ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر

پسران و دختران به پدران خود نیاز دارند که به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنند. اما از آنجایی که پدرها با فرزندانشان متفاوت از مادران ارتباط برقرار می کنند، دانستن بهترین راه ها برای برقراری ارتباط می تواند چالش برانگیز باشد. دکتر مگ میکر نکاتی را برای ایجاد روابط سالم پدر و پسر و پدر و دختر ارائه می دهد. ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر در این مقاله از وب سایت همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

پدران در جوامع مختلف

دکتر مگ میکر در ارتباط با پدران در جوامع مختلف مواردی ارائه داده است. او در این باره می گوید: من با هزاران پدر در کشور های مختلف صحبت کردم. چندین نفر بعد از یک صحبت به سراغ من می‌آیند و می‌گویند: «از تشویق شما متشکرم، اما من کار خیلی خوبی انجام نمی‌دهم.» آنها با چشمانی ملتمسانه به من نگاه می کنند که می گویند “من ناامیدانه می خواهم بهتر کار کنم.” ما در دنیایی زندگی می کنیم که پدر را خیلی دوست ندارد. رسانه ها، موسیقی و مجلات مردان را مورد سرزنش قرار می دهند. تبلیغات تلویزیونی پدران را افرادی ضعیف، دوردست و احمق نشان می دهد. اما مردان خوب ساکت می مانند. ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر با این موارد زیر سوال می رود.

دکتر میکر در این باره می گوید: من بچه‌هایی را دیده‌ام که هرگز پدرانشان را نشناختند و سال‌ها از این از دست دادن درد می‌کشند. من با پسران جوانی نشسته ام که گریه کرده اند زیرا پدرانشان با اشخاص دیگری به سراسر کشور سفر کرده اند. من با دخترانی صحبت کرده ام که به من می گویند برای توجه پدرانشان هر کاری می کنند. زندگی بدون پدران درگیر یک بحران ملی است، اما همچنین یک بحران بسیار شخصی است.

اگر با پدری غایب، بدسرپرست یا سهل‌انگیز بزرگ شده‌اید، می‌دانید که به چه عمقی دردی اشاره می‌کنم. هر یک از ما مردان و زنانی را می شناسیم که هنوز در تلاش برای جلب رضایت و پذیرش پدرشان هستند. آنها معتاد به کار می شوند تا ثابت کنند آنچه را که برای موفقیت لازم است دارند. همسر و فرزندان خود را نادیده می گیرند تا به کاری برسند که پدرشان را خوشحال کند. یک رابطه ضعیف یا عدم وجود رابطه با پدرشان برای زندگی مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

نقش مهم پدرها در ارتباط با فرزندان دختر و پسر

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر نیاز به بررسی های زیادی دارد. نکته این است که سرزنش پدران بسیار ناپسند و مضر است. پدرها هم از نظر علمی و هم از نظر معنوی مهم هستند. تحقیقات نشان می دهد که پدران نقش مهمی در زندگی فرزندان خود دارند. مواردی را در این باره در ادامه بیان می کنیم:

  • کودکان نوپا که با پدر زندگی می کنند در حل پازل بهتر هستند.
  • اگر پدری از 6 ماهگی به بعد برای فرزندش کتاب بخواند، آن کودک در 3 سالگی در تست های هوش بالاتر خود را نشان می دهد.
  • کودکانی که در خانه با پدران خود زندگی می کنند، در دوران نوجوانی کمتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند یا درگیر مواد مخدر، الکل و رابطه جنسی می شوند. آنها عزت نفس بالاتری دارند و خطر خودکشی کمتری دارند.
  • بچه‌هایی که با پدر خوب بزرگ می‌شوند، احتمالاً دبیرستان را تمام کرده و به دانشگاه می‌روند.

من می‌توانم دو صفحه را با تحقیقاتی پر کنم که مزایای بی‌شمار یک پدر درگیر و مهربان را نشان می‌دهد. این فهرست به تنهایی نشان می دهد که پدران برای سلامت جسمی، عاطفی، فکری و معنوی فرزندانشان بسیار مهم هستند. از این رو می توان گفت ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر اهمیت زیادی دارند.

ارتباط با فرزندان

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر

چگونه می توانید بهتر با فرزندان خود ارتباط برقرار کنید و نقش مهمی را که در زندگی آنها بازی می کنید، ایفا کنید؟ بسیاری از پدرها وقتی صحبت از نزدیک شدن به فرزندانشان به میان می آید، به خصوص با دختران نوجوان خود احساس ترس می کنند. پاسخ طبیعی شما زمانی که مطمئن نیستید احتمالاً از فرزندانتان کناره گیری می کند، اما این برعکس کاری است که باید انجام دهید.

در عوض، با فرزندتان درگیر شوید. وقتی فرزندتان جوان است، او را زیاد در آغوش بگیرید. از در آغوش گرفتن فرزندان خود و شرکت در بازی فیزیکی با آنها خجالت نکشید. روانشناسان به ما می گویند که بازی فیزیکی و حتی کمی خانه داری خشن هم برای دختران و هم برای پسران خوب است. پس بابا، بچه ها را بیرون بیاورید و از درختان بالا بروید. ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر پیچیده است.

همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، او همچنان به مشارکت شما نیاز دارد. در طول سال های راهنمایی، بچه ها خودآگاه می شوند و احساس ناخوشایندی می کنند. بنابراین اغلب وقتی می خواهید آنها را در آغوش بگیرید، عقب می نشینند. برخی از بچه‌ها از انجام کارها با شما امتناع می‌کنند. حتی این کار را آزمایش می‌کنند. وقتی فرزند 12 ساله شما این کار را انجام می دهد، آن را شخصی نگیرید. وقتی پسر یا دختر شما احساس می کند زشت، بی اهمیت، چاق، بیش از حد بلند و بیش از حد کوتاه قد است باید پذیرش هایی داشته باشید. به آن کودک اجازه دهید بداند که همیشه او را دوست خواهید داشت و خواهید پذیرفت.

خلاق باشید و استراتژی های خود را تغییر دهید

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر نیاز به خلاقیت بسیاری دارد. این بدان معنی است که شما باید استراتژی خود را در مورد ابراز محبت و عشق تغییر دهید. فرزندتان را جلوی دوستان در آغوش نگیرید. در ملاء عام به او افتخار نکنید. به احساسات ناخوشایند او احترام بگذارید و محبت، احترام و تحسین فرزندتان را در خلوت نشان دهید. درک کنید که پسران و دختران به محبت، عشق و احترام نیاز دارند که به روش های مختلف بیان شود.

ابراز عشق پدرها به فرزندان دختر

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر

چند راه عملی برای ابراز عشق خود به دخترتان وجود دارد. طوری او را لمس کنید که احساس راحتی کند. بگذارید او رهبری را به دست بگیرد. او دیگر نمی‌خواهد روی بغل شما بنشیند، پس به او نگویید. یک چیز مهم که باید به خاطر بسپارید این است که در مورد نحوه بغل کردن او حساس باشید. بسیاری از دختران از رشد سینه خود آگاه هستند و نمی‌خواهند سر در آغوششان بگیرند. اگر دخترتان از این کار ناراحت است، دست خود را دور شانه های او قرار دهید و او را از پهلو بغل کنید.

هرگز لمسی را که ممکن است به اشتباه به عنوان جنسی تعبیر شود، ابراز نکنید. روی سرش لمس کنید، شانه هایش را به آرامی بفشارید. به صورت او نگاه کنید و آن را با محبت لمس کنید. راه‌های زیادی برای ابراز محبت وجود دارد و در عین حال از هرگونه تعبیری از لمس جنسی خود اجتناب می‌کنید. هنگام نشان دادن محبت، می توانید در مورد ویژگی های شخصیتی قوی که او دارد صحبت کنید، مانند صبر، شجاعت یا درستکاری. ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر شرایط ویژه خود را دارد. تعامل با دخترتان می تواند دشوار باشد. چند راه عالی برای ارتباط با او وجود دارد:

  • در زمانی که آرام است یک یا دو سوال از او بپرسید. سپس بدون وقفه به پاسخ او گوش دهید.
  • از او بخواهید هفته ای یک بار با شما وقت تنهایی بگذراند.
  • در مورد نمرات یا فعالیت های او اغلب صحبت نکنید.پیامی که او دریافت می کند وقتی دائماً در مورد عملکرد او در مدرسه یا ورزش اظهار نظر می کنید این است که ارزش او در نحوه عملکردش است نه در شخصیت او.
  • شخصیت او را تحسین کنید. اگر او ایمان قوی، شجاعت یا مهربانی دارد، به او بگویید که به آن افتخار می کنید.

ابراز عشق پدرها به فرزندان پسر

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر

ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر هر کدام چالش های خاص خود را دارد. وقتی صحبت از پدر خوبی برای پسرتان می شود، باید کمی متفاوت رفتار کنید زیرا پسرها به چیزهای متفاوتی از پدرانشان نسبت به دختران نیاز دارند. برخی از چیزهایی که آنها نیاز دارند عبارتند از: احترام، تحسین، تایید، محبت و عشق. هر جوانی باید بداند که پدرش او را تایید می کند. مردانی که هرگز مهر تاییدی از پدرانشان دریافت نکردند، زندگی بزرگسالی خود را با انگیزه به دست آوردن آن، حتی پس از مرگ پدرانشان، انجام می دهند. اجازه نده پسرت بدون پسرت زندگی کنه.

به او بگویید هر کاری که انجام می دهد اگر موفق شود یا شکست عشق و تحسین شما هرگز تغییر نخواهد کرد. برقراری ارتباط صمیمانه و راحت با این موضوع به مردی که تبدیل می شود شکل می دهد. پسرها نیز به احترام والدین خود نیاز دارند. مرد جوانی که احساس بی احترامی می کند فکر می کند که ارزش زیادی ندارد. در نحوه صحبت کردن با پسرتان به او احترام بگذارید. هنگامی که او نوجوان است، او را به عنوان یک مرد یاد کنید. وقتی او به اندازه کافی بزرگ شد، مطمئن شوید که شغلی بیرون از خانه دارد. بسیاری از والدین احساس می کنند که این کار بدی است، اما برای یک پسر این نشانه آن است که شما او را قوی و توانا می بینید.

وقتی صحبت از محبت می شود، او را در آغوش بگیرید. به او بگویید که دوستش دارید. حتی مردان بالغ نیاز دارند که از پدرانشان بشنوند که آنها را دوست دارند. اگر شما را دوست داشته باشند، تحسین کنند و به شما اعتماد کنند، با زندگی نیز همین کار را خواهند کرد. ارتباط پدرها با فرزندان دختر و پسر بسیار باید قوی باشد.

 

 

منابع
وب سایت focusonthefamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا