کارهایی که مردم انجام می‌دهند و زندگی با فرآیند شادی را سخت‌تر می‌کنند

زندگی با فرآیند شادی برای همه ما لازم است. شادی و خوشبختی را هر شخصی در زندگی خود دوست دارد. حتی افرادی که از ابتدای کودکی دارای همه جوانب ایده آل زندگی بودند هم می خواهند افزایش خوشبختی در آن ها ایجاد شود. برای این که به سلامتی برسیم باید نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

زندگی با فرآیند شادی از طریق راه های مختلفی ایجاد می شود

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارهایی که مردم انجام می‌دهند و زندگی با فرآیند شادی را سخت‌تر می‌کنند، صحبت کنیم.

همه می توانند قبول کنند که زندگی با فرآیند شادی یک قابلیت مفید است.

همه می توانند قبول کنند که خوشبختی یک احساس است. با این حال، اگر با افراد مختلف صحبت کنید، آیا آن ها قرار است تعریف یکسانی از خوشبختی به شما بدهند؟ آن چه که یک شخص به عنوان رضایت یا خوشبختی تصور می کند، معنای آن چیزی نیست که برای شخص دیگری ایجاد می کند. برای پیروی از این اندیشه، منطقی است که آن چه که فرد درباره خوشبختی می اندیشد، می تواند گویای بسیاری از وضعیت روانی وی باشد.

نکته

در این مقاله، ما در مورد برخی از تعاریف مختلف از معنای خوشبخت بودن و آن چه در مورد شخصی که به آن ها رسیده است صحبت خواهیم کرد.

پیگیری زندگی با فرآیند شادی یعنی چه؟

اعلامیه استقلال در کشور های مختلف به گونه ای خاطره انگیز درباره “زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی” صحبت می کند. اما جست و جوی خوشبختی دقیقاً به چه معنا است؟ به نظر می رسد بیشتر افراد خوشبختی را این گونه تعریف می كنند كه هر فعالیتی منجر به رضایت و وضعیت عمومی آن ها شود. جالب این جا است که بعضی از افراد وقتی صحبت از تعریف شخصی شان از خوشبختی می شود، اصلاً به خود فکر نمی کنند.

زندگی با فرآیند شادی از طریق کمک به غریبه ها

  • این افراد با داوطلب شدن در کارهای مختلف حس شادی را ایجاد می کنند.
  • به نظر می رسد این طبیعت نوع دوستانه متضمن روشی متفکرانه و قابل توجه از نگاه به جهان است.

عادت هایی که در زمان های سخت زندگی با فرآیند شادی را ایجاد می کنند

مهم نیست که در زندگی با چه چیزی روبرو هستیم، حفظ احساس شادی  تا حد امکان ضروری است.

کارهایی که مردم انجام می‌دهند و زندگی با فرآیند شادی را سخت‌تر می‌کنند

آیا می خواهید در زندگی شادتر شوید؟ ناگفته نماند که تعداد کمی از مردم می گویند که این کار را نمی کنند! اما آیا برای رسیدن به آن هدف هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام می‌دهید یا چیزهایی وجود دارند که مانع شما می‌شوند؟ بسیاری از چیزهایی که مانع از رسیدن شما به زندگی با فرآیند شادی  می شوند، چیزهایی نیستند که کمبود آن‌ها را دارید. بلکه مواردی هستند که فقط شما را به دام می اندازند و همچنان به آن‌ها وابسته هستید. در این‌جا خواهیم دید چگونه کارشناسان چند چیز را برای زندگی با فرآیند شادی نشان می دهند.

نیاز به راحتی مداوم

آیا تمایل دارید همیشه در منطقه امن خود بمانید؟ آرامش و لذت از چیزهای تکراری هیچ ایرادی ندارد، اما ناراحت بودن نباید چیزی باشد که تکرار آن هم بد به نظر  برسد. گاهی اوقات، ترس از ترک آن منطقه از امنیت درک شده ممکن است چیزی باشد که شما را از شادتر بودن باز می دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ساشا بالاخ، بیان می‌کند که فقدان راحتی به معنای کمبود امنیت نیست. برای رشد و احساس آزادی، باید کلاه مثبت اندیشی خود را بپوشید و جرأت کنید هر چند وقت یکبار از چیزی که به آن عادت دارید خارج شوید. پیشرفت بزرگ و زندگی با فرآیند شادی  واقعی مستلزم ریسک بزرگی صورت هرازگاهی است، حتی اگر باعث ناراحتی شما شود.

قضاوت

بسیاری از مردم چه نسبت به خود و چه نسبت به دیگران بسیار قضاوت کننده هستند. مسئله این است که قضاوت همیشه نشانه یک دنیای درونی پرتلاطم است. قضاوتی که شما در مورد دیگران انجام می دهید، فرافکنی از همان قضاوتی است که در مورد خود انجام می دهید. زندگی به این شکل تفکر مثبت را از بین می برد. رولاند الکساندر، بیان می کند که بسیاری از قضاوت های منفی، هم نسبت به خود و هم نسبت به دیگران، می تواند منجر به نابودی پتانسیل شما شود. این به معنای تمرکز منفی زیاد بر نقاط ضعف نسبت به نقاط قوت است. پس روی ساختن چیزی که در آن مهارت دارید تمرکز کنید و وقتی در نهایت متوجه شدید که ضعف‌هایتان شما را پیشرفته‌تر نمی‌کنند، می‌توانید روی عیب‌هایتان نیز کار کنید. قضاوت را کنار بگذارید تا به زندگی با فرآیند شادی خود برسید.

عادات ناسالم

اکثر مردم کاملاً آگاه هستند که کاری که انجام می دهند سالم ترین نیست. اما به هر حال ادامه می دهند زیرا به اندازه کافی بی ضرر به نظر می رسد. متأسفانه، برخی از بقایای احساس گناه اغلب باقی می مانند، و آن ها می توانند به استرس تبدیل شوند. حتی کسانی که به طور قابل توجهی این احساس گناه را ندارند، به هر حال از اثرات منفی ناشی از آن عادت ها مصون نیستند.

تحقیقات درباره این زمینه

سارا سی مک ایون، روانشناس شناختی توصیه می کند که روی ترک یا حداقل کاهش تعداد دفعات عادات ناسالم کار کنید. اگرچه در ابتدا ممکن است سخت باشد. حتی تنها کار کردن روی یک یا دو عادت بد می تواند تفاوت قابل توجهی در زندگی با فرآیند شادی طولانی مدت ایجاد کند. به عنوان مثال، شما می توانید:

  • برای این که تا دیروقت بیدار نمانید، ساعات خواب سختی را بر روی خود اعمال کنید
  • مصرف نوشیدنی های الکلی را به یک بار در هفته محدود کنید
  • مصرف کافئین را به یک فنجان در روز محدود کنید
  • روی متوقف کردن کارهایی مانند جویدن ناخن یا پیچش مو کار کنید
  • یک سرگرمی برای جایگزینی زمان صرف شده برای چیزهای ناسالم انتخاب کنید

مقایسه ها

هر انسانی در این سیاره در حال گذراندن رشد شخصی خود است و بسیاری از آن‌ها مشکلات خود را با دنیا در میان نمی گذارند. به این ترتیب، اگر دائماً به دنبال افرادی بگردید که به نظر می‌رسد بهتر از شما کار می‌کنند، همیشه آن‌ها را پیدا خواهید کرد و همیشه خود را در این روند پایین می‌کشید. وقتی خود را با دیگران مقایسه می کنید، فراموش می کنید که پیشرفت و استعداد شما چیست. زندگی و تجربیات شما بسیار متفاوت از زندگی هر شخص دیگری است و زندگی آن‌ها نیز به طور مشابه با دیگران متفاوت است. این مقایسه از یادآوری منحصربه‌فرد بودن هدف شخصی شما و اینکه چقدر در رشد خودتان اهمیت دارد، غفلت می‌کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بدتر از آن، این نوع مقایسه یک چرخه است. از مسائل شخصی نشات می گیرد و وقتی این مقایسه ها را انجام می دهید بیشتر از قبل مشکلاتی ایجاد می کنید و بر شدت آن می افزایید. جودیت اورلوف، دکتر و نویسنده، بیان می‌کند که مقایسه خود با دیگران می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد و منجر به موارد زیر شود:

  • عدم تمرکز و پیشرفت در مسیر شخصی
  • عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس پایین
  • کاهش اعتماد به خود و توانایی هایتان
  • کاهش تمرکز بر رشد خود

اتکا به رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به افراد اجازه می‌دهند بهترین جنبه‌های خود را ارائه دهند، که اغلب منجر به احساسات زیر می‌شود:

  • بی کفایتی
  • حسادت
  • ترس از دست دادن
  • اضطراب یا فشار اجتماعی
  • تمایل اعتبارسنجی
  • افسردگی

در واقع، مطالعات متعددی در رابطه با ارتباط بین زندگی با فرآیند شادی ضعیف و استفاده از رسانه‌های اجتماعی نشان داده‌اند. این نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی  می‌توانند تفکر مثبت شما را خراب کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جنیفر موسلمن، می‌گوید در حالی که استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دوستان نزدیک خوب است، جستجو برای تأیید اعتبار خارجی از طریق رسانه‌های اجتماعی بسیار کمتر کارآمد است. او اضافه می کند که حفظ این نوع انگیزه و تمایل به اعتبار آنلاین دشوار است، و بسیار عاقلانه تر است که این موضوع را رها کنیم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا