسیاری از مردم نمی دانند که یک دوست بالقوه دارند که دقیقاً در همسایگی یا آن طرف خیابان زندگی می کند. آن ها ادب را کنار می گذارند و بلافاصله در خانه خود را می بندند.  حتی سعی نمی کنند مکالمه ای را شروع کنند. اما ممکن است چند دوست واقعاً در کنار شما منتظر شما باشند. بنابراین دفعه بعد که هر دو بیرون رفتید، کاری فراتر از کنار گذاشتن ادب انجام دهید.

ارتباط با همکاران برای داشتن دوست در بزرگسالی

داشتن دوست در بزرگسالی

شما بخش زیادی از زندگی خود را با همکاران خود می گذرانید. و حتی اگر در یک محیط حرفه ای هستید، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد یکدیگر دارید. این که آیا در یک فضای فیزیکی یکسان کار می کنید یا نه برای داشتن دوست در بزرگسالی مهم است. در نظر داشته باشید که یکی از همکاران خود را برای انجام کاری که مربوط به کار نیست در مواقعی که انجام این کار ایمن است دعوت کنید. به عنوان مثال، پیشنهاد کنید که با هم به عنوان دو دوست شام بخورید. یا اگر علاقمند به کاری مانند یوگا یا آشپزی هستید، پیشنهاد کنید این کار را با هم انجام دهید.

https://www.verywellmind.com/how-to-make-friends-as-an-adult-4769076

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا