یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین

یادگیری در زندگی موضوع بسیار مهمی است. همه ما در زندگی به پیشرفت روزانه نیاز داریم. شما نمی توانید در زندگی به گونه ای زندگی کنید که فقط تا یک حد خاص علم و دانش را کسب کنید. هر روز از زندگی ما با تغییر و تحولات همراه است. کسانی در این راه موفق هستند که خود را با شرایط وقف دهند و یادگیری های لازم را داشته باشند. در واقع افرادی که از دیگران اطلاعات مفید را دریافت می کنند و به بهترین نحو در زندگی خود از آن ها استفاده می کنند موفق تر خواهند بود. بعضی وقت ها یادگیری ما می تواند از کودکان نوپای ما باشد. یادگیری والدین از کودکان نوپا هم برای والدین و هم برای خود کودک اهمیت دارد. همان گونه که تربیت کودک مهم است یادگیری از او نیز باعث پیشرفت می شود.

در ادامه می خواهیم ببینیم که موارد یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین چگونه است؟ این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با موارد یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین با شما صحبت کنیم.

تمرکز والدین بیشتر بر یادگیری به کودکان است تا یادگیری از کودکان نوپا

یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین

شما به احتمال زیاد بر آن چه می توانید به کودکان نوپا خود بیاموزید تمرکز می کنید تا آن چه را که می توانید از آن ها یاد بگیرید. به هر حال، چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن ها آموزش دهید. از تشکر کردن تا پوشیدن پیراهن در دوران ابتدایی آن ها. اما درس های زیادی نیز وجود دارد که کودک نوپا می تواند به شما بیاموزد. شما فقط باید به این ایده بپردازید که کودک نوپا حتی بهتر از اکثر بزرگسالان می تواند در مورد برخی مسائل فکر کند. در این جا مواردی وجود دارد که می توانید از کودک کوچک خود بیاموزید.

بعد از شکست تسلیم نشوید

کودکان نوپا بیشتر از آن که موفق شوند شکست می خورند. آن ها اغلب زمین می خورند، لباس های خود را از بیرون به تن می کنند و به طور روزانه عصبی می شوند. با این حال، آن ها از شکست های خود خجالت نمی کشند و به این نتیجه نمی رسند که ناتوان هستند. در عوض، آن ها بلند می شوند و به تلاش خود ادامه می دهند.

یادگیری از کودکان نوپا-کنجکاو باشید

کودکان نوپا بسیار کنجکاو هستند. چه آن ها سوال  کنند یا هر چیزی را که در دسترس است باز  کنند، آن ها می خواهند تا آن جا که می توانند یاد بگیرند. آن ها فقط به اشیا نگاه نمی کنند بلکه آن ها را با تمام حواس خود کشف می کنند. آن ها می خواهند هر چیزی را که با آن تماس می گیرند بچشند، بویش کنند، بشنوند، لمس کنند و ببینند.

صبور باشید

البته، کودکان در مورد همه چیز صبور نیستند. بنابراین بهتر است برای یادگیری از کودکان نوپا در این مورد تفکر بیشتری کنید. این مانند زمانی است که از آن ها خواسته می شود کاری را انجام دهند که نمی خواهند. اما تماشای یک کودک نوپا که سعی می کند کاری را که روی آن سرمایه گذاری کرده اند انجام دهد. این می تواند در مورد صبر شما چیزهای زیادی به شما یاد دهد.

لذت بردن از لحظه

یکی از مزایای یادگیری از کودکان نوپا این است که نسبت به گذشته پشیمانی چندانی ندارید و حتی نگران آینده نیز هستید. بزرگسالان اغلب وقت زیادی را صرف یادگیری و تمرین تکنیک های ذهن آگاهی می کنند. اما برای کودکان نوپا، زندگی در لحظه طبیعت دوم است. صرف نظر از این که چه فعالیتی انجام می دهند، آن ها روی زمان حال و این جا تمرکز می کنند.

همانند کودکان وقتی گرسنه هستید غذا بخورید

ارائه غذا به کودک نوپا می تواند خسته کننده باشد. آن ها به شدت بد غذا هستند و اغلب از خوردن هر چیزی خودداری می کنند. اما در جنبه روشن این قضیه، آن ها فقط هنگام گرسنگی غذا می خورند. آن ها فقط به این دلیل که زمان خاص ناهار است غذا نمی خورند. در واقع دغدغه تمیز کردن بشقاب هایشان را ندارند. آن ها به بدن خود گوش می دهند تا بدانند زمان غذا خوردن چه موقع است.

خودتان باشید

یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین

یادگیری از کودکان نوپا باعث می شود زندگی را ساده تر بگیرید. کودکان نوپا نگران این نیستند که دیگران چگونه آن ها را درک می کنند. آن ها خیلی مشغول خودشان هستند. این بدان معنا نیست که آن ها خجالتی نیستند – مطمئناً می توانند با برخی افراد دیر گرم شوند. اما این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که آن ها در مورد افراد دیگر مطمئن نیستند، نه به این دلیل که درباره خودشان مطمئن نیستند.

درخواست کمک در زمانی که شما به آن نیاز دارید

یادگیری از کودکان نوپا در این زمینه مهم است. در حالی که کودکان نوپا می توانند به شدت مستقل باشند (اغلب برای تشخیص محدودیت های خود تلاش می کنند، آن ها همچنین از بقیه درخواست کمک می کنند. آن ها از اعتراف به عدم توانایی انجام کاری خجالت نمی کشند. وقتی کسی به آن ها کمک می کند، اغلب بسیار مهربان هستند.

قدر چیزهای کوچک زندگی را بدانید

کودکان نوپا به چیزهای شیک یا گردش های گران قیمت اهمیت نمی دهند. آن ها بیشتر تحت تأثیر چیزهای کوچک زندگی قرار می گیرند. یک گل در یک مزرعه، بارانی که از آسمان می بارد یا یک جعبه جدید برای بازی. آن ها می توانند به راحتی با چیزهای مختلف سرگرم شوند. آنها غالباً در ساده ترین لذت های زندگی شادی بزرگی می یابند.

مشاهده افراد بدون تعصب

کودکان نوپا تصورات از پیش تعیین شده ای در مورد اینکه افراد باید بر اساس سن، نژاد، جنس، مذهب یا شغل خود چگونه باشند ندارند. آن ها به دنبال علائمی هستند که نشان می دهد کسی بر اساس رفتار شخص مهربان است و در مورد این که با چه کسی تعامل دارند فکر باز دارند.

احساسات خود را بیان کنید

یکی از بارزترین ویژگی های کودکان نوپا این است که آن ها اغلب در بخش تنظیم احساسات به کمک نیاز دارند. (زیرا آن ها همیشه نمی دانند چگونه احساسات را به شیوه مناسب اجتماعی نشان دهند). اما چه آن ها از ناراحتی فریاد بزنند، چه از عصبانیت پای خود را لمس کنند، یا بسیار خوشحال باشند، مطمئناً جلوی خود را نمی گیرند. آن ها هیچ مشکلی برای نشان دادن حالت عاطفی خود به مردم ندارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین

به همین دلیل، معمولاً مجبور نیستید حدس بزنید کودک نوپا چه احساسی دارد.  این چیزی است که بزرگسالان می توانند در زمینه یادگیری از کودکان نوپا انجام دهند.  چرا که ما اغلب تمایل داریم احساسات خود را درون خود نگه داریم.

از صمیم قلب خودتان عشق بورزید

کودکان نوپا می دانند چه کسانی را دوست دارند و نمی ترسند از افرادی که به آن ها اهمیت می دهند صدمه ببینند. آن ها اعمال محبت آمیز را حساب نمی کنند یا نگران این نیستند که چه کسی محبت بیشتری نشان می دهد. آن ها فقط مردم را از صمیم قلب دوست دارند. بیشتر آن ها نسبت به افرادی که احساس می کنند بیشتر به آن ها نزدیک هستند، محبت زیادی نشان می دهند. کودکان اغلب این کار را به طور منظم انجام می دهند. آن ها بغل می کنند، می گویند “دوستت دارم” و در دامان یکی از عزیزان بالا می روند، فقط به این دلیل که آن ها احساس آرامش می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که آن ها عصبانی می شوند، کینه خود را طولانی نگه نمی دارند. یادگیری از کودکان نوپا برای جلوگیری از عصبانیت مهم است. آن ها برای هر کاری سریع پیش می روند و اغلب در تمایل خود برای به اشتراک گذاشتن و ابراز مهربانی بسیار سخاوتمند هستند. آن ها معمولاً به طور منظم عشق خود را ابراز می کنند بدون این که نگران این باشند که چه کسی آخرین بار گفته است “دوستت دارم”.

با صداقت صحبت کنید

کودکان نوپا در به اشتراک گذاشتن نظرات صادقانه خود تردید نمی کنند – حتی زمانی که پاسخ آن چیزی نیست که شما دوست دارید بشنوید. آن ها دغدغه ای برای تایید شدن توسط مردم ندارند. آن ها تمایلی به نگرانی در مورد نحوه جلوگیری از توهین به دیگران ندارند. در عوض، آن ها شجاع هستند که حقیقت را فقط در مورد هر کسی که می پرسد، بیان کنند.

همیشه یک شوخی یا ترفند خوب داشته باشید

یادگیری از کودکان نوپا توسط والدین

در حالی که کودکان نوپا به خاطر یک سری رفتار های اجتماعی خود شناخته نمی شوند، اما تقریباً در هر مکالمه ای می توانند آرامش را کنترل کنند. شما نیز باید با یادگیری از کودکان نوپا همین گونه در زندگی رفتار کنید.

https://www.verywellfamily.com/lessons-your-toddler-can-teach-you-4782471

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا