حقایق در مورد ادعاهای بارداری

بارداری یکی از دوران های حساس در زن کی برای خانوم ها است. همان طور که می دانید همه ما دوست داریم در زندگی روزی صاحب فرزند شویم. ادعاهای بارداری که پزشکان کفاهراند متفاوت است. بارداری موضوعی است که باید از همان ابتدا با کمک و همراهی پزشک انجام شود. خیلی از اتفاقات ممکن است برای نحوه رفتار خانوم ها در دوران بارداری ایجاد شود. یکی از مسائل مهم در ارتباط با ازدواج شناخت یکدیگر است. اگر افراد شناخت مناسب نسبت به هم نداشته باشند نمی توانند ازدواج موفقی کنند. بارداری در دنیای امروزی بسیار مهم است.

زنانی می توانند باردار شوند که آمادگی های لازم را داشته باشند. آمادگی ذهنی برای بارداری بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی در دوران بارداری مهم است شرایط خانواده است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که توصیه هایی برای آمادگی ذهنی بارداری چگونه است؟

ادعاهای بارداری و رفتار در این دوره

حقایق در مورد ادعاهای بارداری

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با توصیه هایی برای آمادگی ذهنی بارداری صحبت کنیم.

ادعاهای بارداری و توصیه ها برای آمادگی برای بارداری

توصیه ها برای آمادگی برای بارداری معمولاً بر جنبه های جسمانی است. یا دریافت ویتامین های مناسب دوران بارداری، خوردن غذاهای مناسب و انجام تمرینات مناسب برای آماده سازی بدن شما متمرکز است. اما آمادگی ذهنی برای بارداری چطور؟ برای اطمینان از سالم ماندن سلامت روانی در دوران قبل از زایمان چه می توانید انجام دهید؟ آیا استراتژی های آن ها را می توانید برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی مانند افسردگی پس از زایمان دنبال کنید؟

مطالعات منتشر شده در سال 2012 نشان داده است که بهزیستی روحی و روانی در دوران بارداری می تواند بر پیامدهای تولد و همچنین حالات روانی در دوران پس از زایمان تأثیر بگذارد. مراحلی وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامت روانی خود انجام دهید. بیایید نگاهی دقیق تر به چند روش مختلف بیندازیم که ممکن است شما را برای آمادگی ذهنی بارداری آماده کند.

عوامل خطر خود را بشناسید

افسردگی پس از زایمان (PPD) یک مشکل جدی است که تعداد قابل توجهی از مادران تازه وارد را تحت تأثیر قرار می دهد. در میان زنان، افسردگی علت اصلی بستری شدن در بیمارستان غیر زنان و زایمان است. از آن جا که PPD می تواند تأثیر عمده ای بر سلامت مادران و نوزادان داشته باشد. یافته های راه های پیشگیری و درمان این اختلال ضروری است.

ادعاهای بارداری چیست؟

ادعاهای بارداری اظهاراتی هستند که دوستان و خانواده با نیت خوب برای افراد باردار مطرح می کنند که نادرست است. اما به نظر می رسد که ممکن است ذره ای حقیقت داشته باشد. این ایده ها اغلب تکرار می شوند و باعث می شوند که افراد باردار بارها و بارها با پزشکان خود تماس بگیرند تا بفهمند چه چیزی ممکن است درست باشد و چه چیزی تخیلی است. در این جا چند مورد وجود دارد تا بتوانید بارداری خود را با حقایق در کنار خود هدایت کنید.

در دوران بارداری چه چیزی را باید رها کنید؟

یک سری تمرینات در دوران بارداری بی خطر است

حقایق در مورد ادعاهای بارداری

زمانی به اشتباه برخی معتقد بودند که اگر یک فرد باردار در دوران بارداری دست های خود را بالا بیاورد، بند ناف دور گردن نوزاد می پیچد. مشخص نیست که این ادعا از کجا سرچشمه گرفته است اما هیچ حقیقتی در مورد آن وجود ندارد. بند ناف بین جفت و ناف نوزاد (ناحیه معده) قرار دارد. به هیچ وجه به حرکت های ورزشی یک فرد باردار مرتبط نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بند ناف نوزاد در حدود یک سوم تولدها دور گردن خواهد بود. این وضعیت ناشی از چرخش مکرری است که نوزادان قبل از تولد در رحم انجام می دهند، نه هر کاری که فرد باردار انجام می دهد یا انجام نمی دهد.

شما می توانید یک نوزاد “بزرگ” به صورت واژینال به دنیا بیاورید

معمولاً افراد باردار می ترسند که نتوانند نوزاد خود را از طریق واژینال به دنیا بیاورند و در صورتی که جنین بزرگتر از حد متوسط ​​به نظر برسد نیاز به مداخله یا سزارین دارند. در عمل، لزوماً اینطور نیست.

اولاً، تشخیص اندازه نوزاد قبل از تولد در واقع بسیار دشوار است. برخی از این ادعاهای بارداری تنها با قرار دادن دست خود روی شکم شما و حدس زدن آن چه که احساس می کنند، تخمین می زنند. برخی دیگر از اندازه‌گیری‌های اولتراسوند استفاده می‌کنند، اما این اندازه‌گیری‌ها ممکن است در هر جهت، گاهی اوقات تا 15 درصد یا بیشتر خاموش باشد. این می تواند به معنای تخمین وزن بسیار نادرست باشد

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین درک این نکته مهم است که وزن نوزاد لزوماً به این معنا نیست که نوزاد آنقدر بزرگ است که نمی تواند در کانال زایمان قرار گیرد.

بسیاری از آن چه در تولد نوزاد نقش دارد مربوط به بدن فرد باردار است که در اثر هورمون ها، باز شدن و حرکت دادن و همچنین قالب گیری استخوان های کودک تغییر شکل می دهد تا در لگن جا بیفتد.

نظر کالج های زنان و زایمان در ارتباط با ادعاهای بارداری

حقایق در مورد ادعاهای بارداری

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG) می گوید که شما نباید برای سزارین برنامه ریزی کنید مگر این که وزن نوزاد حداقل 5000 گرم (11 پوند) یا 4500 گرم (9.9 پوند) در افراد باردار مبتلا به دیابت تخمین زده شود. اگر وزن کودک شما کمتر از این حد است، اجازه دهید زایمان خود به خود شروع شود، بهترین شانس را برای نوزاد شما برای تولد واژینال و ایمن خواهد داشت.

شما می توانید در دوران بارداری حمام کنید

حمام کردن در دوران بارداری کاملاً قابل قبول است. در حالی که شایعه شده است که افراد باردار  نمی توانند دوش بگیرند، حمام کاملا قابل قبول است و باعث عفونت نمی شود. یک استثنا در صورتی است که پزشک شما تشخیص نداده  باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع، حمام در بارداری می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و بسیاری از دردهای مرتبط با بارداری را کاهش دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که آب حمام خود را در دمای 100 درجه یا کمتر نگه دارید.

در دوران بارداری می توانید رابطه جنسی داشته باشید

بسیاری از مردم با  انواع ادعاهای بارداری به دروغ معتقدند که رابطه جنسی در دوران بارداری به نوزاد آسیب می رساند. این درست نیست رابطه جنسی در دوران بارداری نه تنها برای اکثر زوج ها بی خطر است، بلکه فوق العاده است. کودک به خوبی در کیسه آمنیوتیک قرار دارد و چیزی نمی بیند. بسیاری از افراد باردار به دلیل برخی از تغییرات فیزیکی در بدن آن ها که می تواند ارگاسم را آسان تر یا اغلب اتفاق بیفتد، احساس می کنند که رابطه جنسی در بارداری فوق العاده است.

مطمئنا، تغییراتی در زندگی جنسی شما وجود دارد، از جمله نوسانات در میل جنسی، اما داشتن یا نداشتن رابطه جنسی یک انتخاب شخصی است، نه یک دستور پزشکی.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که رابطه جنسی به طور کلی در دوران بارداری بی خطر است، اگر فرد باردار خونریزی واژینال، زایمان زودرس، ناتوانی دهانه رحم، مشکلات جفت و یا شکستگی آب را تجربه می کند، به طور کلی توصیه می شود از نفوذ واژن خودداری کنید. به جای استفاده از ادعاهای بارداری از پزشک خود بپرسید که آیا عوامل خطری دارید که مانع از رابطه جنسی در بارداری می شود.

اب هوا و تأثیرات آن در بارداری چگونه است؟

علیرغم ادعاهای متداول مبنی بر اینکه آب و هوای بد باعث می شود افراد باردار زایمان کنند، تحقیقات خلاف این را می گوید. در حالی که یک مطالعه منتشر شده در سال ١٩٩٧ برای افراد باردار نشان داد که در عرض 24 ساعت پس از کاهش قابل توجه فشار هوا به آن ها بیمارستان مراجعه کردند.

مطالعه‌ای که در سال 2007 منتشر شد، نشان داد که در ژاپن، زمانی که فشار هوا زیر حد متوسط بود، میزان تحویل در ژاپن افزایش جزئی داشت.

ادعاهای بارداری را جدی نگیرید

حقایق در مورد ادعاهای بارداری

در دوران بارداری، به راحتی می توان از همه توصیه های خانواده، دوستان و دیگرانی که نیت خوبی دارند غرق شد. اما ممکن است همگی این ها حقیقت نداشته باشند. در صورت شک، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید و سوالات یا نگرانی هایی در مورد سلامت خود و نوزادتان داشته باشید.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا