چرا به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان مهم است؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بسیاری از والدین که با سرطان مبارزه می کنند، قدرت تشخیص این مشکل را با فرزندان خود ندارند. پزشکان، درمانگران و منابع آنلاین می توانند والدین را در راه های توضیح اخبار یاری دهند. نحوه تشخیص والدین می تواند به کودکان یاری دهد. خصوصا درک راه های کنار آمدن و پردازش احساساتشان. در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی این مطلب می پردازیم که چرا به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان مهم است؟

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ‌ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد‌‌. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد. شما می توانید در ارتباط با انواع مسائل کودک و بزرگسال با متخصصان همکده در ارتباط باشید.

به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین

چرا به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان مهم است؟

سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. در سال 2020، این بیماری مسئول نزدیک به 10 میلیون مرگ بود. طبق یک مطالعه جدید، میزان اطلاعاتی که کودکان در مورد تشخیص سرطان والدین دریافت می کنند دارای سنگینی قابل توجهی است.

این مطالعه، که در کنگره ESMO انجمن اروپایی پزشکی سرطان شناسی 2021 ارائه شد، نشان داد که نگه داشتن کودکان در تاریکی در مورد والدین مبتلا به سرطان می تواند بر سلامت روحی و روانی آن ها تأثیر منفی داشته باشد. در بحث اصلی مطالب زیادی است. همه منابع کمک کننده اند. خصوصا پزشکان و درمانگران. آنها می توانند با فرزندان خود صحبت انتقادی داشته باشند.

مطالعاتی در این باره برای به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان

در ارتباط با به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان نکات زیادی موجود است. مطالعات زیادی در این باره صورت گرفته.  محققان موسسه صلاح آزائیز ​​نمونه ای از 103 والدین تونسی را تشخیص دادند که مبتلا به سرطان بودند. پرسشنامه ای ويژه مطرح شد. پرسشنامه در مورد موارد زیر بود:

  • بیماری و درمان والدین
  • محیط خانواده
  • باورهای فرهنگی اجتماعی
  • سن فرزندان
  • نحوه برخورد کودکان با پیش بینی والدین

در بین یافته ها نتایج زیر حاصل شد. 82.5 از شرکت کنندگان در مورد بیماری خود به کودکان گفتند. اما 41.7 از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، کل حقیقت را در مورد تشخیص سرطان خود در اختیار فرزندان خود قرار ندادند و 17.5 هیچ جزئیاتی در مورد بیماری خود را با آن ها به اشتراک نگذاشتند.

نتیجه گیری های اصلی مطالعه

چرا به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان مهم است؟

سوژین آن یی، روانشناس توضیح می دهد: “این یافته تعجب آور نیست، اما فرصت از دست رفته را برای اطلاع رسانی به کودکان [به طوری که آن ها] بتوانند آمادگی خود را برای نتایج منفی احتمالی آغاز کرده و به طور مستقیم به سوالات یا نگرانی هایی که کودکان در مورد بیماری والدین خود دارند، پاسخ دهد.” PhD، استادیار در بخش تسکینی، توانبخشی و پزشکی تلفیقی در مرکز سرطان دانشگاه تگزاس MD Anderson.

نتیجه گیری ها اصلا پیچیده نیستند. اگر شما نتوانید این مطلب را با کودکان خود در میان بگذارید شرایط سخت می شود. قادر نیستند برای دوره های سخت بعدی حاضر شوند. در عین حال برای کسب اطلاعات در ارتباط با بیماری نیز راحت نیستند. از این رو دوره روانی چالش برانگیزی خواهند داشت.

نتایج مطالعه همچنین نشان می دهد که تقریباً همه والدین هنگام رفتار والدین با بیماری، تغییرات رفتاری را در فرزندان خود مشاهده کرده اند.

“اضطراب، افسردگی و رفتار خشونت آمیز در بیشتر موارد مشاهده شد – به ترتیب 35، 21 و 21 درصد. این واکنشها تقریباً در همه کودکان وجود داشت. اما در برخی از آن ها ویژگی اصلی نبود و به عوامل از جمله سن بستگی داشت … اعتیاد توسط 6.2٪ از شرکت کنندگان گزارش شد. این اعداد می تواند صحیح نباشد. زیرا والدین می توانند از ارائه این موضوع حتی به پزشکان شرمنده باشند. ” دکتر کربی نویسنده اصلی این مطالعه است.

اگرچه نمونه مطالعه کوچک بود، اما آنچه را که کارشناسان می گویند در مقیاس بزرگتر مشاهده کرده اند، منعکس می کند: تشخیص سرطان برای هر یک از اعضای خانواده برای همه افراد درگیر دشوار است.

مشکلات والدین و فرزندان

به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان گاهی به عنوان یک مشکل هم تلقی می شود.‌ بچه های کیمبرلی جانسون 10 و 12 ساله بودند که در مرحله 1 سرطان سینه تشخیص داده شد. او گفت می داند که باید به ایمان و اعتقادش به خدا تکیه کند تا او را در این روند راهنمایی کند. او همچنین می دانست که او و همسرش، جارد، باید این خبر را با دختران خود به اشتراک بگذارند. جانسون پس از صرف وقت برای درک کامل پیش آگهی و برنامه درمانی خود، دختران خود را در رستوران مورد علاقه با صبحانه پذیرایی کرد تا محیطی راحت باشد. آن ها در مورد تشخیص سرطان مادر به فرزندان توضیحاتی دادند.

“ما توضیحات را ساده نگه داشتیم و به آن ها اجازه دادیم که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر سوال کنند. سن آن ها عامل کلیدی در تصمیم ما برای اتخاذ این روش بود. ” پیش قدم بودن با فرزندانش به آن ها کمک کرد تا با اخبار کنار بیایند.

اما همه والدین در بحث درباره وضعیت احساس راحتی نمی کنند. وقتی مادری برای خودش می ترسد. حتی پدری نمی داند چگونه با پیش آگهی خود کنار بیاید. در این زمان صحبت سخت است. والدین همچنین ممکن است نگران این موضوع باشند که آیا فرزندانشان می توانند اخبار را مدیریت کنند یا از اینکه آیا این خبر استرس زا خواهد بود فکر می کنند.

بسیاری از والدین ممکن است عدم انتشار اخبار را راهی برای محافظت از فرزندان خود بدانند. اما وقتی کودکان متوجه می شوند که با چنین اتفاق مهمی روبرو هستند احساس بیگانگی یا صدمه می کنند.

هنر پویای خانواده

کارشناسان خاطرنشان می کنند که وقتی والدین پیش آگهی خود را با فرزندان خود در میان نمی گذارند، اگر وضعیت والدین بدتر شود، بچه ها می ترسند و گیج می شوند. قبول آنچه در حال وقوع است دشوار می باشد. خصوصا بدون هشدار و آگاهی قبلی.

من به طور درست، صادقانه، معتبر و مناسب سن، هنگام بحث در مورد حقایق تشخیص معتقدم. از زبان مشخص استفاده کنید. با گفتن “نمی دانم” حتی بهتر پیش روید.

– ERIN JONES، LCSW

والدین تصدیق می کنند که برای بررسی جزئیات به کمک نیاز دارند. کمک برای به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان اهمیت زیادی دارد و می تواند کلیدی باشد. کارشناسان توصیه می کنند که از پزشک متخصص سرطان بخواهید که منابع لازم را داشته باشد، با یک درمانگر یا یک مددکار اجتماعی پزشکی تماس بگیرید یا حتی از وب سایت های آموزنده برای توضیح اخبار کمک بگیرید.

درمانگر و مشاور اصلی در e.Piphany Concepts and Consulting توصیه می کند:

  • از زبان خاص استفاده کنید.
  • با گفتن “نمی دانم” از آن ها سوال کنید.

همچنین مهم است که به کودکان این آزادی را بدهیم که به شیوه خود واکنش نشان دهند و با آن کنار بیایند. کودکان کوچکتر ممکن است دلبسته تر و نیازمندتر شوند، حتی اگر نفهمند مشکل چیست. کودکان بزرگتر ممکن است با پردازش احساسات خود از هم دور شوند.

اجازه دهید در این زمینه آزاد باشند. حتی جستجوی روانشناس برای صحبت می تواند مفید باشد. در نهایت، شما فرزند خود را بهتر می شناسید و تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه اخبار، آنچه که باید به اشتراک بگذارید و چه کمکی به آن ها نیاز دارد، بخش بزرگی از این روند است.

یافته های مطالعه در ارتباط با به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان چگونه کمک می کند؟

این مطالعه به خلاء موجود در راهنمایی والدین در فرآیند به اشتراک گذاری تشخیص سرطان با فرزندان خود کمک می کند. پزشکان و درمانگران می توانند به آن ها در برداشتن اولین قدم در درک برنامه درمانی خود کمک کرده و منابع مربوط به نحوه به اشتراک گذاری موثر آن را با خانواده جمع آوری کنند.

جونز در نتیجه گیری خود این گونه بیان می کند: “ارتباط باز، کامل و مداوم در مورد اتفاقات درمان، خانواده را بسیار مدیریت خواهد کرد!”

این روند چه معنی برای شما دارد؟

چرا به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان مهم است؟

به عنوان والدین، ​​توضیح مسائل سخت برای کودکان مانند تشخیص سرطان دشوار است. اگر برای شما ترسناک است، می تواند برای آن ها ترسناک تر باشد. در مقاله توضیحاتی ارائه شد. بحث درباره سرطان با کودکان دشوار است. با این حال، ارتباطات باز می تواند تفاوت ایجاد کند. از کسب کمک ها و منابع مورد نیاز خود نترسید. بهترین کار را برای فرزندان و خانواده خود انجام دهید. این مسئله باعث می شود تا بتوانید راحت تر ارتباط برقرار کنید.

سخن آخر

مسائل بسیار زیادی در زندگی وجود دارد که همراه با چالش است. یکی از سخت ترین گزینه ها بیماری یکی از اعضای خانواده است. در این بین شاید سرطان از همه چالش برانگیز تر باشد. در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی سوالی مهم پرداختیم. این که چرا به اشتراک گذاشتن تشخیص سرطان والدین با کودکان مهم است. این مطلب دارای اهمیت ویژه ای است که می تواند منجر به روابط مناسب یا سخت شود. گاهی لازم است در این زمینه با مشاوران و متخصصان امر در تماس بود. در این راستا متخصصان مرکز مشاوره همکده به یاری وارد می شوند.

متخصصان چالش اتفاقات را کم می کنند. خصوصا در زمان بیماری. مریضی می تواند خود گزینه ای برای مشکل روانی شود. در واقع جسم بر روح اثر دارد.

منابع:

https://www.verywellfamily.com/why-parents-should-share-a-cancer-diagnosis-with-kids-5201569

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا