چگونه غم مرگ یک عزیز را در محل کار تحمل کنید؟

غم مرگ یک عزیز یا عزیزان شما طبیعتاً سخت و طاقت فرسا است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که توانایی تحمل مرگ عزیزانشان را به صورت کامل دارد. این احتمال وجود دارد که شخص در مراسمات مختلف ناراحتی خود را با گریه بروز ندهد. اما ممکن است تو دچار افسردگی یا دیگر اختلالات شخصیتی شود. در مقاله های قبل گفتیم که چگونه باید با مرگ عزیزان کنار بیاییم. اما در محل کار این فرآیند چگونه باید انجام شود. مرگ یکی از عزیزان و کنترل اتفاقات بعد از آن می تواند دشوار باشد.

اما به راستی چه کسانی می توانند بعد از دشوار ترین مشکلات آینده ای درخشان بسازند؟ اگر به زندگی نامه افراد موفق نگاه بیندازید متوجه می شوید که آن ها فراز و نشیب های بسیاری را در زندگی خود داشته اند.  نکته مهم این است که آن ها چگونه توانسته اند از پس این ناملایمات بربیایند. یکی از این ناملایمات می تواند مرگ عزیزان باشد. خیلی از افراد را دیده این که پس از مرگ عزیزان خودشان بی احساس شده اند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه غم مرگ یک عزیز را در محل کار تحمل کنید؟

اختلالات مختلف و غم مرگ یک عزیز

چگونه غم مرگ یک عزیز را در محل کار تحمل کنید؟

برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه غم مرگ یک عزیز را در محل کار تحمل کنید، صحبت کنیم.

مبانی حساسیت زدایی و ارتباط آن با غم مرگ یک عزیز

این کار باعث می شود تا اضطراب یا ترس را که با یک موقعیت تحریک کننده همراه است، مانند دیدن عنکبوت، رانندگی یا دریافت واکسن، از بین ببرد.

غم مرگ یک عزیز و تاثیرات آن بر احساسات و عواطف

اگر یکی از عزیزانتان را از دست داده اید، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که احساسات و عواطف زیادی همراه با از دست دادن غیرمنتظره یا مورد انتظار یک عزیز وجود دارد. مهم نیست که از نظر روند سوگواری مرگ یکی از عزیزان در کجا هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که احساسات شما معتبر هستند و در زمان بهبودی در جدول زمانی هیچ کس دیگری قرار ندارید. یکی از مرکز های روانشناسی برای این که بفهمد مردم چگونه از غم خود عبور می کنند و در عین حال از دست دادن خود را گرامی می دارند، با فرانک اندرسون، MD، روان درمانگر و روانپزشک متخصص در درمان تروما مصاحبه کرد.

سخت ترین تجربه زندگی غم مرگ یک عزیز است

مرگ کسی که دوستش داریم و غم و اندوه ناشی از آن اغلب سخت ترین تجربه زندگی است. متأسفانه، اکثر کارفرمایان انتظار دارند که کارمندان قبل از این که احساس کنند آماده از سرگیری فعالیت های “عادی” خود هستند، به شغل خود بازگردند. این مقاله پیشنهادهای عملی و سالمی را ارائه می‌کند. این کار پس از مراسم تشییع جنازه، یادبود یا مراسم تودیع یکی از عزیزانتان به محل کار، اداره یا محل کار خود برگردید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نکاتی برای مقابله با غم مرگ یک عزیز در محل کار

اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، در این جا چند نکته برای مقابله با فوت یک عزیز وجود دارد. از فرض این که همکاران می دانند خودداری کنید

در حالی که بدون شک اجتناب از افکار در مورد معشوقتان برایتان دشوار است. نباید تصور کنید که همه همکارانتان می‌دانند که پس از بازگشت به محل کارتان غمگین هستید. متأسفانه روز پوشیدن لباس عزا، مانند بازوبند مشکی برای نشان دادن بصری ناراحتی درونی شما به اطرافیان، متعلق به گذشته است. حقیقت این است که اکثر شرکت‌ها و کسب‌وکارها با واقعیت مرگ به همان اندازه بد و ناخوشایند برخورد می‌کنند که بیشتر مردم هنگام مرگ شخصی انجام می‌دهند. صرف نظر از این که این ضرر شامل کارمند یا عزیزان کارمند می‌شود. مرگ ما را ناخوشایند می کند و غالباً ما را بند می آورد و کلاممان را از دست می دهد. به همین دلیل است که ما معمولاً به تعبیرهای انکار کننده مرگ متوسل می شویم، حرف اشتباه می زنیم یا (بدتر از آن) اصلاً چیزی نمی گوییم.

کارفرمای شما نمی تواند خبر غم مرگ یک عزیز را در محل کار به همکاران بگوید

چگونه غم مرگ یک عزیز را در محل کار تحمل کنید؟

بنابراین، فرض این که کارفرمای شما به همه کسانی که با آن ها کار می کنید در مورد مرگ شخصی که دوستش دارید در زمان غیبت شما اطلاع داده است احتمالاً اشتباه است. در حالی که برخی از کسب و کارها ممکن است به هر کارمندی در سراسر شرکت اطلاع دهند. بسیاری دیگر فقط به همکاران در بخش شما یا فقط سرپرست فوری شما اطلاع می دهند. آن ها  فرض می کنند که شما قبلاً از غم مرگ یک عزیز خود اطلاعی به بقیه ندادید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بنابراین، باید به همکاران حرفه‌ای خود اطلاع دهید که شخصی که دوستش دارید فوت کرده است و شما در غم و اندوه هستید. چه قبل و چه بعد از بازگشت به کار، بنابراین نیازی نیست که به طور مداوم آن را دوباره تجربه کنید. زیرا مردم متوجه می‌شوند چه اتفاقی افتاده است. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید:

  • رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و غیره.
  • کارت ها، نامه ها، متن ها، ایمیل ها یا تماس های تلفنی
  • از سرپرست یا بخش منابع انسانی خود بخواهید که به مردم اطلاع دهند
  • دعوت از کسی که می‌خواهید به شما اطلاع دهید تا قبل از بازگشت به محل کار، برای قهوه، نوشیدنی یا غذا با شما ملاقات کند.
  • از یک همکار نزدیک بخواهید که از طرف شما به دیگران اطلاع دهد
  • بلافاصله پس از بازگشت به دفتر، یک جلسه کوتاه با همکاران خود برگزار کنید
  • صحبت خصوصی با افرادی که می خواهید در محل کار خود به آن ها اطلاع دهید

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یکی از مزایای برقراری ارتباط شخصی به این شکل این است که می‌توانید به همکارانتان در حین غم مرگ یک عزیز  کمک کنید. به عنوان مثال، ممکن است به آن ها بگویید که اشکالی ندارد که در اطراف خود نام عزیز درگذشته خود را ذکر کنید یا در صورت تمایل خاطرات مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر، از آن جایی که هر یک از ما به روش خود عزادار مرگ عزیزمان هستیم. اگر امیدوار هستید که بازگشت به محل کار ممکن است به دور کردن ذهن شما از دردهای درونی شما در طول روز کاری کمک کند، می توانید به همکاران خود بگویید که قدردان همدردی آن ها هستید. اما ترجیح می دهند برای مدتی آن را در دفتر ذکر نکنند.

راه درست برای غم مرگ یک عزیز

هیچ راه درست یا «مناسبی» برای سوگواری وجود ندارد. بنابراین انتخاب با شماست و باید در حال حاضر بهترین کار را برای خود انجام دهید.

مسیر فرار از احساسات خود را دور کنید

بسیاری از رسانه ها شخصیت هایی را تجلیل یا ایده آل می کنند که می توانند بدون نشان دادن کوچکترین ابراز احساسات، از جمله پس از وقوع یک مرگ، با هر مصیبتی کنار بیایند. با این حال، وقتی پس از مرگ یکی از عزیزانتان به دفتر برمی‌گردید، لطفاً درک کنید که در یک فیلم نیستید. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید که همیشه بتوانید غم و اندوه خود را در طول روز کاری پنهان کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی اگر از پیشنهاد بالا پیروی کردید، و مهم نیست که چقدر امیدوار باشید که بازگشت به محل کار به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا چندین ساعت حواس تان را از افکار و احساسات دردناک خود دور کنید. باید انتظار داشته باشید که اندوه شما در زمانی که اصلاً انتظارش را ندارید، بر شانه شما ضربه بزند. و علیرغم تلاش شما باعث غم و اندوه و حتی اشک در محل کار می شود.

این ماهیت چالش برانگیز و موذیانه غم مرگ یک عزیز  است که دوستش داریم. فرار از غم و اندوه برای مدت طولانی دشوار است. اگر نگوییم غیرممکن است. زیرا کوچکترین چیز می تواند افکار را تحریک کند، مانند بوی ماندگار عطر یا ادکلن یک همکار در راهرو یا راه پله. همکار شما ممکن است موسیقی را پخش کند که شما را یادآور عزیز خودتان کند.. ناگهان متوجه می‌شوید که شخصی همان مدل مو یا لباس مشابه را می‌پوشد.

پیش‌بینی غم مرگ یک عزیز

پس از بازگشت به کار، احتمالاً هر چیزی را که ممکن است باعث غم و اندوه شما شود را پیش بینی کنید، بنابراین باید برنامه ریزی کنید که چگونه با لحظاتی که پاسخ نبود کسی در نحوه رفتار شما تداخل دارد، برنامه ریزی کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا