آیا رقابت خواهر و برادر طبیعی و سالم است؟

رقابت در دنیای ما بسیار زیاد است. همه دنیا همه کشورها یا حتی کوچک‌ ترین کارخانه ها در حال رقابت هستند. شاید برایتان حالبت باشد اما گاهی اوقات رقابت شدیدی بین اعضای خانواده وجود دارد. برای مثال دو خواهر و برادر با هم رقابت می کنند. رقابت اگر سالم باشد باعث پیشرفت هر دو طرف می شود. جهان ما به ما یاد داده است که باید هر روز پیشرفت کنیم. اگر ما بخواهیم یک روند عادی را طی کنیم یعنی پیشرفت را از دست داده ایم. یکی از دلایل موفقیت شرکت های بزرگ همین احساس رقابت سالم با رقبای خودشان است. اما آیا این رقابت ها در خانواده یا مثلا برای یک خواهر برادر خوب است؟ جواب این سوال را در ادامه می خواهیم بگوییم. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا رقابت خواهر و برادر طبیعی و سالم است؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه می خواهیم بدانیم که آیا رقابت خواهر و برادر طبیعی و سالم است؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا رقابت خواهر و برادر طبیعی و سالم است؟ صحبت کنیم.

رقابت خواهر و برادر معمولی است

رقابت خواهر و برادر

رقابت خواهر و برادر آنقدر معمولی است که اکثر مردم تمایل دارند آن را بخشی عادی از زندگی بدانند. اگر معمولی به معنای آن چه بیشتر اتفاق می افتد باشد، شاید رقابت خواهر و برادر طبیعی باشد. با این حال، یکی دیگر از ویژگی های طبیعی می تواند هر چیزی باشد که سلامت روانی کلی را بهبود می بخشد. بنابراین بسیاری از مردم از انجام کاری در مورد رقابت خواهر و برادر صرف نظر کرده اند. آن ها  در عوض فهرستی طولانی از دلایل این که چرا می تواند یکی از آن ها خوب باشد، ارائه کرده اند.

بیشتر مردم چه فکر می کنند؟ آیا رقابت خواهر و برادر زندگی آن ها را بهبود بخشیده است؟ قبل از پاسخ به این سوال، مردم ممکن است بخواهند در نظر بگیرند که رقابت خواهر و برادر چیست. یا  چگونه بر افراد تأثیر می گذارد؟

نقل قول های رقابت خواهر و برادر

برخی از نقل قول های رقابت تصویری از آن چه اکثر مردم در مورد این موضوع باور دارند،  اجتناب ناپذیر است. موارد دیگر، توسط متخصصان بهداشت روان گفته می شود. این موارد یادآور خطرات رقابت خواهر و برادر و این واقعیت است که لزوماً نباید اتفاق بیفتد. در این جا برخی از مواردی که افراد مشهور در مورد رقابت خواهر و برادر گفته اند آورده شده است:

چه چیزی باعث رقابت خواهر و برادر می شود؟ داشتن بیش از یک بچه.

برای مثال شخصی می گوید: من و خواهرم هرگز درگیر رقابت خواهر و برادری نبودیم.

“به عنوان والدین، ​​بهتر است از تمایل برای برابر دانستن فعالیت های پرانرژی با مسابقه آگاه باشید. ارزش فرزندان ما به توانایی آنها برای آزار و اذیت یکدیگر بستگی ندارد. و مطمئناً، ما می توانیم راه‌ هایی برای لذت بردن پیدا کنیم. حتی در یک آزادراه شاد و سالم که رابطه ای خصمانه نیست، با هم سالم و فعال باشیم.

مثال قابیل و هابیل در ارتباط با رقابت خواهر و برادر

‘با گذشت زمان، قابیل برای خداوند هدیه ای از میوه زمین آورد.  و هابیل نیز به نوبه خود اولین بچه های گله خود  قسمت‌ های چاق آن ها را آورد. خداوند به هابیل و هدیه او توجه داشت، اما به قابیل و هدیه او توجهی نداشت. بنابراین، قابیل بسیار عصبانی شد و چهره اش فرو ریخت. ‘خواهران و برادران: فرزندان یک والدین یکسان هستند و هر یک تا زمان گرد هم آمدن کاملاً طبیعی هستند.  “خواهر و برادرانی که می گویند هرگز دعوا نمی کنند، قطعاً چیزی را پنهان می کنند.

خواهر و برادر افرادی هستند که ما روی آن ها تمرین می کنیم

رقابت خواهر و برادر

خواهر و برادر افرادی هستند که ما روی آن ها تمرین می کنیم. آن ها افرادی هستند که در مورد انصاف و همکاری و مهربانی به ما آموزش می دهند. آن ها اغلب از راه سخت مراقبت می کنند. ” خواهران و برادران ما نقاطی را فشار می دهند که ما را در نقش هایی که احساس می کردیم از مدت ها قبل آن ها را رها کرده بودیم.  به نظر نمی رسد مهم باشد که چقدر زمان سپری شده است یا چقدر در این رقابت سفر کرده ایم. ‘

رقابت خواهر و برادر چیست؟

ممکن است کسی احساس کند که پاسخ “رقابت خواهر و برادر چیست؟” تعریف کوتاه و مختصر رقابت ممکن است بتواند به درک واضح تر موضوع کمک کند. بر اساس لغت نامه Merriam-Webster، رقابت خواهر و برادر فقط “رقابت بین برادران و خواهران” است. تعریف کاملتری را می توان در وب سایت سایت های مختلف یافت. این چنین است: رقابت خواهر و برادر حسادت  و دعوا بین خواهران و برادران است.

رقابت  در دوران کودکی آغاز می شود

رقابت خواهر و برادر در دوران کودکی آغاز می شود. اغلب به محض ورود فرزند جدید به خانواده از طریق تولد، حضانت یا فرزندخواندگی این اتفاق می افتد. با توجه بیشتر به والدین در مورد بارداری و معنای آن، حسادت کودک ممکن است حتی قبل از تولد کودک شروع شود. اگر برادران و خواهران قدم بردارند تا بر آن غلبه نکنند دچار مشکل می شوند. رقابت خواهر و برادر می تواند تا زمان خاصی ادامه یابد.

چرا رقابت خواهر و برادر اتفاق می افتد؟

رقابت خواهر و برادر

رقابت فقط از بیرون نمی آید. محیطی که کودکان در خانواده به آن وارد می شوند نقش مهمی دارد. بسیاری از علل رقابت  در اکثر خانواده ها با دو یا چند فرزند اتفاق می افتد. به همین دلیل ما آن را طبیعی می پنداریم. با این حال، والدین می توانند به فرزندان خود کمک کنند تا از رقابت، حسادت و دعوا دور شوند. رقابت  اجتناب ناپذیر نیست. علل زیر به والدین این امکان را می دهد که چرا رقابت خواهر و برادر اتفاق می افتد؟ احساس کنند. آن ها مجبور نیستند، اما اغلب مناسب ترین راه را انتخاب می کنند.

احساس تهدید شدن

ممکن است هر زمان که یک کودک جدید وارد تصویر می شود.  و در حال حاضر یک یا چند کودک در خانه وجود دارد. آن کودکان دیگر هر کدام طاقچه خود را دارند. آن ها ناز توجهی که به عضو جدید خانواده می شود ناراحت هستند. بلکه از جانب آن ها احساس خطر می کنند. آن ها می ترسند که والدینشان دیگر آن ها را دوست نداشته باشند و مانند گذشته از آن ها مراقبت نکنند.

آن ها سریعا ناراحت هستند و به همین دلیل به راحتی ناراحت می شوند.  بنابراین با یکدیگر دعوا می کنند و سعی می کنند توجه بچه های جدیدی را که فکر می کنند در قلمرو آن ها نفوذ کرده است، جلب کنند. در بیشتر موارد، والدین به جای تنبیه کودکان به دلیل این رفتار می توانند  کار های دیگر انجام دهند. این درک دشوار از کودک ناراحت را تشخیص داده و برای تأیید ، آرامش و شاید حواس پرتی رفتار تلاش کنند.

احساس نابرابری

کودکان اغلب احساس می کنند که دچار نابرابری هستند. مورد تمجید، مجازات یا مراقبت نابرابر قرار می گیرند. برخی از این موارد ممکن است ناامنی کودکانه باشد.  اما می تواند تا حدی به دلیل ترجیح واقعی والدین برای این یا آن فرزند باشد. والدین سالم روانی هرگز عمداً فرزندی را بر دیگری ترجیح نمی دهند. هر چند ممکن است برخی از والدین از مورد علاقه خود مطلع نباشند. این ممکن است ناشی از دوست داشتن یا دوست نداشتن آن ها نسبت به کسی باشد. این  که کودک به او یادآوری می کند، یا ممکن است یک کودک نیاز بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد.

والدینی که می خواهند از رقابت بین فرزندان خود اجتناب کنند موفق تر هستند. می توانند با توجه به احساسات خود در مورد هر کودک و نظارت بر رفتار خود مطمئن شوند.  که با فرزندان خود نابرابر رفتار نمی کنند

فرایند تبدیل شدن به یک فرد

رقابت خواهر و برادر

هر کودکی خود را از دیگران متمایز می کند. ممکن است در مورد علاقه و نپسندی آن ها بسیار صریح صحبت کند. گاهی اوقات در خانواده ای رقابت بر خانه حاکم است. کودکان ممکن است تا آنجا پیش بروند که خواهر و برادرهایی را که ترجیحات مختلف دارند، مسخره کنند. در صورت عدم توافق حتی ممکن است به آن ها صدمه بزنند. با این حال، باز بودن در مورد آن چه آن ها دوست دارند یا دوست ندارند خوب است و نیازی به ایجاد مشکل ندارد. وقتی کودک احساس می کند که شنیده نمی شود یا احترام نمی گذارد، پنجه ها بیرون می آیند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا