حمایت کامل والدین از آموزش کودک چگونه اتفاق می افتد؟

در این مقاله، می خواهیم بدانیم که حمایت کامل والدین از آموزش کودک چه طور اتفاق می افتد.با فرارسیدن فصل مهر و پایان یافتن تابستان شرایط متفاوت می شود. خانواده هایی که دارای بچه های سنین مدرسه هستند، یک مراسم آشنا را انجام می دهند. جمع آوری مداد، پوشه ها و دفترچه ها، ملاقات با معلمان جدید، تعیین برنامه های جدید و قرار گرفتن در برنامه معمول سال تحصیلی دیگر.

برای خانواده های دانش آموزان در سن مدرسه با نگرانی های یادگیری یا رفتاری که آنها را در مدرسه تحت تأثیر قرار می دهد، این مراسم دارای یک جزء اضافی است. این خانواده ها همچنین انتظارات برنامه درسی کلاس جدید را بررسی می کنند و می پرسند که چگونه با نقاط قوت و چالش های دانش آموزان خود هماهنگ هستند، در مورد نحوه گذراندن سال تحصیلی گذشته تأمل می کنند و پیش بینی می کنند که چگونه دانش آموز می تواند با معلم جدید و ساختار کلاس سازگار شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و مشاوره آموزشی با متخصصان ما در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

حمایت کامل والدین از آموزش کودک چگونه اتفاق می افتد؟

بسیاری از والدین خود را به عنوان وکیل مدافع دانش آموزان زیر سوال می برند. چقدر زیاد است؟ چرا بسیار کم است و غیره. زمان مناسب برای مداخله و زمان حمایت از استقلال چه زمان است؟ همچنین برای ایجاد تعادل بین دیگران تلاش می کنند. خواسته های رقابتی-کار، نیازهای دیگر اعضای خانواده و مراقبت شخصی از دست رفته نیز اهمیت دارند. در حالی که هیچ راهی آسان برای تبدیل شدن به والدین حمایتگر با رفتار موثر وجود ندارد، اما رعایت چند نکته ممکن است به والدین و دانش آموزان کمک کند تا اهداف خود را روشن کنند. در نهایت پیشرفت معناداری داشته باشند و سال را با قدرت شروع کنند.

تمامی این موارد منجر به حمایت کامل والدین از آموزش کودکان می شود. این گزینه ها عبارتند از:

تعیین اهداف شخصی

حمایت کامل والدین از آموزش کودک چگونه اتفاق می افتد؟

تمرکز اصلی جلسات با تیم های مدرسه اغلب شناسایی اهداف تحصیلی و/یا رفتاری خاص برای یک سال تحصیلی مشخص است. این فرایند مهم است. اما همچنین می تواند باعث شود خانواده ها و دانش آموزان از تصویر بزرگتر چشم پوشی کنند. به قول معروف “دلتنگ جنگل برای درختان”. بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان اهداف شخصی فراتر از مهارت های تحصیلی دارند. توسعه گزینه های مورد علاقه پرشور، ایجاد یا حفظ دوستی، یا کاوش در فعالیت های فوق برنامه جدید.

وقت گذاشتن برای نوشتن برخی از این اهداف شخصی مهم است. مرور آنها در ابتدای هر سال می تواند به خانواده ها کمک کند. دیدگاه طولانی مدت را در ذهن قرار می دهند. با این کار می توانند وضوح را در لحظات بلاتکلیفی ارائه دهند. در عین حال برخی از استرس هایی را که می تواند با چالش های کوتاه مدت همراه باشد، از بین ببرند.

با تخصص خود ارتباط برقرار کنید

حمایت کامل والدین از آموزش کودک چگونه اتفاق می افتد؟

مربیان و متخصصان اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند. والدین به همان اندازه از نظر دانش و تجربه در حمایت از فرزندان خود در طول این سالها دارای تخصص ارزشمندی هستند. دانش آموزانی که چالش های یادگیری مشابهی دارند، قدرت و مهارت متفاوتی دارند. در کنار این نیازهای متفاوتی دارند و ممکن است به حمایت های مشابه پاسخ متفاوتی بدهند. این می تواند برای والدین مفید باشد که از تخصص خود برای بیان آنچه در هر یک از این زمینه ها می دانند برای دانش آموز خود استفاده کنند.

این موارد باعث حمایت کامل والدبن از کودک می شود. در نظر بگیرید که یک صفحه کوتاه مختصر با 3 تا 5 امتیاز در هر دسته- نقاط قوت، چالش ها و استراتژی ها- تهیه کنید. در ابتدای سال آن را به اشتراک بگذارید. این می تواند به کاهش آزمون و خطا کمک کند. زیرا معلم و دانش آموز رابطه کاری جدید خود را ایجاد می کنند و منبعی را ایجاد می کند که معلمان می توانند در طول سال به آنها مراجعه کنند.

برای حمایت از آموزش کودک به رفتاری فراتر از دانشگاهیان نگاه کنید

بسیاری از دانش آموزانی که در مدرسه تلاش می کنند موفقیت ها و نقاط قوت خود را در زمینه های دیگر زندگی خود تجربه می کنند. یک دانش آموز ممکن است یک ورزشکار متعهد، یک دوست وفادار، یک هنرمند خلاق یا دوستدار حیوانات خونگرم باشد. در ظاهر، این مهارت ها ممکن است برای دانشگاهیان بی ربط به نظر برسد، اما این ویژگی ها و تجربیات اغلب مهارت هایی را ارائه می دهند که می توانند برای حمایت از موفقیت مدرسه منتقل شوند. دانش آموزانی که در تلاش های ورزشی شرکت می کنند می دانند چگونه تمرینات تکراری را تحمل کنند، از مربیان مشاوره بگیرند و در مواجهه با ناامیدی پافشاری کنند.

دانش آموزانی که در تلاش های خلاقانه شرکت می کنند، اغلب می دانند که چگونه دیدگاه های دیگران را در نظر بگیرند، به جزئیات غیر معمول توجه کنند یا در مورد حل مسئله به طور گسترده فکر کنند. شناسایی نقاط قوت فراتر از حوزه علمی می تواند به افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان کمک کند، مهارت هایی را نشان دهد که دانش آموزان و معلمان می توانند از آنها برای حمایت از یادگیری استفاده کنند و تجربیاتی را ارائه دهد که فرصتی برای ترکیب علایق فوق برنامه دانش آموز با اهداف تحصیلی آنها ارائه می دهد.

موارد را سازماندهی کنید و برای بررسی زودهنگام برنامه ریزی کنید

حمایت کامل والدین از آموزش کودک چگونه اتفاق می افتد؟

بسیاری از والدین اهمیت سازماندهی و نگه داشتن مواد را در کنار یکدیگر می دانند. خواه با سیستم چسباندنی، یک پوشه آکاردئونی یا سایر ابزارهایی که برای دانش آموز و خانواده آنها کار را راحت می کند. بررسی این سیستم ها در شروع هر سال بسیار مهم است. در این صورت اطمینان حاصل می شود که موارد هنوز در دسترس هستند. می توانند در مواقع ضروری پیدا شوند. این موارد منجر به حمایت کامل والدین از آموزش کودک می شود.

در حین انجام این کار، می توان برنامه ای را برای “بررسی” با تیم آموزشی دانش آموز در نقاط خاص در طول سال (به عنوان مثال، نیمه ترم یا بعد از هر سه ماهه) تعیین کرد. بسته به ساختار مدرسه و نیازهای خانواده، این امر می تواند در یک رویداد بزرگتر اتفاق بیفتد. مانند “جلسات اولیا و مربیان”. شاید جلسات خاصی باشد.حتی می تواند ایمیل های جداگانه با تیم آموزشی برنامه ریزی شده باشد. تمامی این ها در کنار حمایت کامل والدین از آموزش کودکان نتیجه ویژه ای خواهد داشت.

طی این جلسات، شناسایی مواردی که تاکنون خوب کار کرده اند خوب است. همچنین هر گونه نگرانی یا سوالی که ممکن است بوجود آمده باشد مفید است. برنامه ریزی زودهنگام مولفه های اساسی می تواند راه را برای ارتباط والدین و معلمان باز کند. این امر بر حمایت از موفقیت در مدرسه متمرکز است. نه اینکه صرفاً بر روی شناسایی مشکل باشد.

مشارکت دادن دانش آموز در دفاع از خود و اثر حمایت کامل والدین

How does full parental support for a child's education happen?

این سوال که دانش آموز چه زمانی، چگونه و تا چه درجه ای باید در حمایت از نیازهای خود مشارکت داشته باشد، برای بسیاری از والدین سخت است. برای تیم های مدرسه، مسئله پیچیده ای است. مشارکت دادن دانش آموزان در سطحی از دفاع از خود در سنین پایین هم امکان پذیر است. نکته ای مهم است. دانش آموزان – حتی در مقطع ابتدایی – اغلب از چالش هایی که تجربه می کنند کاملاً آگاه هستند. اما ممکن است از نقاط قوت خود یا از فرصت های موجود برای تسکین مبارزه خود آگاهی کمتری داشته باشند.

تشویق مشارکت در برنامه ریزی حمایتی خود می تواند به ایجاد اعتماد به نفس و خودشناسی کمک کند که در طول دوران حرفه ای مدرسه آنها ارزشمند خواهد بود. برای دانش آموزان خردسال، شروع دفاع از خود ممکن است مشارکت در گفتگو با والدین خود در مورد زمینه های مهارت و قدرت آنها باشد و آنها را تشویق کنید تا روزانه یک سوال از معلم خود بپرسند. با پیشرفت دانش آموزان، آنها همچنین می توانند چالش های خود را از دیدگاه خود توضیح دهند. برخی از حمایت ها را که ممکن است مفید باشد، پیشنهاد دهند یا در مورد میزان تأثیرگذاری حمایت ها بازخورد ارائه دهند.

دانش آموزان سن بالاتر و شرایط دفاع از خود

دانش آموزان با سنین بالاتر ممکن است برای شرکت در جلسات تیمی و با معلم راحت باشند. خصوصا وقتی که برای گذار از دبیرستان برنامه های خود را آماده کرده اند.

متأسفانه، حتی بهترین برنامه ریزی ها نیز یک سال تحصیلی روان و موفق را تضمین نمی کند. در کنار این استراتژی ها، حفظ ارتباط با منابع محلی که می تواند در صورت بروز مشکلات به آنها کمک کند. مشارکت با سایر والدین مهم است. برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، مشاوره و پشتیبانی و برنامه ریزی زمان شخصی و خانوادگی  اهمیت دارد. جدا از دغدغه های مدرسه برای اطمینان از این نکته مهم است. فرصتی برای استراحت و شارژ مجدد!

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما یکی از مهم ترین گزینه های روانی مربوط به آموزش را بررسی کردیم. مسئله ای که ارتباط مستقیمی با شرایط روانی و حمایت والدین از کودکان دارد. در این مقاله ما به بررسی حمایت کامل والدین از آموزش کودک صحبت کردیم. با رسیدن فصل مدرسه این دیدگاه ها کاربردهای بسیاری دارند. به کمک والدین می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا