چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟

بسیاری از افراد دوست دارند با شخصی در ارتباط باشند. ارتباط برقرار کردن نیازمند یادگیری یک سری نکات است. برخی از افراد این نکات را می دانند اما یک سری اشخاص باید توسط مشاوران آن را با بگیرند. تنهایی باعث آسیب های مختلفی در افراد می شود. یکی از این آسیب ها، اختلالات روانی و جسمی است.

رابطه برقرار کردن فقط به معنای قرار گذاشتن با یک شخص نیست. شما باید قبل از ورود به یک رابطه با طرف مقابل خود آشنا شوید. این آشنایی نیاز به رعایت نکات مختلفی دارد. در مقاله های قبل گفتیم که رابطه چگونه می تواند باعث پیشرفت افراد شود. پیشرفت در روابط به موارد مختلفی بستگی دارد. رابطه ها انواع مختلفی دارند. طبیعتاً رابطه ای که شما با مادر یا پدر خود دارید با رابطه ای که با دوستان خود دارید تفاوت دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟  با شما صحبت کنیم.

مجرد بودن تا آخر عمر برای افراد مناسب نیست

چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟

از مجردی خسته شده اید؟ مجرد بودن ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر مدت طولانی تنها بوده اید. بنابراین، وقتی می خواهید شخصی را پیدا کنید، چه می کنید؟

رابطه و نیاز به همراهی

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و همه ما به همراهی نیاز داریم – برخی از ما بیش از دیگران. یکی از بهترین راه ها برای یافتن رابطه از طریق روابط عاشقانه است که می تواند مجرد بودن را بسیار سخت کند. با این حال، راه های دیگری نیز وجود دارد که تنها نباشید، حداقل تا زمانی که شخص خاصی را پیدا نکنید.

یک مشکل مشترک برای برقراری رابطه

وقتی مجرد هستید، می توانید احساس تنهایی کنید. با این حال، آن چه شما در حال گذراندن هستید یک مشکل رایج در هر مرحله از زندگی است. جوانان غالباً در برقراری روابط مشكل دارند و در عین حال تعادل را در تحصیل و ورود به نیروی كار ایجاد می كنند. افراد مسن نیز در مواجهه با تغییر شیوه زندگی با روابط خود مشکل دارند. خبر خوب این است که می توانید یاد بگیرید که در جستجوی فرد مناسب، به طور سالم و شاد در فضای مجردی حرکت کنید.

چگونه می توان رابطه ای ایجاد کرد؟

مهمترین کاری که باید برای یافتن رابطه انجام دهید  شناخت است. این می تواند چندین معنی داشته باشد. از یک جهت، این بدان معناست که در مکان هایی غیر از روابط عاشقانه به دنبال شناخت باشید. اگر به همراهی نیاز دارید، تصور این که فقط از طریق یک رابطه عاشقانه می توانید آن را بدست آورید سخت است. این می تواند به معنای تنهایی بیشتر از حد مورد نیاز بین روابط باشد. برای همراهی خارج از روابط عاشقانه، تقویت روابط خود با دوستان و خانواده را در نظر بگیرید. این می تواند به شما در گذراندن زمان های خاص کمک کند. همچنین به شما در تحکیم روابط  با شریک آینده خودتان کمک کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟

این بدان معناست که گاهی بهترین راه برای یافتن عشق پایدار این است که به دنبال آن نروید. گاهی اوقات، افراد آن‌قدر به دنبال ملاقات با یکدیگر هستند که خود را به رابطه با نفر بعدی که می آید، می رسانند. این به ندرت راه خوبی برای یافتن یک رابطه پایدار است. بهتر است برای مدتی مجرد بمانید تا شخصی را پیدا کنید که مناسب شما نباشد. ممکن است سخت به نظر برسد، اما می تواند در آینده از ناراحتی شما جلوگیری کند.

بدون شناخت پیدا کردن وارد رابطه نشوید

بنابراین، چگونه می توانید بدون دنبال ایجاد رابطه باشید؟ به کارهایی که قبلاً انجام داده اید ادامه دهید اما آن ها را با چشم باز انجام دهید. دنبال کردن سرگرمی ها و علایقی که قبلاً در آن مشغول بوده اید می تواند راهی عالی برای ملاقات با سایر افراد با حداقل یک علاقه مشترک باشد. این می تواند سنگ بنای یک رابطه عالی باشد. وقتی درگیر یک سرگرمی یا کار مورد علاقه می شویم، پیشرفت در آن کار آسان است. سعی کنید کمی بیشتر به دنبال اشخاص مورد علاقه خود بگردید.

اگر سرگرمی ها و علایق شما چندان شما را از بین نمی برد، به دنبال فرصت هایی باشید تا سرگرمی ها و علایق خود را اجتماعی تر کنید. رفتن به رویدادها، کنوانسیون ها و نمایشگاه های محلی را که علایق شما را برجسته می کند، در نظر بگیرید.

در شبکه اجتماعی خود صحبت کنید

به دوستان و اعضای خانواده خود اطلاع دهید که در حال برقراری رابطه هستید. آن ها ممکن است مشتاق باشند که شما را با نزدیکان خود آشنا کنند. اما حتی اگر اینطور عمل نکند، هرگز نمی دانید کی وارد گفتگو می شوید و توجه دیگران را جلب می کنید. شبکه های اجتماعی که قبلاً ایجاد کرده اید می توانند منبع پشتیبانی خوبی برای شما باشند.

برای خودتان بیشتر وقت بگذارید

جستجوی افرادی که علایق مشترکی دارند مهم است. حتی گذراندن وقت بیشتر با دوستان و خانواده شما می تواند راه های بسیار خوبی برای گذراندن دوران تنهایی شما باشد. با این حال، شما باید بتوانید بدون احساس تنهایی با خودتان تنها باشید. اگر به سختی می توانید در هر زمان تنها باشید، این می تواند نشانه این باشد که از خود و شخصی که هستید خوشحال نیستید. اگر این طور است، ممکن است بخواهید از این زمان بین روابط برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود استفاده کنید و با خود راحت تر و مطمئن تر باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟

اگر به تازگی از رابطه ای خارج شده اید و به دنبال رابطه جدیدی هستید، ممکن است سعی کنید خود را از برخورد با احساسات حل نشده در رابطه قبلی منحرف کنید. این احساسات حل نشده علاوه بر مسمومیت بالقوه ذهن شما اثرات دیگری هم دارند. اگر در ابتدا با آن ها برخورد نکنید، احتمالاً باعث آسیب در رابطه بعدی شما نیز می شود. این فرآیندی است که می توانید به تنهایی یا با کمک دوستان خود طی کنید. همچنین می توانید از کمک درمانگر استفاده کنید. ما بعداً در این مقاله در مورد نحوه یافتن کمک صحبت خواهیم کرد.

برای برقراری رابطه آهسته شروع کنید

یک راه دیگر برای یافتن شخص مورد نظر بدون جستجوی آن ایجاد و توسعه روابط گاه به گاه است. مشابه تقویت روابط موجود، ایجاد و توسعه روابط گاه به گاه می تواند به شما در یافتن رابطه کمک کند.

روابط به طور کلی باعث پیشرفت شما می شود. اما قوی ترین روابط عاشقانه از ابتدا این گونه شروع نمی شود. یکی دیگر از مزایای جستجوی روابط گاه به گاه این است که کمتر افراد را می ترسانید.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، همه افراد به دنبال روابط عاشقانه نیستند و احساس نمی کنند که نیاز دارند. بنابراین، اگر مجرد هستید بهتر است برای برقراری رابطه آهسته حرکت کنید و روی شناخت افراد تمرکز کنید. بهتر است با همه صادق باشید

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بخش بالا به این معنا نیست که شما باید به مردم دروغ بگویید. اگر تصمیم گرفته اید که وارد رابطه ای شوید، به خانواده خود اطلاع دهید. اگر آن ها فکر می کنند که شما می خواهید با هم دوست باشید و بعداً بفهمند که بدنبال شریک زندگی هستید، ممکن است احساس کنند که شما با آن ها صادق نبودید. علاوه بر این، اگر به دنبال شریک زندگی هستید، اطلاع رسانی به خانواده می تواند در جذب افراد دیگری که به دنبال آن هستند کمک کند. نکته مهم این است که به دیگران احترام بگذارید و هنگام تصمیم گیری به آن ها توجه کنید.

با یک مشاور روابط صحبت کنید

چگونه می توانید رابطه برقرار کنید؟

ما به طور خلاصه به این ایده در بالا اشاره کردیم و ارزش تجدید نظر را دارد. اگر مجرد هستید، ممکن است به ذهن شما خطور نکرده است که با یک مشاور روابط صحبت کنید. اما این می تواند از جهات مختلف به شما کمک کند.

یکی از مهمترین آن ها مربوط به یکی از امکاناتی است که در بالا ذکر کردیم. حرکت در رابطه ای با احساسات حل نشده می تواند دشوار باشد. یک مشاور روابط می تواند به شما در درک این احساسات و تعامل سالم و موثر با آن ها کمک کند. این به شما امکان می دهد تا برای رابطه بعدی آماده شوید.

یک مشاور همچنین می تواند به شما در رشد شخصی شما، بهبودی از آسیب های گذشته که مانع شما شده کمک کند. همچنین به سایر عوامل استرس زا و نگرانی های مربوط به سلامت روانی شما کمک می کند. علاوه بر این، مشاوران روابط در روابط متخصص هستند، بنابراین می توانند به شما کمک کنند تا در جستجوی روابط جدید، در آن فضا حرکت کنید.

https://www.regain.us/advice/singleness/im-tired-of-being-single-how-to-find-companionship/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا