احساسات شما هنگام عدم انجام کار درست

احساسات شما هنگام عدم انجام کار درست موضوع امروز ما است. کار درست به معنای این نیست که شما به هیچ وجه در طول زندگی خودتان اشتباه نکنید. گاهی انجام کار درست یعنی منطقی ترین کار ممکن. بعضی از ما به احساسات خود بیش از اندازه بها می دهیم. برخی از ما نیز برای ایجاد یک رابطه جز منطق به هیچ نوع احساسی ورود نمی کنیم. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم.

احساست در زندگی بسیار مهم است. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوس از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند.

عدم وجود احساسات و عدم انجام کار درست

عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد. این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روانی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با احساسات شما هنگام عدم انجام کار درست، صحبت کنیم.

احساسات شما هنگام عدم انجام کار درست

با این حال، حقیقت این است که این احساس کاملاً رایج است و برای اکثر ما در یک زمان یا زمان دیگر اتفاق می افتد. در دنیایی که بسیاری از تجربه‌های ما از دیگران در دنیای دیجیتال است، به راحتی می‌توان همه چیز را فراموش کرد.  نسخه‌ای که از دوستان، همکاران و عزیزانمان می‌بینیم، نسخه‌ای است که آن ها می‌خواهند ما ببینیم. بیشتر مردم عکس‌ها و داستان‌هایی درباره لحظات خوب زندگی‌شان به اشتراک می‌گذارند. و اکثر آن ها در مورد زمانی که در زندگی سختی می گذرانند به اشتراک نمی گذارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است این احساس را تجربه کنید، و اقدامات مختلفی که می توانید برای کاهش آن انجام دهید. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا ممکن است چنین احساسی داشته باشید و چگونه همه چیز را در ذهن خود تغییر دهید.

چرا احساس می کنید عدم انجام کار درست در شما بیشتر از قبل است؟

دلایل بی پایانی وجود دارد که چرا ممکن است افکار و احساساتی را تجربه کنید که هیچ کاری در زندگی انجام نمی دهید درست نیست. اینها برخی از رایج ترین دلایل هستند.

فشار بیش از حد

این یک موتیف رایج در فرهنگ ما است، به ویژه از زمانی که یک بیماری همه گیر سال ها پیش شروع شد. استرس زندگی را طاقت فرسا می کند و می تواند بر توانایی ما برای شفاف فکر کردن تأثیر بگذارد. اگر احساس می کنید عصبی، نگران، مضطرب یا افسرده هستید و یک بیماری مزمن شامل این احساسات ندارید، به احتمال زیاد استرس دارید. خوشبختانه، شما می توانید یاد بگیرید که چگونه عدم انجام کار درست را مدیریت کنید.

غرق شدگی

وقتی در زندگی اتفاقات زیادی می افتیم، ممکن است احساس غرق شدن کنیم. و زمانی که شما غرق هستید، دیدن واضح آن می تواند بسیار دشوار باشد – درست مانند زمانی که استرس دارید. از آنجایی که همه ما در سال‌های اخیر چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم، این روزها گاهی اوقات چیزهای کوچکی بر ما چیره می‌شوند. ممکن است احساس کنید که برای شما منطقی نیست که یک کار یا پروژه ساده بیش از حد به نظر برسد، اما مهم است که درک کنید که مغز، سیستم عصبی و قلب ما واقعاً از سال 2020 در حال چرخش بوده است.

وقتی احساس غرق شدن می‌کنید، ذهن شما می‌تواند در یک الگوی پیچیده قرار بگیرد که در آن احساس می‌کند هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهید.

ایجاد ارزش برای خود به علت غلبه بر عدم انجام کار درست

همه ما باید بزرگترین قهرمانان زندگی خود باشیم. به این دلیل است که داشتن عزت نفس خوب ممکن است شادی شما را افزایش دهد. داشتن عزت نفس بالا به این معنا نیست که فکر می کنید همیشه همه چیز را درست انجام می دهید، بلکه به این معناست که فکر می کنید فردی هستید که توانایی انجام کارها را دارید. عزت نفس پایین به طرق مختلف ظاهر می شو. مانند احساس نکردن کنترل زندگی، سختی در درخواست کمک، ترس از شکست، نداشتن مرزهای خوب و مهربانی نکردن با خود. افزایش عزت نفس می تواند به شما کمک کند تا احساس کنید که می توانید کارها را در زندگی درست انجام دهید.

چگونه با این احساس کنار بیایید که هرگز هیچ کاری را درست انجام نمی دهید؟

در حالی که گاهی اوقات احساس می کنید که نمی توانید هیچ کاری را درست انجام دهید طبیعی است، این بدان معنا نیست که فقط باید با این احساس زندگی کنید. در عوض، بسیاری از اقدامات مختلف وجود دارد که می توانید انجام دهید که می تواند به فرونشاندن این تصور کمک کند و شما را در مسیر مثبتی در ذهن خود قرار دهد.

اجازه دهید خودتان حس عدم انجام کار درست  را داشته باشید

فرار از مشکلاتمان هرگز باعث نابودی آن‌ها نمی شود و فرار از احساساتمان به ما اجازه نمی دهد از آن ها عبور کنیم. گاهی اوقات، تنها کاری که برای گذر از یک احساس باید انجام دهید این است که از تلاش برای مبارزه با آن دست بردارید. وقتی احساس می کنید که نمی توانید هیچ کاری را درست انجام دهید، یک لحظه وقت بگذارید و به خودتان اجازه دهید این احساس را داشته باشید. وقتی کمی احساس آرامش کردید، سعی کنید عمیق‌تر در جایی که این عدم انجام کار درست از آن سرچشمه می‌گیرد، کاوش کنید. این می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا مشکل بزرگی در بازی وجود دارد که باید با آن مقابله کنید.

با مرور کارهایی که درست انجام داده اید ثابت کنید که اشتباه می کنید

این کار ساده به شما این امکان را می دهد که بدانید در مورد اینکه هرگز کاری را درست انجام نمی دهید اشتباه می کنید. در یک ژورنال، در تلفن خود یا در یک سند کامپیوتری، فهرستی از کارهایی که در زندگی انجام داده اید، در آن ها موفق بوده اید، یا آن ها را به خوبی انجام داده اید، تهیه کنید.

آیا زمانی پرستار بچه خوبی برای یک خواهر یا برادر کوچکتر بودید؟ از دبیرستان فارغ التحصیل شدی یا از دانشگاه؟ آیا اخیراً دوستی را خندانده اید؟ همه اینها کارهایی است که شما درست انجام داده اید.

روزنامه نگاری برای مدیریت استرس مفید است. همچنین راهی برای تجسم این است که شما در واقع بسیاری از کارها را به درستی در زندگی انجام داده اید.

همانطور که با دیگران صحبت می کنید با خودتان صحبت کنید

خودگویی مثبت می تواند شما را از موقعیت های سخت عبور دهد و همچنین می تواند عزت نفس شما را بهبود بخشد. وقتی احساس می‌کنید نمی‌توانید کاری را درست انجام دهید، میز را روی خودتان بچرخانید و تصور کنید دوست یا یکی از عزیزانتان این حرف را به شما می‌زند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درعوض، شما به هر چیزی که آن ها درست انجام می دهند اشاره می کنید. شما به آن ها می گویید که  عدم انجام کار درست باعث می شود فرد بزرگی شوند. ارزش این را دارند که در مورد خودشان خیلی فکر کنند.

پیاده روی

پیاده روی استرس را کاهش می دهد و سلامت شما را بهبود می بخشد. حتی تغییر محیط نیز می تواند به شما کمک کند از فضای ذهن منفی خود خارج شوید. پیاده روی یک راه عالی برای پاک کردن افکار منفی از این قبیل است که نمی توانید هیچ کاری را درست انجام دهید.‌

مثالی برای جلوگیری از عدم انجام کار درست

بایستید و گل‌ها را بو کنید، آفتاب را روی بازوهایتان احساس کنید، به نسیمی که روی صورتتان می‌وزد توجه کنید، یا وقتی از کنار همسایه‌ها رد می‌شوید به او «سلام» بگویید. در حین پیاده روی، اجازه دهید افکارتان از این ایده دور شوند که نمی توانید هیچ کاری را درست انجام دهید. وقتی به خانه می رسید، ممکن است کمی احساس بهتری داشته باشید.

با یک دوست یا عزیز صحبت کنید

نگه داشتن احساسات خود باعث رهایی آن ها یا حتی بهتر از آن، کمک به آن ها برای تغییر احساسات مثبت نمی شود. صحبت با دیگران و داشتن ارتباطات برای خوشبختی انسان حیاتی است. بنابراین حتی اگر احساس می کنید نمی خواهید در مورد این موضوع صحبت کنید، احتمالاً پس از انجام این کار احساس بهتری خواهید داشت.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا