چگونه می توان قطع رابطه کرد؟

رابطه مهم ترین چیز در زندگی است. برای ایجاد رابطه در افراد قوانین مختلفی نیاز است. روان شناسان معمولاً می توانند برای ایجاد یک رابطه به شما می کنند. رابطه می تواند منفی یا مثبت باشد. اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت أصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان قطع رابطه کرد؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان رابطه را قطع کرد؟ صحبت کنیم.

قطع رابطه با کسی هرگز آسان نیست

 قطع رابطه

قطع رابطه با کسی هرگز آسان نیست و کسی که او را رها کرده است گاهی اوقات حتی سخت تر است. به توصیه های زیر در مورد نحوه خروج از رابطه و شروع درمان با عادات سالم توجه کنید. مهارت های مقابله ای و پشتیبانی نگاهی بیندازید. جدایی می تواند ادامه راه را برای برخی از افراد دشوار کند و آن ها سال ها در تنگنایی گیر می کنند. شما تمرکز زیادی بر روابط عاشقانه خود در زندگی می گذارید. و وقتی همه چیز مطابق برنامه پیش نرود، احساس وحشتناکی می شود.

شما حتی ممکن است این فردی را که قبلاً با آن رابطه داشتید دوست داشته باشید. هیچ کس نمی خواهد احساس کند که در گذشته زندگی می کند. اما گاهی اوقات متوجه نمی شوید که با خود چه می کنید تا زمانی که به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

بگذارید احساساتی نسبت به شریک خود داشته باشید

برخی افراد به دلیل عدم اجازه به خود برای پردازش احساسات ناشی از یک رابطه قبلی آسیب می بینند. آن ها بارهای عاطفی خود را نگه می دارند. بعد از قطع رابطه با کسی در بیشتر شرایط، احساس بدی خواهید کرد. اگر یک رابطه واقعاً منفی بود، برخی از افراد احساس تسکین می کنند. برخی دیگر اگر فردی را که با او بودند دوست داشته باشند بسیار ناراحت خواهند شد. مهم نیست که چه احساسی برای قطع رابطه دارید. فقط مهم این است که به خود اجازه دهید احساس کند. مهم این است که اجازه دهیم احساساتمان بیایند و بروند. تلاش برای اجتناب از احساسات باعث از بین رفتن آن ها نمی شود. در واقع، اغلب آن ها را قوی تر می کند.

در صورت نیاز وقت بگذارید تا غمگین شوید

قطع رابطه

در صورت نیاز وقت بگذارید تا غمگین شوید. به خود اجازه دهید گریه کنید و بدانید که این کار شما را ضعیف یا غیرمعمول نمی کند. جنسیت هیچ ارتباطی با نحوه پردازش احساسات ناشی از جدایی ندارد. گریه کردن پسران و مردان پس از پایان رابطه کاملاً طبیعی است. شما باید در مورد احساسات خود صادق باشید تا بتوانید همه چیز را از بین ببرید. خوب است وقتی در چنین موقعیتی قرار می گیرید موقعیت خود را در نظر بگیرید.  تا زمانی که سعی نکنید مدت زیادی آن جا بمانید. آماده پردازش احساسات خود باشید و بدانید که مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. همان طور که احساسات خود را می پذیرید و به آن ها اجازه می دهید آن ها را احساس کنند. آن ها می توانند شروع به محو شدن کنند. این باید به شما این امکان را بدهد که خود را به جای بهتری برسانید تا بتوانید دوباره عاشق شوید.

اجازه دهید سیستم پشتیبانی به شما کمک کند

سیستم حمایتی شما نقش مهمی در پیشرفت شما بعد از جدایی دارد. مردم باید در لحظاتی مانند این یک سیستم پشتیبانی داشته باشند و آن ها نیز می خواهند در کنار شما باشند. اگر افرادی دارید که می توانید هنگام ناراحتی به سراغ آن ها بروید. پس زمان بسیار بهتری برای غلبه بر همه چیز خواهید داشت. افراد شما در کنار شما خواهند بود و می توانند در موارد زیادی به شما کمک کنند. گاهی اوقات شما ممکن است بخواهید پشت شریک زندگی خود را خالی کنید. و در مواقع دیگر، او بیشتر به دنبال مشاوره است. هنگام مواجهه با چنین شرایطی از تماس با دوستان و خانواده دریغ نکنید.

از شر چیزهایی که رابطه را به شما یادآوری می کند خلاص شوید

این اشتباه را نکنید که به چیزهایی که شما را به یاد رابطه شما می اندازد، پایبند باشید. برای قطع رابطه باید آن ها را از بین ببرید. ممکن است برخی از این موضوع ناراحت نباشند. اما اگر در حرکت کردن با مشکل رو به رو هستید بهتر است مراقب باشید. خوب نیست که تعدادی از وسایل شریک سابق خود را در خانه خود داشته باشید. لطفاً از شریک سابق خود بخواهید تا وسایل خود را بیاورد. اگر بعد از گذشت زمان مشخصی آن ها متعهد نمی شوند، نباید در مورد بیرون ریختن وسایل یا اهدای آن ها احساس گناه کنید.

شما نیازی به یادآوری رابطه قبلی خود ندارید که شما را از نظر روحی و روانی در شرایط بدی قرار می دهد. همچنین، داشتن وسایل دیگران برای زمانی که می خواهید دوباره شروع به ملاقات کنید ، می تواند مضر باشد.

برای خودارزیابی وقت بگذارید

قطع رابطه

وقت گذاشتن برای ارزیابی خود نیز می تواند حرکت و شروع درمان را آسان تر کند. این که بتوانید در مورد آن چه در رابطه گذشته خود اتفاق افتاده است با خودتان صادق باشید بسیار مهم است. ممکن است همه کارها را درست انجام داده باشید و یک شریک فوق العاده باشید. همچنین ممکن است شما اشتباهاتی داشته باشید و قطع رابطه را انجام دهید. حتی درس گرفتن از این اشتباهات شما را به فرد بهتری در جهت پیشرفت تبدیل کند. وقت بگذارید تا احساسات خود را پردازش کنید. انجام برخی از ارزیابی های شخصی سالم خواهد بود. شما شاید پشیمان شوید و می دانید که برخی از کارها را اشتباه انجام داده اید. می توانید اشتباهات خود را بپذیرید و به خود قول دهید که دفعه بعد بهتر عمل خواهید کرد.

بر سلامت خود تمرکز کنید

تمرکز بر سلامتی شما نیز راهی مناسب برای پیشرفت شما خواهد بود. اگر در حال حاضر احساس خوبی در مورد خود ندارید نگران نباشید. هنگامی که قطع رابطه را انجام می دهید، آسان است که به عادت های بد دچار شوید و تمرین خود را متوقف کنید. اگر با مشکل روبرو شدن شرایط سختی دارید، ممکن است به غذای راحت روی آورده باشید. و این نیز طبیعی است. پس از کمی زمان برای برداشتن قطعات، تمرکز مجدد بر سلامتی شما مفید خواهد بود. انتخاب های سالم شما را از نظر روحی در موقعیت بهتری قرار می دهد.  قطعاً از نظر جسمی نیز به شما کمک می کند.

سعی کنید یک روال سلامتی ارائه دهید

سعی کنید یک روال سلامتی ارائه دهید که برای سبک زندگی شما منطقی باشد. اگر شرایط خاصی دارید ، ممکن است بحث در مورد یک تمرین عاقلانه باشد. قبل از شروع به کار و قطع رابطه با پزشک خود مشورت کنید. شما می خواهید تا آن جا که می توانید کارها را با خیال راحت انجام دهید. و عادات سالم و پایداری پیدا کنید که به شما در رسیدن به اهداف سلامتی شما کمک می کند. برای سلامتی بسیار عالی خواهد بود و به شما اعتماد به نفس می بخشد. در حالی که تصمیم می گیرید ادامه دهید و با فردی جدید آشنا شوید. شما می توانید در مورد بدن خود احساس مثبت داشته باشید. حتی در عین حال اطمینان حاصل کنید که استقامت بیشتری برای مقابله با مسئولیت های روزمره دارید. همچنین وقتی صحبت از کاهش سطح استرس و کاهش علائم خفیف اضطراب می شود فوق العاده است.

در صورت امکان می توانید رژیم غذایی خود را نیز بررسی کنید

 قطع رابطه

در صورت امکان می توانید رژیم غذایی خود را نیز بررسی کنید. بر روی غذاهایی که می خورید و باعث ایجاد احساس عالی می شوند تمرکز کنید. برخی از افراد از رژیم غذایی با پروتئین بالا لذت می برند.  در حالی که برخی دیگر با میوه و سبزیجات زیاد احساس بهتری دارند. بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی که برای بدن ما مفید هستند نیز می توانند برای روحیه ما معجزه کنند. اطمینان از نوشیدن آب کافی هر روز نیز می تواند به شما کمک کند تا  خواب بهتری داشته باشید. توجه به آن چه در بدن خود می گذارید می تواند نوعی مراقبت از خود باشد.

https://www.betterhelp.com/advice/relations/how-to-move-on-from-a-relationship-and-start-healing/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا